בית · פורומים · הרשם · התחברות · פתח ונהל פורום · כניסה למנהלים
בית · פורומים · ישיבת הגולשים התמימים חבד ·

3 ספרים חדשים לד"ר יחיאל הררי / הוצאת "התבוננות"

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/10/2007 17:09 לינק ישיר 
3 ספרים חדשים לד"ר יחיאל הררי / הוצאת "התבוננות"

שלום עליכם.

התוכל בבקשה לתת רקע קצר מה הם הספרים הללו לפני שתישאלנה כאן שאלות בהמשך?




דווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 17:24 לינק ישיר 

מדובר בסדרה הנקראת "התבוננות עצמית על-פי הקבלה והחסידות". הסדרה עוסקת במשמעות הפנימית של נושאים מגוונים הקרובים לקורא בן-זמננו, ובהם תקשורת, זוגיות, חלומות, התמודדות עם חרדות, מעלות התמימות, משמעות הזמן, טרדות הפרנסה, בניית מרחב עצמי ועוד.

פרסומי הסדרה בעצם צוללים למעמקי מעיינות ספר התניא והמאמרים שנאמרו על בסיסו, על ידי אדמו"רי חב"ד, מלקטים מהם את העצות לקיום חיים של תוכן, ומגישים אותן בעטיפה רעננה.
עד כה יצאו לאור שלושה ספרים בסדרה: "חלומות ומשמעותם", "יום-הולדת, ראש השנה הפרטי לצמיחה רוחנית", ו"המשמעות הפנימית של הדיבור".




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/10/2007 17:49 לינק ישיר 

מה הרקע שלך וכיצד הגעת לכתיבת הספרים?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 20:24 לינק ישיר 

למען האמת התחלתי כחוקר באקדמיה. את עבודת הדוקטורט כתבתי באוניברסיטת תל-אביב בנושא "מיסטיקה כרטוריקה משיחית אצל הרב יצחק גינזבורג". אחרי שאושרה העבודה תיכננתי להמשיך ללימודי פוסט-דוקטורט בחו"ל, ובמקביל לימדתי באוניברסיטת תל-אביב.
יצא שהיה לי קצת זמן חופשי והשקעתי אותו בלימוד בספר התניא. הדברים התגלגלו כך שלפני כשנה ערכתי ביאור לספר התניא, לר' יאיר כלב, שב"ה יראה אור.
העיון המעמיק בתניא הביא לפניית פרסה ביחס אל הקבלה והחסידות, והחדיר חיות חדשה בלימוד.
בהפצת המעיינות צריך שאלה יפוצו ראש לכל באדם עצמו. מפנימיותו לחיצוניותו. הכתיבה עבורי היא כלי להפצת המעיינות הפנימיים, לתראפיה עצמית, ולאחר מכן אני מקווה שישפיעו גם על הקורא.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/10/2007 20:46 לינק ישיר 

מה פירוש בניית מרחב עצמי, וכיצד סידרת הספרים האלו תורמת למרחב זה?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 21:28 לינק ישיר 

פתחת בארטילריה...
 עצמי הוא לשון עצם. בניית מרחב עצמי היא במידה רבה התחברות למקור. אדם לעולם אינו יכול להיות עצמי מצדו הטבעי, מצד גופו הגשמי, הבהמי. עצם הוא יסוד שאינו משתנה כתוצאה מאינטרסים חולפים. החומרי הוא תמיד תועלתני, נתון להשפעות סביבתיות ותלוי בריבוי רצונות שמתחלפים ומבלבלים את האדם. פעם החברה מטיפה לאופנה כזו ופעם לאחרת. האדם נתון, בעל כורחו, בריבוי רצונות.

הבשורה הפסימית היא שהאדם הרגיל, בשל מבנה נפשו, לעולם אינו יכול להיחלץ מהריבוי הזה. לעד הוא כבול בתוכו. הבשורה האופטימית היא שהאדם יכול לבנות לו בהדרגה מרחב שבו הוא בשלב הראשון מתרחק מריבוי הרצונות, מנהייה אחר הבלבול וחוסר המיקוד, ובהדרגה, מייצר לו  מקום שבו הוא פנימי. שבו הוא מתחבר עם היסודות האיתנים שלו.

אותו מיקוד בדבר, שהוא חלק מבניית המרחב הפנימי, עוזר לאדם לאחר מכן בכל התמודדות. הוא חוזר אל המציאות טעון בכוחות של החיבור לעצמיות. הוא מצליח להתגבר לאחר ששאף אוויר צח ממעיינות עמוקים וזכים.

מרחב עצמי זה לקבל את עצמי לא שלם. לקבל עצמי כמו שאני אך להכריז על פנייה מחוסר מיקוד לכיוון חיובי של התמקדות וניסיון להיחלץ ממערכת הנורמות שמונעת ממני להתרומם לעבר אפיקים חדשים.

יחד עם זאת הגבולות והקשיים, החיצוניים והפנימיים, שמגדרים את דרכו של האדם, ברובם אינם חסרי טעם. דווקא מתוך המיצר מוכנים להישבר ולהכיר בקיומו של כח אחר לאני. האדם לא רק מכיר באלוקים כשהוא במיצר, אלא הוא גם קורא לו ומבקשו. לכך הכוונה 'מן המיצר קראתי י-ה'. החלק השני של הפסוק הוא: 'במרחב ענני י-ה'. המרחב העצמי האמיתי מושג דווקא מתוך המיצר.

אדם שנעדר בעיות ממשיות והחיים נוחים עבורו, יכול להכיר עצמו פחות. יש לו סיכוי דל יותר להשיג פריצת דרך בכינון בניין קדושה פנימי, ביצירת מרחב מוגן, העוזר לו להבקיע את דרכו בחיים. הסיבה לכך היא שהאדם החווה מהמורות וקשיים בחייו יודע את עומק הקושי, ולכן מבקש לרתום את כל יכולותיו להשגת החרות הפנימית. לעומתו מי שחי חיי מציאות נוחים, בקשתו אינה מתעלה מעל למצב הטוב שהוא חווה. כמובן שהכוונה כאן בקשיים היא גם לקשיים נפשיים ולאו דווקא חיצוניים אובייקטיביים.

ככל שעוסקים במלאכת הקילוף מגלים שהעצמיות היא דבר פנימי וחסר יותר. המחשבות הן לא עצמי, הן רק לבוש לנפש. כך גם המעשים והדיבור הם לא עצמי. יחד עם זאת, למרות שהעצמיות היא למעלה מהשכל, רק באמצעותו ובעזרת לבושיו ניתן להתחיל ולכונן מרחב עצמי. 

בסדרה מתבוננים לעומק במשמעותם של תחומים לכאורה פשוטים המלווים את האדם בחייו היומיומיים. אולם דווקא העיסוק בנושאים טריוואלים, על-פי תורת התניא, מאפשר להשיג השגות חדשות, התבוננויות שהן לא רק עוד פרוש למציאות, אלא גילוי התוך של המציאות. גילויים אלה נותנים כלים לצמוח מעל הברור מאליו, הנורמטיבי, המקובל, ולהתחיל במלאכת כינון המרחב העצמי.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/10/2007 21:38 לינק ישיר 

מדוע בחרת לך להביא אל ספרייך דווקא מאדמורי חב"ד, ולהתמקד בתורתם?




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 22:43 לינק ישיר 

למרות שהשאלה מצויינת, אני חושב שכל מי שקורא לעומק את כתבי אדמו"ר הזקן, כדוגמת: התניא, תורה אור, לקוטי תורה, או את דרך מצוותיך ויהל אור ל"צמח צדק", ובייחוד את שיחות ומאמרי הרבי מליובאוויטש יכול לענות לעצמו לבד על השאלה.
הספרייה החב"דית מכילה אוצרות עמוקים ורחבים, שמבוססים על כל שדרת הפרד"ס, הפשט, רמז, דרש וסוד, ומהווים שער לכל מדפי ארון הספרים היהודי.
החסידות אינה צריכה להתמודד ולהתעמת  עם הפילוסופיות השונות, יהודיות ואחרות, היא פשוט צריכה להציע מלוא הטנא ממה שגנוז בחובה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/10/2007 22:50 לינק ישיר 

כיצד תורמת הסידרה לאנשים המתמודדים עם חרדות?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 23:14 לינק ישיר 

חרדה היא אחת הבעיות הקשות של היחיד, הסובל מניכור ובדידות בחברה המודרנית. כדי להתמודד עם החרדות יש קודם כל להכיר בבעיה. בשלב השני יש ללמוד אודות מבנה הנפש. הכרות עם הנפשות הפועלות באדם מלמדת שהחרדות הן דבר טבעי, ויונקות מתחושת הישות. החרדות מתעצמות כשהאדם מעמיד את עצמו במרכז. בניגוד לחרדות, שמחה אמיתית היא לא דבר טבעי ודורשת מאמץ מודע.
אני מקווה שהסדרה מעניקה כלים לעבודה עצמית, שבאמצעותה הקורא יכול להכיר ולהתמודד עם תחושותיו, רגשותיו וכן הלאה. כמובן שקריאה חד פעמית אינה מספקת. הידיעה של בעיה מסוימת לא מביאה לפתרונה. המבנה של שתי נפשות הנאבקות על השליטה בעיר הקטנה, בגוף האדם, מחייבת את הקורא להתמודדות אינסופית. יום אחד של העדר עבודה עצמית והחרדות עשויות לחזור.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/10/2007 23:28 לינק ישיר 

כיצד והיכן ניתן לרכוש את הספרים ומה היא עלותם?




דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-8/10/2007 23:32 לינק ישיר 

בקרוב בע"ה ייכנסו הספרים לחנויות מרכזיות וכמובן לבתי חב"ד.
בינתיים אפשר דרך האתר: www.hitbonenut.net
או להזמין בטל': 072-2113316; 052-2633945
כל ספר עולה 30 ש"ח. סט של 3 יחידות - 75 ש"ח.
תודה



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/10/2007 09:18 לינק ישיר 

מה המשמעות הפנימית של חלומותינו?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-9/10/2007 10:08 לינק ישיר 

החלומות הם פשוט מחשבות. אלא שהמחשבות מנותקות מהשכל בזמן השינה, ולכן הן מתרוצצות על בסיס שאריות השפעת והכוונה השכל בזמן הערות. ובפשטות, אם האדם העסיק עצמו בסרטים אלימים במשך היום, סביר שבלילה יבואו לו מחשבות דומות. בממד הזה של החלומות שקוע המחקר המודרני מאז גילוייו של פרויד.
השאלה הגדולה היא האם לחלומות יש משמעות נבואית כלשהי, ואם אפשר למצוא בחלומות מסר מעולמות עליונים.

הגישה הפופולרית היא למעט ממשמעות החלומות. שהרי כולנו חולמים, ותחשוב שפתאום כל אחד יראה עצמו כנביא בזכות חלומותיו. אלא שעשרת החלומות המופיעים בתורה מלמדים על החשיבות הרבה של החלומות.
החסידות מגלה שהחלומות נושאים בהכרח מסר מעולמות עליונים. 'חלום שלא נפתר הוא כאגרת שלא נקראה מלמדים חז"ל. אלא שכדי לגלות את המסר הזה יש צורך בשימוש בשכל, ובעיקר בכח החכמה. לכן, 'כל החלומות הולכים אחר הפה', אחר הפתרון.
יוסף, בן פורת עלי עין, הוא ראש לכל פותר חלומות. הוא תופר חזרה את החלום אל נקודת החכמה, הלבושה בלבוש המחשבה. במידה רבה פותר החלומות מחבר בין שני גילויי אלוקות - סובב כל עלמין וממלא כל עלמין. 




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/10/2007 13:07 לינק ישיר 

מה פירוש תמימות ומה המעלות?



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-10/10/2007 11:58 לינק ישיר 

אני סבור שהתשובה בנושא החלומות סתומה מדי, ויש מקום לביאור, שאני מקווה שתוקן כהלכה בחיבור אודות חלומות.
קפצנו לנושא חדש, שדנים בו לעומק הרמב"ם, הרמב"ן, רש"י, וגדולי ישראל נוספים, תוך שהם מנסים לבאר מהו 'תמים תהיה עם השם אלוקיך', מה תפקיד השכל בתכונת התמימות, איזה שלמות מבטאת התמימות, כיצד היא מצויה אצל האבות, והאם מדובר בתכונה טבעית, קדומה או נרכשת.
החסידות, כדרכה, מבארת את מהלך התמימות בנפש. אם לנסח בקצרה ובלשוננו, בעוד הציניות היא סוג של לבוש המגן מפני הסביבה, ומונע מהאדם להיחשף ולהכוות, התמימות מבטאת דווקא מהלך הפוך. מהלך של התמקדות, ריכוז בדבר אחד, התעלות מעל הריבוי והתפרטות סדר הזמן. 

נדמה לי שהתמים הוא קצת פתי. הוא מקבל דברים שאינם בהירים לו דיים בשכלו. זוהי עבודת קבלת עול שלמעלה מטעם ודעת. התמים אינו נכנע לפיתויי האינטרס הצר, פשוט משום שהוא אינו מעמיד את עצמו במרכז, אלא את העניין שלפניו. לכן הוא גם הרבה פחות פגיע מהציני העוטף עצמו בשריון. תמיד הדבר בו הוא עוסק הוא החשוב, ולא איך הוא נתפס בעיני אחרים. מכאן גם מעלת השלמות של העיסוק בדבר שהוא מעבר לדואליזם הנפשי, מעבר למאבק בין הנפש הבהמית והטבעית שבאדם לנפשו האלוקית.
במובן זה התמימות היא סוד ההצלחה של האדם הבינוני, זה שמצליח לחיות כאן ועכשיו. הבינוני יכול להתגבר על המאבק רק כשהוא מרוכז בדבר אחד, בעיסוק אחד, שהוא איננו הוא. כל פעם שהוא משיב את עצמו למרכז, הוא עשוי למעוד ממעלתו כבינוני, או בשפת הפילוסופיה - כסוג של אקזיסטנציאליסט. 



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > דת ואמונה > ישיבת הגולשים התמימים חבד > 3 ספרים חדשים לד"ר יחיאל הררי / הוצאת "התבוננות"
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
1 2 לדף הבא סך הכל 2 דפים.