ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עורכי הדין התפלאו

כתב האישום ינקה את החשוד ב'פגע וברח'?

לאחר האישור החריג מהיועמ"ש - הוארך מעצרו של סנדרוסי עד למועד הגשת כתב האישום בחמישי • עורכי הדין התפלאו כיצד ייתכן שלמרות מיצוי החקירה בעניינו, עדיין מייחסים הפקרה לחשוד הנוסף

כתב האישום ינקה את החשוד ב'פגע וברח'?
נתנאל סנדרוסי עם עו"ד משה סוחמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת כתב אישום: בית המשפט האריך בפעם החמישית את מעצרו של נתנאל סנדרוסי, החשוד כי פגע וברח בילד חיים בנימין בן שושנה רייזל (ביגלאייזן), וזאת לאחר שהתקבל האישור החריג מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להאריך מעצר חשוד לפני כתב אישום, מעבר ל-30 יום.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מאחר וימי המעצר התקרבו ל-30 יום, הוגשה בקשה חריגה ליועמ"ש כדי שיוכלו להאריך את מעצרו של סנדרוסי מעבר לחודש ימים מאז מעצרו. לו האישור החריג לא היה מתקבל, סנדרוסי היה משתחרר מחר, בהיעדר כתב אישום.

מעצרו של סנדרוסי הוארך עד ליום חמישי, עד אז הפרקליטות צפוייה להגיש נגדו כתב אישום. על מה? בשלב זה המשטרה לא חשפה את הפרטים. "יש הצדקה להארכה חריגה של המעצר בשל מורכבותו של תיק זה ומורכבות החקירה" אמר השופט נאיל מהנא בטרם האריך את מעצרו. לדבריו, מתיק החקירה עולה כי "קיים עוגן ראייתי לכאורי למיוחס למשיב כעולה מהדוח הסודי והמסמכים הרבים הקושרים את המשיב למיוחס לו".

פרקליטו של החשוד, עו"ד משה סוחמי, אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הדיון, "אני בספק אין ניתן יהיה להגיש כתב אישום". לדבריו, אם הפרקליטות החליטה להגיש נגד סנדרוסי כתב אישום על פגיעה והפקרה, איך ייתכן כי הם מבקשים במקביל להאריך את מעצרו של מאיר, כאשר הם חשודים שגם הוא נהג ברכב?. "אם זה החשוד שנהג והפקיר - אז החשוד השני לא יכול להפקיר. אם החלטתם שהוא נהג והפקיר צריך לשחרר את החשוד השני". לדבריו, הסיבה שעדיין מבקשים להאריך את מעצרו של מאיר, כי הם עדיין לא יודעים מי נהג והפקיר.

באשר לחשוד הנוסף, מאיר, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בתשעה ימים ופרקליטו עו"ד רונן רבי אמר כי "הפרדוקס שאי אפשר להאשים 2 אנשים באותה עבירה שאחד נהג, תסתיים ביום חמישי. לגבי אחד מהם לא תהיה עבירת הפקרה והקרקע נשמטת מתחת לרגליהם לענין ימי מעצר".

סגן הנשיא ביהמ"ש לתעבורה בירושלים, השופט נאיל מהנא לא נעתר לגמרי לבקשת המשטרה, והאריך את מעצרו של מאיר עד ליום חמישי בו אמורים להגיש את כתב האישום נגד סנדרוסי, והוסיף כי על המשטרה "לעשות מאמצים לסיים את החקירה עד למועד הנ"ל".

תאונת פגע וברח הצהרת תובע כתב אישום אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד