בית פורומים עצור כאן חושבים

דיון במשנת ה רוגוצובי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/2/2005 21:02 לינק ישיר 
דיון במשנת ה רוגוצובי

ראיתי כי בפורום נכבד זה דנים בדרכים ושיטות שונות בלימוד, ומעניינת אותי דעתם של הכותבים על שיטת לימודו של ר'יוסף רוזן "הרגצובי",האם יש בכלל מודעות לדרכו והיחודית?
והאם ניתן ללמוד באופן עצמאי סוגיא ע"פ היסודות שהוא התווה ? והאם מי מהכותבים התנסה בכך?




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/11/2009 15:34 לינק ישיר 

"אגב, שימו לב שבראיון אסא שם אומר שסבו פגש "בהשגחה פרטית" את בתו של הרוג'צובר. אני רק מנחש שאסא אמר פשוט "במקרה"..."
כך ניחש הפרעתוני.

הוא כנראה לא שם לב שבראיון סיפר זאת אסא כציטוט  מדברי סבו:



"כשסבא עלה ארצה, הוא סיפר שהוא פגש בהשגחה פרטית ברחוב, את הרבנית רחל ציטרון ע"ה, בתו של הגאון הרוגצ'ובי. היא הכירה אותו ופנתה אליו. באותה פגישה היא סיפרה לו על כתבים של אביה"


 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-8/11/2009 15:23 לינק ישיר 

הראיון המלא עם התמונות:

http://shturem.net/index.php?section=news&id=3844

תוקן על ידי ספרן ב- 08/11/2009 15:53:22




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2006 20:39 לינק ישיר 

שניהם אהובי נפשו של הרב מיכי. ראה בספרו "שתי עגלות" וגו'. אם רק היה כאן דיון על רש"ט גפן, הכול היה מושלם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/3/2006 20:36 לינק ישיר 



הפרעתוני

מה הקשר ביניהם ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/3/2006 20:34 לינק ישיר 

הרב מיכי! ראית? בשבוע אחד, שניים במכה: גם הרב הנזיר וגם הרוגצ'ובר... אגב, שימו לב שבראיון אסא שם אומר שסבו פגש "בהשגחה פרטית" את בתו של הרוג'צובר. אני רק מנחש שאסא אמר פשוט "במקרה"...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/3/2006 20:11 לינק ישיר 

http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1828856



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/12/2005 09:31 לינק ישיר 


הבאבא_תור מעיר שלמרות גאונותו החריפה של הרוגאצובי, יש שראו יותר גדלות באור שמח כמשתקף ממה שאומרים בשם השרידי אש שהתבטא עליו "גדול הדור האמיתי" לעומת הרוג'צובי. מבקש הבאבא_תור לעמוד על נקודת הגדלות המיוחסת לר' מאיר שמחה. אולי היא מתינותו המחושבת של רמ"ש או מעורבותו בהנהגת הכלל?

תוקן על ידי - עצכח - 08/12/2005 10:46:43



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/2/2005 18:57 לינק ישיר 

אם לא קשה לך, אפשר דוגמא ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/2/2005 16:33 לינק ישיר 

בשונה משיטת הלימוד הבריסקאית, מציע הגאוןו הרוגוט'שובי, שיטת לימוד הקרובה יותר לחיים, ורחוקה יותר מחלוקות קטגוריאליות מוחלטות. אם אצל ר' חיים החלוקות הינן "גברא חפצא" וחלוקות דומות המחלקות את כל המקרים בעולם לשי שורשים, האחד שחור והשני לבן. הגאון מתיימר להציע שיטת לימוד, שתראה מגוון נוסף של דעות, שאינן בהכרח עומדות בסקאלה אחת, אלא הרבה פעמים יוצרות משולש ואולי אפילו מתומן.
בגישה זו הגאון, מפלס דרך הרמונית לכל שאר הדעות בגמרא ובתנאים, ומנסה למצוא אצל כל שיטה יותר מאדן מרכזי אחד.כמו שלהבדיל, דוסטוייבסקי מנסה לעשות בספרו "האחים קרמזוב" בו הוא מראה איך לכל אחד מהדמויות אשר יש לו תכונה אחת בולטת בנגלה יש גם את תכונות שאר אחיו בנסתר. בדיוק כפי שהחיים שלנו מורכבים כך גם הדעות ההלכתיות אינן פוטות לחלוטין מה שלא מונע ממנו לנסות להגיע להפשטה, אך הפשטה איננה בהכרח הגגעה ליסוד אחד, כי אם כמה יסודות וכמה מוטיבים שכל אחד מהם משפיע את השפעתו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-22/2/2005 20:41 לינק ישיר 

מסתברא
לא הבנתי כמה דברים א' כאשר הרוגצ'ובר מביא ראיק מנדרים מהלשון "עושה סוכה" והקשת שבנדרים וכו' הלך אחר לשון בנ"א נדמה לי שהגמ' שם מדברת על מי שנשבע לבטל את המצוה והלא אין מצוה לעשות סוכה אלא לשבת בה וגם מה שייך לשון של בנ"א לכאן הלא אם אדם ישבע באופן שאינו מגדיר את המצוה כגון ישבע 'שאיני כותב תפילין' שלכ"ע אינה המצוה אלא רק הנחה היא המצוה וודאי שבועתו תהיה קיימת וא"כ צריך הגדרה מדויקת של המצוה וספרט שמהלשון לעשות סוכה משמע לבנות סוכה וכמו שהבאת מהירושלמי
ב'מה שהקשת איך הרוגוצ'בר מביא ראי' ליטת הרמב"ם מהירושלמי והרמב"ם בעצמו חולק עליו , עיי"ש ברמב"ם ובנו"כ שהרמב"ם והירושלמי נחלקו בכולל מצוה וחולין יחד אם חלה שבועה או לא ועיי"ש גם בצ"פ ,ומדוע א"א להביא ראיה מעצם הלשון שמשתמשים בירושלמי , וכנ"ל שאין זה סותר.
ג' בכלל לפי מה שראיתי בספרים על שיטת הרוגות'בר ( כמו מפענח צפונות ועוד ) הוא גרס שגם השיטות שאיהם להלכה יש להם מקום ואפשר ללמוד מהם למקום אחר
יפה כתב איש מלאך לחלק בין גדרי דירה לקביעות האדם וא"כ הרוגוצ'בר משתמש בצד השווה שבין שתי דברים שונים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/2/2005 22:10 לינק ישיר 

דגים,

דומני שטעות בידך, הדיון במכתבי תורה תורה התחיל על אמירת הלל בעת ההגדה ולא של הלל בבית הכנסת שזה מזכיר רק במענה השני' דוק ותשכח.

וגם קשה לכנותו מנהג חסידים כאשר מבואר בשו"ע וכך מנהג הספרדים כפשוט.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-17/2/2005 19:39 לינק ישיר 

המשך יבוא...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-17/2/2005 19:23 לינק ישיר 

ומכיון שהציווי הוא: לקבוע את דירתו בסוכה-

הטקסט שלך כאן
עניןזה נפעל ע"י האכילה בסוכה ובלשונו של הגאון: "לעשות סוכה" ענין הקביעות בסוכה הינו נפשי, ואינו בגוף הסוכה.וא"כ, אין קשר בינו לבין שאר דיני ערובי חצירות. ומובן איפוא, שאין ללמוד לשאר הדינים הקשורים לצד הפיזי של הסוכה מאחר והגאון לא מדבר על מובן זה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-17/2/2005 18:31 לינק ישיר 

הביאור לדברי :
מהו מהות הציווי :"תשבו כעין תדורו" אמרו חז"ל שכל שבעת
ימי הסוכות אדם עושה סוכתו קבע.
מהו גדר הקביעות של האדם בדירתו?
נחלקו בכך האמוראים רב ושמואל:-רב סבר: מקום אכילתו של
האדם. שמואל סבר:מקום לינתו של האדם.
במקורה מחלוקת זו היא בעירובין,בקשר לעירובי חצירות.
אמנם הגאון לומד מכך גם לגדר של קביעות האדם בסוכתו
שכיון שקיי"ל כרב א"כ קביעות האדם בסוכה היא באכילה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-16/2/2005 21:23 לינק ישיר 

אכן אני מתנצל על הקיצור
ואני אשתדל להאריך בזמן הקרוב ועמכם הסליחה!
מסתברא סובר שכוונת הגאון שאכילה עושה סוכה היינו כמו בדפנות הסוכה וכדו' ובאמת זה לא מובן כמ"ש
אני סובר שר"ל שאכילה עושה קביעות דהאדם בסוכה
ועפ"ז יש לישב וזאת אעשה אי"ה בהמשך



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > דיון במשנת ה רוגוצובי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 לדף הבא סך הכל 4 דפים.