י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תמיד היתה לו מילה טובה"

אח הזמר: הגבאי המיתולוגי נפטר בפתאומיות

בארה"ב נפטר בשבת באופן פתאומי הגבאי של כולל שומרי החומות, רבי ברוך יהודה  שניצלער ז"ל, שהיה מחשובי חסידי סאטמר  • אחיו של יבדל לחיים טובים - הבעל מנגן ר' מיכאל שניצלער

אח הזמר: הגבאי המיתולוגי נפטר בפתאומיות
הרה"ח רבי ברוך יהודה שניצלער ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר הגבאי המיתולוגי של כולל 'שומרי החומות' בויליאמסבורג, הרה"ח רבי ברוך יהודה שניצלער ז"ל, שנפטר באופן פתאומי והוא בגיל 63. 

המנוח ז"ל נולד בקליפורניה לאביו - הרה"ח רבי משולם זושא שניצלער ז"ל, נכדו של הגאון רבי שרגא שמואל שניצלער זצ"ל, אב"ד טשאבא. 

אחד ממכריו בניו יורק מספר ל'בחדרי חרדים', "כולם עצובים על פטירתו של הצדיק רבי ברוך יהודה בן רבי משולם זושא זצ"ל. יהודי שהיה ידיד של כולם, אח של כל אחד, אבא של כל אחד. כל מי שאי פעם הכיר את רבי ברוך יהודה, הרגיש שהוא היה החבר הכי טוב שלו. תמיד היתה לו מילה טובה, תמיד היה לו חיוך. כשראה יהודי עם בעיה, הוא היה מרומם את רוחו עם חיוך, או עם מילה טובה, ולפעמים היה גם מספר בדיחה". 

מכריו מספרים על אדם גדול, משמח אלוקים ואנשים, שנהג לסייע בתרומות לנזקקים, עזר למשפחות נצרכות והחזיק אותם. "חבל על דאבדין", הם מבכים. 

בחודש ניסן תשע"ג נפטר במונסי באופן פתאומי אחיו, הרב יצחק אייזיק שניצלער ז"ל, לאחר שלקה בדום לב. ר' אייזיק היה מחסידי ויז'ניץ ממונסי. קודם לכן, בכ"ו כסלו תשע"ג שיכלה משפחת שניצלער את האח הגאון רבי שלום זצ"ל מחשובי חסידי סאטמר בירושלים, שנפל למשכב בעת ששהה באוסטרליה לצורך גיוס כספים עבור מוסדות סאטמאר. 

המנוח הותיר אחריו את רעייתו ומשפחה גדולה. אחיו הוא בעל המנגן ר' מיכאל שניצלער. 

במסע הלוויה שיצא במוצאי שבת משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, השתתף קהל רב בראשות האדמו"ר מסאטמר. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מיכאל שניצלער שניצלער ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד