י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סכנה נוספת אורבת לנו

בן 9 הוכש במדורה: "הקרסול שלו דימם" • צפו

לא רק החום הקיצוני מסכן את בני האדם, סכנה נוספת אורבת במקומות מסוימים עקב החום הכבד - נחשים ארסיים ומסוכנים | ילד בן 9 הוכש על ידי נחש, כששיחק עם חבריו באזור המדורה | אביו משחזר: "הוא אמר שהוא לא רואה טוב, ומיד הזעקנו אמבולנס. הוא הקיא כמה פעמים"

בן 9 הוכש במדורה: "הקרסול שלו דימם" • צפו
ילד שהוכש על ידי נחש צילום: דוברות ביה"ח הלל יפה

לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי 'הלל יפה', הגיע אתמול (שלישי) בערב, ילד בן תשע מגבעת עדה, שבמהלך מדורת ל"ג בעומר הוכש על ידי נחש. הילד מאושפז במחלקת ילדים לאחר שקיבל טיפול באנטי-סרום. מצבו טוב.

בבית החולים מבקשים להזהיר את מי שהולך הערב למדורת ל"ג בעומר, לא רק ממזג האוויר החם ומהחשש לדליקות, אלא גם מהכשות של סוף האביב.
 
הילד, שי האושטיין, הגיע עם הוריו לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי בחדרה, לאחר שהוכש בקרסול הרגל במהלך מדורת ל"ג בעומר כיתתית על ידי נחש.

"שי וחבריו שיחקו באיזור המדורה, שדווקא היה מיושר ונטול עשבייה", מספר אביו, "הם התרחקו מעט מאיזור המדורה, בכדי ללכת לראות משהו בקצה השטח, ששם הייתה מעט עשבייה. אחרי מספר דקות הוא הגיע אליי מבוהל עם החברים ואמר שהוא חושב שהכיש אותו נחש. הקרסול השמאלי שלו דימם, אבל הוא הרגיש טוב. התקשרתי לאמו ולקחתי אותו ברכב הביתה, מרחק 5 דקות מהמדורה".

האב ממשיך ומספר, "כבר ליד הבית הוא אמר שהוא לא רואה טוב, ומיד הזעקנו אמבולנס, שהגיע אחרי כמה דקות. באמבולנס הוא הקיא מספר פעמים. בחדר מיון הוחלט מהר מאוד לתת לו את הנסיוב כי הוא גם החל להיות ישנוני והרגל התנפחה מאוד – מה שענה על כל הסימפטומים שמתפתחים מהכשת נחש".

ד"ר עדי קליין מנהלת מחלקת הילדים של ביה"ח 'הלל יפה', מסבירה כי עם הגעתו, לאחר נטילת כל המדדים והבדיקות הנדרשות, ובשל הסימנים הברורים, התקבלה ההחלטה על מתן הנסיוב (אנטי-סרום)  וכן החלו לתת לשי טיפול תומך. "זו הכשה מאוד קשה", היא מסבירה, "ומהירות הגעתם הייתה חשובה מאוד למתן טיפול בזמן. לשמחתנו שי הגיב טוב לטיפול".

בן ה-9 מאושפז כעת במחלקת הילדים, נפיחות הרגל עדיין משמעותית והוא נמצא בהשגחה.

ד"ר קליין מבקשת מהציבור, במיוחד לאור העובדה שהיום ומחר תתקיימנה חגיגות ל"ג בעומר, ולכן, לא רק כדאי להקשיב לאזהרות מזג האוויר, ולציית לכללי הדלקת אש, אלא גם לשים לב שהשטח המיועד למדורה, אינו באיזורים שיש עשבייה בה עלולים להסתתר נחשים. 

"ההכשות של תום עונת האביב הן המסוכנות ביותר. גם אם הנחש קטן וצעיר, הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה או סיכון גופני מופחת כתוצאה מהכשתו", אומרת הדוקטור ומוסיפה, "יתר על כן, יש הסבורים שהכשה של נחש צעיר או הכשה של נחש ב"תחילת העונה" היא אף מסוכנת יותר משום שטרם עשה שימוש בארס לשם צייד".

עוד היא מציינת כי "לא כל אדם אשר הוכש יהיה חייב בטיפול בנסיוב, אך גם אם לא הופיעו תסמינים חריפים במיוחד, יש לפנות לבדיקה בבית החולים לצורך אבחון וטיפול. כמו כן, אין צורך להביא את הנחש לחדר המיון – מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם , כדאי אם מתאפשר לצלם את הנחש".

הכשת נחש הלל יפה מדורות לג בעומר סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד