י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
25 שנה

"שינה את העולם": רה"מ, שרים וח"כים על דמותו של הרבי זצוק"ל

25 שנה להסתלקותו של מרן רבי מנחם מענדל שניאורסון זצוק"ל - הרבי מלובביץ' • ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, שרים, חברי כנסת ואנשי תקשורת על דמותו המרתקת של הרבי ועל השפעתו עליהם בחייהם האישיים • נתניהו: "הרבי שינה את העולם והשפיע עליי רבות" • צפו בתיעוד

"שינה את העולם": רה"מ, שרים וח"כים על דמותו של הרבי זצוק"ל
דרעי, נתניהו, אדלשטיין וסער. במרכז: הרבי צילום: פלאש 90 ובאדיבות jem

חצי יובל שנים להסתלקותו של מרן רבי מנחם מענדל שניאורסון זצוק"ל - הרבי מלובביץ'. ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת, שרים, חברי כנסת ואנשי תקשורת על דמותו המרתקת של הרבי ועל השפעתו עליהם בחייהם האישיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (הליכוד): "25 שנים של געגועים לרב מנחם מנדל שניאורסון - הרבי מליובאוויטש - ששינה את העולם והשפיע עליי רבות. אזכור אותו תמיד". רה"מ צירף גם תיעוד בן 35 שנה מפגישתו עם הרבי מלובביץ'. 

יו"ר הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין (הליכוד): בשבת הקרובה נציין 25 שנה לפטירתו של הרבי מלובביץ מגדולי מנהיגי עם ישראל. את דאגתו של הרבי לכל יהודי הכרתי עוד כאסיר ציון בבריה"מ. הרבי היה מופת לאהבת ישראל והחדיר בעם ישראל אמונה בערכיו הנצחיים ששמרו עלינו במשך אלפי שנים וישמרו עלינו לנצח. את משנתו של הרבי חשוב שכולנו נאמץ ללבנו.

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס): הרבי מליובאוויטש, מגדולי מנהיגי העם היהודי בכל הזמנים, לא ראה הבדל בין יהודים. את כולם קיבל במאור פנים ואת חסידיו שלח לכל פינה על פני הגלובוס להאיר את האור ולקרב כל יהודי באשר הוא. ‏הבה נאמץ את משנתו ונאיר פנים לכל יהודי. העולם יהיה טוב יותר לנו ולדורות הבאים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (איחוד הימין): הרבי שלח את חסידיו לצאת ולהאיר את העולם ויסד את מוסד השליחות שמאפיין כל כך את תנועת חב"ד. הרבי לחם את מלחמתה של ארץ ישראל ודרש מחסידיו לאהוב כל יהודי רק בשל היותו יהודי. נאחוז בדרכו.

שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד): הרבי מליובאוויטש זצ״ל היה אחד המנהיגים הגדולים בכל הזמנים. הרבי שהיה אוהב ישראל ואוהב אדם הקים מעצמה של חסד לכל יהודי בארץ ובעולם. שלוחיו פרוסים בכל פינה בעולם, ערוכים לקבל עוד יהודי במאור פנים ובאהבת ישראל. תנועת חב״ד ופעולותיה הם נר זיכרון לרבי.

בכיר כחול לבן, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר חה"כ בוגי יעלון (כחול לבן): הרבי מליובאוויטש זצ״ל הוא אחד המנהיגים הגדולים של העם היהודי בדורנו. הרבי חרט על דגלו את מצוות ״אהבת ישראל״, ואף דאג לשלוח את חסידיו לכל פינה בעולם לשמר את גחלת היהדות. ‏צוואתו ל״אהבת ישראל״ חשובה היום, יותר מתמיד.

בכיר הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד): הרבי זכה להוקרה ולאהבה בקרב כלל ישראל המתעצמות עם השנים. הוא נאבק לחבק כל יהודי ולקרבו לשורשים שלנו. ייסד את מפעל השלוחים המרשים ויוצא הדופן. הבין לעומקה את הסכנה במסירת שטחי ארץ-ישראל והתריע כנגדה בעקביות. יהי זיכרו ברוך.

גדעון סער בציונו של הרבי מלובביץ' זצוק"ל. צילום: ארכיון 'בחדרי', באדיבות המצלם

רה"ע ירושלים לשעבר וחה"כ ניר ברקת (הליכוד): "‏הרבי מליובאוויטש הוא מנהיג ענק אוהב ישראל, שדרש מחסידיו לצאת לכל פינה בעולם בכדי להביא את האור לכל יהודי. תנועת חב״ד היקרה שצומחת ופורחת גם כיום 25 שנים אחרי הסתלקותו, היא דוגמא ומופת לקירוב לבבות ולקבלת כל אדם, וגלעד למורשתו של הרבי".

חבר הכנסת צביקה האוזר (כחול לבן): רבי מנחם מנדל שניאורסון, איש שהשפעתו חרגה הרבה מעבר לחסידות חב״ד. ‏תובנות רבות הנחיל הרבי אבל החשובה שבהם היתה אחדות ישראל.הדבקות להתעלם בין מה שמפריד בינינו - ולהתמקד רק במה שמאחד אותנו. ‏בימים אלו ״צוואתו״ חיונית עוד יותר. ‏יהי זכרו ברוך.

חבר הכנסת יעקב מרגי (ש"ס): געגועים לאיש ענק למנהיג גדול, שלימד דור שלם מה היא יהדות במאור פנים. בימים אלו זה הזמן לאמץ את מורשתו, ולפעול כולנו להאיר פנים ולהיות מאירים לכל יהודי באשר הוא. בכך נכבד את זכרו ונעשה לנו עולם טוב יותר.

יואל חסון בציונו של הרבי מלובביץ'. צילום: מתוך הטוויטר

הפוליטיקאי וחה"כ לשעבר יואל חסון: בכל תקופת עבודתי בכנסת, כמעט לא היה מקום בעולם בו ביקרתי, ולא פגשתי את שליחי חב״ד המדהימים שעושים עבודת קודש בשליחותו של הרבי זצ״ל. ‏זכיתי גם לבקר בקברו של הרבי - מנהיג יהודי חשוב לרבים כל כך.

ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי: "טיפלתי באיסלאם קיצוני ובאוטובוסים מתפוצצים וכל אימת שעסקתי בזה דמותו של הרבי עמדה לנגד עיניי ודבריו ונימוקיו הנחו אותי".

עיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון: בילדותי למדתי בחיידר של חב״ד בירושלים. מה שהכי קסם לי בדמותו של הרבי מליובאוויטש היה שהוא ידע לדבר, לכבד ולהכיל כל אדם. הוא הרגיש בן משפחה קרוב למאות אלפי יהודים ושאינם יהודים. נתן הרבה משמעות לחיים של יהודי אחרי השואה. מחר נציין 25 שנה לפטירתו. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא.

איש התקשורת נדב פרי: מה שדי מדהים בעיני זה שאחרי רבע מאה ללא אדמו״ר חב״ד היא עדיין חסידות חזקה, גדולה ומשפיעה. במובן הזה, ויתקנו אותי מומחים גדולים ממני, הרבי מלובביטש הוא קצת כמו הרבי נחמן מברסלב. דומיננטי, נטול יורש אבל עם מורשת שסוחבת.

יועץ התקשורת אבי בניהו: בשבת יחול יום השנה ה-25 לפטירתו של הרבי מלובביץ׳. כשמו״צניק נתוודעתי לאיש הענק הזה ולשליחותו כחייל ובהמשך הדרך בצמתים ואירועים רבים. הרבי שפגש המונים ביקש מהם : ״הרבו חסד בעולם״. הוא בנה חסידות אדירה שמפיצה אור ושמחה בכל מקום בגלובוס. יהי זכרו ברוך.

יועץ התקשורת איציק סודרי: גדל כאן דור של עשרות אלפי חסידי חבד בנים ובנות בני 25 ומטה שנולדו אחרי שהרבי שלא הכירו אישית נפטר והם חיים ומתנהלים ומרגישים ומחוייבים לרבי, לתורתו והנהגתו, לדרכו עד הפרט האחרון וממשיכים להציף את העולם בבתי חסד וקירוב לבבות וחיים ומרגישים שהרבי איתם בכל רגע נתון.

הרבי מלובביץ הרבי מליובאוויטש ראש הממשלה יור הכנסת הילולא ג' תמוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד