בית פורומים בחדרי חרדים

חינוך מיני במגזר החרדי

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-22/5/2006 13:24 לינק ישיר 
חינוך מיני במגזר החרדי

בס"ד,

רוב הסיכויים שכבר דשו בנושא הזה כאן בפורום.בכל זאת למקרא השמועות הנוראיות שמתרחשות במגזר החרדי בנושא התעללויות מיניות וכו',דומני שיש צורך להעלותו שוב ושוב עד שאולי משהו ישתנה .

לא זכיתי להבין למה לא מעבירים בצורה מסודרת חינוך מיני במגזר החרדי.כשאני אומר "חינוך מיני" איני מתכוין כפי המונח הרווח בציבור הכללי כהדרכה לקיום יחסי מין וכל הכרוך בזה,אלא להסברה מפורטת ומכוונת בכל הקשור לצניעות ולשמירת הפרטיות האישית של כל ילד וילדה.

לא ייתכן ולא נסבל,שאנחנו מקפידים לחנך את בינינו ובנותינו על צניעות הלבוש והדיבור וכו'.כאשר בין רגע הכל יכול לרדת לטימיון ע"י איזה "מלמד" סוטה,או נהג או שכן או אב ואם.

חובה קדושה ללמד את הילדים והילדות מגיל שבו יש בו דעת להבין,את האזהרות מפני זרים,את החובה לשמור על צניעות גופו ולא להתיר לאף אדם < כולל רבי,מלמד,מורה,אבא,אמא> בעולם להתקרב לאיבריו האינטימיים בכל צורה ואופן שהוא שיש בהם פשע.כשם שחוב גמור הוא ללמד את הילד לשחות בטרם יצא אל הים הגדול,כך חובה ללמדו להציל עצמו מפני סוטים וחולי נפש בים של חיינו.

במצב שלנו היום,כל מי שאינו מדריך ומזהיר את בניו ובנותיו הקטנים לשמור על צניעותם,לפרטי פרטים וללא בושה,בצורה בוגרת ואחראית.הרי הוא אחראי על הפקרת ילדיו ויש לו חלק ואשמה בכל מקרה,חלילה,בו בנו או בתו יפלו קרבן להתעללות וניצול.

חוב גמור ומוחלט להציל את הילדים מפגעי הזמן,והעניין הזה הוא בראש ובראשונה.כי הוא פגע בנפש ולא בגוף בלבד.היזקו גדול יותר ונשמר לאורך שנים רבות,ואחריתו מי ישורנו.

הגיע הזמן להתבגר ולהתגבר על תפיסות לא אחראיות השיכות לאוטופיה חברתית,ולהתחיל ללמד ולהזהיר את הילדים לפרטי פרטים בכל חומרתם,עלהעניין הזה.כבר מגיל שבו הם יוצאים מהבית ויש בהם דעת להבין.

בפרט יש לציין שעל האמא להזהיר את הבנות ולהבהיר להן,שאפילו לאבא אין שום זכות לגעת או לראות וכו'.את איבריה האינטימיים ואף לא לשוחח איתה בעניין זה.ככלל ,לדעתי,נכון הוא שהאמא תשמש מדריכה בעניינים הללו,ולא רק לבנות אל גם לבנים.

הדבר הזה בעיני ,ובעיני כל מי שעיניו בראשו,הוא כורח המציאות ולכן חובה.

ושאף אחד לא יאמר "שלום עלייך נפשי" או "לי זה לא יקרה" כי ישנן הפתעות בחיים.ולאחר מעשה אף אדם לא יוכל להצטדק ולומר ידינו לא שפכו את הנפש הזאת.



תוקן על ידי - OMEK04 - 22/05/2006 13:29:34



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2006 12:06 לינק ישיר 

ישפאי היקר,

כנראה לא הייתי ברור לחלוטין בכל הודעותי הקודמות,אחר כל אריכות הלשון, אם הצלחת להבין  מתוכן,שאין בעיה להתחיל את החינוך בעניין הזה בגיל 11, ולא הרבה הרבה  קודם...

נסה רק להציץ בכותרת הכתבה שהבאתי לעיל,...איזה גיל אתה רואה לפניך?

אולי ,אחר העיון שוב בכל האשכול,תמצא עוד כמה נקודות טובות,שדורשות יישום מיידי בחינוך .שאגב שיטפיה דמר לא דק בהו.

אשרי מוריך ורבותיך שהעירו את לבך לעניין הזה,ירבו כמותם בישראל.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/5/2006 10:23 לינק ישיר 

עומק

מה שאמרתי הוא שבכל מעבר גיל עברתי הדרכה

ואם רצית שיזהירו את הילד שלא יתן שיציקו לו
אז קיבלתי את זה בגיל 11

ואם רצית שילמדו אותו לנהוג בכבוד האחרים אז קיבלתי את זה מגיל יותר מאוחר

מה חסר לך בדיוק

כל חברי עברו אותו דבר




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/5/2006 04:01 לינק ישיר 

בס"ד,

ישפאי ומלכת אסתר,

כנראה שאין די במה שנלמד,אם מפאת החומר הנלמד,אם מפאת צורת העברתו אם מפאת הגיל בו הוא מועבר. < ראו למשל בכתבה שציינתי בהודעה הקודמת>

אין נכון לטעון שאין תועלת במודעות לנושא,ולהביא ראיה לכך מהמגזר החילוני.וזה בגלל שתי סיבות עיקריות:

האחת ,שיש הבדל עצום בין התרבות החילונית לחרדית ואין להקיש מזו לזו,התנאים הם שונים והקרקע אחרת.

והשנית,שעלינו לעשות את המוטל עלינו בלי קשר למה שמתחולל בחברות אחרות,אף אם היו דומות לנו,וכיון שהשכל מחייב שמודעות לאנסים וסוטים ואזהרת הילד יכולים להועיל שהרי אין מי שיערער על כך,שילד נאיבי ביותר סכנתו מרובה ממי שיודע להזהר ולברוח.כמו בכל סכנה בעולם.שהמודע לה ניצול יותר ממי שאינו מודע לה.לפיכך חובה עלינו להזהירו.

וכיון שתופעות כאלו מתרחשות מבית ומחוץ.חובה להזהירו ולהדריכו מרגע שיש בו דעת להבין.לצערנו זה המצב.ואין לו דיחוי בזמן.

לך_סמיילי,

כמה פשוט-ככה אמיתי.






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/5/2006 22:39 לינק ישיר 

בפשטות
כל הורה חיב ללמד את ילדיו זהירות מאנשים שמציעים ממתקים . ולדבר מפורשות על כך שיש אנשים רעים בעולם שגם אם הם נראים לנו טובים הם עלולים לרצות לגוע לנו בגוף במקומות המכוסים ואתה/את יודע שרק לאמא/אבא מותר לחבק ולנשק אותך ולגוע בך אך לשום אדם אחר בעולם אסור ! בלי שאני (ההורה) אומר לו.

לכן אם חלילה משהו כזה קורה יש לצרוח ולברוח ולא משנה סדר הענינים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/5/2006 14:26 לינק ישיר 

עומק

ראשית העניין  נלמד לילדים כבר בגיל קטן שלומדים חומש פרשת ויקרא
רק מה שלפעמים אפשר ליפול ליידי האיש הלוא נכון ולהינזק ואז העניין תלוי בילד עצמו
ובנתונים בשטח  כמובן שילד שנפגע צריך לדווח על כך
אבל מודעות יתר לעניין לא תתרום לנושא דבר ראו נושא זהירות בדרכים
אי לכך אבקש להציע פתרונות יותר מעשיים



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/5/2006 12:58 לינק ישיר 

אני לא יודע מה אתה רוצה

כשהייתי בחיידר בגיל 11 עברתי שיחה בנושא ע"י אחד המלמדים שהיה אמון על זה מטעם החיידר

וכשנכסתי לישיבה עברתי שיחה יותר מפותחת בנושא ע"י המשגיח

ואחרי שלוש שנים עברתי ישיבה והמשגיח החדש עם ישב איתי והסביר לי על הרגשות שלי בנושא
ואיך להתגבר עליהם




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/5/2006 11:28 לינק ישיר 

כתבן היקר,

הנושא שהעלת חשוב ביותר!

אך ברשותך לא נסטה מנושא הדיון כאן,שהוא חינוך לילדים כצורת הגנה מפני התעללות וסוטים שונים.

רק היום יצאה כתבה על חשד שנער התעסק עם ילדים בבני ברק.

צריך להבין,שהבורות בנושא הזה,היא הפירצה הכי גדולה ששום יראת חטא לא יכולה להציל,כמו שאמרו חז"ל "אין בור ירא חטא".

על אחת כמה וכמה אצל ילדים קטנים.אין להם שמץ של מושג מדוע לסרב לאדם גדול שמבקש מהם לעשות "מצוה" ולהתפשט.

אם מדברים על איזה גיל לחנך,או באיזו צורה,נראה לי שהכי קל ופשוט כחינוך התחלתי,הוא להסביר לילד שבשום פנים ואופן אסור להוריד בגדים לאף אחד בעולם,אפילו אם אומרים לו שזו מצוה! גם לא לשמוע לרב או למורה שאומר לעשות ככה! לשנן לו את זה מידי יום ביומו עד שהדבר יהיה ברור לו כמו שהוא יודע מי היא אמו.

הקושי כאן הוא לא בדרכים ליישום החינוך הזה,אלא בעיקר במעטה הקרח של ה"צניעות" כביכול,שאינה מרשה לדבר עם הילד בנושאים כאלו "גסים".


אסור לשתוק!

****

הכותרת של היום:

חשד: בן 12 התעלל מינית בילדים

 

המשטרה עצרה ילד מבני-ברק בחשד שהתעלל באחים בני 7 ו-9. הוא גילה כי ביצע עבירות מין בחמישה ילדים ואמר לשוטרים: "עברתי התעללות בילדות". קצין: לא ראיתי מקרה דומה

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3255336,00.html






דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/5/2006 10:58 לינק ישיר 

אני שואל בעניין שז"ל, האם ומאיזה גיל מדברים עם הבחור ואיך.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/5/2006 10:18 לינק ישיר 

לא רק לבחורים,אלא להתחיל עם אזהרות כבר בגיל הרך.לפחות מרגע שהם יוצאים מהבית.לגן לבי"ס וכו'.לאור מה שקורה בימינו...זה הכרח.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2006 18:41 לינק ישיר 

השאלה  היא  לא  באיזה  גיל?

השאלה  היא  מי  האיש  המתאים  בעל  הסברה  נכונה    לדבר  עם  בחורים  על  נושא  חשוב  זה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/5/2006 16:01 לינק ישיר 

בכל מקרה, איך ובאיזה גיל מסבירים לילד/בחור את גודל חובת השמירה וגודל עוון הפגם רח"ל בלי לעורר אותו באופן שלילי?




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/5/2006 12:21 לינק ישיר 

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/426/952.html



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/5/2006 11:37 לינק ישיר 



בכל אופן, כדאי ללמוד וללמד את דברי האחרונים בנדון, כמובא בספר נשמת אברהם על השו"ע:

הלכות מאבד ממון חבירו בידים ומוסר ומלשין*:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

סימן שפח  דין ניזק נשבע ונוטל

 

סעיף ט  ) אסור למסור לישראל ביד עכו"ם אנסים, בין בגופו בין בממונו ואפילו היה רשע ובעל עבירות ואפילו היה מיצר לו ומצערו. הגה ודוקא בדברים בעלמא אבל אם מסרו, מותר למסרו דהרי יוכל להרגו בדין במקום שיש חשש שיחזור וימסרנו לאנסים או אם אי אפשר להציל עצמו בדרך אחר, אבל אם אפשר להציל עצמו בדרך אחר הוי כשנים שמסרו זה את זה וכל מי שהפסיד חבירו יותר חייב לשלם המותר בנזק שלם. וכל המוסר ישראל לעכו"ם, בין בגופו בין ממונו, אין לו חלק לעולם הבא.

 

נשמת אברהם

                               

                (א) אסור למסור. ילד או תינוק שהובא לבית חולים עם תסמונת של "הילד המוכה", דהיינו עם שברים מרובים בגולגולת או בגפיים או עם דימומים באברים הפנימיים, עקב מכות או בעיטות קשות, או עם כוויות קשות מאש, חשמל או מים רותחים וכו', שנעשו באכזריות ובמזיד ע"י אחד או שני הוריו, אסור, אחרי הטיפול המושלם, להחזיר אותו לביתו כי אז ימשיכו להכות בו עד המוות. בגלל סכנת הנפשות הממשית, על הרופא להודיע לבית המשפט ואז ע"י צו בית המשפט מעבירים את התינוק למשפחה אומנת או למוסד. נראה שאין בזה שאלה של מוסר מכיון שמדובר בסכנת נפשות של ממש ולהורים דין של רודף, ויתכן שמותר גם אם מעבירים את התינוק, בלית ברירה, למשפחה או למוסד לא דתי. אך כמובן יצטרך בית דין לעשות הכל שביכולתו לדאוג לזה שהילד יועבר למשפחה או מוסד שומר תורה ומצוות. ובמיוחד בחוץ לארץ על הבית דין לדאוג שלא יועבר הילד למשפחה או מוסד של עכו"ם. והסכים אתי הגרש"ז אויערבאך שליט"א.

                ואמר לי הגרי"ש אלישיב שליט"א שמותר לרופא להודיע לשלטונות אפילו כשקיים ספק (בתוץ לארץ) שילד יישלח למשפחה או מוסד של גויים אך אחרי כן עליו לעשות בכל יכולתו לדאוג לזה שהילד יימסר למשפחה או מוסד יהודיים.

                וכתב לי הגרא"י וולדינברג שליט"א: דאם קיימת ממש חשש מבוסס שהוריו ישובו קרוב לודאי להכותו שוב, ועוד יותר מזה, ועד למות, במקרה כזה, שמכיון שהרופא רק מוסר על המצב למשטרה ובבקשה לראות להציל את התינוק מידי הוריו, אזי חייב לעשות זאת כדי להציל נפש אחת מישראל ממות, ומה שיעשה אחר מיכן המשרד הממשלתי כדי להצילו הרי הרופא בזה רק בבחינה של גורם בלבד, ואין לפני עור ממש כי הרי לא בטוח במאה אחוז שיעבירו אותו דוקא למוסד של עכו"ם, או לא דתי, ונוסף לזה גם התינוק עד שיגדל איננו עובר עי"כ שום עבירה, וכשיגדל הרי יתכן גם שיחזירוהו למקום שיוכל לשמור על יהדותו, עכ"ל.

                ואם מדובר על מעשה אונס, למשל, כשהאב אונם את בתו הקטנה פעמים חוזרות, הרי גם כאן יש לאב דין של רודף ונראה שהדין יהיה כפי שבמקרה דלעיל. וכתב לי הגרש"ז אויערבאך שליט"א: כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה והוא ממש רודף אחר עריות, עכ"ל. וכן כתב לי הגרא"י וולדינברג שליט"א: לדעתי הדין בזה כפי שהעליתי בשאלה הקודמת, כי הרי דין רודף אחר הערוה כדין רודף אחר חבירו להרגו, והבא על בתו הרי הוא מחייבי כריתות, והגם שהיא קטנה אבל הוא חייב על כך, ומן החובה להפרישו מזה, ויעוין במשנה למלך פכ"ד מהל' שבת ה"ז מה שהוקר אם ברודף אחר אחת מכל העריות אם היה זה בשבת אם מחללין את השבת בשביל הצלתו מן העבירה, וכן בספר מחזיק ברכה להחיד"א ז"ל או"ח סי' שלט ס"ק ה יעו"ש (וזהו נוסף על מה שיש חיוב להציל את הקטנה מנזק פיזי ונפשי), עכ"ל.

                וממשיך הגרא"י וולדינברג שליט"א וכותב: על המקרים האמורים בא כבודו בשאלה נוספת בנוגע לדין מוסר וכו'. תשובה: אפילו אילו לא היתה ערוה עליו שחייבים על זה כרת, גם כן היה מותר למוסרו, הן כדי להציל אותה מפגיעתו וגם לרבות כדי להציל אותו מרשעתו זה, ומה שכבו' מצטט ממה שפסק בחו"מ סי' שפח סע' ט שאסור למסור אפילו הוא רשע ובעל עבירות, אין לו ענין לעל כגון נידוננו, דבשם אין המדובר שבא הדבר כדי להציל אותו מרשעתו, אלא שרוצים למסור אותו בשביל דבר אחר ורוצים לנהוג בו זלזול בגלל זה שבין כך הוא רשע ובעל עבירות, ומשא"כ בכגון נידוננו שרוצים עי"כ להציל אותו מלהוציא לפועל זממת רשעתו, ולכן שפיר מותר. אמרנו שמותר זה גם בכדי להציל אותה מפגיעתו בה, כי אין זה דומה גם למה שנפסק בשו"ע שם שאסור אפילו היה מצר לו ומצערו, דבכאן הרי פוגע עי"כ בגופה ובנפשה, ויעוין בשו"ע שם בסע' ז שנפסק ברמ"א די"א דאדם המוכה מחבירו יכול לילך לקבול בפני עכו"ם אע"ג דגורם למכה היזק גדול, והש"ך בס"ק מה כותב בכעין החילוק הנ"ל דשאני היכא שמוסר כדי שלא יוסיף להכות דמותר ע"ש, ומקרה כזה שלפנינו הוא יותר גרוע מהכאה וא"כ יכולים למוסרו הן מפני שזה דומה למכה, והן כדי שלא יוסיף עשות זאת, ובית דין אביהם של קטנים, עכ"ל.

                ואם מדובר על מעשה אונס בבית ספר של קטנים, כשהמורה מבצע מעשה מגונה בנערים או בנערות הקטנות. נראה שבמקרה של נערים ששוב מדובר על מעשה שיש בה משום מיתת בית דין, ויש לו דין של רודף שיהיה מותר למוסרו וכבשני המקרים הקודמים. אך גם במקרה שמדובר על מעשה מגונה בנערות, נראה שיהיה מותר לרופא שמגלה את הדבר, להודיע עליו למנהל בית הספר ואם בכל זאת לא נעשה דבר, יהיה מותר לו להודיע למשטרה, אפילו בחוץ לארץ, כי מכיון שמדובר על מי שמיצר לרבים, אין כאן איסור של מסירה 1 ואדרבה חייבים לעשות זאת כדי שאותו מורה לא ימשיך בדרכו הרעה לא בבית ספר זה ולא בבית ספר אחר. וברור שבכל המקרים אין לרופא לנקוט שום פעולה בלי שהוא קודם כל משוכנע שהדבר נכון ולפני שהוא מתייעץ עם מורה הוראה מובהק, כי בנפשו הוא.

                ואמר לי הגרי"ש אלישיב שליט"א שאין הבדל בין נערים ונערות כי מדובר בכל אופן על פגיעה נפשית חמורה וכן סכנה לרבים. והנה כותב הב"י 2 בשם הרשב"א: עוד גדולה מזו שהרי רבי אלעזר ברבי שמעון תפס גנבי בהרמנא דמלכא ועניש להו 3 וכן רבי ישמעאל ברבי יוסי 4 ואע"ג דאמר ליה רבי יהושע בן קרחה חומץ בן יין וכו' וכן אמר ליה אליהו לר' ישמעאל בר' יוסי, מ"מ לא נשוי להו כטועין גמורים בדינים מפורשים אלא שמחמת חסידותן היה להם להמנע מלענוש על מה שלא חייבה תורה וזהו שקראוהו חומץ בן יין לומר שלא היו נוהגין בחסידות כאבותן ואילו היו טועים גמורים ועושים שלא כדין לא קראום אלא טועים גמורים חלילה וחס לגדולי ישראל וחסידי עליון כמותם, ועוד תדע לך מדאמר ליה ר' ישמעאל לאליהו מאי אעביד הרמנה דמלכא הוא ואהדר ליה אליהו אבוך ברח לעסיא וכו' ואילו היה איסור גמור מאי קאמר הרמנא דמלכא הוא ואליהו נמי לימא ליה (פסחים כה ע"ב) מאי חזית דדמא דידך סומק טפי אלא ודאי כדאמרינן שכל שהוא ממונה על כך מן המלך דן ועושה כאילו במשפטי המלוכה כי מלך במשפטים אלו יעמיד ארץ ע"כ קצרתי מתוך תשובת הרשב"א הנזכרת, עכ"ל של הב"י. ועל זה אמר לי הגאון שליט"א שכל שכן הוא בשאלתנו כשמדובר על דבר שהוא הרבה יותר חמור מגניבה, שודאי מותר קודם כל למסור על הדבר למנהל בית הספר ואם בכל זאת שום דבר לא נעשה בענין, גם למשטרה ואפילו בחוץ לארץ, עכ"ד.

                וכתב לי הגרא"י וולדינברג שליט"א: ומהאמור לעיל, הדבר פשוט כבר ממילא, שגם בשאלה ג' שמפרט כבו' במכתבו, על מקרים ידועים של התעללות מינית של מורה בבית ספר לילדים, שמותר למוסרו, ועוד בקל וחומר, מכיון שמדובר גם באדם שמצר את הרבים ומצערן, כנפסק בחו"מ שם סע' יב וכפי שמציין שפיר כבו' במכתבו.

                עוד כתב לי הגאון שליט"א: על כל האמור נראה לי להוסיף לשם הבהרה עוד שתי נקודות והמה:

                1. בודאי כוונת כבו' בשאלתו הנוספת בנוגע לדין מוסר, הוא לא בנוגע למסירה אפילו לערכאות של ישראל, דבכה"ג בודאי מותר מכיון שאין כח בית דין לכך, אלא שאלתו היא בנוגע למקרה של מסירה לערכאות של עכו"ם, וכדמודגש בחו"מ שם סע' ט בלשון: אסור למסור לישראל ביד עכו"ם וכו'. ורק גבי מסירת ממון בידי אנס כתוב בסע' ב שם "בין אנס עכו"ם ובין אנס ישראל", ע"ש.

                2. גם בערכאות של עכו"ם, נראה שיש חילוק בזה בין מדינות פראיות לבין מדינות נאורות, וכדמצינו שמחלק בכזאת הערוך השולחן בחו"מ שם סע' ז, שמעיר וכותב שכל המדובר בדיני מסור בש"ס ופוסקים הוא בכגון מדינות הרחוקות שלא היה לאיש בטחון בגופו ובממונו מפני השודדים והאנסים הגם שנשאו עליהם שם משרה כידוע גם היום מאיזה מדינות מאפריקה וכו', ומשא"כ במלכי אירופא. ומוכח מהערוה"ש שם שלא כוון בדבריו רק משום שלום מלכות כי מפרט והולך לדוגמא גם שמות של מדינות שהיו מרוחקים מרחק רב מאד ממקום מגורו ומהמלכות שהיה חי בקרבה כדיעו"ש. כאמור כתבתי זאת לשם הבהרה כללית בנושא זה של מוסר, עכ"ל של הגרא"י וולדינברג שליט"א.

 

 

                               

1. חו"מ כאן סע' יב לפי גירסת הש"ך והגר"א.

2. חו"מ סוסי' שפח.

3. ב"מ פג ע"ב.

4. שם פד ע"א.

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/5/2006 10:41 לינק ישיר 

עומק - אתה צודק שגם אבות יכולים ללמד את בנותיהם את היחס לגוף, וידוע שרב חסדא לימד את בנותיו והדריך אותן בהדרכות אינטימיות לפני נישואיהן (לגדולי האמוראים).
העניין הוא שאם מראש ההתיחסות של האמא לגוף שלה עצמה (!) ואפילו לא התייחסות מילולית מפורשת, היא התייחסות של גועל מהגוף, אז זה עלול לעבור לבנותיה.
ועוד משהו - כל מה שהצעת לגבי חינוך מיני וכו' זה יופי. אבל - וזה מה שמרתיע כאן הרבה - זה לא חינוך מיני. זה חינוך בסיסי לכבוד האדם וגופו.
אם תוריד את "השם המפורש" והמאיים "מיני" יהיה יותר קל לאנשים לבלוע את "הצפרדע" הזו.
דרך אגב, אתה לא חושש שמללמד ילד על זה שיש לו גוף ששייך לו והוא ברשותו וצריך לשמור עליו וכו', תרד יכולתו של ההורה או המלמד לתת לילד עונשים גופניים??? זה דבר מסוכן מאוד, לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/5/2006 10:04 לינק ישיר 

יש כאן כמה מגיבים שפשוט אין להם הבנת הנקרא!!! מה לכם כי נזעקתם?

לא הולכים ללמד את הילדים היקרים שלנו שום דבר שאינו נוגע לבטחונם האישי, אומרים להם רק שלא יתנו לזרים לפתות אותם! הזרים כוללים גם קרובים. מי שנוגע באיזורים אינטימיים בגוף, או קורא לילד הצידה, בלי נוכחות אחרים, יש לברוח ממנו ולספר להורים מיד!

מבוגר שאין לו כוונות רעות, לא יקרא לילד לבוא איתו, כי הוא מודע לכך שהילדים הוזהרו, וגם כמובן לא יגע בילד בצורה אינטימית.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > חינוך מיני במגזר החרדי
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.