י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי שנה וחצי

המנהיג הצעיר בעולם הכריז: הולכים לבחירות

קנלצר אוסטריה בן ה-32, שרק לפני כשנה וחצי שינה את ההיסטוריה וכבש את התפקיד הנחשק במדינתו, ביקש מהנשיא להכריז על בחירות חדשות לאחר שסגן הקנצלר המשתייך למפלגת ימין קיצונית, תועד מבצע מעשה שחיתות

המנהיג הצעיר בעולם הכריז: הולכים לבחירות
קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן הקנצלר בממשלת אוסטריה ומנהיג 'מפלגת החופש' הימנית השנויה במחלוקת, היינץ כריסטיאן שטראכה, התפטר בשבת בעקבות חשיפת סרטון, בו הוא תועד מבטיח לאנשי עסקים רוסיים הבטחות שונות בכל הנוגע לזכייה בחוזים ממשלתיים. שטראכה ביקש מהם עזרה במימון מערכת הבחירות לפרלמנט האוסטרי לפני שנתיים, אז גם צולם הסרטון.

שטראכה היה הגורם הממתן במפלגה הימנית הקיצונית שחבריה התבטאו לא פעם נגד יהודים, הוא החליף את היו"ר הקודם יורג הייגר האנטישמי. שטראכה ניסה לקבל הכרה מממשלת ישראל הרשמית, אך ללא הועיל.

כתבת 'כאן' באירופה, אנטוניה ימין, פרסמה אתמול בחשבון הטוויטר שלה, כי ‏קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ בן ה-32, הכריז במסיבת עיתונאים מיוחדת בוינה: "ביקשתי מהנשיא להכריז על בחירות בהקדם האפשרי".קורץ עם נתניהו בעת ביקורו בישראל. (צילום: חיים צח, פלאש 90)

עוד מדבריו של קנצלר אוסטריה שהביאה אנטוניה ימין, "ידעתי בזמנו כי יצירת ממשלה עם מפלגת החירות תביא ללא מעט ביקורת. אבל כשאני מסתכל על השנה וחצי האחרונות אני רואה את שיתוף הפעולה בחיוב. עמדנו במחויבויות שלנו. אבל כולכם שמתם לב שבזמן הזה גם נאלצתי לסבול לא מעט פרשיות בין היתר אמירות אנטישמיות.‏ גם אם לא תמיד אמרתי את זה בציבור היה לי קשה מאד עם הדברים הללו. השתדלתי לא להפיל את הממשלה בגלל כל פרשיה שצצה. אבל אחרי הסרטון מאתמול עלי לומר מספיק זה מספיק״.

‏בתקשורת האוסטרית מדווחים כי הבחירות יתקיימו ככל הנראה ב-22 בספטמבר.

בחירות אוסטריה סבסטיאן קורץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד