הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
בית · פורומים · הרשם · התחברות · פתח ונהל פורום · כניסה למנהלים
בית · פורומים · בחדרי חרדים ·

נשות הכתל: הרהורים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-10/5/2013 18:46 לינק ישיר 
נשות הכתל: הרהורים

בתוך כל ההמולה ששמחה ועצב משמשים בה בערבוביה/ עדים אנחנו לעוד סוג של שערוריה/ נשים ידועות מקרב עם ישראל/ באו לשריד המקדש בשם חופש הדיבור ותורת ישראל/ נעטפו בטליתות והניחו תפילין/ ואולי מישהו שילם להם טבין ותקילין/ בקבוצה גדולה ומתריסה עמדו מול הרחבה / והחליטו שלהתעטף בטלית ולהניח תפילין היא עליהם כחובה/ ונראה שגם עם מצות שהזמן גרמא/ אפשר לשגע את כולם ולעשות מהומה/ ועדיין לא בדיוק מובן על מה ולמה/ הלזאת תקרא סובלנות או שמא אלו פירות הקידמה/

ומה בעצם רצו אלה  להוכיח/ שאפשר לכופף את החוק וגם להכריח/ במקום לשאת למרום תפילה זכה וצלולה/ צווחות הן ככרוכיה ומעצמן עושים חוכא ואיטלולא/ ואולי יש כאן חשבונות אחרים שלא יעלו על הדעת/ נראה שיד בעלי הממון הם גם בעלי הדעת/ והשמעת הדעות המופרכות מכל וכל/ ובסופו של דבר יתברר הכל/ ועוף השמים יוליך את הקול/ שאכן הוא הכסף אשר יענה את הכל//

יהיו אלו אשר יטענו שמאז ומני קדם היה מקום לנשים ליד הכותל/אכן כך היה כשלא היה חוק והעיר תל אביב היתה רק תל/ החצר הקטנה שסביבה הצטופפו הבתים הקטנים/ כשהעיר היתה תחת שלטון העותומנים/ הכל היה צפוף ומוזנח מאות בשנים / וחשבנו שבזמן הבריטים יוקל לנו מעט/ אבל זה גם המשיך בתקופת ה"מנדט"/ לתאר את המצב אי אפשר / ואפשר לשאול את אלה שתקעו אז בשופר/ לעולם לא יהיה מובן/ אבל זה היה גם בגלל ה"ספר הלבן"/ איסור תקיעה או הבאת כסאות/ איסור התקהלות או העמדת מחיצות/ אבל אי אפשר לדמות את התנאים/ באותם ימים באו יהודים לשפוך את צקון לחשם אל בורא עולמים/ מן הצד או מאחור עמדו או ישבו כמה נשים עטופות בצעיפים / בצורה הצנועה כיאה וכראוי למקומות הקדושים/ החזיקו בידיהן סידור תפילה או שננו בעל פה / תפילה להצלחה או על מישהו הזקוק למרפא/ כל התהליך היה בשתיקה ובהבנה / והכל היה בחכמה ובתבונה //

ונשאל למה למחות בפניהן/ הרי יש תקדימים למעשיהן/ וכי בנותיו של שאול המלך או רש"י לא הניחו תפילין/ וכי אשתו של יונה הנביא שונה מהן כשעלתה לרגל וחכמינו לא היו מוחין/ אלא יש להבין דבר בסיסי/ ואין כאן לא פיקנטריה ולא לשון הרע עסיסי/ פשוט מאד והמעמיק יראה נכוחה/ שיש וחכמים מצאו לנכון למחות או היתה דעתם נוחה/ אם הכוונה היא מעלין בקודש בנוסף לקיום המצות החיוביות/ יהיה קשה למנוע עשייה בידי הנשים הצדקניות/

אך דא עקא שלא קשה לראות בעליל/ שזאת התרסה וצורה של תרגיל/ לקעקע את הממסד הקיים מתוך ידיעה / ואפשר להביא הוכחות לזה ולהרחיב היריעה / וכבר הזכרנו בראשית המאמר ומעלה אני חשד /שמישהו בכל הסיפור הזה נשמע משוחד/ וכי נוכל להעיד עליהן אמת ובתמים/ שפיהן וליבן שווים וזה מעשה תמים/ הרי מטבע הדברים הדברים יעוררו סערה בקרב הציבור/ והאם צעקות ועתונות ושערוריות עדיפות על דיבור/ כל ההסברים וכל הטענות/ לא יכסו את המגמה והכוונות/ ויש מי שעוד יקרא לזה חוסר הבנות/ ולא יהיה למי למה ואיך לענות/ מדוע ,אני שואל, להרוס במקום לבנות/ וכי על ידי זה נוכל את בית המקדש לבנות/

וכי אחרי ששים וחמש שנה של עצמאות / של עבודה פוריה ומאמץ ללא לאות/ נוכל לומר שכל עם ישראל התאחד סביב הדגל/ והכל על מקומו בא בשלום וכבר עולים לרגל/ עולים בימין ויורדים בשמאל בשערי חולדה/ וכולם מתפללים בשמחה בגיל וברעדה/ ויש לזכור שגם אז עשו הפרדה/ וכיום, כשיעמוד המבקר בשערי המקדש / תלוי הוא בחסדיו של שומר הפשפש/ בעוד התיירים הזרים עולים באין מפריע / יהודי שעולה ולמקום המקדש מגיע/ נשאל שאלות על ידי איזה זקיף/ בנימה חוקרת ובקול תקיף/ שאלות שנראות כמס שפתיים / וגם מצמידים לו שומר שיבדוק את תנועת השפתיים / ודומה כאילו שואל הוא שאלה לא לענין/ מה עניין ליהודי אצל זה הבנין/

אנא מכן "נשות הכתל" החשובות/ למה לבוא בסיסמאות נבובות/ אכן חשוב להתפלל גם ערבית ושחרית ותפילות אחרות/ אבל יש לזכור את הרושם שישאר לדורות/ דאגו לטובת כל עם ישראל/ ויחד נמשיך לצפות ולהתפלל לבוא הגואל/ 



תוקן על ידי מוטיצביאלי ב- 10/05/2013 18:47:50




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/5/2013 21:15 לינק ישיר 

נשות הכותל - הרהורים.
נשות הכותל?! הרהורים?!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 03:11 לינק ישיר 

רק דבר אחד שכחתי לציין

שהכותל כבר מזמן הפך למקום של תערובת ופריצות נוראה, המבייש את המקום הקדוש.

ודברי הרידב"ז זי"ע מתקיימים במילואו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 04:58 לינק ישיר 
קראת רק את הכותרת?

mem300 כתב:
נשות הכותל - הרהורים.
נשות הכותל?! הרהורים?!


נשלח מהאנדרואיד שלי






דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 08:06 לינק ישיר 


    לפי מה שאני שומע הן מגיעות כבר כמה וכמה שנים לכותל.

     זאת שטות לחשוב שהן מקבלות על זה כסף.

     מה לעשות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולא אירנית.

    





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 18:53 לינק ישיר 
צר לי

[quote]
    לפי מה שאני שומע הן מגיעות כבר כמה וכמה שנים לכותל.

     זאת שטות לחשוב שהן מקבלות על זה כסף.

     מה לעשות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולא אירנית.
   


[/quote]

אני לא כותב מה שאני חושב .אני כותב מה שאני יודע. עכשיו תורך לבדוק .





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 19:02 לינק ישיר 

תיקוןחצות כתב:

    לפי מה שאני שומע הן מגיעות כבר כמה וכמה שנים לכותל.

     זאת שטות לחשוב שהן מקבלות על זה כסף.

     מה לעשות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית ולא אירנית.

    




הן מתוקצבות על ידי הקרן לישראל חדשה, שמתגאה בתקצובן.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 19:26 לינק ישיר 

אחותי החרדית, ברחבת הכותל פגשת את האמת

אני כותבת לכן ולא להם, שהתקבצו בכותל - איש-איש וכלי נשקו בידו. ראיתי את פניכן: קצת מופתעות, קצת מבוהלות. ומה ראיתן? קבוצה קטנה של נשים שחושבות אחרת, ומתפללות בדבקות לא קטנה משלכן. אותן לא שלח אף רב. הן באו מרצונן

אריאנה מלמד

 

24 שנים מתפללות "נשות הכותל" בכל ראש חודש על פי דרכן, ואתן לא הגעתן: עלמות חסודות מדי, כל כבודכן בנות מלך פנימה, עסוקות עד מעל לראש בלימודים. לא טרחתן לבדוק בעצמכן מה קורה שם, בתפילה האיומה והנוראה הזאת שבה נשים מתעטפות בטלית כגברים, רחמנא לצלן. ישבתן בשקט, כי כך אמרו לכן לעשות. וכשאמרו ללכת, הלכתן.

 

 

אני כותבת לכן ולא להם, שהתקבצו בכותל במצוות הרבנים, איש-איש וכלי הנשק שלו בידו: מי בספל קפה חם, ומי בבקבוק מים; מי בעגבנייה רקובה, ומי בביצה חיה; מי באגרוף ומי באבן: כולם התחמשו להעביר את רוע הגזרה. קפה ומים נשפכו, ביצים ועגבניות נורו, ויש אפילו דיווחים על חיתולים צואים שפגעו בכופרת אחת, שעמדה ושרה בקול רם את שירה לאל הטוב.

כדרכו, הוא לא התערב בנעשה. כשנתן תורה לעם הזה, נתן גם לכל אחד מאיתנו את הזכות לבחור בישר ובטוב, ואת הזכות לעבוד אותו כשווה בין שווים. במעמד מתן תורה לא הקימו גדר הפרדה בין נשים לגברים. אף אחת לא הסתובבה שם עם סמרטוטים דהויים לכסות את רגליהן המופקרות של בנות ישראל, והגברים לא נחפזו להימלט מן המעמד פן ישמעו חלילה שירת נשים.

 

גם הן מאמינות, ממש כמוכן

הוא לא התערב גם בהחלטת הרבנים לשלוח אתכן להפגין נוכחות וכוח. ראיתי את פניכן: קצת חיוורות, קצת מופתעות, קצת מבוהלות מן המעמד. אף אחת מכן לא גינתה את האלימות של הגברים, ואף אחת לא הבינה, כי האלימות הזאת – בלי ביצים ועגבניות – מופנית גם כלפיכן.

 

כן, אתן שמסמיקות בחדווה כשאתן שומעות "בת מלך" ואחר כך "אשת חיל": שימו לב שלעולם לא 

תקבלו מחמאה בזכות היותכן מי שאתן, אלא רק כתלויות בגבר כלשהו. אביכן, הבעל שלכן, הילדים שנצטוויתן להרבות בהם.

 

וכל עוד זה תלוי בגבר כלשהו, לעולם לא יהיו לכן זכויות שוות כנשים מאמינות. לעולם לא תוכלו לעבוד את השם אלוהיכן-אלוהינו אלא באופן חלקי לגמרי, ועל פי קביעותיהם המשתנות של גברים שיחליטו, מדי פעם, להרחיקכן עוד קצת מן המרחב הציבורי, מחיי המעשה, מסיכוי לעתיד שוויוני, מסיכוי להשפעה כלשהי על הנעשה בעולמכן הרוחני, האמוני והדתי.

 

ומנגד, מה ראיתן? קבוצה לא גדולה של נשים שחושבות אחרת, מתלבשות שונה ומתפללות בדבקות לא קטנה משלכןאיש לא שלח אותן אל הכותל. הן באו מרצונן.

 

בלעדיהן, היהדות נידונה לכליה

כמותן, אם אינכן יודעות, יש מאות-אלפים אם לא יותר: היהדות שמעבר לגטאות בהן אתן מסתגרות שינתה את פניה, ורובה אינו חרדי כמוכן. מחצית מיהודי העולם לא מתגוררים בישראל, ורוב יהודי התפוצות הם קונסרבטיבים ורפורמים.

 

רוב היהודיות בתפוצות מאמינות כי זכויותיהן לעבודת השם נגזרות מן התורה, זו שלא חצצה בין גבר לאישה ולא הכריחה אתכן להסתפק בפירורי-לימוד ולא קבעה שאסור לכן לנגוע בספר הקדוש או להשמיע קול גדול וצלול בתפילתכן.

 

המעטות האלו שבכותל מייצגות את העתיד. בלעדיהן ובלי אמונתן, היהדות נידונה לכליה בתוך השכונות המסוגרות, בתוך סרבנות עיקשת להכיר בקיומם של שינויים חברתיים בעולם, בתוך הזלזול המוחלט בכך שנשים נבראו בצלם, בתוך האלימות כלפי מי שלא תשב באוטובוס במקום הנכון לה, לדעת גברים.

 

לכן לא הרשו לדעת

האלימות נגד "נשות הכותל" היא אלימות נגד נשים. נקודה. הכותל, תתפלאו לדעת, איננו רק מקום קדוש,

הוא גם מרחב ציבורי. בעולם שפוי המרחב הזה פתוח לכולם, ויש בו מידה מספקת של התחשבות ברצונות ובצרכים של כולם. מי שנוהג בו באלימות, ייענש.

 

אבל אתן, מה אתן יודעות על העולם הזה? לא הרשו לכן לדעת. או שאמרו שהוא עולם רע, והאמנתן, כאילו שהייתה לכן ברירה. כי אם תאמינו שיש בו טוב, חלילה, תרצו אולי להתנסות בו – וזה כל כך מפחיד את מנהיגיכן, עד שהם אנוסים להצר את צעדיכן, ולהאריך את שמלותיכן, ולעטוף אתכן בעוד ועוד בגדים, ולטשטש את נשיותכן, ולמנוע מכן למצות את הפוטנציאל האנושי העצום שלכן, והכל לשם שמיים.

 

בעולם שבו "נשות הכותל" חיות, יתפללו איש-איש ואישה-אישה על פי דרכם ודרכן, וכוחה של היהדות ייבנה מריבוי גווניה. בעולמכן, רק גברים בשחור ימשיכו להכתיב כיצד תתפללו – אבל ל"נשות הכותל" ולנשים כמותן כבר אינכם יכולים להכתיב. רק אלימות נותרה בכם, ועימה זעקת קוזקים נגזלים: הכל בגלל "נשות הכותל", כמובן, שאלמלא היו שם לא היו זורקים עליהן ביצים, נכון?

 

כוחה של אמונה, וכוחה של אלימות

התבוננתי בכן, פעורות עיניים, קצת לא מוכנות למעמד, קצת נבוכות: אמרו לכן לבוא, אז באתן. יאמרו לכן לזרוק אבן, תזרקו? האם אתן באמת יכולות להאמין שנשים כמוכן מייצגות איום אמיתי על אורח חייכן, רק מפני שהן קוראות בהטעמה כמו גברים? האם התפילין שכמה מהן עטו על עצמן מאיימות למוטט את אבני הכותל, או את ההגמוניה הגברית הארוכה מדי, בת אלפי שנים, שהביאה אתכן לאן שהביאה?

 

ביום שישי האחרון, כשהמשטרה חצצה בין הגברים הזועמים לנשים המתפללות, הייתה ישראל למדינה היחידה בעולם המערבי שבה נחוצה התערבות של כוחות הביטחון כדי לאפשר לנשים יהודיות להתפלל - ולאחת היחידות בעולם שבה גברים מנסים להכתיב באלימות את דרכי התפילה של נשים.

 

אולי אתן לא יודעות, אבל המצב הזה לא יימשך עוד זמן רבתהיה פשרה, יוקצה מקום תפילה ראוי ומכובד גם למי שדרכה שונה מדרככן, והכותל ישוב להיות נחלתם של כל המאמינים והמאמינות שרוצים ורוצות להתפלל שם.

 

עד שזה יקרה, אתן מוזמנות לחשוב מעט על כוחה של אמונה וכוחה של אלימות; על יהדות גברית כוחנית ועל יהדות אחרת, ועל מקומכן-שלכן בתוכה. כי רק בתוכה, יקירותיי, יש לכן מקום שווה, מקום של כבוד.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 19:34 לינק ישיר 

קצרה, מה את רוצה בדיוק. זה אמא שלך?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 20:20 לינק ישיר 

ברבור כפשוטו. מלים פתלתלות ומסובבות כשבעצם רוצות להביע שבירת מוסכמות ושחיטת פרות קדושות. התעלקו על המתנחלים כבר עשרות בשנים והמאיסו אותם על הציבור. עכשיו תור פוקדי הכתל והחרדים. וסתם ברבור .. העיקר לכתוב ולברבר. מתי היתה הכותבת בכתל לאחרונה?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 20:24 לינק ישיר 

נשות הכותל ניסו מאות פעמים לעשות פרובקציות  ללא הצלחה ורק ביום שישי האחרון הם קיבלו את הפרסום על מגש של כסף



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 20:35 לינק ישיר 

הזכאי כתב:
נשות הכותל ניסו מאות פעמים לעשות פרובקציות  ללא הצלחה ורק ביום שישי האחרון הם קיבלו את הפרסום על מגש של כסף


בדיוק. ועדיין לא הבנתי מה יצא להן מזה חוץ ממחלוקת.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 20:47 לינק ישיר 
זה כל העניין

מוטיצביאלי כתב:
הזכאי כתב:
נשות הכותל ניסו מאות פעמים לעשות פרובקציות  ללא הצלחה ורק ביום שישי האחרון הם קיבלו את הפרסום על מגש של כסף


בדיוק. ועדיין לא הבנתי מה יצא להן מזה חוץ ממחלוקת.


לענ"ד.
היה ראוי לא להתייחס אליהן, הם היו מפסיקות את ההצגה מהר מאד!


נשלח מהאנדרואיד שלי




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/5/2013 21:05 לינק ישיר 

וואי, קצרה.
פשוט מדהים.
כל כך מדויק.
אין מילים בפי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/5/2013 21:12 לינק ישיר 

הזכאי   שכחת דבר אחד  עד היום  אסור היה להם מטעם בית המשפט   ולכן המשטרה לא היתה מאפשרת להם    הפעם הם קיבלו אישור משופט ששנה ופרש  ועשה צחוק מבג"ץ  בכך שפירש את פסקם להמלצה בלבד
ומימלא המשטרה הודיעה שתאפשר להם    ומאחר ומאחורי קומץ הנשים הזו עומדים מאות אלפים של רפורמים וקונסרבטיבים מרחבי העולם  שמחכים לדריסת רגל בארץ ישראל ובירושלים בפרט
אי אפשר לעמוד מנגד ועצם זה שכל פעם שהם יבואו הם יצטרכו אבטחה מוגברת  זו סיבה טובה למשטרה   לא לאפשר להם בגלל "שלום הציבור" וכדו'



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/5/2013 16:11 לינק ישיר 
מה ככ מדויק בזה? זה מאמר מוטה מאד. הבורות צועקת מכל מילה.

drall כתב:
וואי, קצרה.
פשוט מדהים.
כל כך מדויק.
אין מילים בפי.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > נשות הכתל: הרהורים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.