בית פורומים עצור כאן חושבים

מנצפך צופים אמרום, שכחום וחזרו ויסדום?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/3/2005 15:49 לינק ישיר 

נישטאיך

מכל מקום טעמו של הרמב"ם תקף לדידן,אם ספרדי יעלה לס"ת אשכנזי ובהיפך.שהרי שינוי המוסרה לכל אחד הוי חסר ויתיר.


**לגבי רש"י בדברי הימים,כבר כתבו כמה אחרונים כי אינו לרש"י.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/3/2005 02:10 לינק ישיר 



להשכן

<"עדותו של הרבי מלובביץ' נאמנה, ובודאי ראה ס"ת עתיק בפראג דכתיב ביה דכא. אם זה ס"ת שהגיה עזרא, נו..">


לא פקפקתי בעדותו, שראה בפראג ס"ת עתיק המיוחס לעזרא.

קהילת פראג עתיקה מאוד, ובטח היו בה ספרי תורה עתיקים.

איני חושב שהאדמו"ר התייחס ברצינות למסורת, שאל"כ היה בודק אם הכתב בספר תורה זה, הוא ככתב אדמוה"ז.

_____________

ללב

<"מכל מקום טעמו של הרמב"ם תקף לדידן, אם ספרדי יעלה לס"ת אשכנזי ובהיפך.שהרי שינוי המוסרה לכל אחד הוי חסר ויתיר">

כך כתב גם הרב עובדיה יוסף, ב"יחווה דעת" הנ"ל, והרי מדבריו:

"בצירוף דעת הרמב"ם בתשובה בשו"ת פאר הדור (סימן ט') שמותר לברך על ספר תורה אפילו הוא פסול, שאין ברכות התורה בצבור כשאר ברכות המצות הנטילת לולב וישיבה בסוכה, שאם המצוה פסולה הברכה היא לבטלה, אלא הברכה היא על הקריאה, בין שקורא בספר תורה כשר בין שקורא בספר תורה פסול, ועל זה סמכו כל חכמי המערב ונהגו כן לפני גאוני עולם כרבינו יוסף הלוי ורבינו יצחק, ומעולם לא נמצא פוצה פה ומצפצף. ע"ש. וכן הובא בארחות חיים (הלכות קריאת ספר תורה סימן ה'), ובכל בו (סימן כ'), ובספר אבודרהם (דף לז ע"ב), ובשו"ת הרשב"א המיוחסות להרמב"ן (סימן רלט). ע"ש...ובאמת שבדברי הרמב"ם בתשובה הנ"ל תנוח דעתינו שיוכל כל אדם לעלות לספרי תורה שבזמנינו ולברך עליהם ברכות התורה, בלב שקט ובוטח, ולא יהיה לבו נוקפו לחשוש שמא ספר תורה זה פסול ונמצאו ברכותיו לבטלה"


<"לגבי רש"י בדברי הימים, כבר כתבו כמה אחרונים כי אינו לרש"י">

התוכל לציין לאותם אחרונים. היה ידוע לי' אשר המוקף בסוגריים אינם מרש"י.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/3/2005 02:38 לינק ישיר 

נישטאיך,

חילוק בין המוקפים לפרוזים לא ידעתי בלתי היום,ואפשר שכן היא האמת.צריך לבדוק.

עכ"פ מה שכתבתי הוא מדמוכח ממה שכתב בהגהות הרש"ש לפסחים דף ב ע"א,וכ"כ במפורש הגאון חיד"א בספרו חומ"ת אנ"ך ועוד.וכ"כ בספר שלום ירושלים (בחידושי תנ"ך)וכ"כ בספר ברית יעקב(סופר).יעו"ש.(וכמדומה שכ"כ גם בספר בשדי חמד)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/3/2005 04:18 לינק ישיר 



ללב

תודה.

שו"ת תשובה מאהבה חלק א סימן א ד"ה נ"ב וכי"ב

<"חילוק בין המוקפים לפרוזים לא ידעתי בלתי היום,ואפשר שכן היא האמת.צריך לבדוק">

ייתכן שטעיתי.

מקורי לחצאי עיגול, התייחס לפרש"י למיכה, וייתכן שכך הוא גם בפירושיו לספרים אחרים.

בשערי הלכה ומנהג ח"א עמוד קסה, מצאתי:

"ומצאתי כתוב אשר בתנ"ך דפוס אמשטרדם ת"ס נכנסו בפרש"י הגהות דר"ע, ומבואר שם בהקדמה שהם לר' עובדיה הגר".

סיוע לדבריך:

''מובא במפרש אשר בשם רש"י יכונה, על דה"י '' .(שו"ת תשובה מאהבה חלק א סימן א).




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/9/2008 08:43 לינק ישיר 

למה רק אותיות אלו נכפלו לאמצעיות וסופיות -
http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2197760&whichpage=4#R_7

_________________

בברכה




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2011 14:47 לינק ישיר 

תודה לנישטאיך היקר (פעם היית פעיל יותר) על המקורות וגם תודה להשכן היקר, דיון\אשכול יפה ומסודר

חשבתי להביא את התורה שלמה של כשר בעניין, אבל התייאשתי כי זה הרבה חומר,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2011 16:46 לינק ישיר 


מקס
השאלה למה בכלל יסדום? למה מנצפ"ך למה אין ל סופית ע סופית, ס  סופית? למה דווקא מנצפ"ך?
כתבתי את התשובה פעם.תשובה אחרת לא ראיתי .
 בכדי להמשיך בשאלה באמת, מתי   תקנו את המנצפ"ך? ולמה? למה זה נשכח? ומי חזר ותיקן. את ההלכות שהחזיר עתניאל בן קנז. אנו יודעים. אז בא קודם נגלה את הבסיס ולאחר מכן נבנה את הבנין.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2011 16:59 לינק ישיר 

ירוחם היקר: ידוע לך בוודאי את דעתי ששפה וכתיב היא אך ורק אמצעי ותו לא במילא אני לא עוסק בהם, רק לפעמים משום סקרנות או להראות שחכמינו לא הסתירו לחכמים את העניין ואין לעשות מהתנ"ך לע"ז ח"ו, זו היית המלחמה נגד הצדוקים בזמנם של חז"ל ובזמן הבית שני, וזו מלחמתי כהיום נגד כת ההשקפה,

ביום שנבין את הדבר הפשוט הזה, ששפה וטקסט היא רק אמצעי לעביר תובנות ?! אז ביום הזה נגאל מגלותינו התבוני והגשמי !!

בוודאי ירוחם היקר מעניין אותי ומסקרן אותי כמוך כמוני, ולכן אני מעוניין לשמוע מה דעתך באמת,

תוקן על ידי maxmen ב- 20/09/2011 16:59:49




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/11/2013 22:19 לינק ישיר 



תוקן על ידי ירוחםשמ ב- 26/11/2013 22:20:34




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > מנצפך צופים אמרום, שכחום וחזרו ויסדום?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 סך הכל 2 דפים.