י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
8 ימים למועד הסופי

ללא התקדמות: שיחות המשא ומתן הוקפאו

נותרו שמונה ימים והמפלגות ממשיכות להתבצר: טרם חודשו המגעים בין רוב סיעות הימין לסיעת הליכוד • המפלגה שהכי קרובה לחתימה: ש"ס • לפני שעה קלה חודשו המגעים עם יהדו"ת

ללא התקדמות: שיחות המשא ומתן הוקפאו
נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

שמונה ימים בלבד נותרו למועד הסופי בהחלט, ומאז תחילת השבוע לא חודשו המגעים בין רוב סיעות הימין לבין הליכוד.

ככל הידוע, גם אתמול (ראשון) לא התקיימו כלל שיחות משא ומתן; אולם נראה כי בינתיים המפלגה שקרובה ביותר לחתימה היא סיעת ש״ס. 

על פי הדיווח הבוקר ב׳ישראל היום׳, ש״ס והליכוד קרובים ביותר לחתימה על הסכם קואליציוני; השניים הגיעו לסיכומים על מכלול הנושאים.

כפי שדווח לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ תיק השיכון לא יעבור לידם אך מנהל התכנון שהיה בידי כולנו יחזור למשרד הפנים תחת הנהגת השר דרעי - לצד תיקי הפריפריה, הנגב והגליל ותיק הדתות.

כאמור, עם יתר סיעות הימין לא חלה כל התקדמות בשיחות; עם זאת, לפני שעה קלה דווח כי צוות המשא ומתן של יהדות התורה ייפגש היום בשעה 12:00 עם צוות המו"מ של הליכוד.

ישיבה זו מגיעה לאחר ששני מפגשים שתוכננו נדחו - הראשון בשל חילולי השבת והשני בגלל חוסר הסכמה על חוק הגיוס. במפלגה גיבשו מסמך דרישות עם כ-200 סעיפים, מסמך שטרם נידון בשולחן המו״מ.

יצוין כי ביום שישי האחרון נועדו ממושכות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ישראל ביתנו חה״כ אביגדור ליברמן כדי לנסות ולהגיע לסיכומים על מכלול הנושאים ובראשם חוק הגיוס; אולם מאז שומר ליברמן על שתיקה.

בנוסף, ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי נתניהו שוחח טלפונים עם ראשי הסיעות החרדיות קודם כניסת השבת. גם עם איחוד הימין (הבית היהודי) טרם הגיעו לסיכומים; כאשר נושא התיקים מהווה חלק ניכר בשיחות המו״מ.

סמוטריץ' מתעקש על תיק המשפטים ושולל הצעות לתיק השיכון או תיק לביטחון פנים. אתמול היה זה מנהיגם הרוחני, הרב דרוקמן, שהודיע כי ללא תיק המשפטים הרי שהם יישארו מחוץ לקואליציה; לדבריו לא ייתכן שכולנו תקבל עם ארבעה מנדטים את האוצר ולאיחוד הימין ידחו את הדרישה.

גם עם סיעת כולנו טרם נועדו הצדדים ולו לישיבת מו״מ אחת. כאמור, בעוד כשבוע יסתיים המועד בו ניתן על פי החוק להרכיב את הממשלה. במידה ולא תושג הסכמה, יצטרכו הסיעות להמליץ על מועמד אחר להרכבת הממשלה; משלא יגיעו להסכמה - יכריזו בישראל על בחירות מחודשות.

משא ומתן התבצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד