בית פורומים החרדים והאינטרנט

שיטת צאנז בלימוד פנימיות התורה בדורנו.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-10/8/2009 20:41 לינק ישיר 
שיטת צאנז בלימוד פנימיות התורה בדורנו.

ביומא דהילולא קדישא של הדברי חיים מצאנז זיע"א דיבר האדמו"ר מצאנז שליט"א,שאי אפשר ללמוד פנימיות התורה בדורנו בלי ללמוד קודם ש"ס ופוסקים כמו שצריך ולזכך את מאוד את הנשמה ואת הגוף במידות ואת כל הדברים שנדרשים להשלים את עצמם.

והוסיף ואמר,שלא מצינו אצל אבותינו בהונגריה שלמדו פנימיות התורה ברבים,ואפילו מי שהשלים את עצמו ולמד פנימיות התבייש בזה ברבים,וכן סיפר האדמו"ר מצאנז שליט"א שמי שהשלים את עצמו כמו שצריך בקדושה ובטהרה ובלימוד ש"ס ופוסקים היה סוגר את ביתו על מנת שלא יראו אותו לומד פנימיות.

וכן אמר האדמו"ר,שמי שרוצה להתעסק בדברי חסידות,צריך להתעסק בדברי חסידות המובנים לכל נפש(ומכאן מובן ממילא שמי שלא מבין גמרא ותוספות כמו שצריך,לא יכול להבין דרושים עמוקים בחסידות).

האדמו"ר הוסיף,שזה חלק ממדווי ובלבולי דורנו שלומדים ישר פנימיות התורה,בלי ללמוד קודם נגלה ולהשתלם בקדושה כמו שצריך,ורואים את זה בחוש אמר האדמו"ר שכאשר כותבים שיש שיעור בפנימיות התורה כולם באים,וכאשר יש שיעור בגמרא ותוספות,כולם מוצאים סיבות לא להגיע.


האדמו"ר סיפר בשם מחותנו,שפעם ראה הדברי חיים מצאנז זיע"א,בחור שלומד משניות וגער בו ואמר לו שילך ללמוד גמרא ותוספות,ומשניות ילמד כשיהיה זקן,מכיוון שבגיל הנעורים צריך ללמוד הרבה גמרא ותוספות.


כמובן דיבר האדמו"ר מצאנז שליט"א,שיסוד החשוב בעבודת ה' של האדם זה ללכת ממדרגה למדרגה סור מרע ועשה טוב,בלי להפוך את הסדרים הנכונים לעבודת ה' של האדם,וכמובן קודם כל לקיים שו"ע כדבעי וללמוד הרבה גמרא ותוספות כי זה דבר היחידי שיכול לרומם את האדם כמו שצריך ולזכך את נשמתו,האדמו"ר הוסיף ואמר שכל דף גמרא ותוספות מזכך את נשמה מאוד מאוד.


האדמו"ר אמר,שאין לנו אלא להתעסק בגמרא ותוספות,ט"ז וש"ך,מגן אברהם,וסמ"ע,שהם ניתנו לכל אחד על מנת להתייגע כמו שצריך.

וכן אמר האדמו"ר שליט"א,שכל דרך בעבודת ה' של האדם צריכה להיות לפי מדרגתו,וכל אחד יש את הדרך שלו על פי נשמתו שנאמר חנוך לנער על פי דרכו.

והזכיר האדמו"ר בשם אביו הגה"ק זצ"ל,שלא רצה שבחורים יתעסקו בחסידות,אלא יהיו שקועים בלימוד גמרא ותוספות.

וכן זירז האדמו"ר,שלא יהיה אחד שרוצה להשתייך לעדת חסידי צאנז,שלא לומד כל יום גמרא ותוספות.

והוסיף ואמר,שמי שזכה מצד נשמתו והשלים את עצמו כמו שצריך בנגלה ובזיכוך הנשמה והמידות,ה' יעזור לו ללמוד את תורת הח"ן.

יש לציין שכל דברי קודשו של האדמו"ר מצאנז שליט"א,התבססו על פי הספרים הקדושים,ועל פי דברי אבותיו ורבותיו הקדושים.
*--startfragment **--startfragment **--startfragment *



תוקן על ידי שייעה84 ב- 10/08/2009 20:39:31

 



תוקן על ידי שייעה84 ב- 10/08/2009 20:40:11




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/8/2009 21:48 לינק ישיר 

ב"ה

תודה, נשמע מעניין.
אם יש לך מקורות מעניינים לגבי דמותו המיוחדת של רבי חיים הלברשטאם מצאנז זצ"ל בעל ה"דברי חיים" ומייסד אותה חסידות נשמח לשמוע.
ואגב, האם ממשיכי דרכו נאמנים לדרכו קרי בהלכות שפסק ?
לדוג' ידוע שפסק נגד חבישת 'פיאה נוכרית'.

תוקן על ידי eman0n ב- 10/08/2009 21:46:40




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2009 11:23 לינק ישיר 
מקורות רבים על דמותו של הגה"ק הדברי חיים מצאנז זיע"א


יש הרבה ספרים עליו,הייתי ממליץ לך לקרוא את את 3 הכרכים של הספר רבנו הקדוש מצאנז של הרב וייסברגר ז"ל מירושלים,שם מסופר בהרחבה על בית צאנז.

באשר לחבישת פאות נוכריות,נראה לי שהיום יש נשות חסידים בצאנז שהולכות עם פאות,אבל מן הסתם שצאצאיו מקפידים על העניין שלא לחבוש פאות.



תוקן על ידי שייעה84 ב- 11/08/2009 11:30:23




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2009 12:10 לינק ישיר 

עם כל הכבוד לאדמו"ר הנ"ל
אין שום איסור ללמוד חכמת הקבלה, ומי שחושב שיש בעיה פשוט לא ירד לעומק ההבנה בעניין הזה.
ובפרט כעת שנגלה לנו מלאך מן השמיים בעל הסולם שכל גדולי התורה שראו דבריו נבהלו ונחרדו עד עמקי נשמתם, נוכח גילוי הדברים בשפה פשוטה לכל מבקש ה'.
אני בטוח במאה האחוזים שהכותב שכתב הדברים לא מבין מהי קבלה כלל, מהם פנימיות.
לבוא ולצאת בהצהרות של שצריך להגיע לדרגה וכד', ולא כל אחד, רק הבקי בש"ס ופוסקים. כבר ענו על כך גדולי עולם שהאר"י והרמח"ל וכו' עזבו העולם קודם גיל 40 .
ומה עוד ,שמטרת הלימוד זה להגיע לדביקות בה', ומי שלומד זאת כמקצוע, בוודאי שהלימוד הזה לא יצלח בו.
כי הלימוד הזה לא לקנות שם והשגות וכו' אלא להדבק בבורא פשוטו כמשמעו.
כפי שמבאר הסולם פשוט בכל כתביו.
רק צריך להתבונן.
לצאנז אין שום שיטה בפנימיות, כי אין להם שיטה כזאת, ואף אדמו"ר או צדיק או מקובל לא ביארו את חכמת הקבלה בצורה מסודרת, ובסדרים מדוייקים, ומילון מונחים, וביאורים מדהימים כפי שבעל הסולם ביארה, ועמל שעות ויזע בשכל רב, , ויבואו כמה צפצפנים ויאמרו כל מיני הבלים "לא ללמוד פנימיות". זה פשוט השפלת קרן התורה.
ללא כתבי הסולם אי אפשר אפילו להבין מה התורה אומרת!
וזה בדוק, צא ובדוק בחסידות צאנז מה רוח השורה במחנה, נכון יש עובדי ה',שמה, אולם אין הם מודל לחיקוי, אבל כשנבדוק איפה יראת ה', נמצא שם פיאות ססגוניות, הפך דעתו של אדמו"ר מצאנז זצ"ל, ונהירה אחרי עולם הזה בשם התורה והחסידות.
זה לא לתפארת ישראל אלא לתפארת האגו הגדול והבהמי.
ע"כ.



תוקן על ידי אלעאידלע ב- 11/08/2009 12:09:49




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2009 12:20 לינק ישיר 

דברי כ"ק המקובל האלוקי עיר וקדיש מן שמיא נחית רבי יהודה לייב הלוי אשלג בהקדמה לספר הזוהר
וזה שאמרו בתיקונים (תיקון ל' נתיב תנינא) וז''ל קומו ואתערו לגבי שכינתא דאית לכון לבא בלא סוכלתנו למנדע בה, ואיהי בינייכו. קומו והתעוררו בשביל השכינה הקדושה, שהרי יש לכן לב ריקן בלי בינה לדעת ולהשיג אותה. אע''פ שהיא בתוככם. ורזא דמלה קול אומר קרא, כגון קרא נא היש עונך, ואל מי מקדושים תפנה. והיא אומרת, מה אקרא, כל הבשר חציר, כלא אינון כבעירן דאכלין חציר, וכל חסדו כציץ השדה, כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין, וסוד הדבר, כמ''ש (ישעיה מ') קול אומר קרא, שקול דופק בלבו של כל אחד ואחד מישראל לקרות ולהתפלל להרמת השכינה הקדושה, שהיא כללות נשמות של כל ישראל (ומביא ראיה מהכתוב קרא נא היש עונך, שקריאה פירושו תפילה) אבל השכינה אומרת מה אקרא, כלומר אין בי כח להרים את עצמי מעפר, בשביל שכל בשר חציר, כולם המה כבהמות אוכלי עשב וחציר, כלומר שעושים המצות בלי דעת כמו בהמות, וכל חסדו כציץ השדה, כל החסדים שעושים, לעצמם הם עושים, כלומר שאין כונתם במצות שעושים, שתהיינה בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם אלא רק לתועלת עצמם הם עושים המצות. ואפילו כל אינון דמשתדלי באורייתא, כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין ואפילו הטובים שבהם, שמסרו זמנם על עסק התורה, לא עשו זה, אלא לתועלת גופם עצמם. בלי כונה הרצויה, בכדי להשפיע נ''ר ליוצרם. בההוא זמנא, וכו' רוח הולך ולא ישוב, לעלמא, ודא איהו רוחא דמשיח. בעת ההיא, נאמר על הדור, רוח הולך ולא ישוב, להעולם, דהיינו רוח המשיח. הצריך לגאול את ישראל מכל צרותיהם עד לגאולה השלמה לקיים הכתוב, ומלאה הארץ דעה את ה' וגו' הרוח הזה נסתלק לו והלך, ואינו מאיר בעולם. וי לון מאן דגרמין דיזיל ליה מן עלמא, ולא יתוב לעלמא, דאילין אינון דעבדי לאורייתא יבשה, ולא בעאן לאשתדלא בחכמה דקבלה. אוי להם לאותם אנשים הגורמים, שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה, הם העושים את התורה ליבשה, כלומר, בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. ווי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא. אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם. עכ''ל.

עא) וטעם דבריהם הוא, כמו שבארנו, שבהיות כל עוסקי התורה, מזלזלים בפנימיות שלהם, ובפנימיות התורה, ומניחים אותה, כמו דבר שאין צורך בו בעולם, ויעסקו בה רק בשעה שלא יום ולא לילה, והמה בה, כעורים מגששים קיר. שבזה, המה מגבירים את חיצוניותם עצמם, דהיינו תועלת גופם, וכן חיצוניות התורה, המה מחשיבים על פנימיות התורה, ואז המה גורמים במעשיהם הללו, שכל בחינות החיצוניות שישנן בעולם מגבירות את עצמן על כל חלקי הפנימיות שבעולם, כל אחת לפי מהותה, כי החיצוניות שבכלל ישראל, דהיינו עמי הארצות שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבכלל ישראל שהם גדולי התורה. וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם. וכן חיצוניות כל העולם, שהם אוה''ע, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם. ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, דהיינו כמ''ש ז''ל (יבמות ס''ג) אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. דהיינו כמ''ש בתיקונים הנ''ל שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו.

ואחר שבעונותנו הרבים נעשינו עדי ראיה לכל האמור בתיקונים הנ''ל. ולא עוד אלא שמדת הדין פגעה דוקא בהטובים שבנו. כמ''ש ז''ל (ב''ק ס') ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים תחילה. ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא, וכו', לא נשאר לנו אלא השרידים שבארצנו הקדושה. הנה מעתה מוטל רק עלינו שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, וכל אחד ואחד מאתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה, ואז יזכה כל אחד ואחד מאתנו להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת ישראל שבו, שהיא צרכי הנפש על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת אוה''ע שבו, שהיא צרכי הגוף. ויגיע כח הזה גם על כלל ישראל כולו עד שעמי הארצות שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם ויצייתו להם. וכן פנימיות אוה''ע, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם. שהם בעלי החורבן. וכן פנימיות העולם, שהם ישראל יתגברו בכל שבחם ומעלתם על חיצוניות העולם, שהם האומות. ואז כל אוה''ע יכירו ויודו במעלת ישראל עליהם. ויקיימו הכתוב (ישעיה י''ד) ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה' וגו'. וכן (ישעיה מ''ט) והביאו בניך בחוצן ובנותיך על כתף תנשאנה. וז''ש בזוהר נשא דף קכד ע''ב וז''ל בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר וכו' יפקון ביה מן גלותא ברחמי דהיינו כמבואר. אכי''ר.

הקדמת פנים מאירות ומסבירות: דברי קודשו
ובזה תבין מש''כ בזוהר דבחבורא דא יפקון בני ישראל מגלותא, וכן עוד בהרבה מקומות, שאך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה, וכן אמרו ז''ל המאור שבה מחזירו למוטב, ודקדקו זה בכונה גדולה להורותינו דרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב, דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה, והגם ששלימות הדעת מקוה לנו, בביאת משיח צדקינו, אמנם כתיב יהיב חכמתא לחכימין וכו' ואומר ובלב כל חכם לב נתתי חכמה, וע''כ להתפשטות גדול של חכמת האמת בקרב העם, אנו צריכים מקודם, באופן שנהי' ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו, ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה, והבן היטב:

וכיון שכן הרי אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה, ולא הי' כן בזמן הקודם מפני היראה מתערובת תלמידים שאינם מהוגנים, כמו שהארכנו לעיל, וממילא היה זה לעיקר הסיבה של אריכת הגלות בעוה''ר עד היום הזה, והיינו שאמרו חז''ל אין משיח בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי, היינו שכולם יהי' פרושים מרדיפה אחר התאוה והכבוד, שאז יהי' אפשר לקבוע מדרשות ברבים, להכינם לביאת מב''ד כנ''ל: או בדור שכולו חייב דהיינו בדור כזה, שפני הדור הוא כפני הכלב, ויראי חטא ימאסו, וחכמת סופרים תסרח בהם וכו', אשר אז לאידך גיסא, יהי' אפשר להסיר השמירה היתירה, וכל הנשאר בבית יעקב ולבו דופק להשגת החכמה והתכלית, קדוש יאמר לו ויבוא וילמוד כי אין עוד חשד ופחד, פן ואולי לא ישאר עומד על מדותיו ויצא ויסחור אותה בשוק, כי כבר אפס קונה מההמון כולו, וכבר החכמה מאוסה בעיניהם באופן שאין להשיג תמורתה, לא תאוה ולא כבוד, ולפיכך כל הרוצה לכנוס יבוא ויכנוס, וישוטטו רבים ויתרבה הדעת בכל אותם הכדאים לה, ובזה נזכה בקרוב לביאת משיח צדקינו ופדות נפשינו בב''א:


*-- http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:trackback="http://madskills.com/public/xml/rss/module/trackback/"> http://pnimiut.blogli.co.il/ashlag/hakdama_lesefer_hazohar/" dc:identifier="http://pnimiut.blogli.co.il/ashlag/hakdama_lesefer_hazohar/" dc:title="הקדמה לספר הזוהר" trackback:ping="http://pnimiut.blogli.co.il/ashlag/hakdama_lesefer_hazohar/trackback/" /> *



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2009 12:38 לינק ישיר 
אתה יכול לקרוא את כל המאמר של האדמו"ר מצאנז שליט"א.

זה פורסם בבטאון של צאנז לפני כמה זמן,האדמו"ר שליט"א התכוון לומר שיש סדר בלימוד תורה ובעבודת ה' ולא כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול.

כמובן ששיטתו של בעל הסולם זיע"א,היא שיטה נפלאה ומתוקה להבנת תורת הנסתר,אך צריך לדעת מתי ולמי.

ודרך אגב,שיטת אשלג היא שיטה ליחידים היא לא שיטה לרבים,זאת שיטה לאנשים שמוכנים לפשוט את צווארם בשביל לעבוד את ה' יתברך בכל רגע ורגע.

לגבי מה שאמרת לגבי הפאות של נשות צאנז,אני לא מכיר כי אני לא גר שם,אבל זה לא פוסל את שיטתה של החסידות,ותמיד יש אנשים שלא עושים מה שהרב'ה שלהם אומר.

בחב"ד ובאשלג ובברסלב אין בעיות?,בכל מקום יש בעיות וצריך לבדוק כל מקרה לגופו מאיפה הוא בא.



תוקן על ידי שייעה84 ב- 11/08/2009 12:37:52




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2009 15:14 לינק ישיר 

שיטת בעל הסולם מיועדת לכלל ישראל מתוך פתיחה כוללת לפמו"ס
"..אמנם הבטיחו לנו בזוהר הק', דעתידא חכמתא דא להגלות לגמרי בסוף יומיא ואפילו לקטנים, ועוד אמרו דבחיבורא דא יפקון בני ישראל מן גלותא, פי' שבהגלות חכמת האמת יזכו ישראל לגאולה השלימה, וכן אנו רואים שלאט לאט מתגלה דברי הזוהר והסודות הכמוסים בחכמת האמת, דור אחר דור, עד שנזכה שיתגלה כל החכמה הזו, ואז נזכה לגאולה השלימה:
ועם כל הכבוד מילים הללו שלך, פשוט מתעלמים מפורשות, ממה שכתב רבינו בעל הסולם: הקדמת תלמוד עשר הספירות כי כל הטענות הללו מעצת היצר ומרמותיו, והדברים פשוטים.
מתוך הקדמת תלמוד עשר הספירות
בריש מלים, מצאתי לי צורך גדול לפוצץ מחיצת ברזל, המצויה ומפסקת בינינו לבין חכמת הקבלה, מעת חורבן הבית ואילך, עד דורנו זה, שהכבידה עלינו במדה חמורה מאד, ומעוררת פחד שלא תשתכח ח''ו מישראל.
והנה
כשאני מתחיל לדבר על לב מי שהוא, אודות העסק בלימוד הזה, הנה היא שאלתו הראשונה, למה לי לדעת כמה מלאכים בשמים, וכיצד נקראים בשמותיהם, האם לא אוכל לקיים כל התורה כולה בפרטיה ודקדוקיה בלי ידיעות הללו.
שנית ישאל, הלא כבר קבעו חכמים, שצריכים מתחילה למלאות כריסו בש''ס ובפוסקים. ומי הוא שיוכל לרמות את עצמו שכבר גמר כל התורה הנגלית, ורק תורת הנסתר חסרה לו.
שלישית, הוא מפחד שלא יחמיץ ח''ו מחמת העסק הזה. כי כבר קרו מקרים שנטו מדרך התורה בסבת העסק בקבלה. וא''כ הצרה הזאת למה לי. ומי פתי יכניס את עצמו בסכנה על לא דבר.
רביעית, אפילו החובבים את הלימוד הזה, אינם מתירים אותה אלא לקדושים משרתי אל, ולא כל הרוצה ליטול את השם יבא ויטול.
חמישית, והוא העיקר, כי קיימא לן בכל ספק, אשר פוק חזי מאי עמא דבר, ועיני הרואות, שבני תורה שבדורי כולם המה עמי בדעה אחת, ושומטים ידיהם מלימוד הנסתר, וגם מיעצים לשואליהם, שבלי שום פקפוק מוטב ללמוד דף גמרא במקום העסק הזה.

הייתי מציע לך ללמוד הקדמת תלמוד עשר הספירות בעיון רב והדברים הללו פשוטים לכל מעיין בינוני כפי שהצהיר מורינו הק'




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-11/8/2009 17:58 לינק ישיר 
תודה רבה,אני ילמד את ההקדמה.


מה שראיתי גם,שב"ה אצל אשלג אין שם הכרח להיות חסיד אשלג גם מי שלומד את התורות שלהם אין לו מן ההכרח להיות חסיד אשלג.

בניגוד לכמה חסידיות שברגע שאדם מתחיל ללמוד את התורה שלהם,הוא חש צורך להיות חלק מהם כגון חב"ד או ברסלב,ויש גם כאלו שם שמנסים לכפות על האדם את דרכם בחסידות.



תוקן על ידי שייעה84 ב- 11/08/2009 17:55:57




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/8/2009 17:13 לינק ישיר 

אכן, רבינו גם לא הגדיר דרכו כחסידות,אלא תלמידיו קבעו לרבי עליהם כידוע, ודרכו היא לכלל ישראל, ח"ו שבתורה יש כפיה ,"ואין כפיה ברוחניות" כפי שכתב כמה פעמים בביאורו בחכמה.
ואמר בלשונו הק' שללא לימוד האריז"ל גם הבעש"ט לא נדע.
והוא בהקדמת פנים מאירות ומסבירות, מובא לפניך להלן:
אות ט'
 ותמור זה חביבה יתירה מודעת לנו מאתו יתברך שהגיענו וזכינו, לרוח אפינו הבעש''ט ז''ל, אשר פרשת גדולתו ועוצם קדושתו, למעלה מכל הגה ומכל מלה, לא התבוננו ולא יתבוננו בו, זולת אותם הזכאים ששמשו לאורו, וגם הם לשיעורין, כל או''א לפום מאי דקביל בלבי': והן אמת, שאור תורתו וחכמתו הק', נבנים על אדני הקודש מהאר''י ז''ל ביחוד, אמנם אין ענינם דומה זה לזה כלל, ואסביר זה ע''ד משל למי שנטבע בנהר, והוא עולה ויורד כדרך הנטבעין, שלפעמים נגלים רק שערות ראשו, ואז מטכסים תחבולות, איך לתופסו ולהצילו דרך ראשו ולפעמים נראה גם גופו, ואז מטכסים תחבולות, לתופסו מכנגד לבו: כן הענין הזה, אחר שאיש ישראל נטבע במים הזדונים גלות העמים, מאז עד עתה, נמצא עולה ויורד, ולא כל הזמנים שוים, אשר בזמן האר''י ז''ל לא נראה אלא ראשו, וע''כ טרח האר''י ז''ל בעדינו, להצילנו דרך ראש, ובזמן הבעש''ט ז''ל הי' הרוחה, וע''כ הי' לברכה בעדינו, להצילנו מכנגד הלב, והי' לנו לתשועה גדולה ונאמנה:

ובעוה''ר חזר ונהפך הגלגל בדורינו זה, וירדנו פלאים, כמו מאגרא רמא לבירא עמיקתא, ונוסף עלינו התנגשות העמים, אשר בלבל כל העולם כולו, ונעשו הצרכים מרובים, והדעת קצרה, ומשובשה בזוהמת החומר, הנוטל חלק בראש, ועבדים רוכבים על סוסים, ושרים לארץ יהלכו, וכל הנאמר במתניתין במס' סוטה הנ''ל נתקיימה בנו בעוה''ר ושוב נעשה מחיצה של ברזל, גם לאור הגדול הזה של הבעש''ט ז''ל, אשר אמרנו שהולך ואור עד נכון גאולתינו השלימה, ולא האמינו חכמי לב בהאפשרות בדור יבוא ולא יוכלו לראות לאורו, והנה חשכו עינינו נשינו טובה, ובראותי זה אמרתי עת לעשות, וע''כ קמתי לפתוח בהרחבה פתחי אורה של האר''י ז''ל, שהוא הוא המסוגל ומוכשר גם לדורינו זה כנ''ל, וטובים השנים מהאחד:




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/8/2009 18:14 לינק ישיר 
אז איך זה שבאשלג יש היום גם חסידיות למיניהם?

יש היום את הקבוצה של הרב גוטליב,שהוא אדמו"ר לכל דבר,ויש גם את שאר אדמו"רי אשלג.
הרי לכאורה,זה לא היה רצון בעל הסולם,אז איך יש כל כך הרבה קבוצות שמנסות להוכיח שהם מחזיקות את דרך אשלג.
סתם לדוגמא,בכמה חסידיות זה לא ככה בצאנז זה לא ככה,וגם בבעלזא זה לא ככה.













דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-12/8/2009 22:08 לינק ישיר 

שייעה84,
אני חושב ששאלת שאלה חשובה שצריך לתת עליה את הדעת...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/8/2009 04:54 לינק ישיר 

בס" ד אור ליום ה כג מנחם אב התשס"ט
לענ"ד הגיע הזמן כבר להפסיק את דרך תורת החסידות שהיתה טובה לחו"ל ויש לעסוק בתורת חכמת האמת ואין שום איסור לעסוק בה בשום גיל ואדרבה מי שיעסוק בקדושה ובטהרה יזכה לגאולה השלימה ואין לאותם רבנים ו"אדמורי"ם" על מה להסתמך ואין דבריהם יותר מדברי האלד'י רשב"י והאר"י ז"ל מהר"ל מפראג הרמח"ל הגר"א הרש"ש החיד"א הבן איש חי ועד אחרון רבנו בעל הסולם האר"י אשלג זצ"ל ולא היתה לו כוונה לפתוח עוד חצר חסידות "אשלג " וכל אלו הבאים כביכול בשמו הם אינם מייצגים אותו כלל ועיקר והאמת והשלום אהבו.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2009 13:36 לינק ישיר 
כל הגישות שהם נגד לימוד פנימיות בזמן הזה,מקורן בתורת חו"ל.

בעז"ה.

שיטת חו"ל נצמדת מאוד רק ללימודי נגלה ש"ס ופוסקים,תורת א"י מחברת את העולמות ומדגישה בחשיבות לימוד פנימיות התורה וחשיבות עולם האגדה בכלל. ואכן בכללי צריך לשאוף שלא יהיה חצרות למיניהם או קהילות למיניהם אלא צריך שתיהיה תורת אחת לכולם,בלי אנ"ש וסגידה לצדיקים,מה עוד שמקובל בפי כמה אדמו"רים שתורת החסידות נשכחה והיום בימינו כבר אין חסידות,ולכן צריך להיצמד לתורת האמת בלי מחלוקות ופילוגים.

תוקן על ידי YOSI84 ב- 13/08/2009 13:41:04




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2009 17:14 לינק ישיר 

כבר אמר רבינו בעל הסולם
"המופת הגדול שכל מי שיש לו משיכה לסודות התורה יש לו משיכה לארץ ישראל"
ואידך זיל גמור

רציתי עוד להוסיף: מובא בסוף ספר שערי אורה "במחשכים הושביני כמתי עולם" (איכה)
זה תלמודה של בבל- שאינו מאיר אלא על ידי ספר הזוהר
תורה זו שהיא מגלותינו- אינה יכולה להאיר אלא ע"י ספר הזוהר הקדוש.
אפשר להבינה ללא הזוהר, אבל מטרת התורה ,כפי שכתוב בגמרא: "שהמאור שבה מחזירו למוטב!.
ואם לא מחזירו למוטב אלא מחפש כל העולם, בהיתרים דחוקים, כגון פיאות שחץ נוכריות , ומסעדות לוקסוס בהכשר בד"ץ לאכול ולזלול ולשבוע והכל בהכשר הבד"ץ שליט"א מרנן ורבנן.
ולא כפי שהתורה הזהירה והייתם קדושים! קדש עצמך במותר לך, והולכים לנפוש באמריקה ובאירופה במלונות של גויים, והכל אומרים זוהי "חירות" וכד'
ועושים "יום נופש לאישה החרדית" וימי טיולים המבזבזים את הזמן בהבל וריק, לא נופש המיוסד על אדני פנימיות התורה בטהרתה, על מנת לקדש ארצינו בלימוד התורה הפנימית.
לכן עלתה בימינו הרס וחורבןאדיר בכל מכמני התורה,ואין איש שם על  לבקש את ה',
ומי כיום  משתוקק שיבנה הבית הגדול של ה' הנחרב זה אלפיים שנה, האדמור"ים שליט"א יושבים בכסאותיהם וממשיכים את הגלות, ונוח להם בעולם הזה כך. זה לא צורה של עבודת ה'.
זה המשכיות של תורה דחו"ל.


תוקן על ידי אלעאידלע ב- 13/08/2009 17:12:58




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-13/8/2009 22:00 לינק ישיר 
ישנו בלבול קטן.

בס"ד.

אין שום בעיה שיהיה מסעדות טובות בהשגחת הבד"ץ,יש בעיה של נופשים בחו"ל ושל פאות שחץ זה בוודאי,אבל מסעדות טובות עם מעדנים אפילו אין שום בעיה,אפשר לאכול מעדנים לשם שמיים ופת במלח לשם תאווה. זה בוודאי לא הצרה של דורנו. הבעיה של דורנו שקשה לחיות את האור האלוקות ואנשים עסוקים יותר מדי בפירוד לבבות ואנ"ש והרב שלי הוא עולה על כולם,ונגררים לפוליטיקה זולה שגוררת לשה"ר ושפיכות דמים כמו שקרה בשנה האחרונה בכל מיני מקומות בציבור החרדי,צריך פשוט לחיות כמו יהודי ולהיות איש של תורה ומידות בלי אנ"ש וסגידה לצדיקים. ה' לא דורש מאיתנו דברים יותר מדי קשים רק לחיות כמו יהודים תורה ומידות ויר"ש.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > החרדים והאינטרנט > שיטת צאנז בלימוד פנימיות התורה בדורנו.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר