י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתמיכת רבנים ואדמורי"ם - הוכתר האדמו"ר מדז'יקוב • גלריה

בהשתתפות אדמו"רים ורבנים, הוכתר הגרי"א אדלר לאדמו"ר מדז'יקוב • האדמו"ר: "בלי שום פילוג. ממשיכים את מורשת דז'יקוב-ויז'ניץ" • אלי קובין תיעד את ההכתרה

האדמו"רים מויז'ניץ ודז'יקוב במעמד ההכתרה. צילום: אלי קובין
האדמו"רים מויז'ניץ ודז'יקוב במעמד ההכתרה. צילום: אלי קובין



העיר רחובות לבשה היום (ב) חג: מאות חסידי ואוהדי בית דז'יקוב, ובתוכם חסידי בית ויז'ניץ, הגיעו לעיר לרגל מעמד ההכתרה הרשמי של הרה"צ רבי ישראל אליעזר אדלר כאדמו"ר מדז'יקוב.

החסידות תחודש בארץ, מלבד השלוחה הקיימת בארה"ב של משפחת הורביץ.

מעמד ההכתרה המפואר נערך בבית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' ויז'ניץ, ברחוב אמרי חיים בקרית ויז'ניץ ברחובות.



בראש מעמד ההכתרה השתתפו האדמו"רים מויז'ניץ, קרלין סטולין, קרעטשניף, סלונים, הגאון רבי שמחה הכהן קוק רבה של רחובות, הגאון רבי מנחם ארנסטר, הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק ראש ישיבת 'מאור התלמוד', הגאון רבי מנחם מנדל גולכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות, ועשרות מזקני חסידי ואוהדי בית דז'יקוב שבאו לקבל את מרותו של האדמו"ר החדש.

המעמד נפתח בשיר 'חמול על מעשיך' בניגון של חסידות ויז'ניץ, והוא בוצע על-ידי האחים לבית מילר.

לאחר מכן נשא דברים האדמו"ר מויז'ניץ. בדבריו אמר האדמו"ר, כי ראוי להקים שם וזכר לדודי זצ"ל, ובן דודי האדמו"ר הוא קרוב לי כאח, והנני מברכו שימשיך לנהל את עדתו ברמה, לתפארת שושלת בית ויז'ניץ-דז'יקוב.

"אחי ובשרי ממש"

אחריו נשא דברים האדמו"ר מדז'יקוב, שהאריך בגודל החשיבות להמשיך את שושלת בית דז'יקוב, ולהנציח שם וזכר לאביו זצ"ל ולמשפחתו. האדמו"ר הודה לאדמו"ר מויז'ניץ שיזם ודחף אותו להקמת החסידות ולקבלת האדמו"רות. האדמו"ר הוסיף וציין כי האדמו"ר מויז'ניץ "הוא לא כאח לי, אלא אחי ובשרי ממש".

בסיום דבריו הודה האדמו"ר לאדמו"רים מסלונים וקרלין סטולין שעזרו לו בתקופה האחרונה, וביקש שהכל יהיה תחת אחדות מלאה וללא שום פילוג. "אנחנו ממשיכים ללא שום שינוי את מורשת בית דז'יקוב ויז'ניץ", סיים.

בהמשך המעמד הקריא הרב נתן וינפלד את מכתב סבו, הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר בעל ה'שבט הלוי'. במכתבו כתב הגר"ש: "הנני נותן את ברכתי לתלמידי חביבי ונאמני כבני ממש, שינהל את עדתו ברמה, לשם ולתפארת".

בסיום המעמד עברו חסידי דז'יקוב לקבל 'שיריים' מהאדמו"ר, ובהמשך הלילה יעברו להגשת קויטלא'ך.

חסידי ואוהדי בית דז'יקוב אף קנו לאדמו"ר כסא מיוחד בעלות של 3500 דולר, כשהכסא מרופד בריפוד מכסאו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל.



מכתבו של הגר"ש וואזנר:


גלריה מההכתרה • צילום: אלי קובין

























דזיקוב ויזניץ רחובות הכתרה חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 90 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד