י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנאום הבכורה שלו

אבי גבאי חשף: "התחלתי כמלצר בכנסת - ננזפתי ע"י רביץ"

יו"ר מפלגת 'העבודה' נאם אמש את נאום הבכורה שלו כחבר כנסת מעל הדוכן, במהלכו סיפר את קורות חייו עד הגיעו לתפקיד הנוכחי והצליח לרתק וגם לשעשע את היושבים במליאה: "זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי מה זה גפילטע פיש" | "למחרת היה כתוב ביתד נאמן שהותקפתי בגלל שלי יחימוביץ על-ידי הרב רביץ" • צפו

אבי גבאי חשף: "התחלתי כמלצר בכנסת - ננזפתי ע"י רביץ"
אבי גבאי בנאום הבכורה כח"כ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יו"ר 'העבודה' חבר הכנסת אבי גבאי נאם אמש (שני) את נאום הבכורה שלו כחבר כנסת, לאחר שבכנסת הקודמת, כיהן רק כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו' של משה כחלון, אך פרש מתפקידו באמצע הקדנציה, לאחר פרישתו של שר הביטחון בוגי יעלון. 

"אני שמח מאוד וגאה לעמוד בפניכם היום כחבר הכנסת, חבר בכנסת ישראל", פתח גבאי את דבריו והחל לספר את תולדותיו וקורות חייו, עד הגיעו לכאן, "גדלתי בירושלים בשנות ה-70 וה-80, באותה תקופה היה נהוג לומר גם שם, כמו במקומות אחרים בארץ ובעולם, שארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות".

בשלב מסוים בנאומו, סיפר הח"כ החדש, "את משכן הכנסת יצא לי לפגוש ולהכיר מזוויות שונות לאורך כל חיי. זה התחיל בקיץ 1985 לאחר סיום התיכון ולפני הגיוס לצבא, נכנסתי לכאן לראשונה כמלצר במזנון הכנסת. אז היו מלצרים במזנון הכנסת לא כמו היום. היה מלצר, מגישים את האוכל לאנשים".

"שירתתי והגשתי אוכל לדמויות שעד אז רק קראתי עליהם. אריק שרון ואברהם שפירא, זיכרונם לברכה, שנהגו לסעוד במשך שעות ארוכות ביחד. אתם יכולים לתאר לעצמכם את הארוחה. הם התחילו בגפילטע פיש, שזו הייתה הפעם הראשונה שראיתי מה זה גפילטע פיש. הגעתי לגיל 18 כדי לראות בפעם הראשונה מה זה. עבורי זה היה אריק מה-101, האיש עליו קראתי מגיל צעיר. גם את שמעון פרס, שהיה ראש הממשלה, גם אותו פגשתי לראשונה אוכל כאחד האדם", סיפר יו"ר 'העבודה'.

הוא המשיך וריתק את הח"כים, החדשים והוותיקים: "הסתובבנו בין הוועדות, היינו מחלקים שתייה עם עגלות והייתי הולך לאט לאט כדי להקשיב, כי זה מאוד עניין אותי, וחיכיתי ליום שייתנו לנו להיכנס ולחלק שתייה גם בדיונים של ועדת החוץ והביטחון, כי לשם אסור היה לנו להיכנס".

"תשע שנים לאחר מכן נכנסתי לכאן שוב כרפרנט באגף התקציבים באוצר. חוויה מסוג אחר לגמרי. הייתי אז אדם צעיר בראשית הקריירה המקצועית, מוצא את עצמו מול חברי כנסת ושרים, מסביר, מנסה לשכנע על העברות תקציביות, על רפורמות, חוטף בראש שלא באשמתי".

עוד סיפר הח"כ על תקרית שהיתה לו עם יו"ר 'דגל התורה' המיתולוגי ח"כ המנוח הרב אברהם רביץ ז"ל, "הייתה העברה תקציבית לרשות השידור אני זוכר, שתפס אותי הרב רביץ, זכרו לברכה, ותקף אותי על משהו ששלי יחימוביץ אמרה בהכל דיבורים. הוא תוקף אותי ותוקף אותי ותוקף אותי ואחד מחברי הכנסת אומר לו: מה אתה רוצה ממנו? הוא מאגף תקציבים, מה הוא קשור לזה? הוא אמר: אני לא מדבר אליו, אני מדבר לעיתון. למחרת היה כתוב ביתד נאמן שהותקפתי בגלל שלי יחימוביץ על-ידי הרב רביץ", שיחזר.

"פעם שלישית שהגעתי לכנסת", סיפר גבאי "הייתה כסמנכ"ל ומנכ"ל של בזק לאחר מכן. פגשתי אז את הכנסת לא מהצד החזק של משרד האוצר, אלא כמי שמייצג חברה. למדתי אז את העוצמה של משמעת קואליציונית, שאתה מסביר ומשכנע ובסוף מצביעים הפוך ממה ששכנעת, כי יש משמעת קואליציונית שמחייבת אותם".

"פעם רביעית הייתה כאן. בקיץ 2015 הגעתי לכאן והושבעתי כשר שלא חבר כנסת. ישבתי במליאה שעות כשר תורן. לתורנות הראשונה שלי", סיפר גבאי וישעשע את הח"כים, "הגעתי עם מחברת כדי לרשום מה צריך לעשות, מה אומרים על הממשלה. חשבתי שצריך לרשום מה אומרים, מה צריך לעשות. אז התברר שזה בעצם זקיף, אתה זקיף במשכן הכנסת, אתה לא אמור לעשות שום דבר רק להראות נוכחות. לא כך הבנתי את הקונספט הזה, אבל ישבתי".

"והיום אני כאן, נואם לראשונה כחבר כנסת, וסוגר מעגל מאוד מאוד גדול עם כנסת ישראל. אני שמח מאוד להיות חבר בכנסת ישראל, אני מאמין בכנסת ישראל, אני מאמין בחשיבותה, אני מאמין בהשפעה העצומה שלה על חיי האזרחים ועל עתיד המדינה, ועבורי זאת זכות וכבוד עצום להיות אחד מחבריה".

לדבריו, "נותרתי אופטימיסט ואני מאמין ויודע שאפשר לעשות רבות עבור הציבור כחבר הכנסת גם מהאופוזיציה. גם מהאופוזיציה אני מתכוון להיות שותף לעשייה בוועדות השונות בעיקר בנושאים הכלכליים, להביא מניסיוני גם בממשלה וגם בעולם העסקי, ולעשות טוב עבור הציבור".

מלצר מליאת הכנסת אבי גבאי אברהם רביץ חבר כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד