בית פורומים בחדרי חרדים

עזרה: מילתא דבדיחותא לשבע ברכות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-20/9/2005 09:51 לינק ישיר 
עזרה: מילתא דבדיחותא לשבע ברכות

הבוס שלי הזמין אותי לסעודת שבע ברכות אצלו בבית, והעמיס עלי פרוייקט, להצחיק ולשמח את הקהל...


חברים, תביאו ווערטעלך, רעיונות, עדיף על ליטאים ובריסקעס



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:11 לינק ישיר 

13 חברה, ואף אחד לא מעלה על המקלדת איזה משהו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:18 לינק ישיר 

1. "טובים השניים מן האחד" הנישואין זה מפגש של שני אנשים- משפחות, שכל אחד נותן יד לשני, יד ועוד יד יד= 14 , יד +יד = 28 =כח , ו"כח" זה ראשי תיבות חתן וכלה. שתלכו תמיד יד ביד.

2. "ענבי הגפן בענבי הגפן" (פסחים מ"ט.) , למה הנישואין נמשלו דוקא לענבים- לגפן ?
כל פרי ככל שעובר הזמן הוא נרקב, ואם הוא דחוס עם עוד פירות הוא ירקב יותר מהר, אך ענבים ששמים אותם ביחד ונוצר מזה יין אז ככל שהזמן עובר היין רק משתבח ונעשה טוב יותר. וזה מה שמאחלים לחתן וכלה.

3. בפרשת "כי תצא" בחיובי האיש כלפי אשתו נאמר: "כי יקח איש אשה חדשה לא יצא בצבא ולא יעבר עליו לכל דבר, נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אשתו אשר לקח" , לעניין אי היציאה למלחמה יש הגבלה של זמן, רק בשנה הראשונה של נישואין. אך המשך הפסוק "ושמח את אשתו" זה נאמר אחרי ההגבלה של השנה, לזה אין הגבלה !

4. שאדם מקדש אישה הוא אומר: "הרי את מקודשת לי כדת משה וישראל" , ונשאלת השאלה למה דוקא כדת משה וישראל ? למה לא "הרי את מקודשת לי כפי שציווה הקב"ה" , או "כפי שניתן בהר סיני" ? התשובה היא שיש כאן שיעור ללמדנו שכמו אצל ישראל ומשה לא תמיד הכל הלך חלק, חיו יחד 40 שנה היו להם עליות ומורדות, גם כעסים ומריבות אך זה לא גרם להתפרדות החבילה, והם המשיכו עד למשימה כניסה לארץ. כך החתן אומר לכלה שנהיה כמשה וישראל, גם אם יהיו חיכוכים "על כל פשעים תכסה אהבה" .





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:22 לינק ישיר 

המשותף בין אתרוג לחתן חדש

שניהם נמצאים שבוע בצמר גפן ואחר כך השוייגער עושה מהם ריבה







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:25 לינק ישיר 

ספר להם את הסיפור המצ"ב ותאחל להם שתבנו בית עם כאלו מידות.

והנה הסיפור :


יש בארה"ב חסידות פֻּאפֶּא,זו חסידות שבאה מהונגריה, אחרי השואה הראש ישיבה של פֻּאפֶּא הגיע לוויליאמסבורג ופתח ישיבה והתקבצו אנשים עד שנהיה אדמו"ר בעצמו, בקיצור היום זו חסידות גדולה בארה"ב יש בוויליאמסבורג ובורו פארק.
שעברו האברכים הצעירים לבורו פארק היו צריכים לפתוח "חיידר" ! אז מה הבעיה ? "חיידר" עולה כסף ! אז עשו מסיבת תה לגבירים,מה זה מסיבת תה ? באים לשתות תה אבל זה עולה 1000 דולר ! ,למה לשלם 1000 דולר כי הרֶבֶּה יבוא וידבר עם כל אחד באופן אישי והיה שווה הכבוד הזה. והרֶבֶּה באמת בא , היה כבר יהודי כבן 80 ,ודיבר כמה מילים ואח"כ פנה ליענקל כמה אתה נותן? 1000 דולר, בערל כמה אתה נותן ? 1200 דולר, ואתה כמה ? 1500 דולר וכך הלאה, עד שהגיע לגביר אחד שהיה חסיד שרוף של הרֶבֶּה, נו כמה אתה נותן ? אומר לו הגביר 200 דולר, מה פרוש 200 דולר ? הרי דיברנו שהמינימום זה 1000 ! נו רֶבֶּה מה לעשות ואני לא מתכוון להנות מהתלמוד תורה יש לי רק בנות. אומר לו הרֶבֶּה נו ,אם תתן אולי יהיה לך גם בן ! הֵרֶבֶּה מבטיח ?! ,אומר לו הרֶבֶּה "התחת אלקים אנכי" ? ,עכשו זה עת רצון מקימים תלמוד תורה זה דבר גדול אם אתה רוצה תתן ואני יברך אותך והשם יעזור, טוב רֶבֶּה, שואל אותו הרֶבֶּה כמה אתה נותן ? 10,000 דולר, מתי ? שואל הרֶבֶּה, עכשו ,רץ הביא 10,000 דולר והרֶבֶּה ברך אותו,עברו 9 חודשים 9 ונולד לו בן .
הבן נולד בקיץ, ובקיץ הרבה יהודים בניו יורק נוסעים להרים, והרֶבֶּה גם היה בהרים,עכשו זה לא מקובל לנסוע עם יולדת ותינוק בן יומו שעתים וחצי כל צד עד להרים, אבל גם אם הילד היה נולד בלי הברכה של הרֶבֶּה ,אז הרֶבֶּה היה הסנדק, עכשו שהוא נולד בגלל הברכה קל וחומר , ונסעו להרים לברית. לגביר הזה יש אח שהוא גביר פי 10 ממנו ואין לו ילדים בכלל, בברית הוא בא לאחיו ואומר לו: מה זה השגעון לסחוב יולדת ותינוק בן יומו 5 שעות נסיעה הלוך חזור בשביל ברית , אמר לו אחיו לא שמעת את הסיפור ?! ,וסיפר לו את הברכה של הרֶבֶּה.
למחרת נסע האח שוב להרים נכנס לרֶבֶּה, שולם עליכם , עליכם השולם, ואומר לו: שמעתי שאם נותנים כסף הרֶבֶּה נותן ילד, אז כמה הרֶבֶּה רוצה ? הרֶבֶּה אומר לו מה אני קבלן?! זה לא עובד ככה! ילדים תמורת כסף זה לא חדר עיסקאות, והוא יצא ,ניגש לגבאים אומר להם: תקשיבו טוב ! אם אי פעם אתם שומעים שהרֶבֶּה צריך כסף לא משנה מה השעה לא משנה איפה אני בעולם, תזעיקו אותי ! ברור! והלך.
עבר כמה זמן והרֶבֶּה רצה לבנות קריה לאברכים, וקריה זה לא תלמוד תורה זה עולה הון כסף,אז ישבו וחשבו מאיפה ניקח כסף, אמרו נעשה מגבית נעשה עוד פעם מסיבה לגבירים,וככה דנו ,פתאום אחד הגבאים נזכר ואומר לֵרֶבֶּה ,רֶבֶּה יש כסף! הלך להתקשר לגביר ואמר לו בא מהר הרֶבֶּה צריך כסף הרבה כסף תגיע. הוא מיד הגיע נכנס לרֶבֶּה ואומר לו כמה שהרֶבֶּה צריך,אבל אני בתמורה צריך ילד ! הרֶבֶּה הסביר לו "שהתחת אלקים אנכי" ?! אני יכול להבטיח ילדים ?! אם אתה רוצה תתן אני יברך אותך והשם יעזור, הוציא הגביר צ'ק חתם למטה ונתן לרֶבֶּה ואמר לו תמלא כל סכום עד 7 ספרות ,7 ספרות זה 10 מליון דולר. הרֶבֶּה לקח את הצ'ק חשב חשב מה לרשום, בסוף רשם 180 דולר, מה זה שואל הגביר, אומר לו הרֶבֶּה,180 דולר זה 10 פעמים חי, ואתה רוצה ילדים והשם יעזור, הוציא הגביר צ'ק חדש רשם 10 מליון דולר חתם למטה נתן לרֶבֶּה ,ויצא.
עברו כמה חודשים ושום דבר לא קרה,ניגש הגביר לרֶבֶּה ואומר לו רֶבֶּה עשינו עיסקה ,נו. אומר לו הֵרֶבֶּה בסדר אני מתפלל עליך מבקש מה אני יכול לעשות. עברו עוד כמה חודשים והרֶבֶּה נפטר ! והבן שלו נהיה רֶבֶּה במקומו.
9 חודשים לאחר שהרֶבֶּה נפטר נולדה לו בת ! כולם היו בהלם. הרֶבֶּה לא נשאר חייב ! לא הצליח לסדר את זה מכאן, אז סידר את זה משם, בקיצור לא נשאר חייב.
אבל תדהמה אחזה בכולם יומים לאחר מכן, שהבן של הרֶבֶּה (זה שנהיה רֶבֶּה עכשו) קרא לעסקנים של החסידות ומסר להם מעטפה עם מכתב בכתב ידו של הרֶבֶּה הקודם ששם היה כתוב: ביום שהקב"ה יפקוד את בני הזוג פלוני ופלונית בילד, יהיה מותר להשתמש בכסף שהוא תרם לצורך הפרוייקט,
הרֶבֶּה לא נגע בכסף עד שהוא שילם את מה שהוא הבטיח !.




תוקן על ידי - מסטוגי500 - 20/09/2005 10:25:44

תוקן על ידי - מסטוגי500 - 20/09/2005 10:26:24



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:27 לינק ישיר 

איזה סיפור מרגש



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 10:58 לינק ישיר 

שמעתי פעם בעל דרשן שאמר כך: תמיד תמהתי בליבי מדוע תמיד מכבדים בשבע ברכות דרשן לדבר, ועוד תמיד מקפידים שיהיו שתים, מדוע?
עד שהגעתי למשנה שאומרת שכל הנהנה מסעודת חתן ואינו משמחו עובר בחמשה קולות, ונתיישבה תמיהתי.
כי מובן אחד שנהנה מסעודת החתונה יכול לשמח את החתן בריקודים וכו', אבל אחד שנהנה מסעודת חתן בשבע ברכות כיצד ישמח את החתן? והרי אם לא ישמח עובר בחמשה קולות?
לכן ברור שמעמידים בעל דרשן לדבר ומתחיל לדבר אבל לא יודע לגמור, ומוציא לכולם את התאבון ובמילא אף אחד לא נהנה מסעודת החתן, ואינו עבור בחמשה קולות.
והדרשן השני, לצורך מה? תפקידו להוציא את התאבון וההנאה לדרשן הראשון, שודאי נהנה עד עתה בזה שדיבר ודיבר ודיבר, שיסבול גם הוא ולא יעבור בחמשה קולות



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/9/2005 11:22 לינק ישיר 

מסטוגי

נהניתי מאד מהסיפור. אמנם יש לי כמה הערות ושאלות, כדרכה של תורה.

א. נהניתי מאד מזהירותו של הרבי שלא הבטיח כלום, ותלה הכל בה'.

ב. כמו כן נהניתי ממה שהזהיר לא להשתמש בתרומה הגדולה עד שתתקיים משאלתו של הגביר.

ג. אך מנין לנו ש"הרבי פעל שם"? אולי להפך, נענש על זה שכאילו הבטיח לעשיר ולכן נלקח? יש כאלו סיפורים גם כן, כידוע לך.

ד. מדוע העשיר היה צריך לנסוע לרבי לסנדקאות, ולא להפך? אם מדובר בטלטול היולדת והתינוק, האם לא נאה יותר שהרבי יבוא אליו?



שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 16:33 לינק ישיר 

צריך עוד מהשוויגער, וכן כאלה כמו מהבעל דרשן

עוד שעתיים אני צריך לדבר.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 16:41 לינק ישיר 

מימוני
.......

זה רק סיפור חסידים אל תסחף זה לא להלכה .



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 17:14 לינק ישיר 

"ענבי הגפן בענבי הגפן.."

למה דווקא ממשלים לגפן?

אם נראה כיצד גפן גדלה נראה כי היא כפופה.. ככל שהיא יותר מכופפת זה אומר שהיא יותר בשלה.

כך חתן וכלה , צריכים להתכופף אחד כלפי השני..



_ _ _

ענבי הגפן- ראשי תיבות ידועים של הגפן:
הצלחה, גזעונט, פרנסה, נחת



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 17:44 לינק ישיר 

מיימוני שליט"א!
בסעיף א נהנית שהרבי לא הבטיח ובסעיף ג' אתה כותב אולי הוא נענש על שהבטיח?? תמהני.

על סעיף ד' נהוג בעולם לכבד רעבעס. ומסתבר שהמספר עשה את זה דראמטי קצת בשביל להוסיף חן ויופי לסיפור.
אל תהיה עוקצני...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/9/2005 17:58 לינק ישיר 

משה

מזה אני חושש.

שלא יתלו ברבי מה שאין בו.

יש סיפור על ר' חיים זוננפלד, שאשה בחו"ל תרמה לו סכום הגון כדי שיתפלל בעדה. נדמה לי לילד. והוא החזיר את המעטפה עם הכסף, כי לא ידע אם הבעל מסכים. והרי אין לאשה רשות לתרום בלא בעלה, לא כזה סכום. בסוף התברר שהבעל באמת הקפיד. אך כשגילה שהרב החזיר את הכסף - שמח, ושלח שוב. איני זוכר אם הזוג נפקד או לא. אבל לא זו הנקודה.

יש לנו נטיה לחפש פטנטים להשגת השגים. תרום לועדת צדקה פלונית ותוושע. תרום למישהו שיתפלל עליך בכותל, ותיוושע. היכן המצוות העצמיות שלנו? היכן ההשתדלות שלנו שלא על ידי קנית זכויות בכסף?

תאמר: יש כאלו שלפחות תורמים כסף. ניחא. אבל אדם צריך לשאוף לגדולות יותר מאלו. והסיפורים שלו צריכים לעסוק ביותר מזה.

והנראה לעניות דעתי כתבתי.

שומר פיו ולשונו
שומר מצרות נפשו



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-20/9/2005 18:22 לינק ישיר 

שני מקורות למילי דבדיחותא לנישואין: האחד דרואיינוב, רב תוכן [צריך לברור היטב ולא להכשל בגסות הרוח]שלוקט בשנות העשרים והשלושים בתל אביב ולפני שנים אחדות העתיק חלקים ממנו יהודי חשוב מירושלים [ז"ל]ללא ציון שם המלקט והספר. והמקור השני הינו הספר "רובצת תחת" שלא צויין שם בו שםהמחבר. ככל הנראה לוקט בסוף המאה שעברה בעיר וילנה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/9/2005 19:33 לינק ישיר 

תעבור על אשכול זה :

http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=72292

בסבלנות.

תמצא שם הרבה חומר, תעתיק מה שמוצא חן בעיניך ואח"כ תסדר לך לפי נושאים .

אני עשיתי את זה והיה מאד מוצלח.

בהצלחה !



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-20/9/2005 23:34 לינק ישיר 

בדיחות שוויגער:

http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topicarc.asp?topic_id=344168



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > עזרה: מילתא דבדיחותא לשבע ברכות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.