בית · פורומים · הרשם · התחברות · כניסה למנהלים
בית · פורומים · בחדרי חרדים ·

מי עיצב את הציבור החרדי?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-27/10/2009 19:06 לינק ישיר 

יושב_סתר כתב:
מה התעוררת קיביץבוחר? נשרף לך הקיגל?
מצאת לך חבר לשנאה?

הלואי ויהיו לך חברים ליטאיים בכמות וברמה שיש לי גוראיים ואפילו כמה חבדניקים....


יושב

יש לי המון חברים (וגם בני משפחה) ליטאים בני תורה, ובעלי בתים, הגונים ואיכותיים. ותאמין לי שבאמת חבל שהציבור הליטאי  נותך לך (ולפרידמניסט) להכפיש את שמם הטוב.

נולדתי, גדלתי ולמדתי בגור ואני מוכרח לציין שאת כמות השנאה שיש לך (ולחבר שלך להפגנות) נגד גור מעולם לא ראיתי ולא שמעתי בגור נגד הליטאים בכלל ובפרט. מעולם לא. גם לא מבוגרי מאורעות תשמ"ט.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/10/2009 19:12 לינק ישיר 

אמרי בינה, תודה (אייקון מסמיק)

דווקא בגלל שהדקויות וההשקפה הם כן הצד החזק שלי, גם אם זה לא נשמע כי אני לא רוצה להרוג אף אחד ולא צועקת בקול מה שאני חושבת לפעמים...

הגעתי למסקנות שהגעתי אליהן, אחרי חקירה רבה מאוד, הררי שאלות במשך תקופה שהפניתי לא רק למישהו אחד, חקירה ודרישה עד דמעות.. ממש כך.

זהו.
מגיע יום שבו גם מה שחשבת לקלישאה דרוכה ומשומשת, מתגלה כאמת לאמיתה.
אבל שווה להגיע לזה לבד ולא להתפתות להאמין למה שלא האמנת לו קודם, אין כמו להגיע לבד לאמת.

חסר פה ידע לכמה אנשים שאני בטוחה שהם יכולים להיות אבא שלי, בגילם,
חסר להם ידע בסיסי בהשקפת היהדות על מחלוקות של גדולים.

יש חכמה עמוקה מאוד בכל הרעיון של מחלוקות,
תחפשו קצת, תבדקו, התוצאות יהיו יפות מאוד וישלימו לכם פאזלים..




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/10/2009 19:34 לינק ישיר 

שנאה? תמשיך לחשוב שזו שנאה אם זה עושה לך משהו.

אינני שונא אישית אף אדם לא בגור ולא בחבד שבשתיהם יש יהודים יקרים מאד ויש גם אחרים - כמו בכל חוג - כולל אצל הליטאים אף חוג לא טלית שכולה תכלת.

אבל את מה שבעיני ראיתי ונוכחתי, ותאמין לי שאינני צוציק... ומה שבאוזני שמעתי - אף אחד לא יבוא לבלבל לי במוח כאילו שזה לא היה רק כי לא שמעת על זה!
ואם אני מביא עובדות כלשהן - זה לא כדי לנגח אותך או מישהו אחר, אלא רק כדי שההיסטוריה לא תסולף!!!

כי כאן יש מערכת שלמה של דיסאינפורמציה מכל מיני סיבות - חוסר ידע, אינטרסנטים, אנשים קטנים שזה כל מה שהם שמעו ואינם יודעים כלום על רקע הדברים, ועוד, ואלו משכתבים את ההיסטוריה - ולזה לא אתן לקרות גם אם אהיה היחיד שיבהיר את הדברים שוב ושוב.

אז כל עוד ששורר שקט מבורך - הוא עדיף לכולנו. אבל כאשר יקום סלפן אינטרסנט ויסלף - לא אהסס להבהיר את הדברים בדיוק כפי שהיו.

ואתן לך דוגמה טובה לזה:
מושג "שנאת חסידים" שטבע בזמנו הקופיריטר של אותה מערכת בחירות (אדם צעיר אז שהוא היום איש עסקים ושמסתמא גולש פה מדי פעם ושלעולם לא יצא מגהינום בגלל הקפדת הרב שך בענין  - ההקפדה היחידה בחייו  - ממש אינני מקנא בו)

וכיצד נבנה סילוף ההיסטוריה?
1. הרב שך התנגד לעסקני גור כדי שלא ישלטו לבד על כל החלקות החרדיות בארץ. (לא נדון בכך כעת אם זה נכון או לא - הרב שך חשב שזה כך ושמחובתו לעצור את זה)
2. הרב שך גם התנגד לשיטות חבד כדי שלא ישליטו את עצמם ואת השפעתם על חוגים יהודיים אחרים של שומרי תורה ומצוות שדרכם שונה משלהם (וזו זכותם המלאה שלהישאר בדרך רבותיהם וללא שינסו להשפיע עליהם שיטות אחרות ביהדות)
3. הגיעה מערכת בחירות, והסיעה המרכזית מחפשת קולות. מה עושים? הולכים לפי הכלל "אויבו של אויבי הוא ידידי", ויחד עם חבד והיצור הנ"ל ובהסכמת בעלי הדעה דאז באגו"י - ממציאים משפט שקר שאומר "שנאת חסידים" - "החרמת עדה קדושה"
כל העולם סוער, איש באחיו, אשה בבעלה, מלחמת חסידים במתנגדים!!

ומאז כולם יודעים ש"הרב שך שנא חסידים" - כאילו באופן גורף - מה שהוא שקר מוחלט - מרישא לגמירא!

כלומר - זו ההפרדה מאגו"י לא היתה כדי להשיג צדק ויושר ושוויון - אלא סתם שנאה זולה וקיטשית, ולמעשה הרי הכל היה כל כל צודק וחמוד ויפה ונאור ושווה.....

זו - לא האמת, זו לא ההיסטוריה, ושקר כזה אסור שיתקיים!!

אז אם לזה אתה או אחרים כאן קוראים "שנאה" - יערב לכם, יבושם לכם, בתיאבון!!




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/10/2009 19:55 לינק ישיר 

יושב,

בכנות, אני לא מצליח להבין למה כל כך חורה לך כשאומרים שהוא שנא חסידים. מדוע אתה חושב שלייחס לו שנאת חסידים, פוגע בו יותר מאשר לייחס לו את הציטוטים שהובאו בפורום ביחס לחב"ד, שאין בהם תורה וכו'? יש שנאה טובה ושנאה רעה?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/10/2009 21:05 לינק ישיר 

"אינני שונא אישית אף אדם לא בגור ולא בחבד"

קשה לי מאוד לקבל את זה ממי שהמציא את הסלוגן "השנאה למרכזית".

מהשיחות שהיו לי איתך באישי (בין הנאצות והגידופים) התרשמתי שהשנאה היא חלק מההשקפה  שלך.

הזיזול התמידי שלך בחסידי גור ולעומד בראשם בצורה מתנשאת ומשחצנת מעוררת בי גועל.

בחיים הפרטיים שלי ובפרט מעל גבי הפורום מעולם לא זילזלתי בגדולי ישראל מכל חוג שהוא.

להטיף מוסר מחד ולזלזל בגדולי ישראל מאידך. סליחה, זה לא עובד.

זכותך לא לאחוז מהאדמו"ר מגור. אבל באותה נשימה אל תטיף לאחרים על אמונת חכמים!!!! העולם לא כ"כ גולם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/10/2009 21:08 לינק ישיר 

מי עיצב?
מוטקה  בלוי
גולדקנופף
הרב פרויליך
ושרה איינפילד



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/10/2009 21:32 לינק ישיר 


קיבלתי באישי:

מ. הלפרין - ירושלים

רציתי להביא לך עדות ממקור ראשון על מה שסיפרת אתמול בשם הרב הגר זצ"ל על הדברים שהשמיע הרב שך בשבע ברכות של כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר זצ"ל. יש שני תיקונים על מה שכתבת אבל בכלל לא משמעותיים לגוף העניין. את העדות שמעתי מסבא שלי זצ"ל, חותנו של כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר זצ"ל (שהיה למעשה דודי) שבבית שלו, של סבא שלי, התקיים השבע ברכות הנ"ל.

הסבא שלי היה הגאון החסיד רבי חנניה יוסף היילפרין זצ"ל, מגדולי התורה ונקיי הדעת של ירושלים של מעלה. בצעירותו היה העילוי של ישיבת עץ חיים, וכל ימיו שקד בביתו הדל בשכונת בית ישראל, על התורה והעבודה, לא פסיק פומיה מגירסא, וכדרכם של אנשי ירושלים של פעם, הכל מתוך ענווה וצניעות. הסבא שלי זצ"ל היה איש חביב, עניו, ונוח לבריות. קשה לכעוס. מעולם לא ראינו אותו כועס או יוצא משלוות רוחו. רק כשסיפר לנו את הסיפור הנ"ל הרבה פעמים היתה רוחו סוערת. כאילו זה קרה אתמול.

ובכן זה הסיפור שסיפר לנו הסבא כמה וכמה פעמים, לי ולכל בני דודיי, נכדיו:

"ביום שישי, ערב שבת ה' תמוז שנת התש"ב, התקיימה החתונה של בתי הבכורה (דודתכם) מרת אסתר (הרבנית מאלכסנדר ע"ה) עם חתני רבי אברהם מנחם (כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר זצוק"ל). החופה התקיימה, כמנהג ירושלים באותם ימים, בערב שבת קודש אחרי חצות, וסעודת החתונה היתה בליל שבת בביתינו כאן (בשכונת בית ישראל). ביום שני בערב התקיים השבע ברכות אצלנו בבית והשתתפו בו קרובי המשפחה, האחים והגיסים והדודים שלי. לסעודה הוזמן גם ר' לייזר שך שהיה הר"מ של החתן בישיבת נוברדוק בבית ישראל. והנה אחרי שכיבדו לדבר את הר"מ ר' לייזר באמצע דבריו השמיע פתאום דברי זלזול נוראים שטרם שמעה אוזן כלפי הצדיקים הבעש"ט, אדמו"ר הזקן בעל התניא ור' לוי יצחק מברדיצ'וב זיע"א. בשבע ברכות היה גם דודי החסיד רבי זעליג סלונים ע"ה שעוד למד בליובאוויטש והיה בן בית ומאוכלי שולחנו של האדמו"ר הרש"ב נ"ע וכששמע את דברי הבלע יוצאים מפיו אחזה אותו התרגשות גדולה הוא קם וזעק בכל כוחו "שייגעץ שוויג"! אנחנו כולנו היינו בזעזוע נורא מהדברים כי לא שמענו ולא שיערנו שיש עוד בימינו אנשים ודיבורים כאלו. ואני אמרתי לר"מ הזה כי מי שחלק והתנגד לבעש"ט ולבעל התניא ולרבי לוי יצחק מברדיצ'וב בימים ההם של תחילת החסידות היה בגדר טועה ושוגג אבל מי שמדבר כך היום הוא כופר ממש רח"ל".

 כפי שכתבתי קודם הסבא שלי זצ"ל היה איש חביב, עניו, ונוח לבריות. קשה לכעוס ונוח לרצות. מעולם לא ראינו אותו כועס או יוצא משלוות רוחו. רק כשסיפר לנו את הסיפור הנ"ל הרבה פעמים היתה רוחו סוערת. כאילו זה קרה אתמול. ועוד אני רוצה להדגיש  כי ברבות הימים היה לסבא שלי זצ"ל כמה נכדים שלמדו בפוניבז' והיו תלמידיו של הרב שך, וסבא שלי הזהיר ואמר להם במפורש: אם הוא יהיה מסדר קידושין שלך אני לא בא לחופה וכמה שהפצירו  והתחננו אליו היה ללא הועיל למרות שהיה סבא אהוב ואוהב שאהב כל נכדיו באהבת נפש ממש. כך למשל אני זוכר חתונת בן דודי (בן בתו של הסבא זצ"ל) תלמידו של הרב שך, הרה"ג ר' צבי ראם בעל מחבר הספר 'תועפות ראם' בנו של דודי הרה"ג ר' שמחה ראם מפתח-תקווה, שסבא בשום פנים ואופן לא הסכים לבוא לחופה כשהראש ישיבה הנ"ל מסדר קידושין, וכל ההפצרות לא הועילו ואכן לא בא לחופה.

וכל דברי השנאה הנוראים האלו היו לפני 68 שנה (!)  


תוקן על ידי מוקוטובסקי ב- 27/10/2009 21:33:53




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-27/10/2009 22:45 לינק ישיר 

כשדנים מי עיצב את הציבור החרדי אני מתבונן ביהודי הפשוט, החרדי הרגיל, שקם בבוקר מתפלל שחרית והולך לעוד יום של חולין, מי השפיע עליו, על אורח חייו, על הלך רוחו ועל השקפתו. אותו לא מעניינת פוליטיקה זו או אחרת, דגל או אגודה, פרוש או ליצמן חינוך העצמאי או ממ"ד.

תוקן על ידי קריינא ב- 27/10/2009 22:45:52




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/10/2009 00:15 לינק ישיר 

מקוטובסקי,

כיוון שהבאת עדות נאמנה בענין שנאתו של המדובר לחסידים וחסידות, אוסיף לך עוד עדות משלימה ממי שנחשב בדורי מגדולי צדיקי הדור, איש פלאי בעבודת ה', פועל ישועות לרבים, אוהבן של ישראל, ובנוסף, את שמתי מעט בלבד יודעים, שהיה כל הש"ס והשו"ע שגור בפיו בע"פ. הלא הוא הרבי מלעלוב רבי משה מרדכי זצ"ל.

ומעשה שהיה כך היה ומפורשות שמעתי זאת מבנו האדמו"ר רבי אלתר זצ"ל בשולחן שבת בביתו בנוכחות בניו עוד בחיי אביו. וניתן לברר אצלם.

בימים שהאדמו"ר מלובביץ הרעיש עולמות לתקן את חוק מיהו יהודי כדי למנוע עליית נכרים לארץ, והרבי ה"לב שמחה" רצה להציב תיקון זה כתנאי קואליציוני ראשון במעלה מטעם אגו"י, טרח ושלח הר' שך מאחורי גבו של הרבי ה"לב שמחה" את לורנץ למסור לבגין כי אין הדבר חשוב באמת ושלא יחשוש כי אגו"י תתנה זאת באמת כתנאי ואינו חייב להתעמת בשל כך עם הרפורמים באמריקה בגלל שטות זו. דברים אלו נדפסו עלי ספר והוזכרו בשם כמה מקורות (גם מפי מר יחיאל קדישאי מזכירו המיתולוגי של בגין) והדברים ידועים. אכן בהמשך בגין חסך לעצמו את העימות עם התורמים הגדולים מהUJA הנשואים לשיקצעס ולא טרח לתקן את החוק והח"כים מאגו"י כמובן כרגיל נשארו לשבת בקואליציה.

והנה בימים ההם עלה הנושא בפני הרבי מלעלוב שהאדמו"ר מלובביץ' מרעיש עולמות ואומר כי התיקון נוגע לסכנת התבוללות מאות אלפי גויים בארץ וסופה סכנה נוראית לעם ישראל. 

בנו הרה"צ רבי אלתר, אשר בניו למדו בישיבת פונביז', היה נוכח כאשר הדבר עלה לפני אביו והתחיל לומר לאביו "אבער הרב שך האלט אנדערש" = "אבל דעת הרב שך שונה" ורצה להסביר דעת הר' שך בענין, אך אביו הרבי קטע דבריו ולא נתן לו להמשיך ואמר בזה הלשון " וואס ער האלט איז נישט נוגע, ער איז מוכן חרוב מאכן גאנץ אידישקייט איבער זיין שינאה צו חסידות" = "דעתו לא חשובה, הוא מוכן להרוס את כל היהדות בגלל שינאתו לחסידות" עד כאן לשון קדשו .

אלו דבריו במדוייק איך שבנו חזר על דבריו כמה פעמים וכך נחקק בזכרוני. שאלו את בניו, נכדי הרמ"מ זצ"ל, או את המשב"ק הותיק ר' שמחה קרקובסקי שהיה גם הוא נוכח בשעת מעשה, ותיווכחו כי כנים הדברים. 

הנה לנו דברי צדיק יסוד עולם שהיה שמור וזהיר בכל תיבה שהוציא מפיו על מישהו מישראל אפילו כלפי ילד קטן, כידוע. (וראה עובדות בספר עליו "משה איש האלוקים"). אך כשנידון ענין לאפרושי מאיסורא אזר חיל כגיבור ולא שתק.

לא הייתי מעלה דברים אלו שוב, כי נמאס כבר לדוש בהיסטוריה עגומה זו ובאישיות  אומללה ומסוכסכת כזו, שהותירה לדורינו מחלוקות כצו השעה ולחוגי הליטאים השאירה אדמה חרוכה ובכל חלקה טובה בוקה ומבלוקה, ועצם האשכולות כאן יוכיחו. אך כיון שהבאת עובדה מהימנה נזכרתי במעשה ששמעתי אז והנה סיפורך מלמדני עד כמה נאמנו שפתי צדיק אשר ברור מללו.







תוקן על ידי אמרי_בינה ב- 28/10/2009 0:50:16



תוקן על ידי אמרי_בינה ב- 28/10/2009 0:53:45




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/10/2009 00:43 לינק ישיר 

איך שגלגל מסתובב...
מוזר ואולי אף כואב שדוקא בנו של האדמו"ר הרה"צ ר' אלתר זצ"ל
היה מגדולי הלוחמים את מלחמותיו של הרב שך בתוך ישיבת פוניבז'
כנגד ראשי הישיבה האחרים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-28/10/2009 17:34 לינק ישיר 


  באשכול אחר (שנמחק משום מה) הגיב הבוקר היושבסתר על הנאמר באשכול זה בקשר לחוק "מיהו יהודי". בהקשר לכך מישהו שלח לי בתיבה האישית מאמר של חב"דניק שהתפרסם לפני כמה שנים. הריהו לפניכם.

לא בושה לבקש סליחה

 לפני שנים רבות, בתחילת נשיאותו של הרבי, התחילה חב"ד את מלחמת התנופה, להחדרת יהדות בכל חלקי העם. חסידי הרבי פרצו ימה וקדמה וצפונה ונגבה. ערבי חב"ד אורגנו בזה אחר זה, במושבים ובקיבוצים, במעוזי מפא"י ובמבצרי השומר הצעיר.

 אסור להסתפק במלחמת מגן, הכריז הרבי, עלינו לצאת למלחמת תנופה. להגיע לבן החמישי שבכלל לא מגיע לשולחן הסדר. איננו רשאים לשבת בבית, לדאוג לעצמנו, ולהתעלם מכל האחים והאחיות שלנו שאור היהדות טרם הגיע אליהם ונשמתם משוועה וזועקת שיציתו בה את הניצוץ היהודי.

 'ההשקפה התורנית' יצאה נגד. במאמרים, בנאומים ובדרשות חוצבי להבות, יצאו נגד "הדרך החדשה שלא שיערוה אבותינו". עלינו להתנתק לגמרי מכל ה'חופשיים' ה'חילוניים', זעקו הכותרות ה'קנאיות' של בעלי ההשקפה, ב'דגלנו', בנאומים של בעל ההשקפה בפתיחת ה'ירחי כלה', ובעוד מקומות.

 המפ"איניקים והמפ"ניקים שהגיעו לכפר חב"ד, לי"ט כסלו או להקפות שניות, והתקבלו בזרועות פתוחות של אהבת ישראל חב"דית אמיתית, היו לצנינים בעיניהם. הם היוו נושא מרכזי למתקפות קבועות של בעלי ה'השקפה' על החוצפה של החב"דניקים שמקרבים את ה'רשעים'.

 שלושים שנה חלפו מאז, שלושים שנה שבהם חב"ד היתה האחת והיחידה שפעלה להחדיר תורה ויהדות בקרב כל שכבות העם. שלושים שנה שבהם מה שמכונה היום "חוזרים בתשובה" היו רק בקהילות חב"ד, בארץ ובעולם. שלושים שנה שבהם חב"ד ספגה חיצים ובליסטראות על "הדרך החדשה שלא שיערוה אבותינו".

 רק אחרי שלושים שנה נפל להם האסימון. אחרי שהדרך הוכשרה ונסללה, במסירות נפש, ע"י הרבי וחסידיו, גילו המתנגדים לפתע, לפני כ-25 שנה, ש"מצווה גדולה לעסוק בקירוב רחוקים". לפתע פתאום, הדרך החדשה "שלא שיערוה אבותינו", הפכה להיות, כעבור שלושים שנים, "צו השעה" בעיני ה'השקפה'. הוקמו ישיבות לחוזרים בתשובה, נפתחו סמינריונים, שלוחים מטעמם נשלחו לכל עיר גדולה שבה חב"ד סללה את הדרך וחוללה את המהפכה. מי שרואה אותם היום עושים "מבצע תפילין" בכל מיני מקומות, לא יכול שלא לחייך, בקורת רוח אמיתית, בהיזכרו בכל המחאות הקולניות של אותם ימים נגד מבצע תפילין.... (שלא תהיה טעות - אנחנו מאד שמחים מכך שהם אימצו ב"ה את השיטה של הרבי נגדה הם לחמו בעבר. לרבי היה חשוב שיקרבו יהודים ליהדות ולא חשוב איך וע"י מי.)

 רק לדבר אחד קטן לא היה להם עדיין אומץ. לקום ולהכריז: "סליחה טעינו". "משה אמת ותורתו אמת".   

 
"מיהו יהודי"

 לפני קרוב לארבעים שנה, בשנת תש"ל, החל הרבי את המאבק הקדוש והנורא נגד גזירת "מיהו יהודי". ימים על גבי ימים, במשך שנים רבות, זעק הרבי מקירות ליבו הקדוש והטהור על הפירצה הנוראה והרת האסון שתביא לכך שבארץ הקודש יהיו המוני גויים ותוסר המחיצה המבדילה בין ישראל לעמים.

 הרבי לא נח ולא שקט. ניצל כל הזדמנות ופעל בכל הדרכים, בכוחות ובעוצמות שלא היה להם אח ורע, כדי להביא לביטול הגזירה הנוראה.

מנגד, בעוצמה לא פחותה, עשו אנשי ההשקפה התורנית בראשות מנהיגם לשכנע כל מי שרק יכלו כי אין שום חשיבות מעשית למאבק של הרבי.

 מאות מאמרים של אנשי ההשקפה בהנחחית ה'גדול' שלהם ניסו לשים ללעג וקלס את מאבקו הקדוש של הרבי בעניין מיהו יהודי. "זהו מאבק ציוני", הכריזו מעל כל בימה. "אין שום חשש", טענו בכל הלהט, "שאי-פעם יבואו לארץ גויים הרשומים כיהודים. זוהי תעמולה חב"דית שאין לה שום אחיזה במציאות".

  כל אימת שהסתמן סיכוי לתיקון החוק, לביטול הגזירה, דאג אותו 'גדול' שהחוק לא יתוקן, כדי שחלילה וחס "הרבי מליובאוויטש לא ינצח". שרים בכירים באותם ימים סיפרו בזמנו כיצד הגיע אליהם ח"כ לורנץ, בשליחות מנהיגו הרוחני, כדי לשכנע אותו, את השר החילוני, שאין שום צורך לתקן את חוק מיהו יהודי.. כך כותב גם בספרו יחיאל קדישאי, מזכירו ה'אגדי' של בגין, כיצד בא לורנץ בסוד לבגין ואמר לו בשם מנהיגו שאין צורך לתקן את החוק הזה. 

השבוע, כשנזדמן לי באקראי לקרוא בעיתון ה'יתד' זעקה גדולה ומרה על המצב הנורא שמאות אלפי גויים מציפים את מדינת ישראל, תהיתי, ביני לבין עצמי, כיצד הם עושים זאת בלי להסמיק ומבלי להניד עפעף. מדוע אין בהם אומץ ויושר מינימלי להוסיף משפט אחד, קטן: "סליחה שטעינו והטעינו. סליחה שבשלנו כל הרעה הזאת. סליחה שלא הבנו כי משה אמת ותורתו אמת".

  פיקוח-נפש

 לפני כארבעים שנה, בשנת תשכ"ז, לאחר מלחמת ששת הימים, החל הרבי את המערכה הקדושה של 'שלמות הארץ'. בשנים שלאחר מכן, במאות התוועדויות, שעות על גבי שעות, זעק והתריע הרבי, נביא הדור ומנהיגו, על הסכנה האיומה לעם היושב בציון אם חלילה וחס ימסרו שטחים לאוייב.

 רבים מאתנו זוכרים עדיין את אותה התוועדות שבה פרץ הרבי בבכי מר בזעקו את הפסוק: "מדוע באתי ואין איש, קראתי ואין עונה". כל אותן שנים, כשהרבי התריע ללא הרף כי מדיניות של ויתורים ונסיגות יביאו לסכנת פיקוח נפש חמורה את העם היושב בציון, ניהלו אנשי ההשקפה התורנית בראשות מנהיגם מלחמת חורמה נגד דעת הרבי.

 ה'דעת תורה' שלהם תקף בחריפות את הרבי והכריז מעל כל בימה כי רק ויתור ונסיגות יביאו לשלום ולבטחון. הסיסמה המרכזית שלהם היתה: "קדושת החיים עדיפה על קדושת האדמה". כשהרבי חזר שוב ושוב על דעת ההלכה הברורה, בסימן שכ"ט, הקובעת כי אסור למסור שטחים לאוייב, היתה תשובתו הניצחת של ה'דעת תורה': "אין זה שייך לעניינינו כלל".

 כשהרבי הזהיר, במלים הכי חריפות וברורות, כי כניעה וויתורים יביאו על העם בישראל טרור ושפיכות דמים נוראה, הסבירו הללו במלוא הלהט כי על-פי ה'דעת תורה' שלהם ההיפך הוא הנכון: רק ויתורים ונסיגות יביאו שקט וחיים ושלום לעם ישראל.

 הדור הצעיר, שהתוודע לסובב אותו רק בעשור האחרון, לא מסוגל להעלות בדעתו כיצד במשך עשרות שנים היתה ה'דעת תורה' התומכת העיקרית והקולנית של "שלום עכשיו".

 רק כעבור עשרות שנים, כשהכול ראו כי דרכם המסולפת הביאה על העם בישראל טבח המוני וגיהינום נורא של טרור בלתי-פוסק, הפסיקו לפתע את סיסמאות "פיקוח נפש דוחה שטחים".

 ואף-על-פי-כן, טרם מצאו לנכון להתנצל, לבקש סליחה ומחילה, ולהודות בטעותם. טרם שמענו מהם את ההכרזה הפשוטה והאלמנטרית: "טעינו והטעינו"! "משה אמת ותורתו אמת!"

 לא צירפו לזימון

 בשנת תש"ל יצא מנהיג ה'השקפה' בהתקפה חריפה על חסידי חב"ד על שתולים בבית תמונות של הרבי.  "הם עובדי עבודה זרה", הוא זעק, "תולים בבית את התמונה של הרבי שלהם. איפה נשמע בבית יהודי כדבר?!". 

באותו זמן היו כמה חב"דניקים שלמדו בפוניבז' והיו כאלו שלא צירפו אותם לזימון, בשל היותם "עובדי עבודה זרה", בגלל העובדה הנוראה והמצמררת שהחב"דניקים תולים בבית שלהם את תמונתו של הרבי.

 המאמרים בעיתוני ההשקפה, אין צורך לומר, כמו גם נאומי הסתה בעל-פה, דנו בהרחבה בתופעה המשוקצת הזאת, ש"לא שיערוה אבותינו", לתלות בבית תמונה של רבי חי, בשר ודם.

 לפני יותר שלושים ושתיים, הציג הצלם לוי יצחק פריידין את תערוכת הצילומים הראשונה שלו על תשרי בחצר הרבי. באותה תקופה גם ערך סרט מיוחד על תשרי אצל הרבי, אותו נסע להראות להמוני יהודים, מעיר לעיר, כשעוצמת החוויה מדליקה ניצוצות ומעוררת לבבות רבים לתשובה ולמעשים טובים.

 כל הביקורת ה'קנאית' של אנשי ההשקפה על תמונות של הרבי, היו, כמובן, כאין ואפס, לעומת זעקות המחאה על הסרט מחצר הרבי. סרט על רבי?! איפה נשמע כדבר הזה?! עד היכן הידרדרו אותם עובדי עבודה זרה?!

 שלושים שנה אחרי, מאז לפני כ-20 שנה, לפתע פתאום, במין ספונטניות לא מאורגנת, הוחלט לתלות את תמונת מנהיגם בכל בית ליטאי. בני הדור הצעיר, שנולדו כבר לתוך "פולחן התמונות" של ה'גדולים' הליטאים של היום, לא יאמינו, כמובן, למסע העליהום שהתנהל נגד חב"ד לפני קרוב לארבעים שנה, על "פולחן התמונות" של הרבי, כפי שכינו זאת.

 ובכל זאת השבוע נסגר מעגל גם בעניין זה: העתונות החרדית דיווחה בהרחבה על צלם ומפיק שקיבל רשות לצלם ולהסריט במשך כל ימי חול המועד, כמעט 24 שעות, את אחד מגדולי הדור, בביתו בסוכתו ובבית מדרשו, עם הסבר מוחץ: הסרט נועד למטרה של "הפצה וקירוב רחוקים"....

 ורק מילה אחת, קטנה, לא נשמעה מהם: סליחה.

  משיח עכשיו

 בקצב הכמעט קבוע של נפילת האסימון כעבור שלושים שנה, אמורים אנשי ההשקפה התורנית להתחיל להשתמש בסיסמאות של משיח בעוד כחמש-עשרה שנה...

 ואולם, לכך לא יזכו, ככל הנראה. המשיח, בכך בטוחים אנו, יבוא הרבה לפני כן...

 



תוקן על ידי מוקוטובסקי ב- 28/10/2009 17:58:16



תוקן על ידי מוקוטובסקי ב- 28/10/2009 18:03:03



תוקן על ידי מוקוטובסקי ב- 28/10/2009 18:21:10




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > מי עיצב את הציבור החרדי?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 6 7 8 סך הכל 8 דפים.