י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במקום המועצת

פרסום ראשון: האדמו"רים יתכנסו לדיון חשאי

המשבר במשא ומתן והתעקשות ליברמן: חלק מחברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל יגיעו היום לדיון חירום בבית אחד מהאדמו"רים בירושלים • כל הפרטים

פרסום ראשון: האדמו"רים יתכנסו לדיון חשאי
כינוס מועצת גדולי התורה צילום: ארי קלמן

המשבר במשא ומתן הקואליציוני והקרב על חוק הגיוס: לאחר שנעשו תיאומים לכינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מספר פעמים, ומאחר שהדבר לא הצליח - שכן כמה מהאדמו"רים לא יכולים להשתתף בישיבה - חלק מהאדמו"רים יתכנסו היום לדיון חשאי בבית אחד מהאדמו"רים בירושלים. 

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי חלק מהאדמו"רים החברים במועצת גדולי התורה יתכנסו בשעות הצהריים בירושלים כדי לדון בחוק הגיוס שנמצא על הפרק ומעכב את הרכבת הממשלה, זאת בשל התעקשותו של אביגדור ליברמן. 

מדובר בישיבה אותה מארגן מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר, ובה צפויים להשתתף בין היתר האדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, באיאן, סלונים וביאלא; בפגישה ידונו בהצעת הפשרה שהציגו בליכוד לפתור את משבר חוק הגיוס.

יצוין כי הישיבה מגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים קיים מזכיר המועצת ולצר סבב התייעצויות בין גדולי התורה, אך כנראה שלא הצליח להגיע לדעה אחידה ומשכך הוא מכנס את חלק מהאדמו"רים כדי לדון בנוסח הפשרה.

בנוסף, בימים האחרונים עלתה אפשרות כי החרדים ייכנסו לקואליציה למרות הקשיים בחוק הגיוס, שכן הסנקציות יפעלו אך ורק בעוד שש שנים ויהיה ניתן לתקן את הטבלה במשך הקדנציה - אך ההערכה היא שחלק מהאדמו"רים צפויים לשלול את האפשרות ולהתעקש על חוק גיוס במתכונת רצויה בתמורה לכניסה לקואליציה.

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד