י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ליצמן מגיב לגר"י רוזן

"שלא יגידו יצא מהקשרו - מציע לו להיזהר"

לאחר חשיפת ההקלטה של יקי אדמקר, בה נשמע הגר"י רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' אומר, כי ליצמן נדהם כשהרבי מגור לא אישר את חוק הגיוס. מגיב היום ליצמן לדברי ראש הישיבה ואומר: "אני מציע לו שצריך להיזהר"

"שלא יגידו יצא מהקשרו - מציע לו להיזהר"
הגר"י רוזן וליצמן צילום: פלאש90

לאחר שהוקלט תוקף את מועצת גדולי התורה וטוען כי סגן השר יעקב ליצמן כמעט וחטף שבץ בעקבות התנגדותו של האדמו"ר מגור לחוק הגיוס - ליצמן משיב היום (שלישי) לראש ישיבת אור ישראל הגר״י רוזן על טענותיו כנגד מועצת גדולי התורה בכנס סגור של 'אוגדת ישראל'.

בדברים שאמר בפני חברי המטות שפעלו בבחירות, הזכיר סגן השר ליצמן את דבריו של הרב רוזן שאמר "אחד הרבנים אמר, חברי מועצת גדולי התורה לא הבינו את החוק, אני במקומו חייב למחות על הדברים האלו ואם האדמו"רים הקדושים חברי מועצת גדולי הצורה יודעים לעמוד על כל דבר ששואלים אותם וזה הדעת תורה שלא יגידו לי משחקים לא יודעים כן יודעים".

"אני לא חשוב שזה מכובד שמישהו אומר על האישיים שלנו שהם לא יודעים מה החוק אומר, עם כל הכבוד אני חייב למחות על זה . שלא יגיד שזה יצא מהקשרם או שלא הבינו מה הוא אמר כי היה הקלטה . אני מציע לו שצריך להיזהר", אמר ליצמן.

כזכור, בהקלטה שפרסם אתמול העיתונאי יקי אדמקר נשמע ראש הישיבה הגר"י רוזן אומר כי ההתנגדות של מועצת גדולי התורה החסידים היא "בלוף אחד ענק, כל המלחמה בחוק". לדבריו "ה-3000 (היעדים לגיוס א.ק.) הולך ברגל. אני יכול להוכיח למי שרוצה שהחוק הזה מבחינת החששות שואפים לאפס, אי אפשר לומר שזה חוק מצוין".

הרב רוזן הוסיף ותקף: "יש רק רבי (אדמו"ר) אחד שלמד את החוק, האדמו"ר מסאדיגורה, שלקח עורך דין, אבל כל האחרים לא יודעים מה כתוב שם הגערר רבי (האדמור מגור א.ק.) ... אחד לא מבין מה קרה שם".

"אספר לך סוד", הוסיף ראש הישיבה בפני בן שיחו מבלי שידע כי השיחה מוקלטת, "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

ראש הישיבה תקף עוד את המועצת החסידית כשאמר: "מי שעשה עבודה הוא מוישה ברזובסקי (הגר״מ ברזובסקי ראש ישיבת סלונים א.ק.) שכתב מכתב עם המון שטויות. החוק הזה יצא מבית המדרש של משרד הביטחון, יש פה כמה קונצים. הם לא מעוניים שהחוק יתבטל".

יעקב ליצמן הרב יגאל רוזן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד