בית פורומים ספרים וסופרים

כתבי הרב שרייבר

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-28/8/2009 04:33 לינק ישיר 
כתבי הרב שרייבר

הייתי שמח אם אי מי מחברי הפורום הנכבד, יוכל להפנות אותי לכתביו של ר' יוסל שרייבר, [אני מאמין שכבר מישהו העלה לרשת, ואם לא, אז ניתן לעשות זאת בכל עת] (כוונתי לא לספריו שיצאו לאור, כ'מעיין גנים' ו'בית היין' אלא לקבצים המעוברים מיד ליד ב'עולם הישיבות')
תודה רבה!



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/8/2009 13:09 לינק ישיר 

גם אני מצטרף לבקשה זו,  [יש לי אמנם מעט חומר, אבל לא באופן מסודר ומלא]



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/8/2009 13:50 לינק ישיר 

יש בידי חומר שלו, אלא שכיון שהאיש חי וקיים, אני חושב שמן הראוי לפנות אליו קודם, אם מישהו יעשה זאת ויקבל הסכמה, אשמח לשלוח לו, שיכניס את זה כאן. [אני עצמי איני יודע איך עושים זאת].



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/8/2009 21:42 לינק ישיר 

השאלה היא מה הניק שלו כאן, אם תדע, תפנה אליו בהודעה אישית



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/8/2009 22:07 לינק ישיר 

מבהיל,
אנא. רחם נא על בורים כמוני ובאר נא מהם כתבי הרב שרייבר ומה ייחודיותם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/8/2009 17:50 לינק ישיר 

מאוחר יותר קלטתי שמדובר בר' חזקיהו יוסף שרייבר ר"י מהרי"ל לשעבר (בדיסקין ואח"ז בבית חלקיה). אתעניין באמת לדעת מה המיוחד בחידושיו.
זכורני עוד שאמרו בזמנו שהרב שך יצא (או "רצה" לצאת) נגד דרך לימודו, הנכונה השמועה? ומה הסיבה לכך, שאין הוא מעתיק השמועה בטהרתה אשר על כן אין לו הזכות להימנות על נותני התורה???




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/8/2009 20:19 לינק ישיר 

קודם כל חשוב להדגיש שהוא בנו של הגר"פ שרייבר גאב"ד אשדוד ודיין בבי"ד של ר' ניסים קרליץ.
שנית, שיחותיו ושיעוריו ידועים כסוחפים והמונים נוהרים לשמוע אותו.
לי עדיין לא יצא לשמוע.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/8/2009 20:34 לינק ישיר 

אומרים עליו שהוא בקי בכל האישתמיטתיה של רעק"א, ואילו היה רעק"א טועה בכל התורה כולה - היה זה מרא דתלמודא...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/8/2009 21:06 לינק ישיר 

אפשר לקבל דוגמאות?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/8/2009 23:18 לינק ישיר 

אגב בעולם הישיבות היום קיימים לו מתנגדים רבים אמנה רק את חלקם הרב ויסבקר הרב פילץ הרב דויטש מפונביז ור דוד כהן ר"י חברון



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/8/2009 23:45 לינק ישיר 

מתנגדים בגין מה?

והאם יש מכנה משותף בין ראשי הישיבות שמנית?

(הרב שרייבר הוא נכד לבית רוטשטיין [לכן ישיבתו שכנה בדיסקין] ואחיינם של ר' נחום ר' דוב צבי ור' עוזיאל משה.)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/9/2009 00:27 לינק ישיר 

אפשר בהחלט לומר שכל מתנגדיו לא מתקרבים אליו בידע ובהבנה.
וקיים אצלם פחד שהמוצלחים שבתלמידיהם יסחפו אליו.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/9/2009 00:34 לינק ישיר 

מישהו יכול לעשות טובה ולתאר את האיש ופעלו, וסיבת ההתנגדות. תודה מראש.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/9/2009 00:59 לינק ישיר 

אתנחתא, עיין בהודעה שמעליך. היה מגיע תקופה ארוכה לחברון בשעות הלילה המאוחרות לדבר בלימוד עם החבר'ה, וכשנודע הדבר לראשי הישיבה - חששו מפני סחף והדירוהו משם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-1/9/2009 01:09 לינק ישיר 

אני לא תלמיד מובהק שלו, ובקושי טעמתי מעט מתורתו, וודאי שלא נשאר בידי מאומה.
אבל בהגדרה כללית מאד, אפשר לומר שהוא יותר 'פילוסוף' משאר הלמדנים הקלאסיים. כמדומני שקיבל גם מהגר"ג נדל וזה נותן כיוון להבין את סגנון לימודו [לא שהוא "נדליסט" גמור, אבל מתקרב].
מלבד זאת, הוא יודע את כל התורה, כפשוטו. מתורה שבכתב דרך תורה שבעל פה, עבור לגאונים, ראשונים, אחרונים, שו"תים. גאונות מבהילה. וזה בהחלט מפחיד ראשי ישיבות אחרים.

בעיני ראיתי ובאזני שמעתי איך בסעודת פורים הוא "משחק" עם תלמידיו. מי שרוצה מציין פסוק כלשהו במגילה, ודף במסכת שנלמדה בזמן חורף, והרב שרייבר אומר על המקום ווארט, קושיא מהפסוק הזה במגילה ותירוץ מהדף ההוא בגמרא [כמובן, פלפולי הבל, אבל גאונות].




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-1/9/2009 01:21 לינק ישיר 

אינו יכול להחשב כנדליסט, כמו ר' דוד שמידל שאף הוא היה משתתף בשיעורי ר"ג, מפני ששניהם מכחישים מכל וכל את כל השמועות והלעזים על ר"ג. בקיאותו מדהימה והוא מרבה להשתמש בלוליאניות. אוהב "אקשן" למדני.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > שירה ספרות ופרוזה > ספרים וסופרים > כתבי הרב שרייבר
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.