close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
19.04.2018
 
לרשימת המאורסים המלאה >>
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
לכל המבזקים
חדשות אחרונות חדשות אחרונות

"אנו נשים קיצוניות לצד השני, כדי לתת 'קונטרה' לפריצות"

"יש קבוצות ששונאות אותנו כי אנחנו יותר צנועות מהן" • מונולוג נדיר של ל', חברה ב'כת השאלים', תושבת מאה שערים, בת 42, לובשת 'שאל' בשש שנים האחרונות

86
הדפס

'העדה החרדית' החליטה בתחילת השבוע לנדות את 'כת השאלים', המכונה גם 'כת הטאליבן'. בתחילת השבוע חשף אתר 'בחדרי חרדים' את מכתב בד"ץ נגד התנהלות משפחות הכת ועל החובה להתרחק מהם ככל האפשר.

עוד בנושא:
'העדה החרדית' נגד כת ה'טאליבאן' • חשיפה

הבוקר (ג) מפרסם העיתונאי עקיבא נוביק בעיתון 'ידיעות אחרונות' מונולוג של בעלת משפחה, תושבת שכונת מאה שערים, הנמנית על 'כת השאלים'.

את המונולוג העבירה כמכתב לחברתה, בשל הקושי לעכל כי היא כותבת לעיתון חילוני. המכתב נשלח אל שכנתה החרדית, ובעלה העביר אותו אל כתב העיתון.

"אל תקראו לי טליבאנית", כותבת האישה. "אין לי קשר לארגונים של גויים, ואני לא משייכת את עצמי על פי סממן לבוש כזה או אחר. מה אני כן? אני אישה צנועה. אני אישה שמשמרת מסורת עתיקה ויפה של צניעות, ולא הולכת אחרי פיתויי העיניים. כשאני יוצאת לרחוב, מכסה שאל את ראשי אך פניי גלויות.

כשגבר חולף על פניי, אני מסתירה אותן בעזרת משיכת שתי קצוות הרדיד. ישנן גם נשים צדיקות המכסות תדיר גם את פניהן. בתקופה האחרונה רווחת ביקורת, צעקות ברחוב והשפלות כלפי נשים כמונו, הנוקטות כללי צניעות מוקפדים, ואף תלונות רשמיות כלפי מה שהם מכנים "כת השאלים", כאילו שהם יודעים מה זה שאל ומה זו כת".

"השאל הוא מנהג קדום וקדוש"

"ראשית, ברצוני להבהיר: לא קיימת אף כת. מה שכן, ישנן יותר ויותר נשים שמקפידות ללכת בצניעות כפי ציווי השם. גם אני זכיתי להיות אחת מהן. כידוע, בשעה שהקדוש ברוך הוא יצר את האישה, על כל איבר ואיבר הוא אמר "היי צנועה". כך כתוב במדרש. הדבר מחייב כל בת ישראל באשר היא.

לצערנו, בדור האחרון מצב הצניעות ירד פלאים והגיע לשפל המדרגה. נשים חרדיות לא מתביישות ללבוש בגדים פרוצים, כמו אופנת הבגדים הצרים והקצרים המזעזעת. עד כדי כך הקצינו במלבושי הפריצות, עד שלפעמים אי אפשר להבחין בין אישה חרדית לבין דוגמנית חילונית, השם ירחם.

כנשים, מוטלת דווקא עלינו החובה להקצין לצד השני כדי להרבות קדושה. אנחנו משתדלות להיות קיצוניות לצד השני כדי לתת להן 'קונטרה' ולהסיר את חרון אף השם על הפריצות הזו. זו בדיוק הסיבה לכך שאימצנו את לבוש השאל.

אני מדגישה: לא חידשנו את זה. השאל הוא מנהג קדום וקדוש שאמותינו בדור הקודם היו לובשות. ואף היו מלבישות כך את בנות ה־12 ומעלה. אפילו בד"ץ העדה החרדית, שכעת נלחם בנו לכאורה, חיזק לפני כעשר שנים את המנהג הזה ורבנים כתבו שחור על גבי לבן שבזכות נשים צדקניות אלו אנו עתידים להיגאל.

נכון שעברו מאז עשר שנים. אבל זו התורה, וכתוב ש"זו התורה לא תהא מוחלפת". שום ביקורת מכל אדם שהוא לא מפריעה לי אם אני יודעת שאני עושה את הדבר הנכון והמתבקש ממני. שום דבר לא ירתיע אותנו, לא אותי ולא את חברותיי. אנו גאות להיות יהודיות. אנחנו עם סגולה".

"בנותינו ספגו עלבונות, צעקות וקללות"

"לגבי הטענה על מקרי אלימות - להד"ם. לא היה ולא נברא. לא שמעתי מעולם על אף מקרה אלימות במשפחות הצנועות. האם שאתם מכנים "אמא טאליבן" מבית שמש היא סיפור מורכב, אך היא כלל אינה קשורה לנשות השאלים. שנית, תופעת האלימות כלפי ילדים נפוצה דווקא אצל נשים ההולכות בפריצות - ככל שהפריצות גדולה יותר, האלימות בהתאם. בציבור החילוני הפריצות אף יכולה להסתיים ברצח, ודי לחכימא.

השנאה כלפינו נחלקת לשני סוגים: יש קבוצות ששונאות אותנו כי אנחנו יותר צנועות מהן. כמו שהגוי שונא את היהודי, כך הפרוצה שונאת את הצנועה. הקבוצה השנייה מונעת מקנאה. בגלל שהן יודעות שזו הדרך האמיתית וכך ראוי להתלבש וזה מחייב אותן, אך אין ביכולתן ללכת כך בגלל לחץ חברתי.

אז מה עושים? צועקים וצועקים מקנאה. בדיוק בשל נקודת השנאה הזו פתחנו בית ספר עצמאי לבנות. משום שבנותינו הגיעו לבית הספר וספגו עלבונות, צעקות וקללות. קראו להן ערביות וגאלאחטעס (נזירות -ע"נ). המצב היה בלתי נסבל, והבנות לא רצו ללכת לבית הספר, ולכן נאלצנו לפתוח בי"ס שברוך השם מונה כיום 24 בנות מכל רחבי מאה שערים והסביבה. בנותינו מקבלות את החינוך הנכון והיהודי ומקבלות אותו באהבה. הן לומדות בהתלהבות, ואל תדאגו להן. הן בריאות ומאושרות.

ואנו, שזכינו לטעום את טעם הטוב, נדאג ונזכה עוד נשים ללכת בדרך הצניעות ללא פחד לא משלטונות הרווחה ולא משלטון ה"רבנים" והעסקנים.

אסיים בסיפור מופת שבעצמי חוויתי: התחתנו לפני 18 שנים. עברו שתים עשרה שנים ולא זכינו להפקד בצאצאים. לפני שש שנים הלכתי לרב, שאמר לי שאשים את השאל ובעזרת השם יהיה טוב. ברוך השם, היום אני אמא לחמישה ובעזרת השם גם השישי יגיע בקרוב.

שתי בנותיי, בעזרת השם, ינקטו אף הן בצניעות אמיתית — אני מתפללת על כך בכל יום. מה שגורם לנו להחזיק מעמד מול כל המתקפות הוא שאנו לא יוצאות מהבית, אלא רק במקרי חירום. כך איננו שומעות ברחוב את העמלקים המבקשים להרע לנו ולהוציא דיבתנו רעה, ואיננו מושפעות מכך.

בעזרת השם נראה בקרוב את כל בנות ישראל חוזרות בתשובה, ולובשות שאלים כדרכי אמותינו.

אולי יעניין אותך גם
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות    
אני טאליבני גאה, מי שלא מוצא חן בעיניו- ב ע י י ת ו !!!! (ל”ת)
בחדרי גור 10:23 15/11/2011
1
 
     אז איך יש לך מחשב  
מישהו 10:26 15/11/2011

אז איך יש לך מחשב אם אתה כזה טאליבאני גאה?!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     לפי הגר"ע יוסף זצ"ל והגר" מאזוז והגר" פוזן שליט" מדובר בפריצות גמורה  
 19:14 20/11/2013

◄ הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות!
< אותו אם אישה לובשת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.
< את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.
הגר"מ מאזוז: "כמו מחבלות ערביות&quo 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים" האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב:

מאזוז השיב בנחרצות כי כל חומרה שאינה מופיעה במקורותינו ואינה נהוגה על-ידי חז"ל, הנוהג בה גורם כי יוצא שכרה בהפסדה:

הגר"י פוזן - כל לבוש שונה מהרגיל זה פריצות!

שכתבתי כאן הוא מכתב לאדם ששלח לי מאמר... [הושמט כל מה שלא רלוונטי]

מה שכתבתי למעלה שעצם הדבר שדרך זכרים להרהר אחרי נקבות מהווה סיבה להיחשב לגנאי ולחסרון צניעות, כל דבר אשר גורם לכך חסרון צניעות הוא, כי ע"י זה מבליט מציאותה וגורם להרהור אחריה, ודבר זה יש לו שתי תוצאות, האחד, כל מה שמושך להרהור יותר ישיר הוא יותר פרוץ, ומטעם זה אשה שהולכת בשוק בלי רדיד (כלשון הרמב" דהיינו שהולכת כמו בבית, אדם הרואה אותה ירגיש את עצמו אצלה בבית, על כל המשתמע מכך, ואם תלך בחלוק, ירגיש את עצמו עוד יותר קרוב, וכן הלאה, ומחמת זה הדבר הזה פריצות הוא. ולא שצריכים שני כיסויים ברחוב, כמש"כ חכם אחד מחכמי זמננו, אלא שצריכה בגד שאינו בגד ביתי אלא מלבוש "מלוב והתוצאה השניה ממש"כ למעלה היא, שדבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     ה' ישמור ויציל פשוט חולני כל הדבר הזה (ל”ת)
 11:06 15/11/2011
 
     ציטוט מהתורה  
יאיר 12:57 15/11/2011

"ויחש לזונה כי כיסתה פניה"

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     סבא שלי היה אומר שמאנשים שמנסים להיות יותר צדיקים מהרבנים צריך להיזהר  (ל”ת)
רשרש 15:13 15/11/2011
 
     כ-ל ה-כ-ב-ו-ד! כמו שמאמינים לך ככה מעריכים אותך! (ל”ת)
מעריכים אותך מאודדדדדד! 10:47 16/11/2011
 
     למיבדיוק מזיזה הקונטרה שהן רוצות לתת?זכור לי  
מפוקחת 12:23 16/11/2011

שהיו בילדותי משפחות קנאיות שלא שלחו את ילדיהן למוסדות חינוך-וכול אחד אחד הפכו למודרנים מאד! הבנות היו מסתובבות -כשכבר גדלו-עם מיני ושיער ארוך פזור,בלי גרביים וכ'ו.
אחת לבסוף נכנעה ושלחה את הבת האחרונה לבי'ס -והיא יצאה הכי דתית!
תהיה צדיק הרבה! קיצוניות לא מובילה למקומות טובים!!!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     טאליבן  
יהודי פשוט 23:43 21/12/2011

טאליבן גאה ששומר על צניעות בכזו חומרה ודואג לעיניהם של אנשים אחרים נכנס לאנטרנט איפה הצניעות הבוערת בקרבך?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
נכון שבהתחלה זה היה דבר טוב אבל זה התגלגל  
חיים 10:36 15/11/2011

למקומות הגרועים ביותר רח"ל ואני לבד הייתי עד לכמה סיפורים נוראים שקרה שמה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
2
 
     חברה תכנסו לקרוא תגובה של חילוני  
ברק ד. 15:40 15/11/2011

אני הגעתי לאתר זה מסקרנות. קראתי מאמר זה בעצב מפני שאני וחברי נהנים למראה נשים חרדיות הרבה יותר מחילוניות. החילוניות לא משאירות מקום לדמיון והחרדיות כן.
בב תפעלו נגד השאלים כדי שאני וחברי נוכל להמשיך ולהנות ממראה נשותיכן היפהפיות(ב הנשואות עם הפאה והגרביים המושכות והבגדים המבליטים) אנא אנא בבקשה!!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     אל תקשקש בקומקום, אתה חרדי גמור. שבא לך שיקראו את הדברים שלך, ויעני נחשוב שאתה חילוני. אז תרגע כי תפסנו אותך בקלקלתך. (ל”ת)
חצקל 22:35 15/11/2011
 
     באמת מחריד לקרוא תגובה כזו, שברור שיצאה ממקלדתו של חרדי צבוע ש"דוא לצניעות&qu  
 08:29 20/11/2013

ושאלה למחשבה:

בפני אחד העסקנים בנושא מדוע אתם מתמקדים דוקא בפאה, שהיא מותרת לרוב הפוסקים, ולא בבגדים צרים וקצרים שהוא באמת איסור ותועבה, וביותר יקשה שהרי מאבק זה הורס את כל המאבקים האחרים למען הצניעות, שהרי הנשים משוות בין הנושאים במודעות, ומסיקות שהמודעות מגזימות, או שממילא כל הנשים לא בסדר, ולא מייחסים לזה חשיבות. וענה לי הנ"ל, שלדעת כמה נשים שחשבו בענין, הכל תלוי בכיסוי הראש, ואם הוא יהיה צנוע יותר, הנשים יקפידו יותר בכל לבושן ותיפתר בעיית הצניעות...
" מה נעשה שכנגד "כמה נשים" שיש להם "דעת תורה" (ויתכן בהחלט שהקנאה והרצון שכולן יהיו כמותן גרם להם לחשוב כך), שמענו דעת תורה מגדולי תורה מפורסמים, ולדעתם נשים שיחליפו את הפאה למטפחת בלחץ התעמולה, ישלימו את החסר בהתקשטות יתר בצורה לא צנועה ובבגדי שחץ. וזאת מבלי לדבר על כך שהתרבו לאחרונה המגלות שערן מבעד למטפחת שאינה מכסה היטב, וכמדומה שזה אצל רוב רובן רח"ל. וכפי ששמענו מכמה וכמה. וצניעות לא משיגים כשאוסרים את המותר, אלא ע"י חינוך והסברה שהתבלטות מגונה היא ומחטיאה את הרבים. וידועים גם בעיות חמורות בשלום בית ע"י שנוצרו כתוצאה ממעבר מפאה למטפחת&quo

הדברים, העמדת המנהג על ההלכה, מהווה תועלת רוחנית לנשים רבות, ומהתעמולה בנושא נגרמים נזקים רבים והרס הצניעות. וכנ"ל וסביר להניח שחלק מהתעמולה נעשית כתוצאה מנגיעות אישיות. מי שרוצה להדר וללבוש שני כיסויים ובעלה מסכים לכך תבוא עליה הברכה, אבל מכאן רחוקה הדרך לתעמולה בסגנון של שקרים כאילו אין על מי לסמוך. ואם יש מקום לתעמולה בנושא הוא רק בסגנון של בואו ונהדר יותר בצניעות&qu

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     ומצינו לרבנים נוספים שזעקו על תעמולת השקר, והתוצאות החמורות הנגרמות מכך  
 08:31 20/11/2013

הגאון רבי שמואל דוד הכהן מונק זצ"ל, רב דק"ק חרדים בחיפה וראש בית המדרש להוראה שם, במכתב שפורסם בקובץ "אהלי שם" (קובץ ט'), כתב:
< חיפה ח' מרחשון תשל"ז לפ"ק. יהא שלמא רבה מן שמיא וחיים להרה" אחר דרישת שלומו הטוב כמשפט. הנה כבר כתבתי בענין זה להראב" הגר"י וייס שליט" וגם לר' אלעזר בריזל שליט" אבל אחשוב שיהיה לתועלת שיתערבו בזה גם אנשים אחרים, שיש הכרח לסלק ממשמרת הצניעות את האנשים הנותנים חיתתם בארץ חיים, ורוצים לכוף רצונם על בעלי הוראה.
י"ז סיון תשס"ד למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין.
דכיסוי הראש ע"י פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה, גם לאלו שע"י כיסוי המטפחת לא היה דבר זה נשמר אצלם היטב, וכל מטרת החתימה היתה לבקשת קבוצה לחזק המנהגים שהנהיגו ע"פ אמותיהם והחיזוק היה בתרתי, האחד שלא יראו עצמן כיוצאים מן הכלל, ועוד והוא העיקר, שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים.
התעמולה שעושין בדבר, יש בזה סכנה, לערער עיקרי הצניעות המחוייבת מן הדין, ואין דעת תורה נוחה מזה שיצא ח"ו איזה פרצה, ואלו המבינים ישפיעו על השניים בכדי שהצניעות יהיה שמור בכלל ישראל" רבי משה שטרנבוך שליט" ראב"ד העדה החרדית בארץ הקודש, פרסם כרוז בחודש מרחשון תשל"ז (והעתיק דבריו הגר"ז שכטר שליט" בקובץ אור ישראל כ"א): הכרוזים על "איסו לאשה לצאת בפאה נכרית, והשמועה שיש נשים ובמיוחד מהספרדים שהורידו הפאה נכרית ולובשות מטפחת, יש בזה מכשול רב מאוד, דמצוי שאינה מכסה כל שערות ראשה, וכן ברשות הרבים לא מספיק מטפחת לבד, וצריכה מעיקר הדין גם רדיד, דהיינו שני כיסויים כמפורש בשו"ע שלא להיכשל במקצת שערות מגולות, והיות שלא מסכימות לכסות כל השערות, על כן מקצת שערותיהן מגולות, ויש בזה איסור תורה וגילוי ערוה.
מודיע דעתי שכל המהרהר אחר מנהג שנהגו בו רבבות אלפי כשרי ישראל, ובראשם גאונים וצדיקים, ידו על התחתונה, שיש לפאה נכרית יסוד בהלכה במנהגי ישראל וגדולי הפוסקים, ואין לחלק בין אשכנזים לספרדים, שהפוסקים שהתירו סמכו על הגאון הספרדי שלטי גיבורים&qu

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     שאלה נוספת למחשבה:  
 08:31 20/11/2013

מדוע כשאותם המתנגדים לפאות, וסבורים שיש בזה פריצות, רואים אשה רווקה עם שיער ארוך ופרוע, אין בזה פריצות, ומאידך פאה היא פריצות לשיטתם? מדוע כשהגר" יוסף מתיר פאה לגרושה ואלמנה, שעד עתה כיסתה את ראשה, אין בזה פריצות, ואף אחד לא מתרגש מכך?
< לכך מובאת בשו"ת "רבי עזריאל&quo (חלק א' סי' ח') להגר" הילדסהיימר זצ"ל, ושם שאל השואל על ההיתר לבתולות ללכת בשערן, וזה לשונו: "איני יודע טעם נכון, דלדעתי בבתולות שהולכים לגמרי בפירוע ראש יש הרהור יותר ויותר מנשים שהולכים רק קצת בגילוי שיער, ובש"ס קאמר סתם "שיער באשה ערוה" ואשה משמע גם פנויה"

לו הגר"ע הילדסהיימר "הרהו תלוי באיסור, ומים גנובים ימתקו, ומשום דמותר לבתולות לילך, ע"כ ליכא איסור בזה". ע"כ לשון התשובה. וכוונתו שהאיסור גורם את ההרהור, ומפני זה אין הרהור בבתולה, כי התירו לה לגלות שערותיה. וממילא הוא הדין גם לפאה נכרית, שאחר שהתירוה עשרות הפוסקים, אין בה הרהור יותר, כי האיסור גורם את ההרהור, וכשיודעים שהדבר מותר, אין מהרהרים. אולם התעמולה האדירה שיש בנושא זה כבר עשרות שנים, ע"י עלונים, חוברות, דיסקים לצפיה ולשמיעה, מודעות רחוב וכו', הזועקים שיש בזה פריצות איומה ונוראה, גרמו לאנשים לחשוב שיש בזה איסור - וממילא יש בזה הרהור.
< ראיה שהאיסור גורם ההרהור, והרי בתולות פנויות יש שסוברים בשיטת השו"ע באה"ע סי' כ"א שנוהגות שלא ללכת בפריעת ראש, ואפי' הכי פסק באו"ח סי' ע"ה שאין איסור לקרות ק"ש כנגדה, ובנכריות מסתפק המ"ב דמותר, משמע אפי' אם דרכן לכסות, ויתכן שזה יותר מדמות ראיה שהאיסור גורם ההרהור וכאמור.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     וכשמדברים על "פריצ בפאות בזמננו, יש לזכור דבר אחד  
 08:32 20/11/2013

למעשה היה צריך להתיר לגמרי לגלות את הראש בזמנינו! ורק משום גזירת הכתוב, נותר האיסור על כנו...

שלה לא מפני הרואים, אלא מפני החציפות שעושה בגילוי ראש, שדרך הנשים לכסות במטפחת או בפאה נכרית והיא נשארה מגולה, ועוברת על דת משה, ולכן די לנו לקבל את מה שאסרה תורה בפירוש בגילוי שערה ממש, ואף שהיום פג הטעם דחציפות כיון שהכל עושין כך, עכ"ז גזירה דאורייתא נקבל. אבל אין לנו להוסיף עליה שום דבר קטן או גדול, כיון דבעיקרא דמילתא אין כאן חציפות ואין הרהור" שכתב הגר"מ שטרנבוך שליט" בשו"ת "דת והלכה" (סימן א'):
< שדנו שגילוי שערות מביא לידי הרהור וכבגדי צבעונין שלה, וזהו שורש חיוב כיסוי הראש באשה, וא"כ אפי' יש עלה פאה נכרית כיון שאינו מכיר מיד שזוהי פאה הלוא בא לידי הרהור, ומהאי טעמא גופא פירשו דלא מהני פאה נכרית, שמחויבת לכסות אפי' הפאה נכרית שלה, מטעם זה אין לאסור בזמנינו כלל. שאם שורש איסור גילוי שערות מפני שמהרהר בה, בזמנינו שכל הנשים פרועות ראש רחמנא ליצלן אינו מהרהר כלל, והוה לן להתיר לגמרי איסור פריעת ראש בזה הזמן" שכתב הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל, רבה של חיפה:
הוא טעמא בבתולות משום שאין הרהור ברגיל לראות, הוא הדין בנשואות הרגילות האידנא, אין הרהור ברגיל, וכל אדם מבשרו יחזה, שרואה נשים עוברות לפניו יום ויום בראש מגולה, ואינו שם לבו להן ומהרהר. והמהרהר, לא מחמת שיער גלוי מהרהר" זה כתב גם הגר"ע יוסף זצ"ל, בשו"ת יביע אומר (חלק ו' סימן י"ג): נראה שמכיון שנשים אלה רגילות לצאת לרשות הרבים בגילוי ראש, ודרכן בכך, אין בזה משום הרהור... וכעין מ"ש ראבי" (סי' ע"ו) דהני מילי בדבר שאין רגילות להגלות, אבל בתולה הרגילה בגילוי שיער לא חיישינן דליכא הרהור בכה"ג וכן בקולה לרגיל בו. וכ"ה בהגמ" (ספ"ג מה' ק"ש). ובמרדכי (פ"ג דברכות סי' פ'). וכן פסק הרא"ש והטוש" לגבי שיער בתולות... יש לחלק בין גילוי שוק באשה שלא הותר מעולם גם לבתולות פנויות, לשיער שהותר בבתולות פנויות, וא"כ י"ל דלא שכיח הרהור כ"כ בזה... והכי נמי לענין זה, ודוקא בזמנם שלא היו רואים אשה בחוץ שכל כבודה בת מלך פנימה, ובראיית אשה מיד באים לידי הרהור במחשבה שבלב, משא"כ עתה שהנשים עוסקות במשא ומתן, ומורגלות בינינו, ואין האדם מתפעל בראייתן ובשיחתן לבוא לידי הרהור... נשים שהורגלו לצאת לרה"ר בגילוי הראש, וכל אדם העובר ברה"ר יראה כהנה וכהנה, ואין הרהור מצוי כ"כ בזה מרוב הרגלן בינינו, אין בזה משום שיער באשה ערוה אע"פ שעושות כן שלא ברצון חכמים, דלגבי דידן הו"ל כבתולות שרגילות בכך".

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
כל מה שצריך לעשות זה שהבעלים שלהן יקחו אותן לאחד מגדולי הדור  
משה 10:39 15/11/2011

שיסביר להן שבאמת כל הכבוד על הרצון הטוב אבל זו לא הדרך. כל כך פשוט. למה הם לא עושים את זה? זה מסובך מדי? למה מכל עכבר עושים הר? בסך הכל נשים טובות וצדיקות שפשוט הגזימו. מה כל הסיפור?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
3
 
     הם לא מקשיבות לרבנים! (ל”ת)
מלי 12:59 15/11/2011
 
"ויחשבה לזונה כי כסתה פניה" (בראשית לח טו) (ל”ת)
חרדי לשעבר 11:01 15/11/2011
4
 
אמותינו לא הלכו כך מעולם! זו טעות מצמררת! התמונה שהן מפרסמות הן של ערביות ובכלל לא בכותל! ביררתי את זה! (ל”ת)
היסטוריון 11:34 15/11/2011
5
 
יצאה עם מטפחת ללא רדיד (שאל) עברה על דת יהודית ויוצאת בלי כתובה  
רבי משה בן מיימון 12:04 15/11/2011

לא ממש משנה עם מה הלכו אימותינו, יותר חשוב מה פסקו רבותינו. והם פסקו שכל הנשים ה"חרד הן פרוצות בדיוק כמו חילוניות. מלבד כמה צדיקות שמחזירות עטרה ליושנה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
6
 
     היום בימינו זה לא שייך, כיון שהתבטל המנהג ולכן אשה ההולכת כך היא פרוצה ויוצאת דופן  
 19:05 20/11/2013

ועיין בדברי מרן הגרב" אבא שאול זצוק" בשו"ת אור לציון חלק א' סימן י"א:< נעיין בדברי הרמב" נראה דלכאורה סותר עצמו, דבפרק כ"ד מהלכות אישות (הלכה י"ב) כתב, "ואיז היא דת יהודית, הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית, יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אע"פ ששערה מכוסה במטפחת&quo וכו', ובפרק י"ג (הלכה י"א) כתב, "מקום שדרכן שלא תצא אשה לשוק בכפה שעל ראשה בלבד עד שיהיה עליה רדיד החופה את כל גופה כמו טלית, נותן לה בכלל הכסות רדיד הפחות שבכל הרדידין&qu וכו'. ומשמע דבמקום שאין דרכן לצאת ברדיד אין צריך ליתן לה רדיד בכלל הכסות, וקשה, דהא אית בה משום דת יהודית. ולפ"ז נראה, דהרמב" מפרש דת יהודית, היינו דת שנוהגות הנשים, כלומר מנהגי הצניעות שהנשים נוהגות להיות צנועות, וכל מקום ומקום לפי מנהגו.

אמנם שרש"י הרגיש בקושיה זו, ולכן פירש דכיפה היינו צעיף (מטפחת), היינו לטעמיה דסבירא ליה דבכיסוי אחד סגי אפי' מדת יהודית, אבל הרמב" הרי סבירא ליה (בפרק כ"ב הלכה י"ב הנ"ל) דמדת יהודית בעינן שני כיסויים, וא"כ אף אם יפרש דכיפה היינו רדיד, עדיין תקשי ליה מתניתין מדוע לא נותן לה עוד כיסוי, ולכן פירש הרמב" דחיובא דדת יהודית (דהיינו רדיד) תלוי במנהג המקומות, וכיון שהמשנה מיירי בעניה שבישראל, לכן נקטה ג"כ החיוב הפחות ביותר, והיינו במקום שאין נוהגות הנשים לילך עם רדיד, שלכל הפחות מחוייב ליתן לה כיפה.
בדעת מרן השו"ע צריך לומר כן, דבסי' קט"ו סעיף ד' באבן העזר, העתיק לשון הרמב" בפרק כ"ד שם, דרדיד היינו דת יהודית, ואילו בסי' ע"ג סעיף א', בדיני כסות שחייב אדם לאשתו, שוב הביא דברי הרמב" בפרק י"ג שם, וכתב שאם באותו מקום אין דרך לצאת אשה לשוק עד שיהא עליה רדיד, נותן לה רדיד הפחות שבכל הרדידים. ע"כ תורף דבריו, ומשמע שיש מקומות שדרכן לילך בלי רדיד, ולית בה משום דת יהודית. ועל כרחך לפרש בדעת מרן כמו שביארנו בדעת הרמב" שדת יהודית פירושו מנהג הצניעות שהנשים נוהגות, וכל מקום ומקום לפי מנהגו, וגם הרמ"א ז"ל, מדלא השיג על דברי מרן כלום, בשני המקומות הנ"ל, משמע דסבירא ליה כוותיה וצריך לומר כנ"ל. מיושבים דברי הרמ"א כמין חומר, דהוא ז"ל לומד מדברי שלטי הגבורים דיוצאת לרשות הרבים בפאה נכרית לא חשיב פרועת ראש מהתורה, אבל לענין דת יהודית לא למד ממנו, אלא סמך על שיטתו ושיטת הרמב" ומרן בזה, שהדבר תלוי במנהג המקומות, וא"כ כיון שנהגו לילך כך גם ברשות הרבים, שוב לית בה אפי' דת יהודית&quo

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
האם זה השאלים שהלכו פעם  
מאה שערים 12:09 15/11/2011

1.לפי סגננון הדיבור זה נראה חוזרת בתשובה
זה שאל מהצואר עד אמצע הגוף ולא יותר מזה
3.מי הם אלה שהיחלטו שזה הקונטרה שצריך ליהות
למה הם יודעים יותר טוב מגדולי הדור
4 יש להם רב שמנהיג אותם (ואם יש שלא יסתתר)
וככה זה נראה שנשים לבד מנהיגות בלי שום סמכות רבנים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
7
 
יש הלכה! אין מודרנה!  
מושיקו 13:01 15/11/2011

די! נמאסתם חרדים המגדירים עצמם לפי דת "המוד משמעות הלכתית למשהו מודרני.
מגרה אותך? משלהב בך את היצרים? נכון! תתמודד!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
8
 
     חזזזזזזזזזק ביותר!!!!!!!!!!!!!! (ל”ת)
 16:48 21/11/2011
 
כת הטלבאנים זה כת אכזרית מאוד סיקרקית וצבועה בלי סוף סיפורי אכזריות יוצאים מישם גם נגד ילדים איפה המשטרה וההנהגה החרדית (ל”ת)
משה 13:02 15/11/2011
9
 
כמה תשומת לב הן מקבלות  
גילה 13:27 15/11/2011

אין שום הוכחה שכך הלכו אימותינו, ולא כל הממציא חומרה חדשה יביא את הגאולה, יש מסורת בעם ישראל מה נקרא צניעות, ועם בגדי החרדיים הסטנדרטים אצא לקבל פני משיח.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
10
 
תראו מה כתוב בגמרא על פריצות הפרסים-  
רזי 13:30 15/11/2011

כלפי חוץ היו מאד מכוסים ולכאורה צנועים..

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
11
 
גאוה על כלום  
tttt 13:41 15/11/2011

גועל נפש!! זה בכלל לא צניעות!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
12
 
אז למה את וחברותייך רודפות אחרי נשים ומסות לפתות אותן? נשים שקשה להן בביתן שומעות ממכן שקר גס :  
 14:14 15/11/2011

שזה יפתור להן את כל בעיות השלום בית.
כ לאישה צנועה אין בעיות בשלום בית.
כ אתן ממציאות להן במצח נחושה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
13
 
ישמעאל, ששם הנשים מכוסות מכף רגל ועד ראש, דווקא הוא זה שנטל 9 קבין של זימה!!!!!!  
 14:17 15/11/2011

במקום של כביכול ריבוי צניעות והחבאה והסתר, דווקא שם משתוללת הזימה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
14
 
אם מקור השאל בא מהפרענקים או סיקריקים זה ברור שזה לא דרך הנכון  
מובן 14:28 15/11/2011

כי אין דרך התורה קיצוניות

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
15
 
גם ישו היה תנא והחמיר על עצמו ויצא ממנו כת הנצרות שאנו סובלים מהם עד היום  
שמן 14:32 15/11/2011

כך זה נראה שלא הולכים תמים עם ה' ולא שומעים דעת רבותינו של אותו הדור פני הדור כפני הכלב אוי לנו שהם מכנים עצמם חרדים אבל רובם בעלי תשובה מפגרים ועוד כמה נסחפות אומללות מבתים שבורים שמצאו פורקן בשאל
מסכני הבעלים שלהם והמשפחה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
16
 
     ח"ו מעולם הוא לא היה תנא. בקושי תלמיד סורר הוא היה (ל”ת)
 20:11 20/11/2013
 
איראן זה צפונה  
מיכלה 14:39 15/11/2011

אני אתה וכל מי שגבר אוהב וחושק בגוף אשה ביופיה בתנועתיה מה לעשות כך ברא הקל אבל זה לא אומר שאנו נחליט עבורה איך תלבש גם אם זה גורם לך לי לנו עיכובים והנאות פחותות אז יאלהה זכותה של אשה להתלבש כדוגמנית קסטרו או כנזירה בדוהיסיתית ושהדיון בנושא יירד מסדר היום הפרטי והציבורי

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
17
 
אני לא ראיתי את הרבנית קנייבסקי הולכת עם שאל כנראה שהטליבניות צדיקות אפילו יותר ממנה. (ל”ת)
שייך מואיזו  14:57 15/11/2011
18
 
הכי הפוך מצניעות  
 15:00 15/11/2011

להפך, בגלל איך שהיא לבושה מסתכלים עליה יותר ברחוב!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
19
 
     בדיוק! יותר טוב להסתכל על היפות עם הפאה והבגדים שמבליטים הכל.... (ל”ת)
המיישר 16:31 15/11/2011
 
     זה נבילה וזה טריפה, אסור רעלה ואסור ללבוש פאה שארוכה יותר מעצם הזנב (ל”ת)
שרה שנירר 19:29 15/11/2011
 
מה הבולשיט הזה שאימותינו הלכו פעם ככה  
שרוליק 15:03 15/11/2011

לבעלי תשובה אפשר למכור כל לוקש והם קונים אותו.
תמונות של נשים רבניות ממשפחות גדולי הדור מלפני 150 שנה בירושלים כגון משפחת אוירבך. הנשים הולכות עם מטפחות רגילות.
תשובה נדרש דבר אחד בסיסי והוא, חזרת בתשובה? שב בשקט ואל תלמד אותנו מה זה קנאות

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
20
 
קדושה זה יופי ולא כיעור. צניעות כן, כיעור לא. (ל”ת)
 15:08 15/11/2011
21
 
אמת אמת אמת  
אחד 15:17 15/11/2011

מילים כדורבנות. ניכרים דברי אמת. למען הסר ספק - אני לא משתייך מעשית לחבורת צדיקים אלו (וחבל). אבל אני יכול לומר ברורות: אמת לאמיתה! לב יהודי אמיתי מרגיש...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
22
 
     אל תשחק אותה, אתה חלק מכת השאלים המורעלת הזאת (ל”ת)
כלבוטק 19:25 15/11/2011
 
     באמת חבל כי ככה לפחות היינו יודעים ממי להתרחק ועל מי לירוק ואת מי צריך לאשפז באברבנאל (ל”ת)
ככר כסף  20:05 15/11/2011
 
יש לי שאלה תמימה, למה הנשים שלובשות של ארוך על כל  
רשרש 15:17 15/11/2011

הגוף וכשהן הולכות ברחוב זה מתנופף וזה בולט יותר מכל לבוש שאני מכירה ויש לציין כי על נשים חילוניות גבר חרדי לא מסתכל אבל דבר כזה מושך את העין וגורם לכל גבר לסובב את הראש אחריהן,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
23
 
     ואז מה הוא יראה? סתם אוהל אז מה קרה? (ל”ת)
המיישר 16:35 15/11/2011
 
     אם רואים לה את הפנים, זה פריצות ממש!  
פוקח עיוורים 19:31 15/11/2011

מרן הגר"ב זילבר זצ"ל, שכתב בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ח): "ומה שמעכ" [האדמו&quo מזוטשקא] שליט" כותב פשיטא שגורם הרהורים רעים [היינו בגרביים בצבע הבשר] שאסור מן התורה "ולא תתורו" וכו', הלא גם בגדי צבעונין של אשה גורם הרהורים ואסור להסתכל גם כשתולין בחוץ, והלא אין לך דבר שגורם הרהורים יותר מיופי האשה שע"ז נאמר בעיקר ולא תתורו, וגם אסור משום "ונשמ כמבואר בע"ז (דף כ') באשת איש אפי' מכוערת, ואפי' הכי נשים יוצאות בגילוי פנים" מדבריו של גאון ישראל, שהאיסור "ולא תתורו" נאמר בעיקר על היופי של פני האשה, וממילא אם לובשת שאל, ופניה גלויות, גורמת לכולם להסתכל בפניה בגלל שהיא משונה, ואם פניה יפות, באים לידי הרהור.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
הכל טוב ויפה - אבל למה הילדים שלכם נראים כ"כ מוזנחים!!!  
יכ 15:40 15/11/2011

מעניין שלנשות השלים יש ילדים כ"כ מוזנחים שימו לב לנעלים לכל הבגדים הם כ"כ מלוכלכים ומטונפים, ולראות את התינוקים בעגלות המטונפות - מעורר רחמים
הפושעת הזו של ילדים מוכיחה משהו גרוע מאוד על האמא!!!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
24
 
מפגרות  
פלונית 15:54 15/11/2011

אין בזה שום צניעות הן רק מושכות תשומת לב ונראות כמו ערביות ואסור לתת להם במה!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
25
 
נשות השאלים כל הזמן מדברות על שמירת המסורת מאות נשים יהודיות הלכו..  
 16:08 15/11/2011

לפני 100 שנה עם שיער גלוי אני כבר לא מדבר על הגברים שרובם גם הרבה שהיו שייכים לחסידות גילחו את זקנם נדיר למצוא היום חסיד שמגלח ככה שהראיה מפעם ממש לא רלוונטית

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
26
 
     הגאון הרב גבריאל ציננער שליט" מח"ס נטעי גבריאל, כתב שרוב נשות הרבנים במאה שנים האחרונות לבשו פאה  
שלמה 19:21 20/11/2013

"וכ&q הגרש" אויערבאך במכתבו בספר "ועלה לא יבול" ח"א עמ' שי"ד, "לא למחות בנוהגים להקל כהמשנה ברורה, במקום ששומרי תורה נוהגים להקל, ע"ש. וכן עמא דבר.
< רוב נשותיהם של גדולי ישראל במאה שנים האחרונות הלכו בפאה נכרית, וא"כ אין להרעיש על המקילים&qu (מאמר בקובץ אור ישראל ל"ו - ל"ז, וראה בספר "חן וכבוד" שהביא את הכל, זמין לקריאה בהיברובוקס

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
לשלוח דחוף את רומפלר וכל הנשים שלו עם הרעלות לאי בהוללולו ושלא יחזור לפני שימשכו אחריהם עוד נשים. (ל”ת)
ככר כסף 16:23 15/11/2011
27
 
אברהם אבינו *לא* עטף אשתו הצנועה וה*יפיפיה* - שרה אמנו, בשאל  
הרשלע 16:40 15/11/2011

אף לא כשהוכרח לירד ל'ערות הארץ' למצרים. ואף כשסכנת "והיה כי יראו אותך המצרים...& מרחפת על ראשיהם - לא עלה בדעתו שיכסנה מראש עד רגל עם "שאל& הללו חושבות שהן טובות וצניעות יותר???!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
28
 
אפשר להיות צנועה למהדרין וללא שאל! (ל”ת)
צנועה ללא שאל 17:38 15/11/2011
29
 
שום שאל לא יכסה על התנהגות לא צנועה המאפינת רבות מן המחמירות (ללא הכללה). (ל”ת)
דיתי 17:39 15/11/2011
30
 
הן מפחידות נורא. זו כבר בעיה שצריך לישב. (ל”ת)
ברברב 17:40 15/11/2011
31
 
מקור הטעות  
הבל בן יעקב 17:41 15/11/2011

הכותבת מציינת כי "כנשי מוטלת דווקא עלינו החובה להקצין לצד השני כדי להרבות קדושה" ופה ממש נקודת הטעות.
מחייבת להקצין כקונטרה?
מי הרב שחידש את החידוש המוזר הזה שכאשה מוטלת עלייך חובה להקצין?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
32
 
אני עם כיפה סרוגה ואני מבין אותן נשים! פשוט בדור זה איבדנו את המשמעות של אשה צנועה  
פאה זה לא צניעות 18:47 15/11/2011

אז באו הנשים הללו ומזכירות לכל ה''כאילו חרדיות'' שהצניעות היום התדרדרה כל כך וזו התשובה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
33
 
     תוריד ת'כיפה ואז תבין אותם יותר. וכשתוריד ת'מכנסיים תבין אותם עוד יותר. טיפש מטופש (ל”ת)
ככר כסף 19:03 15/11/2011
 
     אלפי נשים מבין נשות הכיפות הסרוגות, לא מכסות כלל את הראש  
שמואל 19:21 15/11/2011

החרדיות מכסות את הראש כראוי, עם פאה, וגם את כל מה שצריך לכסות, מכסות כמו שצריך. המזרוחניקי מכוערות, אז מה? זה אומר שהן יותר צנועות?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     דעתך נגד דעת תורה. רוב הרבנים בדורנו כתבו שהכיסוי המהודר ביותר היא פאה  
שמעון 19:26 20/11/2013

וראה בספר "חן וכבוד" בפרק י"ז שם - "עדיפ הפאה" הביא הרב המחבר שפוסקים רבים מגדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת, ולהלן דבריהם בקצרה.
< הגאון הרב שלום משאש זצ"ל: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן וכו' בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה... והנה באלו הנשים הלובשות מטפחת, אי אפשר לומר "ונקה כי המטפחת בורחת מן הראש, וגם מי שלובשות כובע נשאר הרבה שיער חוץ לצמתן, ועיני ראו נשי הרבנים קרוב לשליש ראשן מגולה, וכסהו והתגלה&quo (שו"ת שמש ומגן חלק ב' אה"ע סימן ט"ו). הגאון הרב מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "נידו זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנהיגו כן בביתם ונהרא נהרא ופשטיה, ובהרהור אחר פסקם יש בה פרצה. ובאמת דכיסוי הראש ע"י פאה גרמה טובה לכיסוי נאות של שערות הראש לבל יראו החוצה" (קובץ בית הלל י"ט). הגאון הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל: "באופ כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות" (קונטרס "כיסו ראש לאשה" בשם בנו הגר"א ועיין עוד בשו"ת אור לציון ח"א סימן י"א, ובשו" אור לציון ח"ב פרק מ"ה הלכה ט"ז). הרב בנימין זילבר זצ"ל: "ברור הוא שהשערות של הפאה לא הוי כשערות הטבעיים שלה, ויש לזה מעלה שאפשר לקיים בקל דברי הזוהר "דאפי וכו' שערה אחת מראשה" (שו"ת אז נדברו חלק י"ב סי' מ"א). הרב יוסף קפאח זצ"ל: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית" (קונטרס "המשב תשובות כת"י) מליובאוויט זצ"ל: "מהיו ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק" "ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונחת אמיתי מהילדים&qu (אגרות קודש חלק ח', איגרת ב'תס" מאידיש: "אגרו קודש מתורגמות&q חלק ב').
< הגאון הרב חיים קניבסקי שליט" "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות...& ("נזר החיים" עמ' רי"ד, ובספר "חן וכבוד" תשובות כת"י) "אשתו של החזון איש הלכה עם פאה, וכן אמו אשת הקהילות יעקב, וסבתו, וכל נשות ליטא, הלכו עם פאה, ובוודאי שלא היו עושות דברים שאינם לכתחילה&qu ("מאי עוז" סימן ע"ה). הרב גבריאל ציננער שליט" "יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור כלל, דלא כדברי מהר"ם אלשקר סי' ל"ה.. עוד מקובל מגדולי ישראל טעם על שלא רצו להחמיר כל כך בזה [ולאסור לבישת פאה], מפני שלא תתגנה על בעלה. ובפרט בדורותינו אלה ראו ענין זה נחוץ למאוד, שדרכו לצאת חוצות לפרנסתו&qu (קובץ אור ישראל ל"ז). הרב משה שטרנבוך שליט" "וביו רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא, אינו מחמיר רק מיקל בזה מאוד, שאשה היום במטפחת אינה מכסה כל שערותיה תמיד, וזה מקום לחוש לאסור מדינא אפי' מהתורה לרשות הרבים, ואם בפאה נכרית החשש לרוב הפוסקים רק מדת יהודית, במטפחת החשש מגילוי שיער, והיינו פגיעה בדת משה ממש" (ספר "דת והלכה" סימן א').
< מוהרא" מברסלב: "עדיף כי תלכנה הנשים בפאה, ולכל היותר הן תראינה יפה יותר, אשר אין זה איסור לאשה שתראה יפה וחסודה&quo ("אשר בנחל" חלק ס"ב, תשובה י"ב-ת "מי שרוצה להסתכל בעין אמת ולהבין את האמת, ההכרח לו להודות, אשר אי אפשר בשום פנים ואופן לכסות את השערות במטפחת בלבד, כי היא נוטה הצידה, ואז נראות השערות בחוץ, ויש על זה קללה מהזוהר הקדוש" (שיחות מוהרא&q

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     ניתן לקרוא את הנ"ל בהרחבה  
 20:09 20/11/2013

בפרק י"ז מתוך הספר "חן וכבוד" להוריד את הספר "חן וכבוד" כולו מספריית "היבר כאן:
< הספר הסכימו עד כה:
רבי מרדכי גרוס שליט" גאב"ד חניכי הישיבות
< רבי אפרים גרינבלט שליט" אב"ד מעפיס טנסי
< רבי עזריה בסיס שליט" רב העיר ראש העין
< רבי אברהם יצחק הלוי כלאב שליט" אב"ד ירושלים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
אף אחד כבר לא רוצה לשמוע עליכם וממכם. אולי תחפשו נשים בחול שייגררו אחריכם כאן בארץ כבר לא (ל”ת)
ככר כסף 18:55 15/11/2011
34
 
מרן הגר"ש משאש אמר שלא ללמוד מהערביות והנוצריות הצבועות  
יהודה עמרוסי 19:24 15/11/2011

"בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנים, וגם יש מהן ששערן נראה חוץ לצמתן, ואלו נשיהם היו מכוסות מכף רגל ועד ראש, וגם מצח שלהן ופיהן ולחייהן הכל מכוסה זולת עין שלהן לבד מגולה, ויימא לי חביבי הכותב הזה, איך ולמה גדולי חכמי ישראל בכל הדורות לא נשאו קל וחומר מהם ומהדת שלהם ולא גזרו על הנשים שלנו לעשות כמעשיהן? הא ודאי שאין שום קשר ודימוי להם כלל, אלא האמת דאצלם האנשים יודעים בעצמם וגם בנשותיהם שהם שטופי זמה, ומחליפין גברים ונשים כחליפות שמלות, וגם עתה אחרי כל הכיסויים הנזכרים, רק בעין הרע שנשאר גלוי, הם קורצות ורומזות והולכות לזנות. גם הרבה בעלים סוגרים הבתים על נשיהן במנעול עד שיבוא הבעל ויפתח. גם אסור לה לעלות לגג, כי כאבן השואבת רוח קמעא עוכרתן.

הנזירות של ישו' לך נא ראה כמה מהן נתעברו מהנזירים שלהם, והיה להם לחרפה ובוז, ולא הועילו כל השמירות והגדרים, הכל ישא רוח. ומה דמות יערוך לעם ישראל קדוש וטהור בני אברהם יצחק ויעקב שכתוב בהם אשר בנינו כנטיעים מגדולים בנעוריהם, בנותינו כזוויות מחוטבות תבנית היכל. גם העיד עליהם הכתוב סוגה בשושנים, גן נעול מעין חתום, שסוגרין פתחיהן לבעליהן. וגם בלעם הרשע נשא עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו, ואמרו ע"ז במדרש, ראה שאין פתחיהן מכוונות, אמר מי יכול ליגע באלו שמכירין את אבותיהן ומשפחותיהן ביארתי דבריו במקום אחר, שהם הולכין אחר אבותיהן, כמש"כ הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם. ורבינו הטור פסק באה"ע סי' ע"ג שאין האשה בבית סוהר להיות סגורה בבית" (שו"ת שמש ומגן חלק ב' אבן העזר סימן ט"ז)<

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
35
 
אל תשאל = אלטע שאל (ל”ת)
 19:48 15/11/2011
36
 
תגובה לי אליך גבירתי הצדיקה.  
אליסה 20:40 15/11/2011

אין שום בעיה בהיותכן צדיקות וצנועות הרבה יותר מהמקובל. כל עוד אינכן פוגעות באחרים הדבר לגיטימי ומקובל, מתחילה להיות בעייה כאשר בעלים מתנגדים, ילדים סובלים מעצם היותם שונים וחריגים, משפחות מסתכסכות ומגיעים להרס של בתים.
אז אנא ממכם, בואו ותהיו נורמאליות בלי יותר מידי "פלבר של "יעני צדיקות .
אגב, הדבר מושך תשומת לב הרבה יותר מאשה רגילה שמתלבשת "סטנד

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
37
 
ישמעלים ולא יהודים  
יהודי דובר אמת  22:28 15/11/2011

כת השאלים היא כת נקודה.הישמ מכסות את גופן ופניהם להגן מהישמעלים חיות הפרא.אך מה לנו היהודים ולהם.הגברי היהודים הם עם מתורבת ולא מלא זימה.כאשר אני רואה אשה ברחוב אין לי שום הרהור או אפילו לא מביט .אך כאשר אשה שמכסה את פניה עם של כולם מביטים ואף ראיתי לא מעט שמסובבים את ראשם.וכך מכשילות את כל הגברים.חכמ הורו על לבוש צנוע ויש את הפסיקות לזה כך שמי שמוסיפה גורעת.ילדו שמוחזקות בביתן מעל לשנתיים ללא אפשרות לצאת החוצה ואז מחתנים אותן נגד רצונן ולפעמים כמו הישמעלים לגבר נשוי זה כת כמו המורמונים. לבער את הכת הזאת כי הם גרועים מהמתיוונים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
38
 
על יד ביתי גרה אישה בעלת תשובה כנסי!  
אחת שאכפת לה 10:46 16/11/2011

האישה הזאת חזרה בתשובה והבנות שלה למדו בחינוך העצמאי והיו ילדות טובות. יום אחד תפס אותה הקריזה יותר נכון הכניסו לה קריזה והיא התחילה ללבוש שאלים על כל גופה וגם הלבישה לאמא שלה הקשישה שמסכנה לא ידעה איך זזים עם זה. יום אחד היא הלכה ברחוב מכוסה כל כולה ורק העיניים הציצו מכל השכבות ועבר לידה איזה פרעך (נושר בלע'ז" ואמר לה וואו איזה עיניים יפות!! ומה קרה עכשיו שני בנותיה שהיו ילדות טובות,(אני מכירה אותן מקרוב) פשוט נהיו חילוניות ה' ישמור ויציל, פשוט בושה לעם ישראל שהאמא יענו צדיקה והאבא מסכן סובל והילדות יצאו לתרבות רעה ה' ישמור.....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
39
 
יעקב נשק לרחל לפני חתונתם!!!!!! (ל”ת)
תפסיקו ללמוד רק מדרשים 09:51 16/12/2011
40