י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא תשים דמים בביתך"

אסון המנופים > הראשל"צ: "הקבלן חייב נידוי" • 17 מעורבים עוכבו

הרה"ר לישראל הגר"י יוסף התייחס לאסון ביבנה בו מצאו את מותם ארבעה בני אדם: "קבלן העוסק בבנייה ולא מוודא כי נשמרים כל כללי הבטיחות, חייב נידוי" | לאורך היום עוכבו 17 מעורבים, 11 מהם נחקרו באזהרה | הנושא היה בראש הכותרות בכל כלי התקשורת בישראל

אסון המנופים > הראשל"צ: "הקבלן חייב נידוי" • 17 מעורבים עוכבו
הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

אסון המנוף ביבנה: הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס הערב (ראשון) לאסונות בענף הבנייה וזאת בעקבות האסון היום בהתמוטטות המנוף ביבנה, שם מצאו את מותם ארבעה בני אדם.

בדבריו אמר הראש"ל כי "על פי ההלכה קבלן העוסק בבנייה ולא מוודא כי נשמרים כל כללי הבטיחות על מנת למנוע פגיעה בעובדים, הרי הוא עובר על איסור תורה של 'לא תשים דמים בביתך' והוא חייב נידוי".

בתוך כך, במהלך היום עוכבו 17 מעורבים בעלי תפקידים שונים הקשורים לאתר העבודה ו-11 מהם נחקרו באזהרה. לאתר הובאו מומחים שמטפלים בזירה, המנוף הורד ומטופל בכדי ללמוד את האירוע. החקירה נמשכת.

מפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 ממשיך בחקירת תאונת העבודה הקטלנית שהתרחשה הבוקר ברחוב שדרות ז'בוטינסקי ביבנה במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח וגרמו למותם של ארבעה עובדים ופציעה של שניים נוספים.

היחידה החוקרת בשיתוף משטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה, ממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). מאז שעות הבוקר עוכבו 17 מעורבים בעלי תפקידים שונים הקשורים לאתר העבודה. 11 מהם נחקרו באזהרה

בסיום חקירת המעורבים שוחררו 4 מהם למעצר בית למשך 5 ימים וכן תנאים מגבילים נוספים. המעורבים הנוספים שוחררו בסיום חקירתם.

בנוסף, לאתר הבניה הובאו מומחים שמטפלים בזירה, המנוף הורד ומטופל בכדי ללמוד את האירוע. "המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לחקור את האירועים שהובילו לקריסת חלקי המנוף וימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים" נמסר מהמשטרה.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף אסון קבלנים נידוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד