close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
25.07.2015
 
VOD
 
מייל האדום
עדכון אחרון  24/07/2015, 03:27
1702.05
0.05
ת"א- 25
1466.67
0.03
ת"א-100
1458.28
0.03
ת"א כללי
1439.42
-0.04
תל-דיב
366.09
0.53
ת"א בלוטק
376.61
0.07
ת"א-טכנולוגיה
704.63
0.1
ביומד
440.82
0.1
נדלן 15
1133.75
-0.67
ת"א-נפט וגז
321.07
-0.02
מדד תל בונד 20
3.8195
0.0524
דולר ארה"ב/שקל
4.199
-0.0048
אירו/שקל
מבזקים
עוד באתר
 
הכי נקראים הכי מדוברים

הגר"ש קמינצקי: אין לסכן חיי התינוק ולעשות 'מציצה' בפה

סערה ביהדות ארה"ב: ראש ישיבת פילדלפיה הצהיר בראיון לעיתון כי אין מצוה לעשות את פעולת ה'מציצה' בברית בפה דווקא, בפרט כשיש חשש שתסכן את חיי התינוק

ברית
ברית

סערה חדשה ביהדות ארה"ב: דברים שאמר ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי שמואל קמינצקי, בעניין מציצה שבפה המתקיימת בסיום ברית המילה, הפכו לשיחת היום בכל הריכוזים החרדיים, ועוררו סערה.

בראיון טלפוני שהעניק הרב לעיתון 'ג'ואיש וויק' המתפרסם בארה"ב, פסק הרב, שאם מציצה שבפה עשויה להוות סכנה לתינוק, ניתן לוותר עליה.

הנושא עלה לכותרות בארה"ב בתקופה האחרונה, בעקבות פטירתו של תינוק ימים ספורים לאחר ברית המילה, והחשד שהתעורר כי הוא נדבק במחלה זיהומית על ידי המוהל במהלך המציצה.

הרב קמינצקי נשאל על ידי העיתונאי מה דעתו ההלכתית בנושא, והשיב כי למיטב ידיעתו משתמשים המוהלים ב'פיפטה' כדי למנוע מגע ישיר בין פיו של המוהל והמילה.

כשהעיתונאי טען לרב קמינצקי שישנם מוהלים המאמינים שהמצווה היא לעשות מציצה בפה, אמר הרב קמינצקי, כי הוא אינו מאמין שישנם מוהלים שמתעקשים לעשות מציצה בפה, כי זו אינה דעת ההלכה "ואף אחד אינו פוסק כך". דבריו של הגאון הרב קמינצקי עוררו תגובות מעורבות, והפכו לשיחת היום בכל הריכוזים החרדיים בניו יורק.

מן הראוי לציין כי מרבית המוהלים החרדים מקפידים על ביצוע המציצה בפה דווקא ולא באמצעות ה'פיפטה' המדובר.

אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בדיווח החדשותי.
הייתם עדים לאירוע? שמעתם סיפור שעשוי לעניין? צילמתם תמונות מיוחדות?
שילחו אלינו את הסקופ שלכם לכתובת info@bhol.co.il
 
כתבות מעניינות נוספות
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות     27 תגובות ב – 16 דיונים
ה' ירחם לפוסקים כאלה שיחזרו בתשוה שלימה (ל”ת)
משה 10:04 29/03/2012
1
 
כנראה שהוא לא ראה את הקונטרס של השדי חמד בענין מציצה 
אלון 10:30 29/03/2012

הקונטרס הזה צורף לשדי חמד חלק ט. שם נושא הקונטרס: קונטרס המדבר מדיני מציצה שהוא מעכב ובפה דווקא. 45 עמודים. אחרי אסיפת דינים חנוכה. מומלץ לקרוא.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
2
 
בוא נחשוב מה היה קורה אם הגר"ח דרוקמן היה אומר זאת... 
מזרוחניק 10:36 29/03/2012

האם היו עדיין מכנים אותו הגר"ח דרוקמן? האם היו מוסיפים לו בכלל את התואר רב? האם היו מציינים שהוא ראש ישיבת אור עציון? כמה טוקבקים היו מכנים אותו "רפורמי"?


מוגש כחומר למחשבה לחרדים הצבועים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
3
 
     אוי כמה שאתה צודק (ל”ת)
חרדי מרחם 13:50 29/03/2012
 
     אתה צודק 
 14:56 29/03/2012

לא שמענו שום רב שפסל את גיורי הרב טרופר שגייר תמורת הנאות מיניות כי הוא משלנו. אבל את גיורי הרב דרוקמן פסלו.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
גם מרן החזו"א התיר לעשות מציצה ע"י כלי, אמנם ב"שדי חמד" יש אריכות גדולה בנושא זה (ל”ת)
יהודי 10:50 29/03/2012
4
 
לא מפיהם אנו חיים 
משמיע שלום 10:57 29/03/2012

לא עיתונאי יביא את דבר ההלכה הרצופה- ועוד בשיחת טלפון ועל זה יש סערה?
אתם שמעתם מפיו -הרב הדומה למלאך -שהעמיד דורות של תלמידי חכמים
אתם לא חושבים על ארור מכה רעהו בסתר ומה זממם העתונאי אולי למצוץ את דמו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
5
 
     יש הקלטה קשה להכחיש. (ל”ת)
 14:48 29/03/2012
 
מי שמלזל בגלוי על ניסתר דתורה מזלזל בנסתד על נגלה דתורה 
שכ>פץ 12:19 29/03/2012
6
 
כבר התיר החפץ חיים  
מוהל  12:58 29/03/2012

להעמיד הדברים על דיוקם .
א.מבחינת ההלכה לענין לעיכובא ודאי שמותר למצוץ ע"י ספוג וכפי שפסק רשכבה"ג הח"ח בביאור הלכה ריש סי' של"א עיי"ש .
ב. המנהג בכל תפוצות ישראל שלא לשנות כמקדמת דנא וכן עפ"י סוד וקבלה למצוץ בפה .
ג.באופן שיש חשש סכנה מכל סיבה שהיא לתינוק או למוהל לית מאן דפליג דיש למצוץ בכלי ודבר זה מופיע בכל ספרי הפוסקים ללא שום צד להחמיר בזה .עי' שו"ת אגרות משה ובתשובות הגר"מ ברנדסופר זצ"ל ובכל הספרים הדנים בענין
ד.בענין הגר"ש קמינצקי פשוט שהוא יודע שרוב המוהלים מוצצים בפה כשההורים שומרי תורה ומצוות . (דאם הם לא שומרים יש חשש הידבקות למוהל ) רק כנראה הוא פיקח ולא רצה להלהיב את שונאי ישראל נגד המצוה הקדושה הזאת .הוא הרי לא דיבר באירוע או לעתון חרדי רק לגויים .ואנחנו החרדים הפאנטים משתוללים כאילו הוא רוצה לעקור את הדת ולדעתי ההיפך הוא הנכון הוא אמר להם אף אחד לא מוצץ בפה ותעזבו אותנו .
צריך קצת שכל בהתעסקות עם תקשורת לא כל מה שאנחנו חושבים באמת צריך להגיד להם ראה ערך האברך שהצדיק את היורק בבית שמש ועשה נזקים אדירים .
בקיצור הוא לא דיבר אלינו צריך להגיד לו תודה שהוא משתיק את הגויים .

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
7
 
     כנראה שלא שמת לב שהוא התראיין לעיתון יהודי. (ל”ת)
 14:48 29/03/2012
 
     תודה 
סגן מוהל 14:55 29/03/2012

אתה פשוט חסכת לי להגיב תגובה ארוכה, ולתכלית היום בדורנו הפרוץ שמתנהגים בפריצות יש סכנה למוהל למצוץ בפה ולכן הם מוצציל ע"י שפופרת או פטמה, אבל אצל החרדים לדבר ה' אין צריך לא למוהל ולא לתינוק

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
מה נעשה ... גם החזון אי"ש התיר מציצה בשפופרת לכתחילה 
מיכאל 13:26 29/03/2012

מה נעשה ... גם החזון אי"ש התיר מציצה בשפופרת לכתחילה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
8
 
מדהים 
רופא 13:30 29/03/2012

שרבנים מגלים דברים שהמדע ידע כבר לפני 50 שנה: חיידקים עוברים בנוזלי גוף.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
9
 
     טפש מטופש, הרפואה מחליפה את דעותיה יותר מגרביים 
יהודי עם אמונה 14:18 29/03/2012

והשדי חמד שדיבר על הנושא, היה לפני טיפטיפה יותר מ- 50 שנה....
רק נוכחנו לראות עד כמה שלאט אט הרופאים והחוקרים למיניהם מתחילים לגלות שהאמת כדברי תורתנו הק', אף שאנו לא זקוקים בכלל לדעותיהם, שהרי טוב שברופאים לגיהנום, וזה מתחיל מהעולם עגול עד לחקירות האחרונות ממש.
ותעיין בספריו של הרב זמיר כהן שהביא המון דוגמאות לכך, ואח"כ תנוול את פיך שנפגוש אותו בעתו נצלה באש....

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     מה שנכון נכון  
 18:34 29/03/2012

החיידקים זה המצאה של הרופאים ימ'ש.
כנראה שאתה אף פעם לא נזקק לרופאים. את התרופות שלך אתה לוקח מהגמרא.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     בגמ' כתוב שהעולם שטוח, לא ? (ל”ת)
אשר 23:14 29/03/2012
 
מציציב בפה דעת מרן הגרש"ז זי"ע ודעת מרן הגרי"ש שליט"א 
יעקב ישראל 14:20 29/03/2012

מרן הגרש"ז אויערבאך זי"ע גם כן פסק שבשעת הצורך אפ' לעשות מציצה בכלי כמו שכתב בס' נשמת אברהם, וכן פסק מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א כמו שכתוב בקובץ תשובות

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
10
 
העיקר שהליטאים יגידו רק תויירא ועושים מה שבא להם 
שכ>פץ 14:30 29/03/2012
11
 
מציצה בפה מוהל שהיא חולה שלא ימול שיתן לאחר (ל”ת)
מילה  14:47 29/03/2012
12
 
"ומזרעך לא תיתן להעביר למולך" 
 14:54 29/03/2012

לכאורה האיסור הזה לא מובן. התורה לא אוסרת על אכילת בשר אדם כי היא יודעת ששום אדם נורמלי לא יעשה זאת. אם כן מדוע התורה אוסרת להקריב ילדים? הרי שום אדם שפוי לא יקריב את בנו. אלא נותן התורה ידע שיבוא יום ואנשים יסכנו את חיי ילדיהם עבור מנהג ולכן אסר לעשות זאת.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
13
 
חצוף שכמותו 
הוא פוסק? 19:19 29/03/2012

אינני מתערב בה הלכה שבו אבל האם הפוסקים בעמ ישראל שאמרו שזה הלכה למשה מסיני כמו פוסק דור האחרון רשכבה״ג ר משה פינשטיין ופוסקים לדורי דורות שסברו שזה הלכה למ״מ לא ידעו הלכה או שמא החצוף החליט שאם יתייחס אל גדולי ההוראה אז הוא אפס אז מחק אותם
אינני אומר שכך פוסקים אבל לומר שאין זה בהלכה נקרא לעבור כל גבול
שמעתי שמחפשים פוסק אצל הרפורמיים אולי הוא יכול לקבל את העבודה והסגן שלו יכול להיות החצוף נתן סליפקין שקמינצקי נתן לו גיבוי לספרו שהגרי״ש החרים
די לדור ההשכלה אל תחזירו את הצרה ההוא

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
14
 
     בזכות ההשכלה  
 20:45 29/03/2012

אתה עכשיו כותב באינטרנט.
אם לא ההשכלה היית שואב מים כל השנה ולא רק מים שלנו, ומשתמש בנרות לא רק בבדיקת חמץ.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     משכיל טפש 
משכיל טפש 03:07 30/03/2012

משכיל טפש....
ההשכלה גרם חורבן גדול בעולם. נכון יש דברים יותר נוחיים היום.
אבל בדרך כלל חרבנו איום ונורא...
תגיד לי ידידי יש היום בדורינו ת"ח כמו בדורו של הגר"א?
וודאי שלא!
אז תבין שכל עזרת ההשכלה זה באמת לא עזרו לתורה הק'

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     עפר לפיך 
זאב 00:28 30/03/2012

עפר לפיך - כל המזלזל בתלמידי חכמים הרי הוא אפיקורס
כנראה שאין לך מושג מי הוא הגאון הקדוש הגר"ש קמינצקי שליט"א - עצם הדבר שאת גולש פה כבר הירחיק אותך ממנו כרחוק מזרח למערב

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
בברית לפני שבועיים מוהל חרדי למהדין ,מעולה וצדיק השתמש בכלי שקוף למציצה. 
יהודיה 23:24 29/03/2012

כל מגיב נהיה פתאום פוסק???

ידוע שפיקוח נפש דוחה הכל...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
15
 
יש בעיות גם במציצה בכלי 
 11:44 30/03/2012

ב"ה יש לי ארבעה בנים ואת השנים האמצעיים מל מוהל שמצץ בכלי ומיד אחרי הברית התאשפזו בגלל דלקת בדרכי השתן, שמסתבר שהיא גדולה יותר כאשר מוצצים בכלי, אלא שמשום מה לא נעשית סטסיטיקה בעניין.
ואצל שאר הבנים המציצה הייתה בפה וב"ה עבר חלק ללא שום מחלה
אז לכל מטיבי הידע הרפואי והרופאים אנא צרו איתי קשר לנעשה מחקר מקיף ובדוק בעניין לפני שפוסקים הלכה או עניין ברפואה
אם בהלכה בודקים כל פוסק אחרון הרי שכדי לבדוק את המציאות כדאי לבדוק את כל הצדדים והתחושה היא שלא נבדק עניין זה של מחלות זיהומיות של כלי המציצה
וכנראה חז"ל ידעו על מה הם מדברים

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
16