י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרמה פוליטית

מסתמן: המנדט ה-8 של יהדוה"ת עובר לליכוד

לאחר התקדים שישראל יצאה לבחירות חוזרות כעבור חודשיים, תקדים נוסף נרשם במערכת הפוליטית, כאשר על פי תוצאות ספירת הקלפיות מחדש, עולה כי עתירתו של מקום 36 בליכוד היתה צודקת והמשמעות היא שפינדרוס ייאלץ לפנות את כסאו | 'יהדות התורה' תילחם להשאירו

 מסתמן: המנדט ה-8 של יהדוה"ת עובר לליכוד
יצחק פינדרוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה פוליטית: ארבעה חודשים לאחר הבחירות ולאחר שנפתחו מספר קלפיות בהחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, עולה כי 'הליכוד' לוקח את המנדט השמיני של 'יהדות התורה' שתרד לשבעה מנדטים ותשאיר את יצחק פינדרוס מחוץ לכנסת.

על פי הספירה המחודשת שנערכה אתמול (רביעי) בוועדת הבחירות, עולה כי בוצעו מספר טעויות בספירת קלפיות ברחבי הארץ, כך שהקולות מועברים לרשימת 'הליכוד' ויצחק פינדרוס יאלץ לעזוב את הכנסת באם החלטת בית המשפט תתקבל קודם הבחירות לכנסת ה-22.

מדובר בעתירה שהגיש מקום 36 בליכוד עמית הלוי, בעקבות חשד לטעויות בספירת הקלפיות ובית המשפט הורה לפתוח מספר קלפיות, כאשר ההליך התבצע אתמול בוועדת הבחירות תחת שמירה מוקפדת, כאשר הספירה תגיע כעת בפני בית המשפט שיקבע אם לקבל את הספירה המחודשת ולבצע את השינויים הנדרשים בפועל.

ב'יהדות התורה' צפויים ככל הנראה לעתור לבית המשפט העליון, כאשר מדובר בתקדים שחבר כנסת יאלץ לעזוב את תפקידו בשל טעות בספירת הקולות כאשר ההשלכות יהיו בעיקר על מימון הבחירות שנקבע לפי מנין המנדטים שקיבלה המפלגה בבחירות הקודמות.

נציין כי במקביל המשטרה חוקרת חשד לזיופים בקלפיות בישובים ערבים, כאשר החקירה עלולה להשליך גם היא על חלוקת המנדטים, כאשר ייתכן שההחלטה תושהה עד לסיום החקירה שמתנהלת בימים אלה.

בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד