י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"זורע פילוג"

המרא דאתרא תוקף את קובי על דברי ההסתה

הגאון רבי משה צבי בוחבוט, רבה של העיר טבריה, מגיב היום לדבריו הבוטים של ראש העירייה רון קובי שתלש מודעות הקוראות לבנות לא להתגייס ותוך כדי כך השתלח בבוטות נגד הציבור החרדי. הגרמ"צ: "עניין גיוס בנות אסור עפ"י פסיקתם של כל גדולי ישראל בעבר ובהווה, ואיני יודע מהיכן הוא שואב את התעוזה להשתלח ולהתערב בעניינים הלכתיים"

המרא דאתרא תוקף את קובי על דברי ההסתה
הגרמ"צ בוחבוט ורון קובי צילום: פלאש 90

היום (שלישי), ראש עיריית טבריה רון קובי יצא מלשכתו הסמוכה לאזור החרדי בעירו ותלש בברוטליות מלוח המודעות, פשקווילים החתומים על ידי שר התורה הגר"ח קנייבסקי ובהם קריאה לבנות שלא לגשת ללשכת גיוס.

בהמשך אף דיבר בברוטליות כלפי הציבור החרדי ואמר בין היתר: מודעות הסתה ופשקווילים בכל רחבי טבריה נגד גיוס בנות לצה"ל, כנראה שרק אחרי שהם יקבלו דו"חות הם יירגעו. פשוט חוצפה. ארגונים שלמים וציבורים שלמים נגד מדינת ישראל. הגיע הזמן לעצור את זה".

בהמשך דיבר קובי בצורה בוטה עוד יותר כנגד הציבור החרדי כשטען שהוא "יודע רק לקחת, לקחת ולקחת". 

בעקבות דבריו הקשים של רון קובי, מגיב רבה הראשי של העיר טבריה הרב בוחבוט ל'בחרדי חרדים'.

הגרמ"צ בוחבוט, אשר הוציא תחת ידיו מספר רב של ספרי הלכה ועיון שמעוטרים בהסכמותיהם של גדולי ישראל, בדרך כלל נמנע מלהגיב לפרובוקציות שמייצר ראש העיר הבעייתי. אך הפעם נדמה, כי קובי הגדיש את הסאה.

"צר לי לשמוע שוב ושוב ושוב דברי הסתה נגד ציבור שלם שרוצה לחיות עפ"י אמונתו" אומר רבה של טבריה ל'בחדרי', "עניין גיוס בנות אסור עפ"י פסיקתם של כל גדולי ישראל בעבר ובהווה, ואיני יודע מהיכן הוא שואב את התעוזה להשתלח ולהתערב בעניינים הלכתיים אשר מסורים בידי חכמי ישראל בלבד". 

הרב בוחבוט מוסיף ותוקף את דבריו הקשים של ראש העירייה: "נהלים מוניציפליים שבתחום אחריות העירייה, יכולים להיות מטופלים בצורה עניינית ומסודרת, ואת "הגיגיו" ישמור לעצמו. חבל שבימים אלו של ספירת העומר אשר מתו בהם תלמידי רבי עקיבא מפני שלא נהגו כבוד זה בזה, במקום שידאג להרבות אחווה ורעות, הוא זורע פילוג. אני מקווה לימים יבואו ששוב ישרור השלום ותשוב השלווה לעירנו". חותם הגרמ"צ בוחבוט את דבריו.

הרב משה צבי בוחבוט רון קובי טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד