בית פורומים בחדרי חרדים

שאול שיף חושף גילויים חדשים על ישראל סגל

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-24/10/2007 17:29 לינק ישיר 
שאול שיף חושף גילויים חדשים על ישראל סגל

בסוד שיח/ ישראל סגל: נשמה קרועה

 

 במשך שנים היו לי קשרים טובים מאוד עם ישראל סגל (נוסף על אלה המשפחתיים) וניכר היה  בדבריו ובסיפוריו,  שהוא חי ביסורי מצפון קשים וקרוע בין העולמות. הדתי והאחר. נמנעתי להיכנס לתוך עניניו הפרטיים והמשפחתיים וכשבאתי לנחמו על מות אביו, הייתי רק עד שמיעה לקובלנותיו וטענותיו, שהיו משוחות בצער רב ובכעס רב.  המתנתי  להזדמנות שאמצא את האישיות המתאימה שתבוא עמו בדברים על מכלול הסוגיות שהעסיקו אותו ואת נשמתו.

 בקיץ תשנ"ט נזדמן לי להכיר את הרה"ג בנגלה ונסתר, הרב יעקב עדס שליט"א,  ונראה היה לי שהוא האדם המתאים לזה. דברתי עם ישראל סגל טלפונית וסיפרתי לו על מיוחדותו של הרב עדס והצעתי לו להפגש אתו. סגל השיב לי בחיוב, והוסיף  שיוכל להיפגש עמו רק בימים ספציפיים בגלל עיסוקיו בטלוויזיה. "נתחיל  פעם אחת ואם ימצא הדבר חן בעיני נמשיך להיפגש". סגל היתנה את הפגישות בשמירת קיומן בסודיות גמורה, והבהיר שבמידה ויתפרסם הדבר יפסיק את הקשר וגם ינסה במידת האפשר להכחיש אותו. סיפרתי להרב עדס  על תוכן שיחתי עם סגל והוא   הסכים להיפגש עמו. אבל, הטעים, שקשה לו לאתר מקומות סודיים לצורך הפגישה. שכן, הוא לומד בישיבת השלום ( בראשותו של המקובל הידוע הרב דוד בצרי שליט"א ) ,  וישראל יצטרך   לבוא לאותה ישיבה ולשבת אתו באחד מחדריה. אם הוא יסכים לכך,ניתן לקבוע את הפגישות לשעות מסוימות ובימים מסוימים שבהם אין כמעט אנשים בישיבה.

נסיתי לשדל את הרב עדס למצוא בכל זאת מקום שקט יותר, אבל הוא חזר ואמר שקשה לו מאוד להתחיל להסתובב ולחפש מקומות מסתור והאפשרות מצדו היא רק בישיבה שבה הוא לומד.

נתתי לו את מספר הטלפון הנייד של ישראל ומשם והלאה הקשר ביניהם היה ישיר ולא התערבתי בשום צורה בשיחות ביניהם.מה שמותר היה לי לדעת באותם ימים _ ידעתי, וזה היה מעט מאוד למרות סקרנותי הרבה.

במשך תקופה מסוימת ישראל הגיע לישיבה אחת לחודש וקרה שאחת  לחדשיים. השניים ישבו ושוחחו ולמדו בכל פעם בערך כשעה. לבסוף, כפי שחששתי, קיומן של הפגישות הללו דלף  על ידי אנשים מסוימים, ואז ישראל חדל לבוא. בקרב חבריו הוא  ניסה להמעיט מחשיבותן של הפגישות הללו, ובמיוחד התאמץ להסתיר את עוצמת   ההשפעות הרוחניות החזקות שחווה  בהן.ללא צל של ספק.

ייאמר ביושר ובגילוי לב, שהרבה מאוד מתוכן הדברים שהילכו ביניהם_ עד היום אינם  ידועים לי, אך אחרי הפצרות רבות   הסכים הרב  עדס לספר  לי קטעים חשובים מאותן שיחות,  ואני מוצא לנכון ולחובה להביאן לידיעת הקוראים. הדברים כתובים ללא סדר ענייני וכפי שנמסרו לי.

 

הסיפור הנפוץ כאילו ישראל עזב את הישיבה מסיבות אידיאולוגיות_ לא היה ולא נברא. ישראל אמר על עצמו במילים מפורשות שלא היה לו רגע בחיים בלי אמונה בהשם, אבל, היו לו נסיונות קשים מאוד, שגרמו לו ללכת בדרך שבה הלך. ישראל סקר בפני הרב בפרטי פרטים  את הנסיונות הללו, אבל הרב אינו  מוכן עדיין לדבר עליהם.

 

 "הנסיונות גרמו לישראל כמה מכשולים וכאשר נודע לרבני הישיבה שבה למד   מהדברים האלה_ סברו שאין אפשרות במצב כזה להחזיק אותו בישיבה.זאת, כדי שלא יגרום נזק לבחורים אחרים. אחרי לבטים רבים הוציאו אותו, לצערו ולצערם, מהישיבה.

 

 "כפי שמספרים אנשים, שטוענים שהם יודעי דבר,(והם יודעי-דבר ש.ש.) כאשר שמע  מרן הגאון רבי ישראל קניבסקי זצוק"ל, מחבר ספרי קהלות יעקב, על כוונת הנהלת הישיבה להוציא את ישראל מן הישיבה, שלח לקרוא לראש הישיבה וביקש ממנו שלא יוציא את ישראל מהישיבה. ראש הישיבה הסביר לקהלות יעקב את האילוצים להוציאו אחרי הדברים שנכשל בהם, ובפרט שהם הולכים ונודעים בין הבחורים. הקהלות יעקב השיב לו: דע לך, יש לישראל יצר הרע גדול מאוד ונכון לעכשיו הוא לא משתלט עליו. אולם אם תשאיר אותו בישיבה, עם הזמן הוא יתגבר על יצרו ויהיה תלמיד חכם חשוב וחבל להוציאו.

ראש הישיבה התלבט מאוד ובסוף לא ראה כל אפשרות להשאירו והוציאו  מהישיבה. לימים כשהתדרדר ישראל לאן שהתדרדר, התחרט ראש הישיבה ואמר: אני רואה שהקהלות יעקב שסגור בחדרו, מבין  מה שקורה ועובר על בחורי הישיבה טוב יותר ממני,  הנמצא עם התלמידים בישיבה. כשסיפרתי את הסיפור הזה לישראל הוא התרגש מאוד מאוד ואמר: "אילו היה לי את התבונה להיות באותם ימים בקשר עם הקהלות יעקב לא היה קורה לי כל מה שקרה לי".

 

"בפעם הראשונה שנפגשנו כפי שסוכם ביני לבינו_ היה מדובר על פגישה בודדת. בסיום הפגישה, אחרי כחצי שעה כשכבר קמנו, אמרתי לישראל אני מתאר לעצמי שכבר עברו הרבה שנים שלא למדת סוגיא בעיון. אולי רצונך ללמוד סוגיא בעיון? הוא השיב בחיוב. התישבנו בחזרה ואמרתי לו דברי תורה בהלכות תערובות שמבוססים על חידושים של החזון איש והקהלות יעקב. ישראל התרגש מאוד ובסיום הדברים הביע רצונו לקבוע לימוד  של בערך פעם בחודש או בחדשיים.

 

 "אגב, בסיום הפגישה הראשונה שהיתה, כמדומני, בערך שבוע לפני סוף חודש אב שנת תשנ"ט, ביקשתי ממנו אם יכול לפרסם בטלוויזיה, ששם הוא עובד, דברים חזקים ביותר לטובת הדת. הוא השיב שנראה לו שיותר טוב שהוא יעשה את הדברים באופן סמוי מאשר שהוא יעשה את הדברים בצורה גלויה. שאלתי אותו מה הכוונה באופן סמוי והשיב לי: אתה לא מבין בענינים אלו תשאיר לי כבר איך לטפל בזה. מיד אחר כך הוא יצא לחופשה וכפי שסיפרו לי, בתכנית הראשונה שעשה אחרי זה, בערך בחודש חשוון בשנת תש"ס, תקף בחריפות את מערכת המשפט של המדינה ופירסם איזה דבר שהיה נקרא אז כמדומני "המסמך החסוי" והיה מזה רעש גדול ואולי גם הפסיקו אותו באמצע השידור. כנראה שכוונתו היתה לתקוף את מערכת המשפט שהיא נחשבת במדינה לאויב גדול של הדת ובזה להוכיח שהנלחמים בדת הם אנשים לא הגונים."

 

 "פעם בבואו ללימוד סיפר לי, שלפני הרבה שנים היו עושים פעם בשבוע ברדיו תכנית לחיפוש ניצולי שואה, וכגון שראובן רבינוביץ מחפש את קרובו שמעון שמעונוביץ ומכריזים ברדיו: שמעון שמעונוביץ מעיר פלונית כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש לפנות לראובן רבינוביץ בכתובת פלונית. ואמר לי שעוברת לו בראש הרבה פעמים מחשבה: ישראל סגל כל היודע דבר על מקום הימצאו יפנה לישראל סגל. פשוט, הוא מרגיש את עצמו תלוי בין שמים וארץ ואינו יודע היכן נמצא.

 

" כמה פעמים במהלך הלימודים והשיחות בכה ממש בדמעות. זכורות לי שתי פעמים כאלו: הראשונה כשדיבר על הפחד הגדול שיש לו מיום הדין שאחרי הפטירה, ואמר לי שאין לו שום ספק שעל כל מעשה שעשה בחיים יעמידו אותו במשפט, וממש בכה מרוב פחד. והפעם השניה כשדברנו על מאמר חז"ל בגמ' בסוכה דף נ"ב סוע"א "כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו", שאמר על זה מרן הקהלות יעקב זצוק"ל, שאם אדם מרגיש שיש לו נסיונות יותר גדולים מחבריו, שיידע שיש לו גם נשמה יותר גדולה מחבריו ואם יתאמץ יגיע להישגים יותר גדולים בלימוד התורה ובעבודת השם, ולא כמו שדרך העולם לחשוב, שאם אדם רואה שיש לו נסיונות יותר גדולים מחבריו, עליו להגיע למסקנא שהוא יותר גרוע מבחינה רוחנית ושאין לו סיכוי להצליח ועל ידי זה עלול אדם ליפול ולהישבר. ושורש הענין, מפני  שכוחות הרע מנסים להכשיל את האדם, וזאת כדי לגנוב לו את השפע הרוחני. שכן,לנשמות היותר גבוהות יש שפע רוחני יותר גדול ולכן כוחות הרע מנסים במיוחד להכשיל אותן. כששמע את זה בכה ואמר שאם היה מי שילמד אותו בצורה ברורה את הדברים האלה בצעירותו_ לא היה נופל לדברים שאליהם נפל והיה נשאר בתורה הקדושה. ואדרבה הנסיונות הקשים היו אצלו סיבה להתאמץ יותר בלימוד התורה ובעבודת השם.

 

" כמה פעמים הוא אמר לי שמגלה לי את רחשי לבו הפנימיים ביותר מה שאינו מגלה לשום אדם בעולם. הרבה מהדברים שאמר אינני רוצה לגלות אבל בפירוש אמר לי כמה פעמים שהשאיפה הכי פנימית שיש לו בלב זה שיזכה עוד בחייו לחזור בתשובה וכמה שיותר במהרה, ופירט לי את הקשיים העומדים בדרכו לעשות כזה צעד. אבל אינני רוצה לפרט את הדברים ואמר לי שיודע שהאמת היא שיש להתגבר על כל הקשיים האלו ולחזור בתשובה.

 

" כמה פעמים אמר לי: כל מי  שאתה רואה אותו מתלבט בלבטים שהוא, ישראל, היה מתלבט בהם בצעירותו אם לעזוב את התורה וללכת למחנות אחרים_ תגיד לו בשמי שאין מה לחפש שם. הלכתי לשם כדי לחפש את האושר ולא מצאתי אפילו זכר לזה שם. אין שם לא אמת ולא ערכים, לא הגיון ולא חכמה, הכל רק אוצר מלא של תאוות מטופשות ולא יותר מזה שום דבר. (הדברים הם ממש הדברים שלו ואני מקוה שאני לא פוגע בשום אדם).

 

"ולסיום אני רוצה לספר לך דבר שאולי יהיה אצלך חידוש. מי שדחף אותי להתעסק בהחזרה בתשובה היה במידה גדולה ישראל סגל. הוא אמר לי כי יש פחד להרבה אנשים לעסוק בהחזרה בתשובה מפני שהם חושבים שיש לחילונים איזו משנה מסודרת של הסברת הכפירה והסברת הדרך שלהם בחיים, ולכן מפחדים לעסוק בהחזרה בתשובה, מפני שלא ידעו איך להתמודד עם משנה זו. "ואני אומר לך (כך אמר ישראל סגל) שאין להם שום משנה מסודרת ואפילו משנה לא מסודרת בענין. אצלם כל אחד עושה מה שהוא רוצה ולכל כיוון שהתאוות הבהמיות מושכות אותו ומקשקש במילים ספרותיות איזה הסברים עקומים להסביר את הדרך שלו ואף אחד לא מעיז להגיד לו אתה מדבר שטויות, כדי שלא יגידו שהוא לא מבין בספרות ובפילוסופיה. לך תחזיר בתשובה את כל מי שאתה יכול ותראה שזה כמו שאני אומר. אין להם שום דבר מה לומר".




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/11/2007 00:07 לינק ישיר 


בהצופה התפרסם מאמרו של  שאול שיף. והוא מעיד כי ישראל סגל הרהר תשובה ממש, ולא רק הרהר אלה התקדם בכיון הזה.
במקום שבעלי תשובה עומדים.- אפילו צדיקים כמו הרב אלישיב ובעלי מוסר כמו אחיו דן אינם עומדים-

_________________

מודה ועוזב

השבוע שבקרוב תהיה תוכנית בערוץ הראשון על ישראל סגל ז"ל "נעילה " מישהו יותר מתי זה יהיה ????.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/11/2007 01:21 לינק ישיר 

[quote]

בהצופה התפרסם מאמרו של  שאול שיף. והוא מעיד כי ישראל סגל הרהר תשובה ממש, ולא רק הרהר אלה התקדם בכיון הזה.
במקום שבעלי תשובה עומדים.- אפילו צדיקים כמו הרב אלישיב ובעלי מוסר כמו אחיו דן אינם עומדים-

___הציטוט הוא מתגובה אחרונה של פורום עצור כאן חושבים האשכול על ישראל סגל תגובה אחרונה מהיום .______________


מודה ועוזב

גמרתי לצפות בתוכנית "נעילה " שצפתי בה דרך אתר השידורים של רשות השידור באינטרנט.

ואני חושבת לאחר צפיה בתוכנית ששאול שיף צודק .ומעיד שישראל סגל  " עשה תשובה".

שנשמע בשורות טובות .

נקוה שיחדלו מחלוקת וקיטוב בעם ובציבור הדתי-והחרדי.

ואמת והשלום אהבו .







דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/11/2007 04:11 לינק ישיר 

חשבתם פעם איך העולם היה נראה אם ישראל סגל היה נשאר בישיבה ודווקא ר' דן היה מתפקר?
גם היינו מפסיד'ים משגיח וגם היינו מרוויחים ראש ישיבה...היה יכול להיות מעניין...

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/11/2007 20:57 לינק ישיר 

הודעה של סבאבא:

חלק מצוואתו של ישראל סגל

בעיתון מקור ראשון מביא בטורו העיתונאי שאול שיף  .שביקשו מהגברת סגל לערוך לו טהרה .והיא בשום פנים ואופן לא הסכימה .אז אמרו לה שיעשה את זה דתי ולא חרדי ובלי שידעו מזה והכל בשקט .תגובתה היתה שישראל הזהיר אותה ששום חרדי או דתי לא יגע בגופו אחרי המוות זה היה האיש ששנאתו המשיכה גם אחרי מותו .



ולכל אלה שלא מבינים את דעת הרבנים  הנה אנקדוטה אחת מי היה האיש




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > שאול שיף חושף גילויים חדשים על ישראל סגל
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר