י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כשאח נגד אח • מאבק הלכתי בין אחים על כשרות מקווה

מודעות שפרסם הגר"מ ברנדסדופר קוראות להימנע משימוש במקווה שנוסד על-ידי אביו בשוק מאה שערים • מאידך גיסא, אחיו, הגר"ש ברנדסדופר, הוא זה שתמך במשפצים

הגר"מ ברנדסדופר. צילום: בחדרי חרדים
הגר"מ ברנדסדופר. צילום: בחדרי חרדים



מודעה שפורסמה אמש (א) בשמו של הגאון רבי משה ברנדסדופר, מעוררת סערה בחסידות תולדות אברהם יצחק. המודעה דנה בכשרותו של המקווה הממוקם מתחת לבית המדרש של חסידות תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בירושלים.

המודעה מתפרסמת עם הלוגו הרשמי של בית ההוראה 'היכל הוראה', בית ההוראה של הגר"מ ברנדסדופר. תחת הכותרת "להסיר מכשול" נכתב: "אודות המקווה בשוק מאה שערים... (מתחת לביהמ"ד תולדות אברהם יצחק) המקווה נבנה בשעתו על ידי אבי מורי זיע"א בתכלית ההידור והתקינו כמקווה דאורייתא, אולם לאחר שביצעו בו שינויים (על ידי הבלנים, על דעת עצמם) בתבנית בנייו ואופן הכשרתו הורע חזקתו.

"והדבר מהווה מכשול לרבים לאלה החושבים אותו לכשר לטבילות דאורייתא ולאחרונה נכשלו בטבילת גר כפי שעלה על שולחן הרבנים בער"פ על התקלות שיצאו מזה.

"לכן ראיתי חובה לפרסם כי המקווה הנ"ל אינו בחזקת כשרות. על כן אין לטבול כלים ושאר טבילות דאורייתא, עד אשר יתוקן בור המים כפי שבנה אבי מורי זי"ע בתכלית הכשרות וההידור",

בסיום המכתב קורא הגר"מ ברנדסדופר לבלנים של המקווה לתקן את המעוות שנעשה, כדי שהמקווה יוכל לחזור לכשרותו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתקופה האחרונה בוצעו במקווה שינויים ושיפוצים משמעותיים, מה שהוביל לפרסום המודעה החריפה.

אך מבירור מעמיק עולה, כי מי שהעניק את 'חותמת הכשרות' למקווה, לאחר שבוצעו השיפוצים, הוא לא אחר מאשר אחיו של מי שאוסר - הגר"ש ברנדסדופר, המוכר יותר בקרב ציבור החסידים בבית שמש. גם הגר"ש משתייך לחסידות 'תולדות אברהם יצחק', שבבעלותה המקווה.

גורם המקורב לגר"מ ברנדסדופר סיפר לכתב 'בחדרי חרדים', כי על פי מידע שבידיו, אותו גר שעבר טבילה לפני מספר שבועות, עבד במאפיית מצות מוכרת וידועה. לדבריו, ישנה אפשרות כי המצות שנאפו על ידו לא היו כשרות מכיוון שהטבילה לא הייתה כשרה.

האם יתוקנו השיפוצים שבוצעו במקווה? האם הגר"ש ברנדסדופר ישוב בו מהחלטתו? זאת נדע בימים הקרובים.

בינתיים נתלו אמש המודעות האוסרות את המקווה ברחבי ירושלים החרדית. אלא שקבוצה מחסידי תולודת אברהם יצחק חטפה את המודעות מהמדביק, בעוד אחרים קרעו את המודעות שכבר הודבקו על הקירות.



תולדות אברהם יצחק הרב ברנדסדופר מאה שערים ירושלים מקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד