close
 
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
 
26.07.2014
מייל האדום
לייבלה
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
חדשות היום
תמונת היום
עוד בעוד באתר
לכל הכותרות
הכי נקראים הכי מדוברים

"'שאלים'? זה שקר" • הגר"א ברלנד תוקף • להאזנה

ראש קהילת 'שובו בנים' מצטרף למאבק בשאלים • בשיחה שמסר אמר: "הולכות השאלים - בונים בית מקדש של שקר" • "הם בקושי מחזיקות סידור" • ההקלטה המלאה - בפנים

28  | 
  שתף  

המאבק ב'כת השאלים': הגר"א ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', נשא דברים חריפים נגד מנהגי נשות השאלים והרעלות.

בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר".

בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמידיו בביתו.



"אלו שהולכים עם השאלים", אומר הרב, "הם פשוט בונים בית מקדש של שקר, כמו שחוניו בנה בית מקדש שקר. כשהאשה היא קדושה והיא עובדת על קדושה, היא לא שמה לה שאל, שאל זה לא אומר שום דבר!

"אשה לא מתפללת שחרית, לא מנחה, לא ערבית, היא רוצה להיות 'צדיקה', שמה לה שאל. ואשה אחרת שמתפללת שחרית ומנחה, יושבת ארבע שעות בכותל, כבר לא נקראת צדיקה, כי ברגע שאחת מפגינה, אז כל האחרות מקבלות רגשי נחיתות. אשה לא יכולה להיראות צדיקה יותר מכולם. יש נשים כאלה שהולכות עם שאל, בקושי מחזיקות סידור.

"היא שמה שאל, כבר נהיית 'צדקת הדור'. איך אפשר את הדבר הזה?"

גורם במוסדות 'שובו בנים' אמר ל'בחדרי חרדים', כי דעתו של הרב היא נגד מנהגי נשות השאלים והרעלות.

דבריו של הגר"א ברלנד מתפרסמים יממה לאחר שמי שנחשד כמנהיג הכת, הרב אהרון צבי רומפלר, הגיב למאבק נגדו: "תרחמו על יהודים, זה שמדברים עלי זו מתנה גדולה וזו זכות גדולה מהשמים. כתוב שמי שמדבר מאבד מצוותיו לזה שדיבר אודותיו, ומקבל בחזרה את עבירותיו של המדובר. אז אני מקבל הרבה מאד מתנות בימים אלו, אני מרגיש ב"ה בתחושה מאד מרוממת מכל המצוות שמורעפים עלי. ב"ה שאין לי שום קפידא ולא חשתי לרגע כלפי מי שמדברים אודותיי", אמר הרב בהקלטה שפורסמה בלעדית ב'בחדרי חרדים'.

אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בדיווח החדשותי.
הייתם עדים לאירוע? שמעתם סיפור שעשוי לעניין? צילמתם תמונות מיוחדות?
שילחו אלינו את הסקופ שלכם לכתובת info@bhol.co.il
 
28  |  שתף שלח הדפס
תגובות
לידיעתך כב' הרב, אשתך לובשת שאל באופן קבוע. (ל”ת)
נחמן בן אליעזר 14:43 22/11/2011
1
 
     לא דובים ולא יער הרבנית הולכת ללא 
נתן 16:59 22/11/2011
 
     הרבנית ברלנד הולכת בכיסוי ראש רגיל ככל אשה חרדית נורמאלית 
מתוך הכרה אישית 17:21 22/11/2011

אני מכיר היטב את הרבנית ברלנד תליט"א ומעיד שבלבושה ובכיסוי ראשה שום דבר שונה ויוצא דופן משאר הנשים החרדיות הרגילות.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
ם שאלים גם השהי' בכותל קירזות 
נחיתה 14:49 22/11/2011

מה הקשר בין הדברים שלו? הוא מעודד נשים השוהות ארבע שעות בכותל? וכמה הן שוהות בבית עם הילדים? נשים חייבות לנהל בית, לחנך ילדים, וכל הטירוף לאחרונה של הליכה לכותל באמצע הלילה, נשמת וחבריו הסגולות שנולדות אחת אחרי השני', וכו', מניבות ילדים עזובים לנפשם, והתוצאות נראות בשטח. אישה שחייבת לעבוד זה דבר אחד. הליכה לכותל מידי פעם, טוב ויפה. השגעונות לאחרונה הורסות שלום בית וילדים. לא רק השאלים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
2
 
     צודק בהחלט! 
אישה נורמלית 15:59 22/11/2011

הנשים של ימנו שוכחות מה התפקיד שלהם בעולם הזה,ושיש להם את המשימה הכי חשובה ויקרה- לגדל את הדור הבא שלנו, שלא יהיה משוגע כמו הדור הנוכחי.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     אני כבר לא צעירה ולאורך חיי כבר ראיתי משפחות קנאיות שלא שלחו את ילדיהן למוסדות חינוך-אף 
מפוקחת 19:56 22/11/2011

אחד מהילדים לא יצא ירא שמים! היו יותר דתיים ופחות וגם חילונים אך אף אחד לא המשיך את דרך אבותיו בהקפדה יתירה על מצוות!!!!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
לרגע לא חשדתי ברב ברלנד שהוא מצדיק את המפלצות האלה. צדיק אמיתי (ל”ת)
דובער 15:01 22/11/2011
3
 
     ישנם עוד צדיקים, כמו מרן הגאון רבי שלום משאש זצוק"ל, שיצא נגד הענין 
 22:57 16/11/2013

כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנים, וגם יש מהן ששערן נראה חוץ לצמתן, ואלו נשיהם היו מכוסות מכף רגל ועד ראש, וגם מצח שלהן ופיהן ולחייהן הכל מכוסה זולת עין שלהן לבד מגולה, ויימא לי חביבי הכותב הזה, איך ולמה גדולי חכמי ישראל בכל הדורות לא נשאו קל וחומר מהם ומהדת שלהם ולא גזרו על הנשים שלנו לעשות כמעשיהן? הא ודאי שאין שום קשר ודימוי להם כלל, אלא האמת דאצלם האנשים יודעים בעצמם וגם בנשותיהם שהם שטופי זמה, ומחליפין גברים ונשים כחליפות שמלות, וגם עתה אחרי כל הכיסויים הנזכרים, רק בעין הרע שנשאר גלוי, הם קורצות ורומזות והולכות לזנות. גם הרבה בעלים סוגרים הבתים על נשיהן במנעול עד שיבוא הבעל ויפתח. גם אסור לה לעלות לגג, כי כאבן השואבת רוח קמעא עוכרתן.

גם הנזירות של ישו' לך נא ראה כמה מהן נתעברו מהנזירים שלהם, והיה להם לחרפה ובוז, ולא הועילו כל השמירות והגדרים, הכל ישא רוח. ומה דמות יערוך לעם ישראל קדוש וטהור בני אברהם יצחק ויעקב שכתוב בהם אשר בנינו כנטיעים מגדולים בנעוריהם, בנותינו כזוויות מחוטבות תבנית היכל. גם העיד עליהם הכתוב סוגה בשושנים, גן נעול מעין חתום, שסוגרין פתחיהן לבעליהן. וגם בלעם הרשע נשא עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו, ואמרו ע"ז במדרש, ראה שאין פתחיהן מכוונות, אמר מי יכול ליגע באלו שמכירין את אבותיהן ומשפחותיהן, ביארתי דבריו במקום אחר, שהם הולכין אחר אבותיהן, כמש"כ הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם. ורבינו הטור פסק באה"ע סי' ע"ג שאין האשה בבית סוהר להיות סגורה בבית".

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
עכשיו הוא מדבר לעניין (ל”ת)
ככר כסף  15:23 22/11/2011
4
 
מישהו יכול להסביר לי? 
משה 15:40 22/11/2011

הוא לא דיבר אתמול בעד השאלים? מה קורה פה?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
5
 
     מעולם לא דיבר בעד השאלים, רק כל מיני מדומיינים פרסמו דברים בשמו 
גם אשתו לא הולכת עם שאל 17:34 22/11/2011

הרב ברלנד שליט"א מעולם לא היה בעד השאלים, והראיה הטובה ביותר היא שגם אשתו הרבנית אינה הולכת בשאל, הפרסומים שהיו באו מצד כל מיני בעלי דמיונות, שפרסמו בשמו על דעת עצמם דברים שלא היו ולא נבראו,

הדברים שפורסמו מטעם כאלה, שעל פי דמיונם המעוות כיצד שהם "מבינים" ומציירים בדמיונם מהו הרב ברלנד, חושבים עפ"י דמיונם, שזו דעתו.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     אכן. המדומיינים גם משתמשים בציטוטים מגוחכים מספרי קדמונים 
 22:56 16/11/2013

ידוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה - מה שמוכיח שאין שום איסור לאשה להתאפר ברשות הרבים).

אך כל זה היה בזמנים ההם, ובקהילות בהן כל הנשים היו נוהגות כך - והלבוש הזה היה נפוץ בכל העולם. כיום הלבוש הזה הוא נדיר, רוב ככל היהודיות בכל העולם לא לובשות אותו, ואשה יהודיה העושה זאת נראית כנזירה או ערביה, ומושכת תשומת לב רבה מכל הסובבים המשתאים. בוודאי שאין זו צניעות, וכפי שכתבו גדולי הדור לעיל, אלא צביעות איומה ונוראה. והציטוטים מספרי קדמונים לא מוכיחים כלום, לא מיניה ולא מקצתיה, שהרי ברור שכל אותם שכתבו כך, היו מודים שבימינו הדבר גובל בחוסר צניעות, ורק מכער את האשה על בעלה ועל כל סובביה, והופך אותה ללעג וקלס. ולעיל ראינו שאפילו רבני המגזר הקיצוני ביותר ששמר על סגנון לבושו במשך שנים רבות, ראו צורך לצאת נגד הכת המסוכנת ורבניה.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
די כבר עם הענין הזה של השאלים! 
רבקי 15:46 22/11/2011

כל יום יש כמה כתבות בנושא הזה בכל אתר חרדי וכל כתבה מעוררת המון תגובות ולשון הרע מיותר לחלוטין!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
6
 
     נראה אותך כשזה יבוא למשפחה שלך אם תשתקי או לא  (ל”ת)
ככר כסף 18:16 22/11/2011
 
ייתכן ושייך להציע לפוליטיקאים במפלגות החרדיות להעביר תיקון בחוק הרישום במשרד הפנים 
בנוסף לפסקי ההלכה של גדולי ישראל 16:19 22/11/2011

המחייב נשים לדווח על דת אחת בה הן רשומות בתעודת הזהות ולחייב אותן על פי חוק להתלבש בהתאם לדיווח הדת שלהן ברשות הרבים: היינו אם אישה רשומה בתעודת הזהות שלה כיהודייה, עליה להתלבש ברשות הרבים כיהודיה. ואם היא מדווחת שהיא ערביה, עליה להתלבש בהתאם לחוקי דת האיסלאם ברשות הרבים, ואם היא נוצריה, עליה להתלבש כנוצריה ברשות הרבים-וזאת כדי לחסוך במנגנונים ממשלתיים מנופחים לצורך עקיפת שירותי רווחה כתוצאה מאלימות במשפחה וגם כדי לחסוך במנגנונים מיותרים של פקידי מס הכנסה שרודפים אחרי כל מיני עוברי אורח וקרבנות הלא נכונים.ובכדי למנוע בזבוז זמן ואי הבנות במערכות בתי המשפט של המדינה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
7
 
מה קורה כאן.? 
חח 16:22 22/11/2011

אתמול לא ידיעה בדיוק הפוך?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
8
 
     הכתבה הזאת באה להבהיר, כי הדברים הקודמים וההקלטות שפורסמו בשמו בעניין, סולפו והוצאו מהקשרם. 
מגלה את האמת!! 05:31 23/11/2011

קשה קצת להבין את דיבורו של הרב, למי שלא רגיל לשמוע אותו. ולכן היה נדמה שמדבר שצריך ללבוש שאלים ורעלות. בעוד שהוא דיבר שם על נושא אחר. הרב אמר שם , - אפילו אם כולם כאן ילכו עם שאלים ורעלות, זה לא יפטור מהעבודה על שמירת עיינים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
די עים השלים, הסגולות הם בפונצ'ו , הכיסוי הכי דומה לטלית. (ל”ת)
אינדיאנית יהודיה 17:06 22/11/2011
9
 
השאללללללללללללללללללללללל,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 
דני שובבני 01:37 23/11/2011

אתם לא חושבים שזה יצא מהאף ומכל הכיוונים ומה עים חסידי ברסלב שנשותיהם הולכות עים שאל דוגמת אישתו של הבדרן שחקן שימעון פרץ מב,ב,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
10
 
לא רק הרב ברלנד יצא נגד השאלים 
נחום 22:43 16/11/2013

◄ הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות!

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו קול ברמה וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה לובשת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגווינים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד" (תמליל שפורסם באתר כיכר השבת)

◄ הגר"מ מאזוז: "כמו מחבלות ערביות"

בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב:

"לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש הדורשים לגנאי שלפי המציאות, בזמננו הדבר מושך עיני האנשים ברחוב, ויצא שכרו בהפסדו, וגם יש נשים העושות זאת מתוך כפייה נפשית, ולפעמים מגיעים לאובססיה של ממש. נשמח אם יורנו מורנו את הדרך אשר תשכון אור".

הרב מאזוז השיב בנחרצות כי כל חומרה שאינה מופיעה במקורותינו ואינה נהוגה על-ידי חז"ל, הנוהג בה גורם כי יוצא שכרה בהפסדה:

"כל חומרא שאין לה מקור בחז"ל יוצא שכרה בהפסדה. לפי מה ששמעתי יש מהן דומות למחבלות רעולות רח"ל. ועל זה יש להמליץ המשנה (שבת פרק ו' משנה ו') "ערביות יוצאות רעולות". הלואי תשמורנה על כיסוי ראש כמו שצריך".

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
11
 
     וגם הגר"י פוזן שליט"א, אב"ד בב"ד של הגר"נ קרליץ, אמר שכל לבוש יוצא דופן הוא פרוץ 
 22:44 16/11/2013

כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ:

"מה שכתבתי כאן הוא מכתב לאדם ששלח לי מאמר... [הושמט כל מה שלא רלוונטי]

ומחמת מה שכתבתי למעלה שעצם הדבר שדרך זכרים להרהר אחרי נקבות מהווה סיבה להיחשב לגנאי ולחסרון צניעות, כל דבר אשר גורם לכך חסרון צניעות הוא, כי ע"י זה מבליט מציאותה וגורם להרהור אחריה, ודבר זה יש לו שתי תוצאות, האחד, כל מה שמושך להרהור יותר ישיר הוא יותר פרוץ, ומטעם זה אשה שהולכת בשוק בלי רדיד (כלשון הרמב"ם), דהיינו שהולכת כמו בבית, אדם הרואה אותה ירגיש את עצמו אצלה בבית, על כל המשתמע מכך, ואם תלך בחלוק, ירגיש את עצמו עוד יותר קרוב, וכן הלאה, ומחמת זה הדבר הזה פריצות הוא. ולא שצריכים שני כיסויים ברחוב, כמש"כ חכם אחד מחכמי זמננו, אלא שצריכה בגד שאינו בגד ביתי אלא מלבוש "מלובש". והתוצאה השניה ממש"כ למעלה היא, שדבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט...

וידוע דעת חכם אחד אשר רצה לחלק בין אשכנזיות לספרדיות בענין הזה [של לבישת פאה], אבל לדעתי אינו נכון כלל, כי אשה אשכנזיה שתימצא בארץ אשר שם אין נוהגות נשי המקום בפאה נכרית, אסורה ממש לצאת בפאה נכרית, כמו שאסורה לצאת בכתונת, מחמת שהדבר במדינה הזאת פריצות גמורה היא. וכן לאידך גיסא, אשה הבאה מתימן ונמצאת במקרה בגרמניה או בפולין, אשר שם הדבר נהוג, לא יהיה בזה לא משום פריצות בעצמו, לא משום מגרה הזכרים ולא משום פירצה בחומת הדת אם תלך בפאה נכרית, כמו שנהגו בנות ישראל שנמצאות שם, אפי' במקרה, אפי' דעתה לחזור. אלא שבזה יתכן ומסתבר שיהיה בו הענין של צניעות עצמית, שכתבתי שאפי' בחדרי חדרים יש ענין של בושה וצניעות, ויהיה מקום שתרגיש לא טוב, ואם כן היא תצטרך להחמיר. אבל אם היא תבלוט, וכל העם יסתכלו בה כי היא שונה מכולם [שהולכת בלי פאה], יהיה עליה לוותר על הצניעות האחת לטובת הצניעות האחרת, והוא דבר המסור לשיקול הדעת".

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     דעת תורה על "כת השאלים" / מאת אחד הרבנים שליט"א 
 22:45 16/11/2013

"לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים.

וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכסות את הפנים, ובתחילה הכל התייחסו לזה כאל כת משוגעים וכופרים, והיום אני שומע שיש הרבה שאומרים שבצניעות אין "יותר מדי" ובדור פרוץ כל המרבה בצניעות משובח, וכבר שמעתי דרשנים שאע"פ שלא ממש הטיפו לזה אבל אמרו שזה דבר נאה.

וזה לעניות דעתי בא בתולדה שהטיפו לאסור פאה שלא כדין, ואם כן למה לא גם לכסות את הפנים שלא כדין. שאם לא אכפת לנו הדין כלל והכל נעשה רק לפי רגש שטחי ומתלהם אין שום מעצור לזה. וחוששני מאוד שעוד כמה שנים יתרבו הנוהגים כך ויתקבלו כמשובחים וצנועים, כמו שהיום מתקבלים אלה שלא חובשים פאה.

וזו רק דוגמה קטנה אחת מיני רבות מאוד, וזהו מהלך של שכחת התורה שהוא כנהר סוחף בכח גדול וחלקו אינו נגלה על פני השטח, ורבים אינם נזהרים ממנו כי כביכול הסחיפה היא לכיוון של להרבות תורה ויר"ש.

ולעניות דעתי אפשר גם שלבסוף יבוא מזה שיאמרו שגם אם על פי דין אין לקצוץ יד של גנב מכל מקום יש בזה להרבות יראת שמיים שיהיה ניכר כמה חמור לעבור איסור תורה. ותהיה לבסוף דת זרה לגמרי שדומה יותר לאיסלם הקיצוני מאשר לתורה שניתנה בסיני, ולא יהיה שום אדם שיידע את הזיוף והכל יהיו בטוחים שכך היא מסורת אבותינו ושכך נאמר מסיני. והרבה מאוד זיוף כזה כבר נעשה במהלך חמישים השנים האחרונות וכל יום הולך ונעשה עוד במהירות הולכת וגוברת.

ומה שאני חרד לו אינו ההנהגה המעשית, שהרי ללכת עם פאה אינו מנהג עתיק ומקודש, ולכסות את הפנים ברעלה אינו איסור, והיו קהילות שהיו קוצצות יד של גנב על פי טובי העיר ואם הוא צורך השעה מצווה בכך. אלא מה שזה גורם בפנימיות הלב. שבמקום חיי נפש פנימיים עדינים ומאירים של אהבה זכה וענווה ושמחה של מצווה יתחנכו לרגש של עזות והתלהמות וקולניות שזה חורבן המקדש שבתוך הלב שהוא היחיד שנותר לנו".

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
עוד בכותרות