בית פורומים עצור כאן חושבים

אלה אלהיך ישראל - אמונת נותני העיתים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-26/11/2009 15:23 לינק ישיר 
אלה אלהיך ישראל - אמונת נותני העיתים

אלה אלהיך ישראל

כך הוא נראה האלהים האחרים שלכם: נומרולוג שובב המשתעשע בנוסחאות מתמטיות ומהמר על חיי נתיניו. מהמעט שידענו עליו עד היום, על תארו, דמותו ושיעור קומתו, נשמט כל הזמן פרט קריטי: יש לו גם שעון! והשעון - שעון אלהים הוא: ענק, מדויק ואכזרי להחריד. בסבלנות אלהית מתקדם השעון במחזורי תשיעיות, חוצה שנים, חודשים וימים, בעוד רקיעי שמים מתוחים ופרוכת המסך פרושה. תחנונים וזעקות שצלחו את שבעת הרקיעים ונתייצבו בענוה למרגלות הוילון - הועפו הישר אל ראש שולחיהם, באטימות עיקשת: "צ'טער, אדוני, סגור. תבוא בתשע" - - - הדהדה בת-הקול השמימית הבוקעת מהמחוג האלהי - ת - ת - ש - ש - ע - ע ! !

תשע שאין תשע למעלה ממנו, תשע שכל תשיעיות שבעולם מתושעות בו, תשע שבתשע, התשע המרומם, שר הזמן והמרחב, אדון כל ההוויה הנאצלת מחלל הפנוי שבתשע. אלהי תשעברהם, אלהי תשצחק ואלהי תשעקוב, השרים הגדולים הנושאים את כסאו של תש"ע מלך המלכים.

והנה בא יום תש"ע הגדול והנורא, ומלאכי תש"ע ידודון ידודון, בחיל ורעדה יחפזון, כמה יעברון וכמה יפספסון ויתנגשון בפרוכת השבה אל מהלכה, מצפה לסיבוב הבא. ובעולם העשייה, חרדת אלהים, עוף לא צויץ וחמור לא נוער, תינוק לא גואה ואין איש שלא סימס - - -

עדרים עדרים נאספים כל יצורי חלד במשעול הארוך המוביל אל היכל התשע, איש איש ופסלו בידו - שעון מדויק, צלמו של אלהי האלהים. הלבבות גואים, המתח העצום כמו נפרש על כל העם בדמות הספרה הקדושה שאינה נמחקת, דממה מכבידה אופפת את העם - - -

ובבת-אחת קול הולך וגדל מזעזע את ממלכת התשיעיות - ש ל ו ש   ע ש ר ה   ו א ר ב ע י ם   ו ש ל ש !!!!!

והכהנים והעם כשהיו שומעים את השם הגדול והנורא מפורש יוצא מסוף העולם ועד סופו היו כורעים ומשתחוים ומודים ואומרים: תשע, תשע, תשע אלהי צִבאות המספר מלא כל לוח-הכפל כבודו.

*

מי יגלה עפר מבין עיניך, פיתגורס! חייך, עתידים בניהם של אברהם, יצחק ויעקב שיסגדו לאלהי התשע ויקריבו לפניו מנחה ונסך. שוב מה חפץ להם באלקי ישראל המוציאם ממצרים, אם אין הוא מספק להם אטרקציות אתגריות של תפילות קופצות אל חללו הצר של התשע שבתשע?

מה להם באלקים אפרורי, המאזין לתפילות עמו בכל עת? רצונם בהזדמנויות חד-פעמיות, בדרמות מרטיטות השוברות את חד-גוניותה של השגרה! הב לנו אקשן ואם אַיִן - פורקים אנו עולך מעלינו ומקבלים עלינו את דת התשע, אמונת האל המשעשענו בחישוביו הסבוכים!!  

_________________

ה' בדד ינחני

המחצית השניה של הכותרת



תוקן על ידי עצכח ב- 27/11/2009 13:21:31




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/11/2009 17:55 לינק ישיר 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-26/11/2009 20:33 לינק ישיר 

לחברות הסלולר זו ודאי היתה שעת רצון...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-26/11/2009 22:43 לינק ישיר 

תשע מי יודע?
מהמהר"ל למדנו ששבע מייצג את המימד הרוחני - הקדושה שבטבע (שבעה ימי שבתא)
שמונה - הקדושה שמעל הטבע (שמונה ימי מילה)

מניין תשע?

_________________

למה לי קרא, סברא הוא




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-27/11/2009 01:51 לינק ישיר 

הבודד,

קבל

_________________

מ. זוהר




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-27/11/2009 13:29 לינק ישיר 

הסבר לתוספת המחצית השניה בכותרת [כחוקת הפורום שעל הנושא המסוים הנידון להשתקף בה]:

לשון הרמב"ם בפי"א מהל' ע"ז, באדיבות סנונית:
ח  איזה הוא מעונן--אלו נותני העיתים, שאומרין באצטגנינות יום פלוני רע, יום פלוני טוב, יום פלוני ראוי לעשות בו מלאכה פלונית, שנה פלונית או חודש פלוני רע לדבר פלוני.
ט  אסור לעונן, אף על פי שלא עשה מעשה אלא הודיע אותן הכזבים שהסכלים מדמין שהן דברי אמת ודברי חכמה.  וכל העושה מעשה מפני האצטגנינות, וכיוון מלאכתו או הליכתו באותו העת שקבעו הוברי שמיים--הרי זה לוקה, שנאמר "ולא תעוננו" (ויקרא יט,כו).  וכן האוחז את העיניים, ומדמה בפני הרואים שעשה מעשה תימהון והוא לא עשה--הרי זה בכלל מעונן, ולוקה.

אם כי לגבי השוואת נושא האשכול לפרטי דין מעונן יש לדון, רעיון "נותני העיתים" משותף להם.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/11/2009 19:35 לינק ישיר 

בעניותי לא זכיתי להבין מדוע שנה זו היא "השנה התשיעית". האם בגלל שראשי התיבות שלה הם "תש"ע"?...

בעניותי לא זכיתי לשמוע על הספר "ברית מנוחה". האם גם הוא התגלה בימי הביניים?...

בעניותי לא זכיתי להבין מה רוצה מאתנו קופת העיר (חוץ מכסף). מישהו כן הבין?...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-28/11/2009 20:27 לינק ישיר 

בנשק,

ספר ברית מנוחה לכשעצמו הוא ספר מוכר. מדובר בספר שנכתב במאה ה-14, ומחברו ידוע [על אף שלמיטב זכרוני הוא עצמו לא פירסמו בשמו]. שמו נשכח ממני, אבל בטירוף של השבוע שעבר הוא עלה ברחבי הרשת. הספר משמש אחד מהמקורות לכך שמחבר הזוהר הוא רשב"י. הספר קדם לאר"י ולרמ"ק, וכותבים מאוחרים כתבו פירושים שנועדו לתאם בין האסכולות הללו לספר זה, וכן להתאים כמה נבואות גאולה שבו לזמנם שלהם [את זמנו שלו הוא ממילא פספס]. הקישור שלו לזמננו הוא תלוי ברייטינג של קופת-ועד-הרבנים-לעניני-אפשר-לתרום-גם-בקרדיט.

עד כאן ממה שקראתי באינטרנט בענינו בשבוע שעבר, ומכאן לסיפור שסיפר לי רב צבאי היום [ ד"ש ;-) ] :

חיילות שנקראו למסדר ביום חמישי בצהרים, השתמטו בשעה הקריטית [איני יודע לפי איזו גירסה...] והלכו להגיד איזה יהי רצון או משהו. מאחר ונענשו, פנו לרב הצבאי וביקשו את התערבותו, שהרי השתמטותן היתה לצורך דתי מובהק... בקצב הזה, בעוד תשע שנים כבר תהיה פקודת מטכ"ל לגבי שחרור חיילים ממסדרים בעת רצון.

וכבר אמרתי בהקשר דומה: מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו. ועדיין לא עבר לנו.

_________________

אוי לשכן
ואוי לשכנו




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-28/11/2009 20:33 לינק ישיר 

מה שמנחם בכל העסק שבסופו של דבר, כל האמונות הטפלות הללו לא מסתיימים בפולחן מיוחד או משהו, אלא פשוט 'מתפללים' שזה דבר חיובי.
 וכבר אמרו חז"ל תפלות כנגד 'תמידים' תיקנום, ותמידים תוקנו כנגד עבודה זרה[רמב"ם] הרי שהתפילה היא למען נוכל לשלול את העבודה זרה מפשוטי העם, וכמו שכתב הרמב"ם בעניין הקרבנות. שלא היה אפשרי שתהיה דת ללא פולחן של הקרבת קרבנות. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2009 00:54 לינק ישיר 

מה, כבר תשע?
תשע! תשע! תשע!



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-29/11/2009 14:14 לינק ישיר 

אלה פרופסוריך ישראל

הפרופ' ליבה ראלי סגרה את השפופ בטריקה, נמאס לה כבר להתעסק עם סניף יפן. חברת ההייטק שבבעלותה מגלגלת מליונים בכל סניף  וסניף, ודוקא במדינה הזו בה מתרוצצים כל כך הרבה מן הקטנים החרוצים האלו המחזור לא גודל. הד"ר פא תטוס מנהל הסניף המקומי, בוגר אוניברסיטת נאיביסטן במגמה לתקשורת, טוען כי החברה העולמית לא באה לקראת כיון החשיבה המקומי. אלא שפרופ' ראלי, בוגרת אוניב' ראציו מכירה היטב את התרבות היפנית, והמוצרים שהיא מציגה מותאמים היטב לאופי היפני. מה שלא מספיק טוב הוא פשוט אופן ניהולו של פאתטוס.

למי שלא הבין, חברת הענק של ראלי, היא זו שאחראית בין השאר לפופ-אפ שקופצים לכם על המסך "נינט ויודא 98% סיכויי התאמה", תשתיות של אתרי ענק משולבות בפרסומות סוחפות. התחום הסוחף ביותר בפרסומות פופ-אפ, הוא, שלא במפתיע – נומרולוגיה, כמובן שבכל מדינה פועלים בהתאמה, כשם שביפן משלבים את הפנג-שואי כגורם מכריע במציאת הגורל, בישראל משלבים "קמיעות  מהקבלה", ובסעודיה מכניסים פתק בתוך "סורות קודש". חברת הענק ג'ימאלייה עלתה על הגל הזה לפני למעלה מעשור, כאשר נטויז'ן היה ספק האינטרנט היחידי בארץ, ומספר מנוייה הגיעו לאלפים בלבד. מחקרי עומק שעורכת החברה מגלה כי רוב האנשים המשתמשים בשירותי נומרולוגיה או אסטרולוגיה ממוחשבים, מודעים באיזה שהוא מקום שהתוצאות אקראיות ונבחרות על ידי תכנת מחשב. אין ספק שכאשר אדם שולח SMS עם המסר "זלמן-ופייגע-התאמה" למספר 4040  ומקבל אייקון הקובע את רמת ההתאמה, הוא יודע שמדובר בבחירה אקראית. ובכל אופן כל זמן שהכסף זורם אין אנו מחפשים את ההסברים.

אם בתחום האסטרולוגיה שבתקשורת הכתובה, כאשר כל עיתון שמכבד את עצמו מקדיש דף בכל עיתון לתחזית הירוסקופית (שווה ערך של כמה עשרות אלפים – בהתאמה לתפוצת העיתון המדובר), יש צורך להיעזר בפסיכולוגים, שינסחו את הדברים כך שכל אדם יוכל להזדהות עמם בדיעבד. הרי שבנומרולוגיה הממוחשבת הגישה היא שונה, הדגש הוא על הצד הויזואלי, על הרגשת ההחמצה שיש לטעת בלב הצופה כאשר הוא סוגר בניד עכבר את הפופ-אפ.

כך או כך, במהלך עיצוב האחוזה החדשה של פרופ' ראלי נקלעו לבעיה באופן הצבת בריכת השחיה, מדריך הפנג-שוי האישי טען כי אנרגיית הצ'י אינה נטענת כשהבריכה בין צפון לדרום, שכן כל מטען הסאן מגיע רק בין מזרח למערב. ואילו מעצבת ההרמוניה הביתית טענה כי בדיוק להיפך, מאחר והבריכה היא מחוממת, אין ספק שהיא צריכה להיות כשפינותיה, מכוונות לאנרגיה שבין הקטבים. ראלי עצמה כמובן לא מאמינה בכל השטויות האלו, והודיעה למעצבים שעליהם לריב ביניהם לבין עצמם ולבזבז את זמנה כמה שפחות.

אלא שבנקודה זו באה הנפילה היפנית, כשכפתורי הקפוארה שתוכננו להיות התשתית של כל מנועי החיפוש שמציעה החברה ביפן, פשוט לא נחטפו על ידי הצופים בטוקיו. תזרים המזומנים של החברה נפגם, סניפים נוספים לא היו יכולים להשקיע יותר בתשתית הרעיונית של צוות המעצבים והמתכננים, פוטרו שלשה נזירים בודהיסטים, וכן פוטר האביר לובש הטוגה שעיצב את השטויות האמורות להימכר על הצג בארצות הבלקן. בישראל פוטר הרבאי המקובל המלוב"ן. צוות הפרופסורים המערביים סבר כי הוא יוכל בעצמו לעשות את החיקוי יותר טוב מן המקור.

לא נאריך יותר מדי, בעוד הויכוח על בריכת השחיה נטוש בעיצומו, כשכל אחד מן הצדדים מתחפר בעמדתו ומגייס לעזרתו מגילות גנוזות עתיקות יומין והצלחות מרשימות של רופאי אליל מרחבי הגלובוס. הגיעו בשורות האיוב בטלפון אל המנכלי"ת ראלי. עולמה חרב עליה והיא הפכה לשבר כלי. אין שום עתיד לחברה אם לא תהיה צמיחה, מדוכאת ישבה על גדות הבריכה הבלתי גמורה, מדוכאת לגמרי פנתה ראלי אל מעצבת האנרגיות הפנימיות. כשזו מפטירה: "לרגע הזה חיכיתי, הגיע הזמן שתקחי אותי ברצינות, ולא רק כהשראה לרעיונות של מכירות. את צריכה לשוב בתנופה לעבודה, אולם עשי זאת בתשיעי לחודש, בשעה התשיעית, זה פשוטו זמן של אנרגיה, את לא שונה מ65% אחוזים מהציבור שצורך את המוצרים שלך ומכוין את ההצלחות שלו לפי שינויי האנרגיה הפנימיים. יש לך מושג כמה מנהלי חברות ומשקיעים לא עושים צעד בלי לעשות לפני כן תיאום אנרגיות אתי?".

"מי כמוני יודעת כמה מליארדים מגלגל שוק השטויות והאמונות הטפלות", השיבה ראלי, "אבל זה לא יגרום לי פשוט להאמין".

הנסיון הנואש החזיק כמה ימים, כשאדם במצוקה, הוא "קונה הכל וזוכר חסדי אבות", ראלי כיווננה את עצמה לפי חיישני האנרגיות הרגישים, ביתר שאת וביתר עוז היא עלתה והצליחה, וכיום ג'ימאלייה מוערכת בשוק בכ217 מליון דולר. לפני כל צעד היא מזמינה לביתה קוראת בקוקה קולה, פותחת שלשה קלפים, ומכניסה שטר אדום של 200 ₪ לתוך אחד מספרי ש"י עגנון.

תם ולא נשלם.

---

ובקיצור: נא לא לבלבל את המח, כל "עם" מורכב ברובו מעדרי עזים, שאוכלים את כל העשב שמגישים להם, ואם אין להם עשב כזה, הם ימציאו לבד עשבים. נא לא לדמיין שהדשא של השכנה בלונדיני יותר. לכל האשפה יש אותו ריח, גם זו שבסביון.. מה שמדבר אל מגדלי העשב וסוחרי הסמים הוא הכסף, כל טרנד מגלגל כסף והרבה. ובסופו של דבר, גם המגדלים מסניפים פה ושם מפרי באושיהם, שהרי "מוחמד מחלק תאנים, ואני יושב כאן??".

דוקא בגלל שהעיזים תמיד נשארות עזים, אפשר יותר להזדהות עם הנסיון להאכיל אותם בעשב שמביא תועלת כל שהיא, כמו "קופת העיר", תוך שהם מודעים לכך שהם לא רציונלים. מאשר להאכיל אותם בלה בלה בלה בתוספת ההרגשה המדומה שהם רציונלים. מה שבודאי לא יצלח הוא לנסות להפוך את העיזים לבני אדם ולהגיש להם פיצות.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2009 16:08 לינק ישיר 

 גם אני נוטה כתגובה ראשונית ללעוג לתפילת התשע, (אם חומר הקריאה שלי מהווה אינדיקציה, הרי שנתקלתי בשלושה קטעי סאטירה מושחזת לפני שהבנתי בכלל כלפי מה הדברים אמורים...) אלא שבמבט שני יש לנסות לבודד מה בדיוק מפריע לנו בה:

א. ייחוס חשיבות מופרזת לזמן תפילה מצומצם, בניגוד לאל ש"מאזין לתפילות עמו בכל עת" - אלא שדווקא ביהדות מקובלת התפיסה של חשיבות הזמן המדויק: תפילת שחרית שתאמר דקה לאחר הזמן לא תחשב כמו תפילה שנאמרה בזמנה. תפילת יום כיפור אינה זהה לתפילת כ"ג בטבת, וכן הלאה.

ב. ייחוס חשיבות למספר, "אלוהי התשע" - אלא שגם ביהדות אנחנו מוצאים חשיבות לזמנים התלויים במספר - שבת, שמיטה, יובל וחגי חודש תשרי סובבים כולם סביב המספר שבע.

ג. ניצול התפילה לצורך גופים ממוניים - הוזכרו כאן חברות הסלולרי יחד עם ועד הרבנים לענייני קופת העיר, אך זאת לא נראית לי הביקורת המהותית.

ד. המצאת מסורת / הסתמכות על מסורת איזוטרית - אפשר לטעון שרק מסורות מקובלות לזמנים ונוסחים הן אלו שראויות להתקבל - שבת ויום כיפור שמבוססים בתורה מקובלים, ואילו תפילת התש"ע לא תתקבל. שאלה מעניינת תהיה לגבי מסורות מתקופות וסמכויות שנמצאות בתווך - תענית יום כיפור קטן, תיקון חצות, לדוד ה' אורי וישעי, וכן הלאה. על כל פנים, נוצר כאן מצב מעניין, מן הסוג שעליו נוהג להצביע בני בראון - החברה החרדית מחדשת חידושים, ואילו החברה הליברלית נמצאת בצד השמרני ודוחה המצאות חדשות.

ה. הבטחות שווא על כך שהתפילה בזמן זה חייבת להתקבל - לא ראיתי בדברי תומכי התפילה דברים יוצאים מגדר הרגיל בעניין זה, ונראה יותר שיש כאן תקיפת איש קש.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-29/11/2009 17:46 לינק ישיר 

דינוזאור,

כמה תשובות בדבר:

1. דמה בנפשך אדם שהוא חכם פי עשר ממך. גם אם אין אדם כזה ניתן לדמיין אותו כנודע מהסיפור על ר' חיים והעילוי ממיצ'ט.

בעיני בן אדם היפותטי כזה אתה הוא ה"עז" שקונה לוקשים. כעת, איך היית רוצה שאיש כזה או קבוצת אנשים כזו תתיחס אליך? האם היית מעוניין שהם יתחמנו אותך בכל מיני מניפולציות ושקרים כדי להביא אותך לדרך האמת להבנתם (שהיא כאמור גדולה וחכמה מהבנתך) או שהיית רוצה מהם הצגה הגונה של האפשרויות והשארת ההחלטה (כולל האפשרות לטעות!) לבחירתך? 

2. בהעדר מנגנוני ביקורת ציבוריים, מה ימנע מחר מהשרלטן התורן להאכיל את ה"עזים", כלשונך, באוכל רקוב לגמרי, נאמר לפרסם שמי שצם 100 יום רצוף וגם תורם את כל הונו לארגון צדקה כלשהו מובטח לו שהוא בן עוה"ב, ולגרום לאנשים למות בצורה כזו? או אולי לספר להם שחובה לשבת כל היום בכולל ולגרום לעשרות אלפי אנשים לחיות חיי עוני קשים כי "מכל אחד יכול לצאת החזון איש"?

בחברה הכללית יש מנגנוני ביקורת, ולכן השרלטנים שמשגעים את ההמון המטומטם מוגבלים בדרך כלל בעומק השטות (הם יצליחו לגרום לאנשים לצפות בטלויזיה בתכנית מסוימת או לשלוח SMS או ללכת למרפא בחייזרים ולשלם 200 ש"ח, אבל מעטים מאד יקדישו זמן או כסף ניכר - אחוז רציני ממה שיש להם - לדברים כאלו) ובמשכה (זמן החיים של שטויות מהסוג הזה - מהחור באוזון דרך מרפאים אלטרנטיביים מצליחים עד כל מיני גורואים - הוא בין חמש לעשר שנים ואח"כ הם מתחלפים. זה גורם להם להשפעה פחות עמוקה על החברה.

3. מטבע הדברים אנשים חכמים יחסית יחשבו את כל היתר לטפשים אבל הם נוטים לעשות הערכת יתר של כמות ועומק הטמטום. בעניינים רציניים כמו התפתחויות חברתיות ותחזיות פוליטיות יש אינסוף דוגמאות של חכמים על פי כל קנה מידה, כולל נסיון ועומק ומה שלא תרצה, שאמרו שטויות מוחלטות.

אילו היית צודק בניתוח החברתי שלך ובאפליקציות שאתה עורך היתה החברה האירופאית היום נוצרית קתולית בדיוק כמו החברה במאה ה 14 - הרי הכנסיה בימי הביניים התיחסה לעדרי הבורים בדיוק איך שאתה מתיחס ומכרה להם אינדוליגנציות כדי שהכסף ילך למטרה חיובית "ולא לאצטדיונים" כמו שנאמר.  הנקודה היא שאנשים, או לפחות חלקם, פחות מטומטמים ממה שנדמה, וזה יכול להסב לשרלטן המתעתע כמה אי נעימויות. תוכל להעלות באוב אצל הרב בצרי את רוחו של האפיפיור ליאו העשירי: יש לו כמה תובנות מפתיעות בעניין. בהצלחה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2009 23:24 לינק ישיר 

 

נפלה כאן אי הבנה קטנה, כי מדבריך משתמע כאילו אני תומך בהלעטת הציבור בשטויות ובדותות. ולא היא, אני כמובן שולל כל מעשה שמוריד את הרמה הציבורית עוד ועוד מתחת לאפס. (בפרט כשהקופירייטר של קופת העיר, הוא הראשון לצחוק וללגלג על כל השקרים שהוא מפיץ. והצטדקותו בפיו: אני מאכיל פיות רעבים. לדעתי הורדת הרמה של העם לא מצדיקה האכלת פיות, כי כל תרומה להעלאת הרמה השכלית תתרום מידית לפעולות הגיוניות יותר שיחסכו יתומים ורעבים).

אומר לך מה שלמדתי מאשה חכמה השוכנת כאן, שכמה פעמים ציינה לגבי ההבדל בין [אחר] ו[שונה] ובין [אנחנו] ו[שלנו]. דהיינו שאדם החי בחברה מסויימת, יודע יפה שכל דבר אפילו אם הוא נכבד ויקר, הוא תלוי תרבות. תרבות מערבית כוללת גם שראש הממשלה יכול להיות מכור לצפיה במשחקי כדור רדודים או לאיסוף עטים מוזהבים. ואין הדבר לצנינים או מעורר גועל ודחיה בעיני אף אחד. וגם הדת, עם כל הנשגבות שבערכיה ובדעותיה היא תלויית תרבות, ואם אדם מרגיש שהוא חלק מהתרבות הדתית, אזי הוא לא ייגעל מ"הרהורי לג בעומר" עם הריקודים הפסיכיים וריח הזיעה הפושה, כפי שאינו נגעל מתיאורים של המתרחש במועדונים. והוא לא ירגיש דחיה עמוקה מ"מוישי וארבעת המינים" גם אם אבא של מוישי מתנהג כעז השוחה עם הזרם, הוא חלק מהתרבות [שלנו] ולכן זה חביב וחמוד, בדיוק כמו "ראש הממשלה ואוסף העטים".

הנומרולוגיה וכל שאר הזבל הזה נסלחים, כי הם מוצגים בכלים [שלנו], באינטרנט, בSMS, עם אייטמי תקשורת וסלבים, זה IN וכו', ואילו הזבל שלנו הוא לא נסלח, הוא פסלים הוא עבודת אלילים. לא, עוד טקסט אומלל שהוצא מהקשרו תוך גניבת דעת (הטקסט המקורי מדבר על שנה תשיעית ליובל, מישהו יודע מתי היה היובל האחרון?).

מה שכתבת בהמשך כי "בחברה הכללית יש מנגנוני ביקורת" הפתיע אותי מאד, נא לעיין ב"החברה השפויה של אריך פרום". לפי איך שאני רואה את הדברים החברה הכללית בנויה כולה מאריח על גבי לבנה של זבל, של הולכה באף. כל העסקים וההצלחות בנויים על "קבועים" שיסודם במצג שוא בתדמית של מייק אפ. כשפלא פון רוצה למכור היא משתמשת ביצור נחות שנקרא "נינט", כשיצור זה עושה קרחת מול המצלמה, אחוזי המכירות עולים בכך וכך אחוזים. אם היצור "נינט" לא היה אייטם קבוע, הדבר היה מסבך את הענינים ומקשה על הזרמה של כספי לקוחות למאזן חברות המדיה. בשביל זה יש יצור אחר "צביקההדר" הוא מנהל תכנית שמכניסה יצורים נחותים הרועים בסביבתם, למצב קבוע של "סלב", מכיון שהוא מטומטם והיא מטומטמת יש ביניהם אנרגיה והעסק זורם. לפיכך כשמחסני חשמל רוצים להשתמש ב"קבוע" הם מפרסמים את מוצריהם עם קרחתו של "צביקההדר". כשערוץ 10 רוצה ליייצב את המאזן, הוא פותח עונה של "האח הגדול" בה יושבים סכום קבוע של מטומטמים סגורים בכלוב ומלהגים. הרמה שם פחותה בהרבה מאשר הסגולות של "ברית מנוחה", ובכל אופן כל המדינה מדברת על הנושא הנשגב, אחוזי הצפיה מתיצבים. בשביל המדיה של ימינו האייקונים הקבועים האלו הם ענין קיומי של לשרוד או לא לשרוד. הם חייבים שיהיו להם סלבס בשביל לצלם אותם מקנחים את האף במסעדה, בשביל לראיין אותם ולצלם אותם על השער. ואם צבא של אנשי תדמית חולי נפש לא היו שוקדים יומם ולילה ליצור מהבובות שלהם "דמות" שום מערכת כלכלית לא היתה זורמת בענף התרבות.

מי שכל מה שזורם בביוב של העיתונות והמדיה לא דוחה אותו, אבל השטויות החביבות בהם מלעיטים אנשים חסרי אחריות גורמים לו לזעזוע מוח ולראיית פסילים, צודק בהחלט, אבל מלמד כי התרבות המערבית היא [שלנו], והתרבות המסורתית היא [שלהם]. זה מתכון לנסיון ליצירת היכל שן רציונלי מדומה בו לא שוכן אף עם, רק בובות פלטינה קרות כקרח, יש פילוסופיה ליבוביצ'ית אבל אין עם ליבוביצ'י. אין ולא יהיה עם רציונלי, וגם אדם שהוא רציונלי כאן בפורום, מול הצג, הוא אדם שצריך חברה, מתמזג בחברה, ומתנהג בסלחנות עם מה שכרוך בתרבות שלו ובגילוייה. הוא רק צריך לבחור מה [שלו]. (וכמובן, אין שום כוונה לניק "הבודד" שרק השתמש בכשרון הכתיבה שלו..)


 
 

 

 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2009 23:25 לינק ישיר 

"לדעתי הורדת הרמה של העם לא מצדיקה האכלת פיות" - להיפך כמובן



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-29/11/2009 23:33 לינק ישיר 

השכן כתב:
 הספר משמש אחד מהמקורות לכך שמחבר הזוהר הוא רשב"י.


עד כמה שידוע לי, הספר כתוב בסגנון זוהר אבל בעברית, ואף יש הקבלות תוכן כמעט מילוליות לזוהר, ומזה הוכיחו חוקרים דוקא להיפך, שסגנון כתיבה כזה ותכנים כאלו היוו דרך אלטרנטיבית לחוגי מקובלים במאות ה13/14



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > עצור כאן חושבים > אלה אלהיך ישראל - אמונת נותני העיתים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 לדף הבא סך הכל 3 דפים.