בית פורומים בחדרי חרדים

הרבי מליובאוויטש במסר חריף לנשים: חוסר צניעות זה הפחיתות הכי גדולה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/10/2015 17:55 לינק ישיר 
הרבי מליובאוויטש במסר חריף לנשים: חוסר צניעות זה הפחיתות הכי גדולה

"בנוגע לפאה נכרית ("שייטל"), וגם בנוגע לענין הצניעות בלבושים, שלדאבוננו נעשה בזה פירצה גדולה שאין כמותה ("מ'שטעלט זיך גאָרניט פאָר וועגן וואָס דאָ האַנדלט זיך"), אפילו אצל נשים זקנות, ולכן יש להסביר להן מעלת הצניעות, כדי להקל עליהן לעמוד בנסיון, שלא לחשוב שאמריקא שונה מכמו שהי' לפני עשרים או חמישים שנה לפנ"ז.
יש להסביר להן שהנהגה באופן של היפך הצניעות מורה על פחיתות הכי גדולה – שבחורה חושבת שהדרך היחידה שתמצא חן בעיני בחור היא, לא ע"י שכל, ולא ע"י רגש הלב, אלא דוקא עי"ז שתגלה טפח שצריך להיות מכוסה!...
בהנהגה כזו היא נושאת שלט ומודיעה ברבים שאין לה שום מעלות של בן-אדם: לא שכל, ולא רגש, ולא שאר מעלות, וגם פני' מכוערות; המעלה היחידה שיש לה – שמגלה טפח שצריך להיות מכוסה, ועי"ז מגרה את הבחור שירצה לפנות אלי' ולדבר עמה כו', כך, שזוהי שפלות הכי גדולה, שאין בה אלא ענין של פריצות... ולא עוד אלא שהיא מתגאה בכך, כמו כסיל שמתגאה בסיכלותו!...
והתשועה לזה – תלוי' דוקא בילדות הקטנות, שעליהם מוטל התפקיד להתנהג באופן של צניעות, ועי"ז יפעלו גם על הנשים הזקנות.
אך לדאבוננו סובלות הילדות מהאמהות: האמא לא רוצה שהילדה תלבש שמלה ארוכה, שתראה ברחוב כמו רבנית... ואז יחשבו שהאמא היא מבוגרת הרבה יותר – בת שבעים שנה... והרי אף אשה לא רוצה שיאמרו עלי' שהיא בת שבעים, אפילו אם היא בת שמונים!... והעצה לזה – חושבת האמא – לקצר את שמלתה של בתה, שתראה יותר צעירה, ועי"ז תראה גם האמא יותר צעירה, ועד שגם הסבתא תראה כמו לפני בת-מצוה, אע"פ שהיא כבר בת תשעים!...  
ולכן, יש לנצל את ה"ברייטקייט" של הנוער – באופן שהבת תפעל על אמה, והכלה תפעל על חמותה".


זה לא קטע ממודעת רחוב במאה שערים, או דרשת מוסר בסמינר בית יעקב הישן.
אלו מילותיו הקדושות של הרבי, בעת התוועדות שמחת תורה ה'תש"ל. (י"ל לראשונה השבוע בקונטרס).
לקרוא, ללמוד, להפנים, לבצע.






תוקן על ידי החלוץ ב- 26/10/2015 17:56:55




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/10/2015 12:37 לינק ישיר 

קצרה כתב:
גם ה'מזרחי' עושים דברים טובים.


והליטאים עושים דברים רעים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-30/10/2015 12:26 לינק ישיר 

גם ה'מזרחי' עושים דברים טובים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-30/10/2015 11:46 לינק ישיר 

חבד עושים דברים טובים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 23:35 לינק ישיר 

אענה על ראשון ראשון:

א. חב"ד מאוד מאיימת, והראיה שלאחר כל מפגש של ה"חויזר" עם דמות ליטאית רבנית, מיד מתעוררים "אנשים טובים" מהמחנה הקיצוני שלך ודואגים לפרסם דברים בגנות חסידות חב"ד, שלא יהין אף אחד לחשוב בדעתו שמא יש כאן התקרבות כלשהי, ה' ירחם ויציל.

ב. חסידות חב"ד היא חסידות עם עבר מפואר והווה מפואר פי כמה וכמה. מי שלא שטוף בפוליטיקה זולה, רואה בהם את המיינסטרים היהודי היר"ש, שכל אורחותיו ע"פ שו"ע ולא ע"פ "מה יגידו".

ג. נשירה המונית קיימת במגזר הספרדי ובמגזר הליטאי, כמו שכל אחד יודע. כמעט אין בית אשר אין שם מת. הרחובות מלאים שבבניקים. בחסידות חב"ד לעומת זאת, מדובר באחוז אפסי. הניסיון שלך להפוך את היוצרות, הוא ניסיון פתטי ומגוחך, שיכול ללמד עד כמה הראיה שלך מעוותת.

ד. הציבור הורגל מאז ומתמיד לשמוע לבי"ד רבני חב"ד, כאשר ציוה הרבי זצ"ל בעצמו, בחיי חיותו. ואם הם נזהרים מלגזור גזירות שהציבור לא יכול לעמוד בהם... זה רק מוכיח שבאמת יש כאן רבנים, ולא עדר גיחזים שמכין בעצמו את הפשקווילים ומשתמש ברבנים כחותמת גומי.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 22:50 לינק ישיר 

Safra כתב:
 
הניסיון להכליל את כל חסידי חב"ד תחת מטריה אחת של פריקת עול, בניגוד גמור לאורח החיים שלהם שגדוש בתורה ומצוות הרבה יותר ממגזרים אחרים, נובע מסיבה אחת פשוטה - הרצון לדה לגיטימציה,
ודחיקת חסידי חב"ד מהמיינסטרים החרדי.


1. אתה חי בסרט
חב"ד לא מעניינת היום כמעט אף אחד, היא בטח לא מאיימת..

2. הציבור החרדי רואה בה:
חסידות עם עבר מפואר ונוער מבולבל שטוף שנאה ל'שכניקים' וחוזר על מנטרות ששתלו במוחו מגיל צעיר...
ולכן מתנתק כל קשר למגזר החרדי ' 'שרדף' את רבו (ולפחות לא מחה)

כך שהם עצמם מתרחקים בכח 'מהמיינסטרים' החרדי
_________

אבל לא זה הנושא...

 אין חובה להיות "במיינסטרים"...

-חסידות חב"ד צועדת במדרון חלקלק מזה כמה שנים, חרף זעקת השבר של רבניה!

_________

אני מכירה כמה וכמה וכמה משפחות חבדיות עם יראת שמים אמתית ומיוחדת.
והלוואי שכל עם ישראל היה כמותם!

אך זה לא מסתיר את הנשירה ההמונית(!) ואת הקרירות והפשרנות בקרב רוב הדור הצעיר!
(השנאה לרב ש"ך נשארת גם כשהם חילונים... מה שמראה על מה היה החינוך...)

אני יודעת שבתוך החסידות עצמה ישנה ביקורת מאוד גדולה על חוסר ההנהגה ועל ההתרחקות מהמגזר החרדי.

אבל אחרי שהציבור הורגל לחיות בלי 'גדול העומד על גבו' למה שהם יסכימו לשמוע בקול רב כזה או אחר (ואפילו ל"בית דין רבני חב"ד" הנזהר מאוד שלא להורות לציבור 'גזירות' שלא יוכל לעמוד בהם... גם לו לא שומעים במיוחד) 




תוקן על ידי קצרה ב- 29/10/2015 23:49:04




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 19:52 לינק ישיר 

את האמת רואים בעיניים. מי שהולך במקומותיהם, הם פשוט מודרניים יותר ולא צריך להאשים את הרבי בזה. 




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 17:56 לינק ישיר 

ממש שומעים אצלך את הבכי, מרגש. ללא ספק. אני מנסה להתאפק ולא להצטרף אליך בדמעות שליש.

אולי תוציא את האף מקונכיית השנאה שלך ותביט סביבך, בטוחני שתראה במגזר שלך עוד הרבה דברים שיש לבכות עליהם.





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 17:54 לינק ישיר 

אין כאן שנאה, אלא בכי על חסידות ענקית, שרבה עזב אותה לאנחות, ומתוך השנאה שיש להם על כל גדולי הארץ וחו"ל, התרחקו באופן טבעי מהבסיס החרדי המרכזי, הדבר גם מתבצע בהצבעות למפלגות הזויות וכיוצא בזה. וכן, גם בלבוש.
ויש לחכות שבעתיים לביאת המשיח גם על התיקון הרוחני בקרב קהלו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 17:54 לינק ישיר 

hhaavv  הרב וואזנר אמר שאין לנו הגדרות ברורות בצניעות [או  מה שפה מכונה רגש של צניעות], לא הכל זה הלכה!ע"ז נאמר פונ היא עניין של גאוגרפיה,
 יוחננש , אני אזכיר לך עוד פעם את המעשה עם המשגיח של מיר שראה תלמיד מקדים לקבל שבת וגער בו שעכשיו כולנו נהיה מחללי שבת בעיניך,
 אני מבין שטולרנטיות זה לא הצד  החזק של המגזר, אבל די נמאס  למחשבה המצומצמת הזאת שרק אני הצדיק והטוב ואחרים הם גרועים....
אדמה עש שלא תביא תמונות של השליחות הם לא ירגעו.
 



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 17:47 לינק ישיר 

אתם מתחרים ביניכם על עוצמת השנאה לחב"ד? מי יכתוב את ההשמצה הכי גדולה?

מדהים לראות את הניקים מעלי שידועים כניקים שפויים, לוקים באי שפיות זמנית כאשר השנאה מקלקלת את השורה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 17:30 לינק ישיר 

תם_יושב כתב:
מי שרוצה להתווכח מוזמן לבית הכנסת חב"ד ברח' חנה בירושלים. שעה אחת שם מסיפקה כדי לקלוט את המצב האומלל.

לו יהי כדבריך. האם הבית כנסת ברחוב חנה הוא מדגם מייצג לכל עשרות אלפי חסידי חב"ד בארץ ובעולם?

הוא איננו מדגם, הוא מהטובים ביותר שבהם, תלך לצפת או לכפ"ח המצב גרוע בהרבה.


תמונה אחת שווה יותר מעשרות מילים של לשון הרע שאתם משום מה מנסים לדחוף כאן וכל שכן הרבה תמונות:





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 16:57 לינק ישיר 

Safra כתב:
מי שרוצה להתווכח מוזמן לבית הכנסת חב"ד ברח' חנה בירושלים. שעה אחת שם מסיפקה כדי לקלוט את המצב האומלל.

לו יהי כדבריך. האם הבית כנסת ברחוב חנה הוא מדגם מייצג לכל עשרות אלפי חסידי חב"ד בארץ ובעולם?

הוא איננו מדגם, הוא מהטובים ביותר שבהם, תלך לצפת או לכפ"ח המצב גרוע בהרבה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 16:27 לינק ישיר 

hhaavv כתב:
הוכחת כמה אני צודק.
ואגב, מישהו העיר לי שבעיה נוספת של התדמית שלהן היא, שכנראה לא מקפידים בחב"ד על שיער אסוף לבנות לא נשואות כדעת החיי אדם בו נהגו כיום בכל החוגים החרדיים ובפרט במוסדות החינוך.


יש לך כמה טעויות, מרוב שאתה צודק.

לא מדובר בחיי אדם, אלא במגן אברהם סימן ע"ה,שניסה לתרץ את הסתירה המפורסמת בשו"ע ע"י סוג של פשרה, שגם הרווקות יהיו חייבות ללכת בשיער אסוף. וזה כנגד רוב האחרונים, שפירשו את השו"ע אחרת.

וכפי שהביא הגר"ע יוסף בשו"ת יביע אומר חלק ד' אבן העזר סימן ג', רוב האחרונים חולקים על המג"א ומתירים, ע"ש שהביא מחצית השקל, מגן גיבורים, ישועות יעקב, ואף הביא ראיה מהראשונים שמותר לרווקות ללכת בשיער פרוע.

ומה שנהגו במוסדות החינוך לחייב, אין זו אלא תקנה בעלמא, שנוח לאכוף אותה על בנות צעירות, שלא ישתגעו בתסרוקות שונות כשהן באות לבית הספר (ואני חושב שזה נאכף גם במוסדות חב"ד, דלא כהשמצתך), ועכ"פ אין זה כלל מדינא, ובנות הנמצאות בשידוכין נוהגות ללכת עם שיער פזור לפגישות וכיו"ב, וזה מצוי בכל המגזרים.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/10/2015 16:21 לינק ישיר 

מואי

אם יש לך הגיגים, הגגם בשמך, ושכנע את הציבור

איני רואה קשר בין הגיגך למה שכתבתי



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/10/2015 16:14 לינק ישיר 

hhaavv כתב:
בלי להבין שכל מה שדיברו כל האחרונים שהוא מצטט, מעולם לא חלמו על הפאות של דורנו, פשוט כי לא היתה יכולת טכנית ומציאותית לייצר דבר שכזה).


רוב האחרונים שאני מצטט, הם אחרונים מדורנו. כולם בוודאי דיברו על הפאות שלנו ולא על הפאות שהיו במעמד הר סיני.

מה גם שגדולי העסקנים המתנגדים לפאות, סותרים את דבריך לגמרי.

אחד בשם ליפשיץ שהוא אבי אבות התעמולה נגד פאות, החל מלפני עשרות שנים ועד עצם היום הזה, שאחראי על המצאת תיאוריות חדשות ועקומות ופרסים דמיוניים בשווי עשרות אלפי דולרים על מנת לשכנע בצדקת דרכו, הודה בעל כרחו בחוברת שפירסם כי גם בזמן הגמרא היו הפאות עשויות היטב ומרהיבות ביופיין:

"העולה מדברי הגמרא [בנזיר כח.], שאין כל הבדל בין הפאה נכרית לשער הטבעי לענין יופיה של האשה. כלומר למרות שהבעל יכול להפר כל נדר בנוגע ליופיה של אשתו, ואפילו אם מדובר רק בחסרון קטן ביותר ביופיה בעיני בעלה, כמו שכתב ברמב"ם הלכות נדרים פרק יב' וז"ל: "בדברים שבינו לבינה כגון שנשבעה או נדרה שלא תכחול (את עיניה) או שלא תתקשט.. או שלא תלבש רקמה" עכ"ל. אפילו הכי לענין שצריכה האשה לגלח את כל ראשה בסוף נזירותה אין הבעל יכול להפר את נזירותה כיוון שאפשר לה בפאה נכרית. רואים שאפילו לבעל המתבונן באשתו מקרוב אין כל חסרון ביופיה של אשתו המגולחת, כי "אפשר בפאה נכרית". ולכן הפאה הנכרית היא תחליף מושלם של השער לענין יופיה של האשה".

וכמו כן, הרב פאלק מגייטסהד שנלחם בכל כוחו במה שהוא מכנה "הפאות הפרוצות", הודה בעל כרחו בספרו "לבושה של תורה" חלק א', שעוד בזמן חז"ל היו פאות קאסטם למהדרין:

"כדי לעשות הפאה נכרית כמראה טבעי, לא משתמשים בשום המצאה טכנולוגית חדשה, רק משתמשים בשערות אדם בלי להכניסם לחומרים חריפים (שהיו עושים כן כדי להכינה לצביעה) ואין צובעים אותם כלל (ומעיקרא עושים פאה משערות שצבעם כצבע שערות האשה), ואין לוקחים שערות מכמה נשים לצרפם יחד (אלא כולה מאשה אחת או לכל היותר משתי נשים), וכל השערות מחוברת להבד של הפאה נכרית כהדרך שהן גדלין בראש (ולא מהפכין השערות מלמטה למעלה) והצד שהיה סמוך להקודקוד הוא הצד שמחברים להבד וכו', ומחברים השערות להבד באופן שיצא מהבד באופן שדומה ככל האפשר ליציאת השערות מעור הראש, ומחמת כל הדברים הטבעיים השערות שומרות זוהרן וטבען ויפיין. ונוסף לזה התפירה המדוייקת והמצומצמת להיות מכוון לראש האשה, ע"י זה הפאה נכרית נראית טבעית לגמרי וכאילו היא שערות האשה ממש. ובשאר הפאות מעבדים השערות כדי לצובען לצבע אחיד, וכדי לאחד שערות שונות יחד, וכל פעולות אלו מפקיעים מהם המראה טבעי שלהם. ולפ"ז אין שום סיבה שלא היה אפשרי לעשות פאה נכרית משוכללת לגמרי גם בימי חז"ל".

וגם אם תדבר על "לפני שישים שנה", לא חסרות דוגמאות. הרי לך ירחון התורני "המאור" שיו"ל בארה"ב בחודש שבט תשי"ג, לפני כשישים שנה: "נתייסדו כאן הרבה בעלי מקצוע מאחינו בני ישראל, לעיבוד פאות נכריות בשביל בנות ישראל הכשרות. היהודים בעלי מקצוע הזה, הינם ברובם ג"כ מהגרים שבאו לכאן בשנים האחרונות והתעסקו במקצועם הזה גם באירופה, וכי על כן הינם מומחים בעיבוד הפאות הנכריות לכל פרטיו ודקדוקיו, בתכלית היופי והשלימות. ישנן בעלות מקצוע מומחיות מפורסמות כאלו, שמעבדות פאות נפלאות, שהרואה אותן לא יכיר בשום אופן שאלו הן פאות נכריות" (עמ' י"ט, מאמר "פאה נכרית ודת יהודית").

ויש עוד הרבה מה להאריך בדוגמאות מתוך ספרי הפוסקים האוסרים והמתירים, אך אצטט לך רק קטע ממה שכתב הרב זאב שכטר שליט"א, מח"ס בעקבי הצאן, בקובץ אור ישראל (כ"א):

"יש הטוענים שאין לדמות הפאה שלנו לפאה נכרית בדורות הקודמים שהתירום הפוסקים, משום שלא הצטיינו ביופיין כפאות שבזמנינו. והאמת היא שהפאה נכרית שהתירו הפוסקים היתה גם כן משיער טבעי של חברתה, ופשוט שהשיער הטבעי בדורות קודמים לא היה פחות יפה מהשיער הטבעי שבזמנינו. ונראה שהטוענים כן מתבססים על השוואות שהם ביצעו בין פאות של פעם להיום, ולא הבחינו שאת ההשוואה הם מבצעים בין פאה נכרית ישנה ומשומשת שלושים שנה או יותר לבין פאה נכרית חדשה של זמנינו, וסיבת השוני היא גיל הפאה ולא איכות היופי. והפוסקים שהתירו פאה נכרית לא חילקו, והתירו גם פאה נכרית חדשה. ויש שמבינים כי אין חילוק בין טבעי חדש מפעם להיום, אבל טוענים שהתסרוקות היום יותר דומות לשיער טבעי. אבל כבר מבואר בראשונים שהפאה נכרית היא לקישוט, וכי בדורות עברו לא ידעו לסרק הפאה שתיראה כמו קישוט, הלא כל זה מטרת הקישוט מאז ומעולם, וכי רק בדורנו יודעים לקשט ולסרק יפה? ובפרט שידוע כי בדורות שעברו היה להם טעם ליופי, ובדורנו נפוצים מאוד דברים שאין להם טעם וריח, וכל כמה חדשים יוצאת אופנה חדשה ומשונה".



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הרבי מליובאוויטש במסר חריף לנשים: חוסר צניעות זה הפחיתות הכי גדולה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 6 לדף הבא סך הכל 6 דפים.