ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אשדוד: חרדים נעצרו בחשד סיוע לארגון פשע

במסגרת מבצע 'הפור האחרון', נעצרו 20 חשודים - ובהם סגן ראש העיר, חבר מועצה ושני קבלנים ידועים • בין המעורבים: חרדים • העונש המקסימלי: 10 שנות מאסר

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



היחידה המרכזית של מרחב לכיש מחוז דרום, בשילוב יאח"ה להב 433, מחלקת נותני שירות מטבע במשרד האוצר, יחידת יהלום וחקירות מע"מ באר שבע, רשות המיסים ופרקליטות מחוז דרום, ניהלו בשנה האחרונה חקירה סמויה רחבת היקף נגד ארגון פשיעה גדול ומוכר הפועל בעיר אשדוד.

היום (ב'), עם מעבר החקירה מפעילות סמויה לגלויה, יצאו עשרות חוקרים ובלשים של ימ"ר לכיש וכוח משימה לכיש בפיקודו של סנ"צ שמעון פורטל מפקד ימ"ר לכיש לביצוע מעצרים של עשרות חברי ארגון הפשיעה ועובד בכיר בעיריית אשדוד.

במהלך ביצוע המעצרים בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובבתי העסק השונים המופעלים ע"י אותם חשודים, אשר במהלכם נתפסו מעל מיליון שקלים במזומן, אחד עשרה כלי רכב יוקרתיים, שבע בתים, שלושה עסקים ומספר חשבונות בנק שנתפסו.

מדובר ברכוש רב בשווי עשרות מיליוני שקלים שהושג על פי החשד בפשע. בכוונת גורמי החקירה, לחלט את הרכוש שנתפס במלואו.

במהלך היום יובאו החשודים לדיון בבית המשפט, בבקשה להארכת מעצרם.

בין העצורים: סגן ראש העיר, חבר מועצה ושני קבלנים ידועים, ביניהם חרדים.

לראשונה בכוונת המשטרה והפרקליטות לעשות שימוש בסעיף 4 לחוק המאבק בפשיעה המאורגנת העוסק בעובדי ציבור המסייעים לארגוני פשיעה, כאשר הסנקציה במקרים אלו עומדת על עד עשר שנות מאסר. השימוש בסעיף המדובר הוא חסר תקדים ובהחלט אירוע מכונן בכל הקשור לנחישות הטיפול בארגוני הפשיעה וחיבורם הפסול עם עובדי ציבור.

חשדות בלבד

במהלך החקירה נאספו ראיות רבות המעידות לכאורה על קיום ארגון פשיעה בעל היררכיה ברורה ומובהקת, המבצע עבירות הימורים לא חוקיים לאורך שנים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, סחיטה ודמי חסות מעסקים וגבייה אלימה, עבירות מס חמורות והלבנת הון במיליוני שקלים וחבירה מדאיגה וחמורה לעובד בעיריית אשדוד.

חומר הראיות מצביע לכאורה על שיטת פעולה מאורגנת, שיטתית, רצופה ומתמשכת תוך חיבור וניצול קשרים עם עובד העירייה לקידום מטרות ארגון הפשיעה והשגת רווחים.

"טיפול המשטרה בעבירות אלו איננה בגדר פעולות זבנג וגמרנו", אומר גורם במשטרה. "כאן ביפרוש נדרש אורך נשימה בצד התמקדות והקצאת משאבים לאורך זמן. הגופים המנהלים את החקירה המורכבת אינם מנהלים פרשייה זו בקצב של התקשורת אלא פועלים עקב לצד אגודל באופן שיטתי ומובנה".

ממ"ז דרום, ניצב יוסי פריינטי, התייחס לפרשת "הפור האחרון" ואמר כי לצד המחמאות הראויות על חקירה מקצועית ויסודית של המשטרה, רשות המיסים והפרקליטות, בפרשה זו צריך לזכור ולהדגיש כי אומנם מדובר בחשדות חמורים ביותר, אך בשלב זה מדובר בחשדות בלבד. "תפקידם של כל העוסקים בחקירה הוא לתרגם את אותן חשדות לכאורה לראיות מוצקות, הגעה לחקר האמת והכנת תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום".
אשדוד סגן ראש העיר ארגון פשע קבלן עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד