י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בזכות רשב"י

הזמרת מירי אור: "כשחליתי הרופאים שלחו אותי להיפרד מילדיי"

לאחר לידת בנה הקטן התבשרה הזמרת האמנית, מירי אור, על סרטן קשה חשוך מרפא שהתגלה בגופה. הרופאים אמרו לה להיפרד מילדיה, והיא הגיעה למצב בו לא יכולה היתה לזוז מכיסא הגלגלים - עד שהגיעה לרשבי * סיפור מצמרר לכבוד ל"ג בעומר

הזמרת מירי אור: "כשחליתי הרופאים שלחו אותי להיפרד מילדיי"
כיסא גלגלים צילום: pixabay

סיפורה של האמנית מירי אור, הוא לא סטנדרטי. את מירי, אמנית שמלווה נשים במסעות מרגשים בחייהן. פגשנו במושב נחושה לשיחה אישית, והבאנו עבורכן את החוויות והרשמים.

לא תאמינו שהיא בת 50, אמא לארבעה וסבתא לשתי נכדות. מירי אור, זמרת מפורסמת, החלה את דרכה כצעירה ובולטת בעולם החילוני. סיפור חזרתה בתשובה יכול היה להיות קומדיה לא רעה כלל.

"הייתי בארצות הברית. התקשרו לאמרגנית שלי וביקשו הופעה לנשים חרדיות בברוקלין. האמרגנית שלי ניגשה אלי ואמרה 'את מתחפשת – יש לך הופעה לנשים שומרות מצוות'. הכנו רשימה של כל השירים החסידיים שאני מכירה והתלבשתי כחרדית.

אחרי ההופעה רבנית הקהילה ביקשה ממני לבוא להתארח אצלה בשבת. 'אין לך ברירה, זה שווה לנו אלפי דולרים – את הולכת'. אמרה לי האמרגנית שלי, אז הלכת".

זו היתה שבת במונסי, ושם נפתחה למירי הנשמה בפעם הראשונה. "אחרי השבת הזאת הבנתי שאני לא חוזרת לאותו מקום שהייתי בו קודם, והולכת לחפש אמת אחרת. האמרגנית שלי כמעט התעלפה. היא ממש לא תכננה שכך תיראה התוצאה".

גם את השידוך שלה, עם האדם איתו בנתה את ביתה, הכירה דרך הרבנית ומשם היתה לה המראה מטורפת בכל הנוגע לחזרה בתשובה.

הנסים של רבי שמעון: קיבלתי את חיי ואת חיי בתי במתנה

את רבי שמעון הכירה מירי כבר כילדה, בזכות סבתה. "תמיד היתה שמה ידיים על הראש ואומרת בזכות רבי שמעון", מספרת מירי. וזכתה לפגוש את עוצמתו בכמה צמתים בחייה.

"כשבתי היתה בהריון, חווינו אירוע טראומתי. בשבוע 35 השליה שאבה את הדם והוא התפרץ בגוף של בתי. היא היתה מורדמת ומונשמת, וחשבנו שלא נזכה לראות אותה בחיים. כשהתעוררה, התפרצה אצלה אפילפסיה. התחננו והתפללנו לרבי שמעון שישמור ויציל אותה, והבת שלי פשוט קמה על הרגליים ומתפקדת כאחד האדם".

מירי עצמה חוותה את הדרמה לפני כ- 11 שנה, כשגילו לה את מחלת הסרטן. "קיבלתי טיפולי כימותרפיה קשים מנשוא. המצב לא היה ברור, והרופאים לא נתנו הרבה סיכויים. בשלב מסוים לא יכולתי להתנייד בכוחות עצמי וקרסתי אל כסא גלגלים. נראיתי זוועה, בלי שער, משקל גבוה בגלל הסטרואידים, פשוט איבדתי את הדמות שלי".

בשלב מסוים החליטה ללכת לקבל את ברכתו של הרב עובדיה זצוק"ל. "נכנסתי עם בעלי, הרב עובדיה בירך אותי ואמר לי שבזכות העובדה שני משמחת נשים – אראה ישועה והוסיף, 'לכי תתפללי אצל רבי שמעון'.  ברור שמיד הלכתי לרשב"י.

למחרת היינו צריכים ללכת לקבל תוצאות של בדיקות שיגידו אם יש סיכוי להציל את חיי. אני נכנסת לחדר הרופאים שיושבים שם כצוות, וכך הם אומרים לי: "גברת אור, במנוחים רפואיים לא תביני אף מילה, אבל יש מילה שתביני היא המילה נס. הגידול שלך נעלם, ואת בריאה לחלוטין".

אין לתאר את ההרגשה שאת חווה באותו רגע. הרגשתי שכל הצדיקים פשוט נמצאים איתי. כמובן ברכתו של הרב עובדיה, והצדיקים הגדולים, כמו שתמיד סבתא שלי אמרה: 'זכות רבי מאיר, זכות רבי שמעון'. כל דבר היה בזכות הצדיק לבקש וזה מה שאני זוכרת מאז שאני ילדה, והמקום שאת יודעת שיש צדיקים שבמותם יותר מחייהם, את יודעת שיש לך להיכן ללכת. לא צריך לטוס, ואם את לא יכולה לבוא בעצמך, יש גם שליחים טובים שיכולים להתפלל 24 שעות עלינו. אנשים מספרים ישועות וזה אמיתי, זה קורה. זה מקום מנחם, וזה המסר שלי: 'תהיו מחוברים לצדיקים, יש מקום להתנחם, שגם אם יש צרה הכי גדולה, יש סיכוי להינצל מהכל - כי יש צדיקים ששומרים עלינו'".

פורסם לראשונה במגזין 'מחוברות' - מגזין נסים וחיזוק שיצא במיוחד לנשות משפחת 'אור הרשב"י', ובו עשרות סיפורי נסים בזכות התנא האלוקי הקדוש, רבי שמעון בר יוחאי

רשבי קבר רשבי סרטן נס נס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד