י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חודש אחרי הטרגדיה בהר נוף: בית המדרש על שמו של יהונתן

בית המדרש בתלמוד תורה 'נתיבות שלמה' בהר נוסף יקרא "היכל יהונתן", על שמו של תלמיד החיידר יהונתן בן חמו ז"ל, שנפטר באופן טראגי בערב שבת הגדול

חודש אחרי הטרגדיה בהר נוף: בית המדרש על שמו של יהונתן
קריאת שם בת"ת נתיבות שלמה בהר נוף צילום: באדיבות המצלם

עצרת התעוררות נערכה במלאת השלושים לפטירתו הטראגית של הנער יהונתן בן חמו ז"ל, שלמד במשך שנים ארוכות בתלמוד תורה 'נתיבות שלמה' בהר נוף בירושלים. במהלך העצרת נקרא בית המדרש של התלמוד תורה 'היכל יהונתן', על שמו של הנער, וכן הוכרז על כתיבת ספר תורה לזכרו.

הילד יהונתן היה מבחירי התלמידים, למד ושקד בתורה שעות רבות ונפטר באופן טראגי בערב שבת הגדול. הוא הותיר אחריו שבר גדול בקרב משפחתו, חבריו לספסל הלימודים ובקרב תושבי השכונה.

בתלמוד תורה 'נתיבות שלמה' ציינו את יום הפטירה במסע של דברי תורה וחיזוק לעילוי נשמתו של הילד יהונתן ז"ל.

ראשון הסופדים היה מנהל התלמוד התורה, הרב יהודה דלבקוביץ, שסיפר לבני המשפחה על ההתעוררות של ילדי התלמוד התורה מאז האסון להתחזקות בלימוד תורה ותפילה.

המחנך הרב יוחנן לנדאו הספיד את תלמידו יונתן וסיפר על נדיבות ליבו ושקידתו בתורה. כמו כן הספידוהו רבנים נוספים ובני המשפחה שחיזקו את התלמידים על האסון הנורא.

במעמד המרגש נקרא כאמור, בית המדרש של תלמוד התורה על שמו של התלמיד יהונתן "היכל יהונתן" וכן הוכרז על כתיבת ספר תורה שיוכנס לבית הכנסת של התלמוד תורה לזכרו. 

 

הר נוף טרגדיה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד