ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סלקציה לפני ההמראה

החרדים עלו על המטוס וגילו כי רכושם נגנב

קבוצת חרדים שעשתה דרכה מתל אביב לארצות הברית במטוס של חברת תעופה אוקראינית, הופתעה כאשר בעליה למטוס ניטלו מהם כל חפציהם, גם אלו המותרים לנשיאה. כשהגיעו לקייב, גילו כי רכושם נעלם באורח פלא 

החרדים עלו על המטוס וגילו כי רכושם נגנב
חרדים בשדה התעופה, אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

נוסעים חרדים רבים התלוננו כי נגנבו מהם חפצי ערך רבים, בזמן שהיו על טיסה מתל אביב לניו יורק, עם עצירת ביניים בקייב - אוקראינה.

עשרות נוסעים חרדים אמריקאים סיפרו לאתר Yeshiva world news, כי לפחות 50 נוסעים יהודים חרדים שטסו אתמול בשעה 5:30 בבוקר מתל אביב ל- JFK ארצות הברית עם עצירה קצרה בקייב, התלוננו כי נגנבו מהם חפצי ערך רבים.

על פי הדיווח, כשהנוסעים עמדו לעלות על המטוס בתל אביב, החלו אנשי חברת התעופה לבדוק את גודל כבודת היד של הנוסעים, הם הכניסו לתוך קופסא מיוחדת את כבודת היד של הנוסעים החרדיים, כדי למדוד את הגודל. למרבה הפלא, כל המטען שלהם התאים, אבל נאמר להם שהם לא יכולים לקחת את זה על המטוס איתם. במקום זאת, הם קיבלו "מדבקה ירוקה" ללא מספר מעקב על זה, והצוות הבהיר להם כי הכבודה שלהם תיכנס לבטן המטוס.

הנוסעים החרדים גילו משהו חשוד, שאר הנוסעים (לא-יהודים) יכלו לעלות אל המטוס את כבודת היד שלהם מבלי להניח אותם בקופסת הבדיקה.

נוסעים תיארו זאת כאנטישמיות בוטה, שכן כל מי שהיה בעל חזות יהודית כגון: חובש כיפה או בעל זקן, חויב לשכן את כבודת היד בתא המטען.

הנוסעים ניסו לקיים מחאה קטנה וסירבו לעלות, אך בסופו של דבר הם התרצו ועלו על הטיסה לקייב - לצד ההבטחה כי מזוודותיהם ימתינו להם שם.

בעת הטיסה הנוסעים חשדו מאד על הסירוב לתת להם להעלות כבודת יד, כי חלק גדול של התאים מעל המושבים היו ריקים, ובתל-אביב אמרו להם שהתאים שמעליהן מלאים, וזו אחת הסיבות שלא יכלו לקחת את מזוודותיהם על המטוס.

עם הגעתם לקייב, הסיוט הגרוע ביותר שלהם הפך למציאות, כמעט כל המטען היד שלהם מעולם לא חזר אליהם. כאשר הם שאלו את אנשי חברת התעופה בקייב שבו המטען היד שלהם היה, הם אמרו "אין לנו מושג". הם הראו לחברת התעופה את "המדבקות הירוקות" שלהם, אותם הם קיבלו להדביק על המזוודות, ונאמר להם שמעולם הם לא ראו מדבקות כאלה.

מיד לאחר מכן, מיהרו הנוסעים המתוסכלים להתלונן בזמן הקצר שהיה להם, עד לטיסת ההמשך מקייב, אך לא נותר להם זמן לתבוע את תיקיהם.

הקבוצה עלתה על חברת התעופה האוקראינית מספר טיסה PS231 מקייב ל- JFK, והגיעה לניו יורק ביום שני אחר הצהריים בסביבות השעה 13:00.

כל הקבוצה החרדית הגישה תלונות למשטרת ניו יורק וכן לחברת התעופה, דבר שנמשך מספר שעות. במשטרת ניו יורק נאמר להם כי מעולם הם לא ראו כל כך הרבה אנשים המתלוננים על מזוודות גנובות. המשטרה בניו יורק חוקרת את האירוע.

בנוסף, נוסעים רבים לא קיבלו את מטען היד שלהם, וגם המטען הרגיל שלהם נעלם גם כן.

הרבה מאנשים איבדו את התפילין, מכשירים אלקטרוניים יקרים, מחשבים ניידים, תכשיטים, פאות, ופריטים פטורים ממכס ודברי ערך אחרים שהיו בתוך חפציהם.

בחדרי חרדים עדיין לא קיבל תגובה מחברת התעופה האוקראינית, כשתגיע היא תפורסם.

קייב אוקראינה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד