בית · פורומים · הרשם · התחברות · פתח ונהל פורום · כניסה למנהלים
בית · פורומים · לשמוע אל הרינה ואל התפילה ·

ברוכים הבאים לפורום מורשי כתיבה - חובה לקרוא!

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/7/2005 17:40 לינק ישיר 
ברוכים הבאים לפורום מורשי כתיבה - חובה לקרוא!

בס"ד


שלום וברוכים הבאים!

מטרת פורום "לשמוע אל הרינה ואל התפילה" – חזנות ושירה יהודית.


עידכונים על שבתות חזנות וקונצרטים, החלפת רשמים וחוויות מאירועים שונים, שיתוף החברים בקטעי חזנות באודיו ובוידאו, וכמובן מאמרים – שניתן להפיק מהם תועלת עבור חובבי החזנות והחזנים.

בעקבות אשכולות ותגובות שלא היו מתאימים לרוח ואופי הפורום, ולאור בקשותיהם של חלק נכבד מהכותבים הוחלט על סינון הכותבים ומעבר למתכונת אישורי כתיבה למורשים.

להלן תנאים והגבלות לאלו החפצים להמנות על כותבי הפורום. יצויין שכותב אשר לא ייצמד לתנאים ייחסם לאלתר.


1) השמצה פומבית של חזן או אמן בתחום מטעמים אישיים,  על כל המשתמע מכך.


2) ירידה אישית על מנהלי הפורום אשר עושים את עבודתם במסירות וכל זאת בהתנדבות מליאה על מנת ליצור את הפלטפורמה הנהדרת הזו.


3) שפה זולה ומלוכלכת.


על שאר הדברים ניתן להבליג אך לא על שלושת הסעיפים הללו. חבר בפורום אשר יעבור על אחד מהסעיפים הללו. הודעתו תימחק לאלתר, הניק יחסם ובמקביל יהיה נתון לתביעה משפטית!


לפני מספר חדשים נפתח האתר החדש לחזנות "לשמוע אל הרינה ואל התפילה" אשר מתוחזק ע"י עמותת "לשמוע אל הרינה ואל התפילה" ע"ר – 58-0484251.


אין אישור להעלאת פירסומות מסחריות לפורום, לפני כל פירסום חובה לקבל אישור מפורש מהנהלת "לשמוע אל הרינה ואל התפילה".


המשך התקנון:


1) חל איסור מוחלט להקפיץ אשכולות אשר נמצאים מעבר לעמוד החמישי בפורום. רק באישור ההנהלה.

2)היות ומנהלי הפורום עושים את לילותיהם כימים על מנת לשמור על רמה גבוהה ותוכן , במקרה שנפתח אשכול פרובוקטי לא להגיב לאשכול!

3)והיה וקיימת אי הבנה בין החברים ונוצרה אי נעימות – נא לפנות להנהלת הפורום.


חובה על כל חבר בפורום לקרוא את תקנון זה!!


בברכה

לשמוע אל הרינה ואל התפילה


chazzanut@gmail.com

 



תוקן על ידי פורוםחזנות ב- 29/04/2008 14:10:51










תוקן על ידי פורוםחזנות ב- 30/12/2008 14:12:23






דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/7/2005 19:43 לינק ישיר 

שלום!
ברכות על הפורום החדש!
שנזכה כולנו להגדיל את החזנות ולהאדירה!
משה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-21/7/2005 14:45 לינק ישיר 

..



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/7/2005 00:30 לינק ישיר 

חן חן על היוזמה מקוה שאוכל להעשיר אותכם
שבוע טוב
דר' דולינסקי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/9/2005 18:00 לינק ישיר 

כולנו כאיש אחד בלב אחד צועדים לבית הכנסת הגדול השבת לשמוע את החזן הגדול ו ה מ ע נ י ן חיים אדלר ולהעריצו.

מעניין יהיה איך המקהלה והחזן יסתדרו ביחד הרי אלו 2 עולמות חיים אדלר מחד עם נוסח מקורי שרשי והמקהלה מאידך בנוסח מוסיקאלי מודרני.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2005 04:14 לינק ישיר 


חזנים וחברים יקרים!

לאחר כמה חודשים של עשיה, אני שמח ומאושר שיש לי את הזכות להיות יושב בבית מדרש חשוב זה, אנו עוסקים בהיכל הנגינה וכבר מוזכר רבות בספרי חכמינו ז"ל גודל מעלת הניגון כמו שנאמר: "ויהי כנגן המנגן ותהי עליו רוח ה'".

הגאון מוילנא כותב: שלולא היה צריך לעסוק בחכמת התורה, היה עוסק בחכמת הנגינה...

"לשמוע אל הרנה ואל התפלה" כשמו כן הוא. בלי השמצות ורכילויות על חזנים ובעלי תפלה זו מטרת הפורום להגדיל את העשיה לקדם את העולם המוסיקה הליטורגית יהודית

שלכם
באהבה
דר' אליהו דולינסקי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/11/2005 23:52 לינק ישיר 

דר' דולינסקי,
יש לי סרט בגודל של כ- 600 MB, על יוסלה, הרשמן, וולדמן, אוישר ועוד.
יש אפשרות להוריד אותו למחשב ולשתף בו אחרים? הסרט על דיסק.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2005 02:20 לינק ישיר 

נשמח מאוד אם תוריד אותו למחשב לתועלת כולם



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/11/2005 19:50 לינק ישיר 

מצורף קובץ



אני רוצה להודות להנהלת הפורום על שבחרו בי למנהל משנה
וכמובן להודות על כל המידע שעוזר לי כחזן, אני לומד רבות על עולם התפילה כפי שאמר ד"ר דולינסקי 'לשמוע אל הרינה ואל התפילה' פשוטו כמשמעו.

שנשמע ונתבשר



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-23/11/2005 14:59 לינק ישיר 

מצורף קובץ

אתם גדולים<



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/11/2005 16:05 לינק ישיר 


תלמידו של הגר"א רבי ישראל משקלוב בהקדמה לספרו "פאת השולחן" מצטט את דברי הגר"א כדלהלן: חכמת מוזיקה שיבחה הרבה. כי רוב טעמי התורה ויסודות שירי הלווים ויסודות תיקוני הזוהר אי אפשר לדעת בלעדיה ועל ידה יכולים בני אדם למות בכלות הנפש מנעימותיה ויכולים להחיות המתים ביסודותיה הגנוזים בתורה ומשה רבינו הביא כמה ניגונים וכו'. ע"כ לשונו הטהור של הגר"א זצ"ל. ומי כהגאון מוילנא שהיה גאון הגאונים ולא בכדי נקרא גאון אלא משום שבכל שטח שהתעסק וידע הייתה ידיעתו מושלמת ובגאונות כמו התושב"ע תורת הנסתר, מתמטיקה, מוסיקה וכו'.

החתם סופר זצ"ל שכנראה לא נחון בחוש הנגינה אמר פעם: שהיה מוכן לתת מחצית חלקו בתורה עבור חוש הנגינה. (כך מובא בספר "רבינו משה" עמוד קכ"ז.)

הזוהר הקדוש מרבה לדבר בשבח אודות תורת המוסיקה. וכמו"כ כל גדולי הקבלה והחסידות מדברים בשבח המוסיקה ולא עוד, אלא שקובעים כי כל תלמוד "עשר הספירות מושתת על יסודות מוסיקאליים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/12/2005 19:49 לינק ישיר 

מותר לבקר עם הכונה לבקורת בונה ולא לשם השמצה וכדומ' כמו שאמר צ'רצ'יל: "מילים שהשארתי בבטן, מעולם לא גרמו לי קלקול קיבה" – נאום וינסטון צ'רצ'יל. מי שמצליח לעמוד בזה יכול להעיד שזה נכון. ומי שלא, צריך לדעת שהביקורת עלולה להרוס אם היא מגיעה ממקום של עליונות על מנת לתקן את הזולת. זה לא עובד, הן בחינוך, הן בזוגיות, הן עם הזולת, והן בתחומים אחרים. לכן, חובה ללמוד את מסגרת הזמן והמקום המתאימים לה, אחרת היא גורמת צער למבוקר. אני מודע לכך ממקום ראשון כיון שאני בן של חזן.
תמשיכו כך החזנים רואים בכם מקור לידיעות נאמנות.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/12/2005 22:05 לינק ישיר 

לפי הקבלה יש קשר בין נגינה לנבואה על פי הכתוב "ועתה קחו לי מנגן והיה כנגן המנגן ותהי עליו יד ה'" (מלכים ב פרק ג פסוק טו).
על הניגון החסידי אמר רבי ישראל ממודז'יץ "אומרים שקרוב עולם הנגינה אצל עולם התשובה, ואני אומר שעולם הנגינה הוא עולם התשובה" .
בחסידות (ביחוד בחצרות החסידיות של ברסלב, חב"ד ומודז'יץ) רואים ענין גדול בניגון החסידי ומספרים על רבי נחמן מברסלב שאת חידושיו היה אומר בניגון והיה אומר שלכל דבר תורה יש ניגון שונה. כלומר לשיטת רבי נחמן מברסלב יש קשר ברור בין הסיפור החסידי לבין הניגון החסידי.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/12/2005 23:36 לינק ישיר 

בראותי את התגובות הצפות שרבות הם אשר עולים לעיתים קרובות מאוד במדורי הפורום. זו היא שמחה ואושר די גדול לי ולחברי מההנהלה אשר עושים ימים כלילות בהעשרת הידע הרחב בכל תחום שהוא אשר נוגע לנושא המרכזי שהוא חזנות. חשוב לאין כל הרעיון לפיתוח הפורום כלומר במסגרות שונות בכך שישנם מוטיבים שונים כעין לימוד פיתוח הקול השמעת קטעי חזנות של דורות קודמים חידונים נושאים הלכתים בחזנות וכן ידיעות והודעות רלונטיות על קונצרטים ושבתות חזנות אשר עובר אליכם הצופים באופן אוביקטיבי לחלוטין באין אינטרסים ולו רק ליצור פן מרכזי שיעביר בית ספר לאותם מצטרפים חדשים לעולם החזנות.

הפורום נוצר למטרה לא של רווח אלא למטרה אחת ויחידה ליצור בית שהוא בית החזן באופן וירטואלי עם חדרים ואגפים שונים מחלקות לכל תחום שהוא שירחיב ויעלה עוד ועוד לאין הפוגות מקורות ושורשים של אותם חזנים אשר פיארו את עולם החזנות כעוד לפני השואה וחזנים שניצלו ולו רק בשל קולם המובחר שהיו הפטרונים והצינור המרכזי שהשריש לדורינו אנו את כל אשר היה לפני כשישים או שבעים שנה בתפארתה של החזנות דאז
כל זה ועוד עולה בפורום זה אשר מתרחב מיום ליום בעוד אשר מצטרפים לו יותר ויותר גולשים שמוצאים בטכנולוגיה המתקדמת של שנות 2005 את היופי של האינטרנט בפורום לשמוע אל הרינה
כולכם הצופים מוזמנים בתפקידכם ככתבי שטח וכתבי עת ומידע בכל אשר הנכם יודעים בתחום שמעסיק את כולנו מוזמנים ליצור עמנו קשר.
אשמח לקבל כל פיסת מידע.
בברכה רבה
אפרים טורצקי



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/12/2005 18:46 לינק ישיר 


בס"ד
תניא ר"ש בן יוחי אומר: בוא וראה כמה חביבין ישראל לפני הקב"ה שבכל מקום שגלו שכינה עמהן. גלו למצרים שכינה עמהן שנאמר: "הנגלה נגליתי לבית אביך בהיותם במצרים" וגו'. גלו לבבל שכינה עמהן שנאמר "למענכם שלחתי בבלה"... בבבל היכא? אמר אביי בבי כנישתא (=בבית כנסת) דהוצל (=שם עיר בבבל) ובבי כנישתא דשף ויתב (=בית כנסת שף ויתיב) בנהרדעא (מגילה כט, ע"א).

גולי בבל, שחזו בחורבן הנורא של בית המקדש, נטלו עמם לגלותם מעפרו ומאבניו של המקדש החרב. אלו שימשו להקמת בית הכנסת העתיק בנהרדעא שנקרא שף ויתיב, כלומר חוזר ונבנה (שף ויתיב=נעקר ונבנה - נעקר מירושלים ונבנה בנהרדעא).

המסורת שעברה מדור לדור בבבל עד ימינו אנו מוסרת כי בית הכנסת "שף ויתיב" הוא בית הכנסת הגדול (צלאת אלכבירי), המצוי עד היום בבגדד. על מצבה המצויה בבית הכנסת חקוק כך:

זאת בית הכנסת הגדולה והישנה ושמעתי ממו"ר ח' ר' עבדאללה סומך, שיש קבלה מזקני הדור, איש מפי איש, שהוא מגלות יכניה וזו היא דשף ויתיב בנהרדעא ועפרה מארץ ישראל, וד' היודע.

משחרב המקדש, פסקה רינה ותפילה, שבתו כלי זמר מנגינתם, בטלו הקרבנות, גלתה שכינה. האומה האבלה על חורבן בית ד', פנתה אל בית הכנסת. בית הכנסת, המרכז הרוחני של האומה הגולה, היה בו בעת גם תחליף למקדש וגם זכר לו. שירת בית הכנסת, היתה מעין המשך לשירת הלוויים שפסקה עם החורבן. הפיוט, שירת הקודש העברית, עיטר ורומם את התפילה ואת חיי האומה, ושם נמצאה השכינה משחרב הבית.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/12/2005 18:51 לינק ישיר 



בס"ד

תניא ר"ש בן יוחי אומר: בוא וראה כמה חביבין ישראל לפני הקב"ה שבכל מקום שגלו שכינה עמהן. גלו למצרים שכינה עמהן שנאמר: "הנגלה נגליתי לבית אביך בהיותם במצרים" וגו'. גלו לבבל שכינה עמהן שנאמר "למענכם שלחתי בבלה"... בבבל היכא? אמר אביי בבי כנישתא (=בבית כנסת) דהוצל (=שם עיר בבבל) ובבי כנישתא דשף ויתב (=בית כנסת שף ויתיב) בנהרדעא (מגילה כט, ע"א).

גולי בבל, שחזו בחורבן הנורא של בית המקדש, נטלו עמם לגלותם מעפרו ומאבניו של המקדש החרב. אלו שימשו להקמת בית הכנסת העתיק בנהרדעא שנקרא שף ויתיב, כלומר חוזר ונבנה (שף ויתיב=נעקר ונבנה - נעקר מירושלים ונבנה בנהרדעא).

המסורת שעברה מדור לדור בבבל עד ימינו אנו מוסרת כי בית הכנסת "שף ויתיב" הוא בית הכנסת הגדול (צלאת אלכבירי), המצוי עד היום בבגדד. על מצבה המצויה בבית הכנסת חקוק כך:

זאת בית הכנסת הגדולה והישנה ושמעתי ממו"ר ח' ר' עבדאללה סומך, שיש קבלה מזקני הדור, איש מפי איש, שהוא מגלות יכניה וזו היא דשף ויתיב בנהרדעא ועפרה מארץ ישראל, וד' היודע.

משחרב המקדש, פסקה רינה ותפילה, שבתו כלי זמר מנגינתם, בטלו הקרבנות, גלתה שכינה. האומה האבלה על חורבן בית ד', פנתה אל בית הכנסת. בית הכנסת, המרכז הרוחני של האומה הגולה, היה בו בעת גם תחליף למקדש וגם זכר לו. שירת בית הכנסת, היתה מעין המשך לשירת הלוויים שפסקה עם החורבן. הפיוט, שירת הקודש העברית, עיטר ורומם את התפילה ואת חיי האומה, ושם נמצאה השכינה משחרב הבית.

אברהם





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > הכל סביב המוזיקה > לשמוע אל הרינה ואל התפילה > ברוכים הבאים לפורום מורשי כתיבה - חובה לקרוא!
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.