י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דווקא בגרמניה

הפרלמנט אישר הצעת החוק להחרמת BDS

הפרלמנט הגרמני אישר את הצעת החוק שהועלתה ביום חמישי האחרון, ההצעה מגדירה את ארגון ה-BDS, ארגון אנטישמי ואוסרת על קיום קשרים עמו מצדם של גורמים ממשלתיים 

הפרלמנט אישר הצעת החוק להחרמת BDS
הרייכסטאג, ברלין צילום: רויטרס

ארגון ה-BDS שפועל להחרמת מוצרים ישראליים, הוגדר כארגון אנטישמי בגרמניה.

הצעת החוק שמגדירה את ה-BDS ארגון אנטישמי, התקבלה ברוב קולות, על ידי מפלגות שמרניות, בהן המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בראשותה של מרקל, כשגם מפלגות שמאל תומכים בהצעה.

זו הפעם הראשונה, שפרלמנט אירופי מוביל באיחוד האירופי, מגדיר את תנועת החרם על ישראל כ"תנועה אנטישמית".

הפרלמנט הגרמני, אישר ביום שישי החלטת גינוי גורפת נגד קמפיין החרם על ישראל. בכך, הופכת גרמניה למדינה המרכזית הראשונה באירופה, המגדירה את ה-BDS כאנטישמי.

ההחלטה זכתה לתמיכה רחבה, הן מצד מפלגות השלטון ובהן האיחוד הנוצרי-הדמוקרטי והאיחוד הסוציליסטי-הדמוקרטי, והן על ידי מפלגות האופוזיציה ובהן המפלגה החופשית הדמוקרטית, ומפלגת הירוקים.

ההחלטה קוראת למשרדי ממשלה וגופים ממשלתיים פדרליים לא לשתף פעולה בשום צורה עם אירועים המקדמים דה-לגיטימציה וחרמות נגד ישראל, וכן היא מורה למשרדי הממשלה השונים לעצור כל מימון לארגונים המקדמים חרמות בתחומים שונים או פעולות של דה-לגיטימציה נגד ישראל.

להחלטה יש גם משמעות דקלרטיבית חשובה לכלל החברה בגרמניה, שכן היא מהווה קריאה ברורה וחד משמעית נגד התופעה.

במשרד לנושאים אסטרטגיים בראשות גלעד ארדן מציינים, כי אישור ההחלטה מציב את גרמניה שוב כמובילה באירופה במאבקה בתנועת החרם האנטישמית. רק לאחרונה, גורשה מגרמניה פעילת ה-BDS והטרוריסטית, רסמייה עודה, שהוזמנה להרצות בברלין מטעם ארגון החרם סאמידון, שהינו בעל קשרים עמוקים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. עודה כיכבה בדו"ח מחבלים בחליפות של המשרד לנושאים אסטרטגיים, שחשף את קשרי הטרור של ארגוני החרם.

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן: "החלטת הבונדסטאג נגד ארגוני ה-BDS היא צעד חשוב במלחמה  נגד החרם והאנטישמיות החדשה ומוכיחה שפרצופה האמיתי של תנועת החרם נחשף. ברצוני להודות לידידי ישראל בבונדסטאג על עמידתם האיתנה לצד ישראל במאבק נגד אלה שחותרים תחת זכותה להתקיים ואני קורא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי לנקוט במדיניות דומה".

השר ישראל כץ הגיב גם הוא: "אנחנו מקדמים בברכה את ההחלטה. הפרלמנט הגרמני קבע כי מדובר בתנועה אנטישמית המקדמת חרם בלתי חוקי נגד ישראל. זהו צעד חשוב ואנו תקווה שגם מדינות אחרות באירופה תלכנה בדרך זו".

גרמניה ברלין BDS אנטישימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד