י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קורצים למקומיים?

קיימו פיקניק המוני בשבת, החרדים באו להבדיל

אחרי שורת מהלכים ומעשים שהעיבו על היחסים בין פולין לישראל, השגרירות הישראלית, קיימה בשבת האחרון פיקניק המוני שיימשך גם היום לאורחים מקומיים, במוצ"ש הגיעו חרדים מקומיים להבדיל | משרד החוץ בתגובה: "לא מדובר באירוע רשמי, אלא בהפנינג לציבור הפולני"

קיימו פיקניק המוני בשבת, החרדים באו להבדיל
מנגל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שגרירות ישראל ארגנה פיקניק במהלך השבת בוורשה במימון המדינה.

על רקע הסערות ביחסים שבין ישראל לפולין, על רקע חוק השואה וחוק על השבת הרכוש היהודי שנגזל מיהודים בתקופת השואה, ועל רקע תקיפת השגריר הפולני בישראל על ידי אזרח בסוף השבוע האחרון. שגרירות ישראל בפולין הזמינה אורחים לפיקניק של יומיים ברצף, ביום שבת וביום ראשון הקרוב.

בהודעה הרשמית של השגרירות נאמר, כי "האירוע השנתי בפארק המלכותי הוא לחגיגת יום העצמאות של ישראל, שאורגן על ידי שגרירות ישראל בוורשה, יתקיים קומזיץ בוורשה, עם טעמים, ניחוחות, צלילים". כך לפי לשון ההודעה של השגרירות באתר הרשמי בשפה הפולנית.

לאחר חילול השבת, נערכה במקום הבדלה מטעם הקהילה היהודית של ורשה במתחם החגיגות שימשכו גם לאורך כל היום (ראשון). יש לציין כי גורמים חרדים משתתפים בחגיגות ביום ראשון, והם אלו שערכו אמש את ההבדלה במוצאי השבת.

ממשרד החוץ נמסר כי "לא מדובר באירוע רשמי, אלא בהפנינג לציבור הפולני המתקיים במתכונת זו - זו השנה השנייה, בשיתוף משרד התיירות, ומיועד לציבור המקומי, הרב הראשי של פולין לוקח גם הוא חלק באירוע, לא בשבת כמובן".

פיקניק מנגל שגרירות ישראל פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד