י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהלך שמימי

הגר"י זילברשטיין: "כן, בחירות דווקא באלול; מנסים אותנו משמים"

הגאון רבי יצחק זילברשטיין מסביר מדוע בחירות בחודש אלול יביאו להצלחה יותר גדולה למפלגות החרדיות • "הנציגים שאינם שומרי מצוות יודעים היטב שבימי התשובה והרחמים של חודש אלול ממעט הציבור החרדי, על כל שכבותיו, לעסוק בענייני חולין" • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

הגר"י זילברשטיין: "כן, בחירות דווקא באלול; מנסים אותנו משמים"
הגר"י זילברשטיין צילום: שוקי לרר

"חובשי בתי המדרשות צריכים לדעת", אמר המרא דאתרא של שכונת רמת אלחנן בבני ברק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', כי "המהלך שנכפה עלינו לקיים בחירות חוזרות באלול לא נקבע על ידי בשר ודם, יהיה מי שיהיה. אלא זה הוא מהלך שמיימי, וברור שמן השמים רוצים לנסותנו ולראות האם אנחנו 'בוחרים' בדרך- הישר".

בדברים שפורסמו בגיליון החודשי של 'קול ברמה' היוצא לאור ב'רמת אלחנן', נכתב בשמו של הרב זילברשטיין כי בכל מערכת בחירות אומרים לנו כל גדולי הדור שאלו הם ימים שבהם אפשר לקדש שם-שמים בצורה מופלאה, ולהוכיח שאנחנו מצייתים להוראותיהם הברורות של מרנן ורבנן.

"אולם במערכת הנוכחית יהיה לענ"ד היבט נוסף. כפי שדווח הנציגים החרדיים ביקשו לערוך את הבחירות בחודש מנחם-אב, בימי 'בין הזמנים', אבל בסופו של דבר נקבעו הבחירות ליום י"ז באלול. ובל נחשוב שמדובר במהלך של מה-בכך; הנציגים שאינם שומרי מצוות יודעים היטב שבימי התשובה והרחמים של חודש אלול ממעט הציבור החרדי, על כל שכבותיו, לעסוק בענייני חולין, ומעדיף להימצא יותר ויותר שעות בבית המדרש. דבר זה יביא, לדעתם, לכך שהמפלגות החרדיות לא תוכלנה 'להיאבק על כל קול', כפי שעשו בבחירות הקודמות. ברם, אם הם היו יודעים את האמת, יתכן שהיו מנסים ככל האפשר למנוע את קיום הבחירות בימי אלול". 

"ונסביר את דברינו", אמר הגר"י זילברשטיין, "ההחלטה על איך וכמה לפעול בימי אלול תהיה נתונה כמובן לדעתם, דעת- תורה, של גדולי ישראל. אבל עוד לפני- כן, צריכים אנחנו להוכיח לכולם שבעוד ש'אלה ברכב ואלה בסוסים', הרי אנחנו 'בשם ה' נזכיר'".

הגר"י זילברשטיין בעצרת בחירות בטבריה. צילום: שוקי לרר

"דהיינו, דווקא אווירת החיזוק והתשובה בימי חודש אלול, המתבטאת בחיפוש-האמת ובקשת- סליחה, הם-הם אלה שיגרמו בעזרת השם 'אתערותא דלעילא' שתסייע בעדנו לקדש שם שמים, ולראות שוב את ההצלחה שהייתה בס"ד בבחירות האחרונות. ההתעוררות שלנו בתפילה ובתשובה, בתורה ובמעשים טובים, תביא להתעוררות בשמי- וכך שמים, יושפע עלינו שפע של רחמים וייפתחו בפנינו שערי ההצלחה".

"והאמת, שגם נציגי השלטון בעצמם יודעים את האמת, וגם הם מודעים לכך שכאשר אנשי בתי המדרשות מצויים בחיזוק - זה הזמן היעיל ביותר לנקוט בפעולות הנצרכות לסיעתא דשמיא מיוחדת".

"זה לא סוד הוא שכאשר ראש הממשלה דאז, להפציץ רצה את הכור האטומי בעיראק, הוא ביקש לפני-כן לשמוע את דעתם של גדולי הדור, ושיגר את נציגיו כדי שישאלו מתי היא השעה הטובה ביותר להפצצה. גדולי הדור השיבו שעדיף לעשות זאת בשעה 4 אחה"צ, כיון שבשעה זו בתי המדרשות מלאים בלומדי התורה. 'זכות התורה היא שתגן על המטוסים ושהמבצע כולו יעבור בשלום', אמרו.

"וכך נאמר גם אנחנו, שדווקא ימי אלול, ואווירת החיזוק המיוחדת המורגשת בימים ההם, תהיה בעזרנו לקדש שם שמים בצורה מופלגת. והסליחות ימי התשובה, שבהם אנחנו מתפללים 'ותן פחדך על כל מעשיך', יהיו עבורנו ימים של חיזוק במלכות-הבורא-בעולמו.

"הבחירות, והחששות מפני עלייתם לשלטון של גורמים שינסו לפגוע רח"ל בלומדי התורה, יעניקו לנו אפשרות להתפלל ביתר שאת על 'ויראוך כל המעשים וישתחוו לפניך כל הברואים',ולהרגיש באופן מוחשי יותר עד כמה אנחנו זקוקים להמלכתו של השם יתברך בעולם וזה עצמו, ההתעוררות הזו, והסליחות שתיאמרנה ברטט, יצליחו בס"ד את דרכנו ונזכה להמליך את בוראנו באהבה וביראה, בשמחת-לב ובחרדת-קודש. ויראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עלינו".

בחירות הגר''י זילברשטיין אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד