ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בדידי הוה עובדא

התחקיר המגמתי: הח"כ והעיתונאי בעד ליצמן

בחודשים האחרונים חווה סגן השר ליצמן, רדיפה תקשורתית נמרצת, זה החל בחקירתו על סיועו למנהלת ביה"ס באוסטרליה מלכה לייפר, החשודה בפגיעה בתלמידותיה, והמשיך בתחקירים ופרסומים שליליים נגדו, אמש נוסף לרשימה תחקיר של רביב דרוקר | ח"כ ועיתונאי סיפרו כיצד נעזרו בסגן השר החרדי כשהיו זקוקים לו

התחקיר המגמתי: הח"כ והעיתונאי בעד ליצמן
ח"כ יעקב ליצמן צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ב'ערוץ 13' שידרו אמש (חמישי) תחקיר נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אותו הגישו העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא, בו הם הציגו כעשרה מקרים, בהם סייעו ליצמן וצוות לשכתו לעבריינים חרדים שנחשדו ונכלאו בעוון פגיעה בילדים ובנשים.

מלשכתו של ליצמן מסרו תגובה ארוכה וערוכה, בה נכתב בין הייתר כי "מבחינת ליצמן, עבריינות מן הסוג הזה כמוה כרצח. אין ולא תהיה כל סלחנות כלפיה, ומקומם של הפוגעים בכלא ללא הקלה. לצערנו, מדובר במסע ציד מתמשך ומתוזמן נגד איש ציבור מוערך ומוכר, תוך עלילת דם מרושעת כביכול קיימת סלחנות אצל ליצמן ולשכתו כלפי עבריינים שפוגעים במגזר החרדי. צוות תחקיר המקור חבר לקבוצת אינטרסנטיים מתוך מערכת הבריאות ומספר עסקנים, שקצה נפשם מליצמן ומעוניינים לפגוע בו פוליטית, כדי למנוע חזרתו שוב למשרד הבריאות ולפגוע במעמדו".

עוד הוסיפו, "אין ולא היתה מעולם כל אפלייה בלשכת ליצמן לטובת עבריינים כאלה. אין לכך כל הצדקה מוסרית, הלכתית וערכית. הניסיון ההזוי להדביק לליצמן תמיכה בעבריינים הללו היא שקרית, מרושעת ונוראית".

תוך שהם מציינים כי "במהלך שנות כהונתו פנו לליצמן מאות אלפי אנשים מכל קצוות החברה הישראלית, יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים. כל הפניות טופלו באותה המידה. מבין מאות אלפי הפניות היו גם הפניות שציינתם בכתבה".

מי שיצא להגנתו של ליצמן היה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מראשי איחוד מפלגות הימין שכתב בחשבון הטוויטר שלו, "אני מכיר את סגן השר ליצמן ארבע שנים, טיפלתי דרך לשכתו בעשרות פניות ציבור שקיבלתי בתחום הבריאות, והוא אכן מטפל בכולן דרך הצוות שלו באכפתיות וביעילות מדהימה. אני מאמין לו במאת האחוזים ומקווה ש"תחקירים" מעין אלו לא יגרמו לו לחשוב פעמיים לפני שהוא עושה זאת שוב. אחרת הציבור יפסיד".

וסמוטריץ' לא לבד. בעוד הברנז'ה העיתונאית החמיאה לצמד העיתונאים על התחקיר, היה כתב פוליטי בולט שבחר לשתף מזווית אישית כיצד נעזר בסגן השר ליצמן.

מדובר בכתב 'ידיעות אחרונות' עמיחי אתאלי, שבשרשור ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, סיפר, "אפרופו ליצמן ופניות ציבור: לפני שנתיים סייעת בגן של הילדה מפנה אלי אדם שזקוק לעזרה. אביו עומד להיזרק משיקום אחרי פגיעה מוחית, לדבריו הרקע הוא נסיון של קופת החולים לחסוך כסף על חולה שמצבו קשה. לא הכרתי את האיש לפני כן אבל בקלות הבנתי שזה מקרה שמונח בעשירונים המאוד תחתונים סוציואקונומית". 

"השגתי טלפון של עוזר מקצועי של ליצמן שאני לא כלל לא מכיר", ממשיך אתאלי ומגולל, "הצגתי עצמי כעיתונאי ובזאת תמה התלות בי. מילה לא נכתבה על זה בפומבי, וגרם אחד של הנחה הם לא קיבלו. עברתי כעת על ההתכתבויות עם אותו עוזר. על פני 7 חודשים הוא מדבר עם רופאים, עם מנהל ביה"ח ומטפל בחוות דעת. החולה, חילוני! אדם שנמצא הכי למטה בפירמידה החברתית, מקבל כל מה שהרפואה הציבורית יכולה לתת. עם אפס תמורה לשר. לפיכך אני ממש מקבל את טענת ליצמן שעוזר לכולם. ראיתי זאת במו עיניי", כך העיתונאי המוכר.

 

 

תחקיר על ליצמן המקור רביב דרוקר ברוך קרא עבריינים עמיחי אתאלי בצלאל סמוטריץ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד