י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגרר אחרי איראן

ארגון חיזבאללה - בתקופה הקשה בתולדותיו

לאחר שנים רבות שנתמך בידי איראן, סופג ארגון חיזבאללה מכה וקיצוץ רחב בתמיכה הכספית בשל הסנקציות שהטילו על טהרן בארצות הברית

ארגון חיזבאללה - בתקופה הקשה בתולדותיו
חסן נסראללה צילום: אל-מנאר

חיזבאללה בצרות: לאחר מימון ישיר מאיראן במשך עשרות שנים, כזו שופכת מאות מיליוני דולרים לארגון הטרור השיעי, וגרמה להפיכתו לכוח אזורי משמעותי במזרח התיכון, מגיעה הנפילה הקשה.

מאז שהנשיא טראמפ הציג בשנה שעברה הגבלות חדשות וסנקציות על הסחר עם איראן, והעלה את המתיחות עם טהרן, שהגיעה לשיאה בימים האחרונים, קוצצה יכולתה של איראן לממן בעלות ברית כמו חיזבאללה. הארגון השיעי מרגיש ירידה חדה בהכנסותיו, והוא נאלץ לבצע קיצוצים דרקוניים בהוצאותיו, כך סיפרו מקורבים לארגון חיזבאללה ל'וושינגטון פוסט'.

הלוחמים נשלחים הביתה, או עוברים למילואים, שם הם מקבלים משכורות נמוכות יותר או שבמקרים אחרים - לא משלמים להם כלל. רבים מהם עוזבים את סוריה, שם הם מילאו תפקיד בלחימה למען הנשיא בשאר אל-אסד והבטחת קיומו של המשטר הסורי.

תוכניות שונות בתחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה בוטלו, ורבים מעובדי הערוץ פוטרו. לדברי גורם נוסף בחיזבאללה, הקיצוץ ניכר גם באספקת תרופות בחינם ואפילו מצרכי מזון ללוחמים, לעובדים ולמשפחותיהם.

אחד מאנשי החיזבאללה הוסיף וטען ל'וושינגטון פוסט', כי "אין ספק שלסנקציות האלה יש השפעה שלילית, אבל בסופו של דבר, הסנקציות הן מרכיב במלחמה, ואנחנו הולכים להתמודד איתן בהקשר הזה".

המקור לא סיפר כמה איראן קיצצה את המימון שלה לחיזבאללה או כמה הוא היה בעבר, אך השליח האמריקאי המיוחד לנושא איראן, בריאן הוק, סיפר לכתבים בוושינגטון באפריל האחרון כי איראן העבירה בעבר לארגון חיזבאללה כ - 700 מיליון דולר בשנה, הסכום שמהווה 70% מהכנסות הארגון.

אחד מאנשי הארגון סיפר כי אנשי חיזבאללה ולוחמים במשרה מלאה עדיין מקבלים את המשכורות המלאה, אך הטבות על הוצאות כגון ארוחות, גז ותחבורה - בוטלו.

איש החיזבאללה שהתראיין לעיתון עמד על כך שלקיצוצים אין כל השפעה על מעמדו של הארגון במזרח התיכון או על מוכנותה הצבאית לקראת מלחמה אפשרית.

"אנחנו עדיין מקבלים נשק מאיראן. אנחנו עדיין מוכנים להתעמת עם ישראל. תפקידנו בעיראק ובסוריה נשאר. אין איש חיזבאללה אחד שעזב כי לא קיבל את המשכורת, והשירותים החברתיים לא חדלו", סיפר איש ארגון הטרור.

בנוגע לסנקציות אמר המקור, כי "הסנקציות לא יחזיקו מעמד לנצח, וכשם שהצלחנו לנצח צבאית בסוריה ובעיראק, גם ננצח במלחמה הזאת".

חיזבאללה איראן קיצוצים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד