בית פורומים בחדרי חרדים

הסוף לשקרים : מותר לכתחילה לאשה ללבוש פאה.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/3/2009 23:15 לינק ישיר 
הסוף לשקרים : מותר לכתחילה לאשה ללבוש פאה.

ע"פ הוראת מרן פוסק הדור הרב אלישיב שליט"א

מותר אף לכתחילה לאישה ללבוש פאה, והרב הוסיף ואמר שנשותיהן של גדולי הרבנים חובשות פיאות על ראשם.

לצפיה ישירה בתשובתו של הרב, פה:   http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=8668&cat_id=2 



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2009 23:22 לינק ישיר 

באיזה דקה זה?

אגב, כתוב שם שזהנשלח על-ידי 'בד"ץ משמרת הקודש', מוזר



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/3/2009 23:26 לינק ישיר 

הם דווקא הודיעו ל"מרן" שקוראים להם "משמר התורה"

היה צריך להיות לשואל קצת דרך ארץ ל"מרא דארעא דישראל"

ולא להכניס לו את התשובות בכוח... ועוד בדפיקות על השולחן.....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2009 23:27 לינק ישיר 

חדש_דנדשש כתב:
באיזה דקה זה?



07:32



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2009 23:30 לינק ישיר 

לא רק שמותר מלכתחילה אלא עדיף ורצוי חבישת פאה על 99 אחוז מהמטפחות המצויות בדורינו. שכן באם אין מדובר במגלחת שערה לגמרי וחובשת תרבוש הדוק כמנהג קדמוניות. בלתי אפשרי שלא יבצבצו ויתגלו שערות של האשה ממש בצידי הראש או בעורף.  והרי דין ערווה להם מדאורייתא, ר"ל .

ולענ"ד גם יש להדר שלא תהיינה הפאות קצרות מידי אלא תקפנה הראש בריבוי השיער הזר מכל צד ופינה כדי שלא תתגלה ח"ו אף לא שערה אחת מראש האשה.

והרי דעה רווחת ופשוטה היא  ברוב תפוצות ישראל בחו"ל בקרב נשות ישראל הכשרות והצנועות שהיוצאת במטפחת לרחוב לפריצות תחשב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/3/2009 23:36 לינק ישיר 

לא_משהו


תודה רבה לך




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/3/2009 23:42 לינק ישיר 

היה מתסכל לראות את הסרטון.
הוא הסמיך את ועד הרבנים לפסוק בדברים מסוימים ורק בסוף השיחה הודיעו לו שר' אריה (אם שמעתי טוב) גם יושב בה. הוא סומך על אנשים שהוא לא יודע מי הם?
אם ר' חזי היה מתנהג אלי כמו שהוא התנהג לר' אלישיב, הייתי מאוד נעלב. איך הוא מוכן לסבול את הבזיונות האלו? אני לא רוצה לחשוב איך הרגילו אותו לכך...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2009 23:51 לינק ישיר 
מנהג קדמוניות (נ.ב. השיבוש במקור) לגלח את ראשי השבויות.

אמרי_בינה כתב:
לא רק שמותר מלכתחילה אלא עדיף ורצוי חבישת פאה על 99 אחוז מהמטפחות המצויות בדורינו. שכן באם אין מדובר במגלחת שערה לגמרי וחובשת תרבוש הדוק כמנהג קדמוניות. בלתי אפשרי שלא יבצבצו ויתגלו שערות של האשה ממש בצידי הראש או בעורף.  והרי דין ערווה להם מדאורייתא, ר"ל . 


כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה, עַל-אֹיְבֶיךָ; וּנְתָנוֹ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּיָדֶךָ--וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ.  יא וְרָאִיתָ, בַּשִּׁבְיָה, אֵשֶׁת, יְפַת-תֹּאַר; וְחָשַׁקְתָּ בָהּ, וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה.  יב וַהֲבֵאתָהּ, אֶל-תּוֹךְ בֵּיתֶךָ; וְגִלְּחָה, אֶת-רֹאשָׁהּ, וְעָשְׂתָה, אֶת-צִפָּרְנֶיהָ.  יג וְהֵסִירָה אֶת-שִׂמְלַת שִׁבְיָהּ מֵעָלֶיהָ, וְיָשְׁבָה בְּבֵיתֶךָ, וּבָכְתָה אֶת-אָבִיהָ וְאֶת-אִמָּהּ, יֶרַח יָמִים; וְאַחַר כֵּן תָּבוֹא אֵלֶיהָ, וּבְעַלְתָּהּ, וְהָיְתָה לְךָ, לְאִשָּׁה.  יד וְהָיָה אִם-לֹא חָפַצְתָּ בָּהּ, וְשִׁלַּחְתָּהּ לְנַפְשָׁהּ, וּמָכֹר לֹא-תִמְכְּרֶנָּה, בַּכָּסֶף; לֹא-תִתְעַמֵּר בָּהּ, תַּחַת אֲשֶׁר עִנִּיתָהּ.

רש"י שם:
כל כך למה כדי שתהא בת ישראל שמחה וזו עצבה, בת ישראל מתקשטת וזו מתנוולת:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/3/2009 23:53 לינק ישיר 

סוגי הסטיות של הליטאים לא נגמרים לעולם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2009 00:06 לינק ישיר 

בעזהי"ת


לא_משהו כתב:
ע"פ הוראת מרן פוסק הדור הרב אלישיב שליט"א

מותר אף לכתחילה לאישה ללבוש פאה, והרב הוסיף ואמר שנשותיהן של גדולי הרבנים חובשות פיאות על ראשם. 
 




   פותח האשכול נוקט בדיוק באותה שיטת תעתוע של העסקנים שם בהקלטת הוידאו. הוא מנסה להעמיס על מרן הגרי"ש אלישיב את הדעות שלו, וכל דבר שמרן אומר ואינו מתאים לו - זורק אותו החוצה כלאחר יד.

    "הצרה של הפאות. איך אפשר לתקן את זה? זה כבר מושרש. גם גדולים וטובים הולכים עד כאן (מחווה בידיים על כתפיו) עם הפאות הזה! פריצעס שאין כמוהו! ... איך אתה יכול לעכל את זה?? זה התחיל מן הגדולים... ראש ישיבעס... צדיקים... כולם נכשלים בזה!... מה אתם יכולים לעשות??".

   איזה דברים חריפים! איזה דברים חריפים! איזה איזה איזה דברים חריפים! 
  




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2009 00:45 לינק ישיר 

אפשר כבר אחת ולתמיד, לקבל הסבר למה מותרת הפיאה???

הרי לכולנו יוצא להיפגש לא פעם מול חילוניה שאומרת: תאמיני לי, הפיאה ממש יושבת לך יופי.. לעולם לא אבין מה הרבנים רוצים להשיג בזה...

פעם שאלתי חברה לצוות מה היא עונה כששואלים  אותה על זה... היא ענתה לי שבעלה אמר לה שבגמרא כתוב שבתקופת הגמרא יכלה אישה ללכת עם קערה שקופה על ראשה ולצאת ידי חובת כיסוי... הרעיון הוא כיסוי.

זה מדליק . לא? ואולי זה גם אומר שפחות חשוב המראה אלא יותר האפשרות מגע בזה??

אז:
חזרתי לשאלת הפתיחה:
אפשר כבר אחת ולתמיד, לקבל הסבר למה מותרת הפיאה???



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2009 10:07 לינק ישיר 

כנרתמתוקה כתב:
אפשר כבר אחת ולתמיד, לקבל הסבר למה מותרת הפיאה???

הרי לכולנו יוצא להיפגש לא פעם מול חילוניה שאומרת: תאמיני לי, הפיאה ממש יושבת לך יופי.. לעולם לא אבין מה הרבנים רוצים להשיג בזה...

פעם שאלתי חברה לצוות מה היא עונה כששואלים  אותה על זה... היא ענתה לי שבעלה אמר לה שבגמרא כתוב שבתקופת הגמרא יכלה אישה ללכת עם קערה שקופה על ראשה ולצאת ידי חובת כיסוי... הרעיון הוא כיסוי.

זה מדליק . לא? ואולי זה גם אומר שפחות חשוב המראה אלא יותר האפשרות מגע בזה??

אז:
חזרתי לשאלת הפתיחה:
אפשר כבר אחת ולתמיד, לקבל הסבר למה מותרת הפיאה???


טעות נפוצה היא לחשוב שכיסוי השיער קשור ליופי, או יותר נכון "למניעת יופי".
כתוב שצריך לכסות את הראש, נקודה.
לא כתוב בשום מקום שזה נועד כדי למנוע יופי.

בכל שאר הדינים בתורה, האם את מנסה לעשות אנליזה ולהבין את הסיבה
לכל איסור או מצווה, ולהתאים אותה לרוח הזמן ?
כי אם כך את עושה, את נותנת הצדקה לאלו שאומרים שיש מצוות שאבד עליהם הכלח.
(האם אף פעם לא שמעת שאלה כגון "איזה עבודה יש בלהדליק אש, פעם שלא היה גפרורים וכו...)

ולעניין צניעות, מתי כבר יבינו אחת ולתמיד שישנן נשים שילכו בפיאה כאורך הגלות ויראו כמו שק תפו"א
וישנן נשים שילכו בפיאה קצרצרה ויראו כמו ,,,,,,,,,

ובחזרה לשאלת הפתיחה שלך,
את צריכה לשאול  "אפשר כבר אחת ולתמיד, לקבל הסבר למה אסורה הפיאה???





דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2009 10:11 לינק ישיר 

ניו יורקר

דע לך שהצרה הזו ששמה התקפות הפרענקים והאלישירים על הפאות אותן לובשות נשותינו עומדת להיפסק

ב"ה בתקופה האחרונה נכנסו למודה פיאות קצרות וזה הטרנד שהולך לכבוש את כל השוק בסערה תוך שנתיים שלוש

ושוב לא נשמע כל היום הערות על כמה שהפאות ארוכות ולא צנועות, נראה איך הם יתגוללו עלינו עכשיו 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2009 11:01 לינק ישיר 



בלי להיכנס לפרטים זה ברור שכל ההתנגדות לפאות היא מוזרה בלשון המעטה.

לא ראינו כ"כ הרבה כרוזים ועניינים על זהירות בעניינים דאורייתא שהציבור פרוץ בהם בצורה נוראה.

רק בעניינים של חומרות יש השקעה כ"כ גדולה. ההתעקשות על הדברים היא היא הראיה שהם שוליים.

כך לגבי השמיטה, הטלפונים הכשרים וכו' וכו'. במקום להתמקד בגופי תורה שמי שיחזק אותם לא יזכה בכוח כלשהו, כי כולם מסכימים לגביהם, נטפלים לדברים שיש בהם מחלוקת ומנסים בכך להראות כוחו של מי גדול יותר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/3/2009 11:21 לינק ישיר 

חסידי החומרות טוענים שמכיוון שדור שלנו פרוץ בהרבה מדורות הקודמים, נדרשות חומרות מיוחדות שלא היו בדורות הקודמים.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/3/2009 11:26 לינק ישיר 

כנרתמתוקה,

אם את אכן שואלת בתמימות ולא כדי לקנטר, אשמח להסביר לך את יסודי הדברים בענין, והם פשוטים כל כך.

יש שני דינים נפרדים לגמרי. 1) דין ערווה.  2) דין צניעות.

1)דין גילוי ערווה הינו איסור חמור ביותר ומדאורייתא. והינו נוהג בכל מקום ובכל זמן בשווה כפי שהגדירוהו חז"ל. חכמי התלמוד הגדירו ביחס לנשים האסורות עלינו כי "שיער באשה ערווה" , נקודה. כמובן שמדובר בשיער האשה שלה עצמה כל זמן שמחובר לגופה.

2) דיני צניעות הם מורכבים הרבה יותר, ולפי ההלכה בהרבה מהמקרים הגדרת מה נחשב צנוע ומה לא תלוי בנוהג באותה תקופה ובאותו מקום בו מדובר. כל הופעת לבוש או אי לבוש חריגה המושכת את העין הינה התנהגות לא  צנועה. ולכן הדבר נתון לשיקול דעת הדיינים בתקופה המסויימת ובעדה או קהילה המדוברת.

לדוגמה, בדורות מסויימים ובמקומות ידועים באיזורים מדבריים נשים כשרות וצנועות הלכו יחפות ללא כל חשש שזה מושך עין מישהו לעומת זאת לא עלה על דעתן לחשוף את חלק זרוען מהמרפק לכף היד ולפריצות נוראה היתה חשיפה כזו נחשבת. 

לעומת זאת,  בימינו אנו בארצות צפוניות יותר, גילוי כף הרגל בפהרסיה פריצות נוראה היא ואילו גילוי החלק התחתון של הזרוע הקרובה לכף היד אין חושש לכך כי הדבר רגיל ומצוי.

וכך ניתן להתדיין על צניעות צורות פאות ומטפחות עד כמה מושכות את תשומת הלב,  אך ברור לכל בר בי רב שזה תלוי בנוהג המקום ואין דומה דין בורו פארק לדין מאה שערים, והכל כמנהג המקום לא להיות חריגה ובולטת בהופעת שחץ. אך חלילה אין שום איסור על בנות ישראל להיות נאות ומכובדות, אדרבה מצוות הן לא להראות מנוולות ומוזנחות.

מסקנת הדברים. חשיפת שיער של האשה עצמה ולו קצוות מינימליות הן איסור דאורייתא חמור דערווה. והלובשת מטפחת עלולה להכשל בזה (זה עיקר הדין, ולא נכנס לפרטים ההלכתיים כדין עוברת על דת יהודית או עוברת על דת ישראל, וכן באשר להבדלים לגבי ק"ש ותפילה ובאשר לחצר או רשות הרבים, או מדוע נשואה ולא פנוי'ה, כי אין כאן מקומן של פילפולים ופרטים אלו).

ואילו פאות כאלה ואחרות אם הן צנועות או לא זאת יקבע כל פוסק לפי עדתו מקומו ותקופתו והמקובל בהם. אך ודאי שאין עליהם דין ערווה מדאורייתא.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > הסוף לשקרים : מותר לכתחילה לאשה ללבוש פאה.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.