י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרצל והדג: חוויה ימית קולינרית ב'ארמאנדו'

הרצל לא חשב לרגע שהוא עומד להתמכר לדגים • אבל מסעדת 'ארמאנדו' עם התפריט הימי האיכותי, היינות והמחיר עשו את העבודה • טור ביקורת מגרה במיוחד

הרצל והדג: חוויה ימית קולינרית ב'ארמאנדו'



אם חשבתם שאתם מכירים את כל הקלישאות על דגים, אז טעיתם ובגדול. תשאלו את ארמנדו (עמי) קדוש, הבעלים והשף של מסעדת 'ארמאנדו' על חוף הים של תל אביב.

כשהוא מדבר על דגים ואוכל אתם צריכים לראות את החיוך והברק בעיניים. אם דייג אוהב דגים, אז ארמנדו 'מת עליהם'.

בעצם, למה לא להתחיל עם תובנה אישית? כבן מזל דגים, הייתם בטח מצפים שאחד כמוני יעוט על דגים וישלה אותם מהצלחות לפחות בקצב השלדג. ובכן, למרבה ההפתעה, את עולם הדגים הכרתי רק לפני מספר שנים. כשעד אז, אני מאמץ לעצמי גישה קשוחה בכל הקשור לים ואוצרותיו. המקסימום שהייתי מוכן לשמוע עליו היה טונה בשימורים, או לחלופין דג סול נטול עצמות וחיוור בשולחן השבת.

למען האמת, את החיבה למאכלי הים, רכשתי בהדרגה בעזרתה של רעייתי. החיבה לדגים במשפחתה הילכה עליי אימים, עד שנתפסתי פעם אחת למנת מוסר בתנור בחברתם. מאז, אני שבוי בקסמי עיניו הפקוחות של הדג.

לארמאנדו הגעתי לאחר סיבוב שני. ואני תיכף מסביר. בגל הכשרות ששוטף לאחרונה את מסעדות ארצנו, גם ארמאנדו עברה גיור לחומרא. בעברה, היתה המסעדה לא כשרה לחלוטין ואין להאריך. לפני מספר שנים עברה המסעדה לכשרות רגילה, וכיום מנפנף ארמאנדו בכשרות למהדרין, כשכל המוצרים הם בכשרות מהודרת. זה אומר שהבשרים בקטגורית 'גלאט חלק' והירק גוש קטיף. היינות, כשרים למהדרין כמובן, בעיקר יינות מהארסנל של יקבי 'רמת הגולן'.





אבל אנחנו כאן ללא בגלל הבשר כמובן, אלא בגלל הדגים. וארמאנדו מפתיעה לטובה בכל הקשור לתמחור סביר ולמנות טעימות. והסקאלה כאן רחבה מני ים ב"ה. מסיר חריימה מרוקאי ועד לברק בתנור, יש את הכל מהכל. אני אקצר לכם את הרשימה בקביעה שאין דג כשר שלא תמצאו אצל ארמאנדו. נקודה.

נתחיל בזה שהבריזה מול הים הגדול שפרוס לפניכם רק מגביר את התיאבון. גאון מי ששילב את הקלישאה הזאת (אחת מיני רבות) עם המציאות: דגים אוכלים מול הים...

עכשיו, כשהתיאבון נפתח, אין מנוס מלגשת למנות הפתיחה בצורת סלטים ביתיים (באוריינטציה מרוקאית מובהקת) לצד לחמניות תוצרת הבית. לחסידי הסצנה המובהקים יש אפילו סלט איקרה ורדרד (שאני לא ממש מתחבר אליו) אבל זה כבר עניין של טעם.

באותו ערב קריר ונעים, הלכתי על מנת סלמון נדיבה בעשבי תיבול ורוטב שום שהיה עשוי מדיום/רייר עם הקרום בגובה הנכון שמשוח מלמעלה כעננה של כבוד. אשתי ביקשה וקיבלה מנת לוקוס שנחה על הגריל עם כל הטוב שבעולם. רק מהריח הייתם יכולים לאבד שם את שפיותכם או הכרתכם, מה שיבוא קודם.

הבהרה: ארוחת דגים שכזו תהיו חייבים ללוות ביין. קולה צוננת אולי תחליק לכם את הסלטים והלחם במורד הגרון, אבל את המנה העיקרית אתם תחמיצו ללא כוס היין הנכונה בצידה. וגם כאן המבחר לא מבייש את הפירמה כמו שאומרים. אנחנו הלכנו על מרלו מסדרת ירדן של רמת הגולן שהיה נהדר. למען הגילוי הנאות אציין שמדובר באחד הבקבוקים החביבים עליי ביותר. ואין לי או למי ממשפחתי מניה ביקב.





לצד המנות העיקריות קיבלתי מניפת תפוחי אדמה מיניאטוריים אפויים בתנור לצד צלחת אורז לבן ושמנוני (אחד אחד כמו שאני אוהב). עוד דבר שלמדתי ללא ספק צריך לקחת את מחוגי הזמן ולהשליכם לים בארוחה שכזו.

כבר בשלבים הראשונים של המנה העיקרית אשתי התלוננה על שביעות רצון וקיבה שמאיימים להכריע אותה. אני לעומתה, דבקתי במטרה במסירות ובחירוף נפש. משימה זו משימה ושוום דבר לא יעצור אותי, זה מה שחשבתי לעצמי. רק שבנסיבות הקיימות, את המנה העיקרית סיימתי אולם את התוספות לא הצלחתי לחסל. והיו שם מכל טוב הארץ ואני מתכוון לכך. חציל חרוך עם מנה נדיבה של טחינה סמיכה שניגרת כשמן הטוב...

בשארית כוחותיי הזדחלתי לעבר כוסית האספרסו האהובה עליי כשאני מתרשם לטובה מהאווירה, מהמנות היפות, האסתטיקה הכללית של המקום והתמחור הסביר בהחלט. לא עוד שיגעון גדלות של קולינריה לעשירים. המנה שלי עלתה 94 ₪ כמו גם המנה של אשתי. תוסיפו לזה פלטת סלטים ולחמים במחיר סמלי, אספרסו ושתיה קלה וקיבלתם ארוחה נהדרת בדמים מועטים. נכון, היין מייקר קצת את הגישעפט, אבל אם אתם מתעקשים על חוויה אמיתית, אל תוותרו על היין.

לאחר הארוחה הרמתי טלפון מהרכב לחבר שמתמיד בחיפושיו אחר מאורות אוכל משובחות. סיפרתי לו על המקום ושאלתי אותו מתי לאחרונה הוא סעד ארוחת דגים נהדרת במחיר שפוי, והוא מצידו כמו כל יהודי טוב, ביכה את מר גורלו על כך שאין לו זמן בין עיסוקיו הרבים לסור למקום. הוא כמובן הבטיח לקפוץ לשם בהזדמנות הקרובה.

גם אני סימנתי לי את המקום כאופציה מועדפת. וזה מבלי שנדרשנו כלל לתפריט העסקיות במקום שישאיר לכם גם מקום בכיס וגם טעם של עוד.



כתובת וכל השאר...

כשר למהדרין בהשגחת הרבנות תל-אביב Armando

הרברט סמואל 88, תל אביב
טלפון: 9442837–057
פקס: 03-5106280
אפשרות לאירועים במקום בתיאום מראש.
שעות פעילות:
א'-ה' 12:00-24:00
ו': 12:00 עד שעה לפני כניסת השבת.
מוצ"ש: מצאת השבת עד 1:00
הרצל אוכל מסעדות דגים ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד