ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הצעת חוק ראשונה

אושר במליאה: הוסרה הגבלת מספר השרים

הצעת החוק הראשונה עברה היום ברוב מוחץ במליאת הכנסת. ההצעה, מסירה את ההגבלה הקיימת על כמות השרים שיכולים לכהן בממשלה, הגבלה שקיימת מתקופת ממשלת לפיד. בנוסף, ניצלו החברים את הדיון כדי לדון בנוגע למשא ומתן הקואליציוני

אושר במליאה: הוסרה הגבלת מספר השרים
החרדים ונתניהו במליאה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתום דיון ממושך, מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), את הצעת החוק הראשונה לכנסת ה -21, כשמאחורי הקלעים ניצלו ראשי הסיעות את מליאת הכנסת לשיחות מו"מ.

מדובר בהצעת חוק, שמטרתה להסיר את המגבלה על כמות השרים בממשלה, כאשר המגבלה כיום עומדת על 22 שרים ושמונה סגני שרים, מגבלה אשר קיימת מתקופת ממשלת 'יש עתיד'.

במהלך הדיון, ניצלו חברי האופוזיציה את האפשרות ותקפו את הממשלה על כך שהיא מבזבזת את כספי הציבור למטרות פוליטיות ולצורך שוחד פוליטי.

במהלך היום לא היה ברור כלל שיהיה רוב מוחץ לחוק, כאשר שניים מהחברים שהיו אמורים לתמוך בחוק, השר וחה"כ אריה דרעי וכן חה"כ בצלאל סמוטריץ׳ חשו ברע, והיה נראה שיוותרו בביתם, אך לבסוף הגיעו השניים למרות הקושי וכאמור ההצעה עברה.

כך או כך, את הדיון במליאה ניצלו ראשי הסיעות בכדי לסגור קצוות בנוגע לקואליציה המתגבשת וכן עסקו בסוגיית מינוי מבקר המדינה שעלתה לדיון במהלך היום. מאחורי הקלעים, נראה ראש הממשלה כשהוא מסתודד עם סגן השר יעקב ליצמן ועוזרו מוטי בבצ'יק בפאתי המליאה.

בנוסף, ההצבעה היום הגיעה ללא קואליציה קיימת, כאשר 65 התומכים בהצעה, הם אלו שעל פי המסתמן כעת, יהיו חברים בקואליציה הבאה, מה שמלמד על הסיכומים השקטים אליהם הגיעו מאחורי הקלעים.

בנימין נתניהו יעקב ליצמן מוטי בבצ'יק יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד