י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אילי הון משלמים

אלו ההרחבות בהדלקה המרכזית של מירון

בחצר חסידות באיאן נערכים להדלקה המרכזית והמסורתית במירון ומספרים על ההרחבות שנעשו השנה • "מקפידים מאד שלא לקחת תשלום על הכניסה לכלל המתחמים, זו הדלקה של כלל ישראל", אומרים בחצר החסידית

אלו ההרחבות בהדלקה המרכזית של מירון
הרבי מבאיאן בהדלקה במירון צילום: שוקי לרר

בקדמת הבמה של ההדלקות במירון, תופעה שמתרחבת והולכת במשך השנים נמצאת כבר כמאה וחמישים שנה, וללא עוררין, זו ההדלקה המסורתית והמרכזית של האדמו"ר מבאיאן, אשר מדליק את המדורה המוצבת על גג הציון ממש, כפי המסורת רבת השנים שהחלה מאז ימיו של האר"י, ולפני שנים רבות נמכרה בחזקת עולמים לסבא קדישא מרוז'ין ומשם בירושה דור אחרי דור עד לנין נכדו וממלא מקומו -  האדמו"ר מבאיאן.

ההדלקה המרכזית נחשבת בעיני כולם ההדלקה הגדולה ביותר, הן מבחינת כמות המשתתפים בה ובעיקר בגלל סגולותיה והמסורתיות שלה. מידי שנה גדלה כמות המשתתפים באופן דרסטי ומידי שנה נוספים עוד ועוד מקומות ורחבות חדשות - לשם מועבר מעמד ההדלקה על פי רוב בשידור חי - מחוסר יכולת המקום להכיל את כמות המשתתפים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעוד במקומות אחרים המשטרה נאבקת בכדי לצמצם את המקומות - לא כן בהדלקה של באיאן, שם המשטרה נאבקת להוסיף עוד ועוד רחבות בכדי להכיל את המון הבאים למעמד המרכזי, וכך השנה הורחבה רחבת באיאן בעוד מאות מטרים של פרנצ'עס (טריבונות) לטובת האלפים, ועוד רחבה חדשה הוכשרה לקהל הנשים.

כמו כן, בחסידות מציינים את הקמתו של המתחם החדש לאחמי"ם בשטח ההדלקה, לטובת אישי הציבור, האדמו"רים, נשיאי חצר הקודש באיאן והנגידים השונים המשתתפים במעמד.

יצויין שבניגוד לנעשה במקומות אחרים, בחצר באיאן, המנהלים את ההדלקה המרכזית, מקפידים מאד שלא לקחת תשלום על הכניסה לכלל המתחמים. 'זו הדלקה של כלל ישראל', הם אומרים.

את סכומי ההוצאות הרבות מכסה ברובה 'וועידת הנשיאות' של החסידות - קבוצה של אילי הון המחזיקים את האדמו"ר מבאיאן ומכסים חלק מההוצאות, כאשר חלק נוסף ממומן על ידי מנהלי המוסדות המתרוצצים ללא הרף בין הנגידים השונים המגיעים להדלקה ומבקשים מהם סכומים בכדי לכסות את העלויות.

מבחינתם של חסידי באיאן, ההילולא לא מסתיימת בסיום ההדלקה המסורתית, אלא לאחריה, כאשר החסידים יורדים בשירה ובזמרה לכפר, שם עורך האדמו"ר את הטיש המרכזי לכבוד היום הגדול, בהשתתפות אלפי החסידים ולמחרת  במעמדי החלאק'ס למאות ילדי החסידות.

חסידות באיאן ל"ג בעומר הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד