בית · פורומים · הרשם · התחברות · פתח ונהל פורום · כניסה למנהלים
בית · פורומים · בחדרי חרדים ·

תמונות :לידתם וחייהם של האתרוגים שלי בגינה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/9/2007 15:03 לינק ישיר 
תמונות :לידתם וחייהם של האתרוגים שלי בגינה

היי לכולם , כמו שהבטחתי אני מעלה לפה תמונות של האתרוגים שלי בגינתי הצנועה
השנה היבול עומד על כ -90 אתרוגים . מכיון ואני לא סוחר אני גם לא מוכר ( אני מחלק...)
אז בקשות  לאתרוגים יידחו לפי שעה . העצים אינם מטופלים בצורה מקצועית לכן ייתכנו המון בלעט'לאך
וחזזיות .וזו גם הסיבה שכרבע מהם יכולים להחשב ככשרים וחלקם כמהודרים ממש ( הכל כבר נחטף, סוררי..)
בתמונות שלפניכם תראו מגוון אתרוגים תמניים ולא מורכבים   דבר שהופך את הגידול שלהם לדבר יותר קשה
מכיון והאתרוג הוא עץ מ פ ו נ ק  מאד !
שאר האתרוגים שמוכרים לכם בחוץ הם אתרוגים מורכבים  ולכן הם נראים "שטאנץ" אחד כאילו מישהו עמל לייצר אותם ולסתת אותם , בתוכם תמצאו פלחים המזכירים את פלחי הלימון  , וכן יש בהם מיץ .
האתרוג התימני אינו מורכב ולכן אין בו מיץ ואין בו פלחים כלל וכלל ! כפי שאתרוג אמיתי צריך להיות .

עוד בקשה אני אעלה לאשכול זה  עשרות תמונות
אז אנא לא להגיב עד שאשחרר את התמונה האחרונה
שתסומן בשם "אחרונה בהחלט" , וזאת בכדי לשמור על אשכול רציף של תמונות  ללא תגובות , לאחר מכן ניתן יהיה להגיב ואני אגיב בהתאם. .

יאללה נצא לדרך..





דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/9/2007 19:29 לינק ישיר 

תמונות יפות מאוד! עם זאת חבל שראית לנכון לציין ש"האתרוגים שמוכרים לכם בחוץ מורכבים", שכן הרי זו חלילה הוצאת לעז על כשרות האתרוגים ובוודאי שלא לכך התכוונת!

הסיפור שלך עם הזקנה התימנייה מרתק ומסקרן כאחד.




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/9/2007 19:43 לינק ישיר 

האם צריכים לעבוד על זה כל השנה
וכמה מתוך האתרוגים שלך יצאו כשרים ומהודרים ?

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/9/2007 20:07 לינק ישיר 

yid123,
התכוונתי לאתרוגים שאינם מיוחסים כתמניים ,  אם אחרי סוכות תפתח את האתרוג שלך ותמצא בו פלחים פלחים , הוא מורכב . האתרוג הוא בשרני ויבש יחסית בשום פנים ואופן לא פלחים.

זוסמן,
אני סתם מזניח ולא נותן השקעה , חוץ ממים נאדה. פעם אחת חלו העצים אז קניתי מדביר
אבל חוץ מזה שום דבר מיוחד . אולי בע"ה נשקיע שנה הבאה ( השנההיא שנת  שמיטה כידוע)
ונראה תוצאות טובות יותר .

אני מעריך שמתוך כל האתרוגים שלי לפחות 40 כשרים ו- 15 שמש מהודרים , כל זאת כמובן בלי השקעה כלל וכלל.

תוקן על ידי הנביאבשער ב- 25/09/2007 20:07:48




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/9/2007 20:19 לינק ישיר 

עדיין איני מבין, האם כל האתרוגים חוץ מהתימנים הם מורכבים?
בעניין הסיפור עם ההכאה על העץ, ה"ז מדרש שכל עשב ועשב אינו גדל עד שמלאך מכהו ואומר לו גדל....



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/9/2007 20:21 לינק ישיר 

יפה ומענין,

אף פעם לא מצאתי באתרוגים שקניתי פלחים,

כך שאתה יכול לרדת מהענין של המורכב לשאר האתרוגים
שאינם תימניים.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/9/2007 20:42 לינק ישיר 

טרפופיש ,
בע"ה אעלה לפה תמונות פנים אתרוגיות, כך תבין על מה דיברתי  .

izimony,
 בילדותי כל המשפחה גמרה עלי את ההלל כמה מלאך אני.. 
אגב הכאות על עץ היא אמרה שז עוזר לכלל עצים, נקודה חשובה לא פחות מעניין ההכאה, היא נטיעת ברזלי יציקה בסמוך לגזע העץ  שזה באמת עזר. אני לא בוטניקאי אבל ייתכן והעץ באמת הצטרך מנת ברזל .  

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-25/9/2007 23:25 לינק ישיר 

וזה לשון המשנה ברורה תרמ"ח ס"ק ס"ה בענין הנ"ל

אלא א"כ חוזר וכו' - ר"ל היכא דידעינן טבע האתרוגים שבאותו מקום שדרכן לחזור אח"כ למראה אתרוג לאחר ששהו בכלי זמן מרובה אז אפילו בעודו ירוק כשר דכיון שחוזר למראהו ע"כ נגמר פריו ומ"מ הסכימו האחרונים דאין לסמוך ע"ז למעשה ואין לקנות אתרוגים אא"כ התחיל במקצת לשוב למראה אתרוג דשמא יהיה נשאר ירוק. אתרוג המורכב הסכימו הפוסקים שהוא פסול דלא מקרי אתרוג כלל. ומורכב היינו מאתרוג ולומונ"י או פאמראנ"ץ או שום פרי אחרת אפילו אם הבריך ענף מאילן אתרוג לתוך לומונ"י וכ"ש אם הבריך ענף מאילן לומונ"י תוך אילן אתרוג [אבל אם הרכיב משני אילני אתרוג ביחד כגון ענף אילן שפירותיו דקים וקטנים לתוך אילן שפירותיו גסים כשר. א"ר בשם ב"ח]. ויש ג' סימנים שנוכל להכיר אם הוא מורכב או לא א) כי המורכב חלק ולאתרוג בליטות קטנות בכל גופה וגובה להם ב) המורכב העוקץ בולט ובאתרוג העוקץ שוקע ג) כי תוך המורכב רחב והמוהל שלו הוא רב והקליפה הממוצעת (דהיינו בין קליפה עליונה שהיא דקה כגליד ובין התוך שהן חדרי הזרע עם קליפתן) דקה ובאתרוג הוא להיפך כי הקליפה עבה והתוך קצר והוא כמעט יבש [ובעולת שבת כתב עוד סימן שבאתרוג הגרעין זקוף לאורך האתרוג ובמורכב הגרעין מושכב לרוחב האתרוג ובבכורי יעקב כתב שבדק באתרוגים הרגילים אצלנו ושיש להם כל סימני אתרוג כשר שלפעמים הגרעינים שוכבים באורך ולפעמים ברוחב ע"ש וע"כ ע"י סימן זה א"א להבחין כלל] וכתב בתשובת חתם סופר חא"ח סימן קפ"ג אתרוגים שיש להם סימנים שמבחוץ דהיינו העוקץ שקוע ובליטות הרבה אין לחוש שמא ימצא בסימנים הפנימים היפך מזה ומשמע מזה דאם יש לו רק סימן אחד שמורה שהוא אתרוג והסימן השני מורה שהוא מורכב כגון שהוא חלק והעוקץ שלו שוקע יש להחמיר מספיקא וכ"כ במור וקציעה אמנם בסימן ר"ז מפקפק הח"ס מאוד בענין הסימנים אחרי שלא נזכרו בש"ס ודעתו דלמעשה אין לסמוך על סימנים כלל להקל ודינן של אתרוגים כדין עוף טהור דנאכל במסורת דהיינו שאותו המקום יהיה מוחזק מימים קדמונים שאתרוגיהם אינם מורכבים ומסיים שם העולה מזה כל האתרוגים שאינם מייעניווע [וה"ה מקום אחר המוחזק בכשרות מימים קדמונים] אין ליקח בלי כתב הכשר שיודע המעיד שאינם מהמורכבים ואין לסמוך על הסימנים עכ"ל וכעין זה כתב ג"כ בספר שנות חיים בסי' ע"ר ע"ש אך ביו"ט שני שהוא דרבנן יש לסמוך על הסימנים אף למאן דס"ל דגם ביו"ט ב' פסול מורכב ע"ש. אכן באמת אודות כתב ההכשר יש ג"כ הרבה לדקדק א) שצריך למצוא אנשים שיכירו היטב חתימת המעיד או עכ"פ שהסוחר עצמו יכיר כתב ההכשר והוא יהיה מוחזק לנו בכשרות ב) על האתרוגים שאינם מוחזקים מכבר בכשרות להעיד שאינם מורכבים לזה אין להאמין להמעיד רק אם הוא מוחזק בכשרות וצריך שיהיה ירא שמים לדקדק דאולי מטעי קטעי ובפרט במלאכת הנטיעה. גם מצוי עוד כמה רמיות בענין זה שהוא מניח כתב ההכשר על תיבה אחת והסוחר כשמוכר אותו קעסטיל מניח הכתב על קעסטיל אחר וע"כ יש לדקדק לקנות מאיש נאמן ואם מוצא לקנות אתרוג מאיזה מקומות הידועים מעולם ומוחזקים שאינם מורכבים יותר טוב לקנות מהם ועיין בבה"ל מה שכתבנו בשם הבכורי יעקב ולפי המבואר שם נראה דבדיעבד כשכבר קנה או שאין לו מקומות הידועים למוחזקים נראה דיוכל לסמוך על שתי סימנים שמבחוץ ולברך ג"כ וכמ"ש למעלה. ודע שהסכימו האחרונים דיש להחמיר לענין אתרוג המורכב אפילו בשאר ימים. ואם אין לו אחר בעיר יש ליטלו כל שבעה בלא ברכה ויש מחמירין דאפילו ליטלו בלא ברכה ג"כ אין כדאי דילמא אתי למסרך לצאת בו תמיד. ולענין הדסים אם יודע שהם מורכבים אין ליטול אותם דפסולים הם כמו אתרוגים אך בסתמא משמע מאחרונים שאין לחוש דסתמא אינן מורכבים (עיין בפמ"ג בסי' תרמ"ט אות י"א) ומה שרצה השבות יעקב לפסול אותן הגדלים בגנות השרים מפני חשש מורכבים חלקו עליו החכם צבי והפנים מאירות ועיין בבכורי יעקב שכתב שכן פשט המנהג להכשירם:




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-25/9/2007 23:30 לינק ישיר 

לכל האתרוגים  התימניים שיש היום אין חזקה כלל וכלל שהם אתרוג הכתוב בתורה לכן יש מקום לברך על האתרוגים  התימניים בדיעבד אם אין לו אתרוג אחר מוחזק!!! כמו זן חזו"א לדוגמה

תוקן על ידי משהואמיוחד ב- 25/09/2007 23:39:59




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2007 03:06 לינק ישיר 

מה מיוחד באתרוג הזה ? לכאורה כלום....

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2007 03:08 לינק ישיר 

עדיין חושבים ככה ?

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2007 03:09 לינק ישיר 

ועכשיו ??

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2007 03:10 לינק ישיר 

הנה.. אולי עכשיו..

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2007 03:11 לינק ישיר 

כעת אני כמעט בטוח שהבנתם ..

_________________




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-14/11/2007 03:14 לינק ישיר 

אחד האשכולות המרגשים יותר בהייד פארק.

בכיתי.


< למי יש טישווווו ? >



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-14/11/2007 03:15 לינק ישיר 

הנביא,

לדעת הרמב"ם יש לחוש לקדושת שביעית באתרוגך המיוחד.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > תמונות :לידתם וחייהם של האתרוגים שלי בגינה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 3 4 5 לדף הבא סך הכל 5 דפים.