י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
*זהירות: אש*

ל"ג בעומר הופך למסוכן עבור ילדים עם בעיות קשב

מסתבר שילדים עם הפרעת קשב וריכוז בגילאי העשרה (10-20), עלולים ליטול סיכונים הרבה יותר מאשר חבריהם • ממה צריך להזהר במדורת ל"ג בעומר

ל"ג בעומר הופך למסוכן עבור ילדים עם בעיות קשב
ילד במדורה, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ל"ג בעומר הגיע, כולם חוגגים סביב למדורה, ורק אם אתם הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, אתם בלחץ אדיר ומנסים להשגיח על הילד ללא הפסקה מחשש שיעשה משהו מסוכן ופזיז.

מי שמכיר את הסיטואציה, יודע שלפעמים זה ממש מתסכל, הילד יכול להיות חכם ומוכשר אז איך זה שהוא לא עצר רגע לחשוב מה יכולות להיות תוצאות (לעיתים הרות אסון) של המעשים שלו?

מסתבר שילדים עם הפרעת קשב וריכוז בגילאי העשרה (10-20), עלולים ליטול סיכונים הרבה יותר מאשר חבריהם. מצד אחד בגילאים אלה האונה הקדמית של המוח נמצאת בתהליך התפתחות ולכן נטילת סיכונים והתנהגות אימפולסיבית נמצאות ברמות הגבוהות ביותר, ומצד שני לילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז יש מחסור בדופמין (כימיקל שנמצא במוח ומספק לנו את התחושה החיובית שלאחר מעשה והוא ההורמון העיקרי שמסייע בתהליך הריכוז), מה שגורם לילדים אלה להיות "מכורים לסיכונים" .

בגילאים אלו המוח רגיש מאד לדופמין. מחקרים מראים שילדים אלו יודעים להעריך נכונה את רמות הסיכון הכרוכות במעשיהם, אבל אם חבריהם נמצאים סביבם, הם יזנחו כל מחשבה על סכנה, ויטלו על עצמם את ההתנהגות המסוכנת, כי בגילאים אלה, מקובלות חברתית נותנת למוח פרץ של דופמין שגובר על כל החלטה אחרת.

אז כשאתם ליד המדורה תפקחו שבע עיניים על הילד, ותדעו שניתן לטפל בהפרעה גם בלי טיפול תרופתי.

הכותבת היא חוקרת מוח בינלאומית וראש קליניקת ’גלים‘ בלונדון לטיפול בנוירופידבק

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד