י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ארבעה נהרגו

קריסת המנוף: כך מנסים לפענח את האסון ביבנה

חוקרי המשטרה מנסים לפענח את הסיבה לאסון שהתרחש באתר בנייה ביבנה, שם קיפחו את חייהם ארבעה פועלים בשל קריסת חלקי מנוף צריח • שמונה בעלי תפקידים באתר הבנייה עוכבו, חלקם ייחקרו באזהרה

קריסת המנוף: כך מנסים לפענח את האסון ביבנה
קריסת עגורן מנוף ביבנה צילום: פלאש 90

שמונה בעלי תפקידים באתר הבנייה ביבנה שבו מצאו הבוקר את מותם ארבעה פועלים, עוכבו לחקירה על ידי חוקרי תאונות עבודה בלהב 433, חלקם ייחקרו באזהרה.

חקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר בנייה ברחוב שדרות ז'בוטוניסקי ביבנה וגרמה למותם של ארבעה עובדים, מטופלת במפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית של המשטרה.

התאונה המצערת אירעה הבוקר בשעה 10:00. הצוותים הראשונים שהגיעו לאתר הבנייה הבחינו בשלושה פועלים בשנות ה-30 שרועים ללא רוח חיים על הקרקע ובשלושה נוספים כשהם לכודים על העגורן, כאשר אחד מהם, כבן 20, תלוי בין שמים וארץ. היחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי האש החלה בפעולות חילוץ מורכבות באמצעות ציוד חילוץ ייעודי ומנופים.

הלוחמים מהיחידה לחילוצים מיוחדים, טיפסו על העגורן תוך סיכון עצמי גבוה, ובפעולות חילוץ מורכבות, שכללו בניית מערכת חילוץ באמצעות חבלים הצליחו לחלץ את כלל הלכודים. בשלב ראשון, הלוחמים הגיעו אל הלכוד כבן 20, אשר היה תלוי בין שמים וארץ באופן מסכן חיים, וכאשר ניסו ליצור עמו קשר הבינו כי אינו בין החיים. הם רתמו אותו למניעת נפילה וחילצוהו אל גורמי הרפואה.

בשלב השני, לוחמי האש איבטחו את שני הלכודים שהיו פצועים במצב קל, וחילצו אותם דרך הסולם של העגורן אל הקרקע. נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, הגיע לזירת האירוע כדי לעמוד מקרוב על פעולות החילוץ המורכבות בגובה של 50 מטרים יחד עם מפקד מחוז מרכז של כבאות והצלה לישראל ומפקד תחנת כיבוי אש רחובות.

כאמור, החקירה הועברה למפלג "פלס" שהוקמה לאחרונה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, ואלה עיכבו לחקירה שמונה בעלי תפקידים באתר הבנייה, וחלקם צפויים להיחקר באזהרה.

על פי הדיווח בכאן חדשות, קריסת המנוף אירעה באותו אתר בו נהרג לפני כחודש נהג המשאית איציק כהן, שהתחשמל כתוצאה ממגע בין המנוף לקו מתח גבוה. ימים ספורים לפני התחשמלות הנהג, נהרגו עובדי חברת חשמל - נוני להב ובני אסולין, במהלך עבודות על המשכו של קו מתח. 

 

תאונת עבודה אתר בנייה משרד העבודה והרווחה היחידה הארצית לחקירות הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד