בית פורומים בחדרי חרדים

אחד מגדולי ישראל - מי האיש ?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/5/2004 16:58 לינק ישיר 

דודיקון

האם יכול אתה להכניס צילום מהדף האמור, או לפחות לצטתת את הנאמר שם.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2004 17:49 לינק ישיר 


אני מצטט:
שמועה התהלכה בירושלים, שר' שמואל סלנט ז"ל, שזכה לישב על כס הרבנות בירושלים במשך שבעים שנה (עלה באדר תר"א ונפטר ביום כ"ט אב תרס"ט מוקף אהבה כבוד והערצה, לא ידע אלא לחתום את שמו. שמועה זו שמעתי פעמים אחדות מפי חכמי ירושלים שהכירו את ר' שמואל ושתו מים מבארו-חכמתו. אזכיר שניים מהם: ר' חיים יהושע קאסאווסקי ור' י"ל הכהן מיימון, זכרונם לברכה. ובאמת לא השאיר ר' שמואל סלנט לא חידושי תורה ולא תשובות... [אני משמיט את הפרטים הביביליוגרפיים מהמאמר - דודיקון] והנה בחוברת החדשה של "הדרום" ["הדרום" חוב' יט, ניסן תשכ"ד עמ' 19-22] נתפרסמה ע"י הרב כתריאל דוד קאפלין איגרת של ר' יוסף זונדיל סלנט וחתנו ר' שמואל סלנט, מיום כ"ב אלול תרי"ח אל ר' משה מונטיפיורי. עיקר האיגרת נכתב ע"י סופר מזכיר אך החתימות הן של הכותבים עצמם ובשולי האיגרת שתי תוספות קצרות כתובות בידו של ר' שמואל סלנט ודומה שזהו השריד היחיד מכתב ידו של ר' שמואל.
מפרסם האיגרת מעיד שדיבר עם ר' אריה לווין בירושלים על איגרת זו "והיה בעיניו לפלא וכמעט שלא היה מאמין" כי גם הוא סבור היה, שר"ש "לא היה יכול לכתוב רק לחתום את שמו"... [שוב כנ"ל-ד.]
גם א"ר מלאכי איש ירושלים אומר במאמרו "הרבנות הירושלמית לפנים והיום" (הדאר שנה טו גל' יג כט טבת תרצ"ו עמ' 208) על ר' שמואל סלנט ש"הוא לא ידע כתוב ובקושי רב למד לחתום את שמו".

אני מקווה שזה מספק אותך ועכשו שלח לי באישי למי מגדולינו התכוונת למעלה שהוא אינו יודע לכתוב וכו'.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/5/2004 19:43 לינק ישיר 

קשה להאמין,
ר' שמואל היה סגי נהור באחרית ימיו.
איני מכיר מי היה הרב כתריאל דוד קאפלין אך זה ברור שי"ל הכהן מיימון לא היה תלמידו ולא ראהו מימיו ובודאי לא היה מ"חכמי ירושלים". מה גם שמי שקרא שרי המאה שלו יווכח שהיה לו דמיון מאד פורה.
בקיצור, ד"ב.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/5/2004 04:44 לינק ישיר 

בדרך כלל ר שמואל סלאנט רק חותם על מכתביו ואכן היה לו חתימה גדולה כזה (ואולי משם בא הסיפור כדומה למה שמספרים על הרוזינער זי"ע שגם לו היה חתימה גדולה כזו)

אך הוא לא היחיד שרק חתם על מכתביו.הרבה רבנים ובעיקר אדמורי"ם
אך להגיד שהמכתב הוא שריד יחיד לכתביו הוא שטות כי אני בעצמי כבר ראיתי מכתב שלם בכתב ידו.

אגב ר שמואל סלאנט נפטר בשנת בשנת תרס"ט, 4 שנים לפני שמימון עלה לארץ ישראל כך שמימון לא פגש אותו מימיו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/5/2004 09:52 לינק ישיר 

אי יכולת כתיבה היא בעיה מוכרת בקרב מי שעוסקים בלקויי למידה.

כמובן שלא מדובר פה על אי יכולת קרוא וכתוב. מדובר על הפעולה המוטורית של כתיבה בלבד, ובמקרה כזה ניתן להסתייע בידי אחרים.

זה כמובן לא גורע מגדולתו הרבה של הגרש"ס זצ"ל. זה רק מסביר, למה אין ספרים שהוא כתב, ורק סיכומי דברים שנשמעו ממנו.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/5/2004 11:43 לינק ישיר 

מאירקה99
למה תשלה את עצמך בבוקי סריקי? עצם זה שאין ספרים ממנו אינו ראיה שהיה לקוי מוטורית .....
רוב רובם של חכמי ישראל לא השאירו מידם בכתובים.
והציטוט מספר שהובא לעיל חציו דמיון וחציו סתם שקר.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/5/2004 16:10 לינק ישיר 

רוב רובם של גדולי ישראל לא השאירו מכתב ידם?
אולי אתה מתכוון שאינו בידינו. אבל בכלל לא כתבו?!
זה בהחלט נדיר, ואפילו בן מנחם עצמו אומר שהוא כן כתב מעט וישנו בידינו, אלא שהיו שהופתעו מזה.
זה כמובן אפשרי אצל עיוורים או בעלי שיתוק ל"ע וכדומה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/5/2004 17:08 לינק ישיר 

בן מנחם עצמו מגדיר זאת כ"שמועה שהסתובבה בירושלים".
יש שמועה.
הוא לא השאיר כתבים.
הוא חי לא כל כך מזמן. כאן בעיר הקודש. יש לו צאצאים רבים. ואין שום כתב ממנו.

עכשיו אתה רשאי להאמין או לא.
ואם זה נכון? וכי תלינו בגרש"ס איזה חטא או עוון ח"ו?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/5/2004 17:17 לינק ישיר 

מאירקה,
חוששני שלא קראת את הציטוט של דודיקון. התפרסמה בהדרום איגרת ובה קטעים קצרים מכתב ידו של רש"ס. חוץ מזה, סטלש אומר שהוא ראה מכתב שלם בכתב ידו.
תראה, לעתים אני מסרב להאמין לשמועות שיש הוכחה לכאורה כנגדן, גם אם אין בהן שום חטא או עוון. מספיק לי שהאמת כנראה אחרת.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/5/2004 21:43 לינק ישיר 

בסיכום, קשה לקבל את השמועות האלו, ופתי מאמין וכו'
ובפרט שהר"מ טיקוצ'ינסקי הכיר את הרש"ס בסוף ימיו (שהרי נשא נינתו)
ומה עשה הרש"ס עד שהגיע הר"מ טיקוצינסקי ?
ומי שימש כסופרו בשבעים שנות תפקידו כרבה של ירושלים ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/5/2004 21:57 לינק ישיר 

בינ"ו, ז"ך למ"טמונים תשס"ד.

וברשותכם החידה הבאה

מי האיש ?

אחד מגדולי ומקובלי ארץ ישראל מספר בהקדמה לאחד מספריו שהינו מזדרז להדפיס את ספרו בעבור הנסים הגדולים שארעו עמו (וכמ"ש הרשב"י מס' שבת הואיל ואיתרחיש לן ניסא איזיל אתקין מילתא שכן מצינו ביעקב וכו', וכ"כ במג"א אור"ח סי' רי"ח) וע"כ רצונו לזכות הרבים בספרו.

ומספר שם חסדי ה' והנסים אשר עשה עמו בשנת תקצ"ב כשהלך לצפת להילולה דרשב"י זיע"א והיה בדעתו לחוג שמה חג השבועות והגידו לו בחלום קודם ג' ימים את כל המאורע העתיד לבוא וימהר ויצא את העיר בליל ערב החג, וביום איסור חג נשללה כל העיר כידוע.
(הכוונה לרעידת האדמה שהיתה אז, מלבד רעידת האדמה שהיתה בשנת תקצ"ז).
וממשיך לספר שם על נסים אחרים שארעו עמו.

רמ"ז א'

היה נין ונכד למהר"ם חביב מסיטרא דנוקב"א



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/5/2004 23:44 לינק ישיר 

חזרה לענין הנ"ל על דבר כושר הכתיבה של הגר"ש סלנט.

לאחרונה יצ"ל ספר "תורת רבינו שמואל סלנט" (ג"ח).
כל המעיין בספר זה ברפרוף קל יבחין מיד שהטענה שהגרש"ס לא יכל לכתוב היא אפרוחי ואבדורי מילי דהבל בעלמא.

ראשית, בהקדמת המו"ל כתב במפורש שהספר יצ"ל מאוצר כת"י שהיה בידי הר"מ טיקוצינסקי (חוץ מהקטעים שנדגש במפורש "פסקים והלכות משמו של רבינו").

ובסוף ההקדמה מבקשים מקהל הקוראים "אם למישהו יש עוד כתבים או השלמה לכתבים וכו' מבקשים אנו בכל לשון של בקשה שיואילו בטובם להמציא לנו ההעתק", ודבר פשוט שאילו לא היה להם כת"י וידעו שאין לא היו מבקשים שישלחו להם מה שלא קיים.

שנית, בספר עצמו ישנם מכתבים רבים שכתב הגרש"ס עוד בצעירותו בישיבת וואלוזין לר"י מסלנט ושאר רבנים (וזה היה הרבה שנים לפני שנולד הר"מ טיקוצינסקי).

ולבסוף, בסוף הספר נדפסה תשובה 'בענין דו"ד שהי' בין מדפיסי הש"ס',
וכ"כ שם "הדברי תורה דלהלן היו בין כתבי היד של רבינו הגרש"ס זצ"ל, ואין ידוע לנו בדיוק של מי הם והדפסנו אותם כאן למען לא יאבדו מארץ החיים", ע"כ.
ואילו אוצר כת"י הגרש"ס היה אוסף של כתב"י שכתבו בשבילו אנשים אחרים, הרי היו מניחים שגם הד"ת האלו הם מהגרש"ס.
וכל דיבורי הסרק הם סיפורי מימוני בע"מ, ויתכן שבאחרית ימיו היה קשה להגרש"ס לכתוב והר"מ הנ"ל כתב בשבילו, ואכמ"ל.

(דרך אגב שמחתי כמוצא שלל רב עמש"כ באחת מהתשובות בענין אורחים הבאים מחו"ל לארץ ישראל מה יעשו ביו"ט שני של גליות, ודעתו נוטה לדעת ה"חכם צבי" שאין לקיים יו"ט שני בא"י. וע"כ ינהג לחומרה לשתי הצדדים, כלומר יניח תפלין ויאכל כזית מצה וכו' אבל לא יברך על המצה ולא יעשה סדר בפרהסיה, עיי"ש. ומכיון שכך היה נ"ל משכבר הימים שמחתי באומרים לי)

נ.ב.
ראה בפורם "בחצרות חסידים" אשכול "שמועה שמעתי ותרגז בטני" שפתח "מתפעל" וז"ל שם,

פגשתי אברך מבני דודנו הליטאים,
ואמר לי הלה שקרא במחקר אחד,
אינו זוכר היכן,

שרבי ישראל מרוז'ין זי"ע הנערץ כל כך בעולם החסידי,
לא ידע לכתוב. מין דיסלקציה כזאת שהיתה לו.
כשאמרתי לו שהוא מדבר שטויות,
הוא התרגז עלי ואמר לי שהחסידים השוטים לא מוכנים לקבל עובדות היסטוריות.

על מה הוא מדבר ?
איך יתכן דבר משונה שכזה ?
מישהו שמע על כך משהו ?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/5/2004 23:52 לינק ישיר 

ונחזור לחידה האחרונה

מי האיש ?

אחד מגדולי ומקובלי ארץ ישראל מספר בהקדמה לאחד מספריו שהינו מזדרז להדפיס את ספרו בעבור הנסים הגדולים שארעו עמו (וכמ"ש הרשב"י מס' שבת הואיל ואיתרחיש לן ניסא איזיל אתקין מילתא שכן מצינו ביעקב וכו', וכ"כ במג"א אור"ח סי' רי"ח) וע"כ רצונו לזכות הרבים בספרו.

ומספר שם חסדי ה' והנסים אשר עשה עמו בשנת תקצ"ב כשהלך לצפת להילולה דרשב"י זיע"א והיה בדעתו לחוג שמה חג השבועות והגידו לו בחלום קודם ג' ימים את כל המאורע העתיד לבוא וימהר ויצא את העיר בליל ערב החג, וביום איסור חג נשללה כל העיר כידוע.
(הכוונה לרעידת האדמה שהיתה אז, מלבד רעידת האדמה שהיתה בשנת תקצ"ז).
וממשיך לספר שם על נסים אחרים שארעו עמו.

רמ"ז א'

היה נין ונכד למהר"ם חביב מסיטרא דנוקב"א

רמז ב'

שם אביו יהודה, שם סבו יעקב.

רמז ג'

בהיותו בקושטא בכ"ו שבט תר"ה דרש (הספד) על הרה"ג ר' יאודה נבון.

רמז ד'

עוד כתב שם מהנסים שארעו עמו, בשנת הת"ר כשיצא כשד"ר והיו עמו כעשרה אנשים בשיירה שלו ופגעו בהם ליסטים (פלשתים) מזוינים ושללו את כולם ורק חפציו ובגדיו וממונו נעלמו מן העין ולא שלטה בהם יד השודדים, ואח"ז שלפו חרבם להרוג אותם וכמעט חרב חדה מונחת על צוארם, וה' ברוב רחמיו הצילם מידם,



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/5/2004 21:45 לינק ישיר 

רמז ה'

בספרו כתב "שכאשר מהר"ח אבואלעפיה ז"ל עשה ישוב חדש בעיה"ק טבריה ת"ו, גזר והסכים בכח קדושתו כי כל הנודר לשם רבי מאיר בעל הנס, לא ישולם נדרו במה שיתן אותו בעירו, אלא עד אשר יקיים בהצדקה נתינה לעיה"ק טבריה ת"ו, אשר שם חלקת מחוקק ספון, למען יתפרנסו מזה ת"ח שבטבריה ת"ו וכל הספרדים בני חו"ל קיימו וקבלו עליהם לקיים הסכמה זו".
(וכאן הבן שואל היתכן לעשות כזו גזירה, ולכמה שנים מועיל הקיימו וקבלו עליהם ?)

רמז ו'

בהיותו בפירארה בשנת תר"ג חיבר ר' שמואל יצחק פינצי שיר לכבודו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/5/2004 22:00 לינק ישיר 

האמת ליעקב?
ר יעקב שאלתיאל ניניו



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > בחדרי חרדים > אחד מגדולי ישראל - מי האיש ?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר
לדף הקודם 1 2 3 ... 74 75 76 ... 620 621 622 לדף הבא סך הכל 622 דפים.