ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים

אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הלילה הבשורה המרה על הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצוק"ל, לאחר מחלה ממושכת וייסורים רח"ל; בן 70 היה בהסתלקותו • הנהיג את קהילתו ביד רמה ורבים נהרו לעריכת השולחנות הטהורים

אבל כבד בעולם החסידות: האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל
הרבי מקרעטשניף קרית גת זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל בעולם החסידות ובחצרות קרעטשניף: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר הגאון הצדיק רבי ישראל ניסן רוזנבוים זצ"ל מקרעטשניף קרית גת, לאחר שנלחם על חייו בתקופה האחרונה וסבל ייסורים קשים ומרים והלילה (חמישי) השיב את נשמתו ליוצרה כשסביב מיטתו נמצאים בני המשפחה והחסידים והוא בן 70 בהסתלקותו.

מיטתו של האדמו"ר זצ"ל הגיע בשעת לילה לבית המדרש בקרית גת משם יצא מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:00 לבית החיים ברחובות שם ייטמן בסמוך לאביו הגדול האדמו"ר זצ"ל. 

'בחדרי חרדים' עם תולדותיו של הרבי זצ"ל:
 
האדמו"ר רבי ישראל ניסן זצ"ל, נולד בכ"ד ניסן תש"ט, לאביו האדמו"ר הקדוש רבי דוד משה מקרעטשניף זצ"ל, שנפטר בפתאומיות בט"ו בתמוז ה'תשכ"ט וכאח תאום לאחיו הרבי מקרעטשניף מרחובות שיבלח"ט. ולאמו הרבנית הצדקנית מרת אסתר רחל ע"ה, בתו של האדמו"ר רבי חיים מרדכי מנדדבורנה זצ"ל בעל ה'דבר חיים'. 
 
בשמחת הברית נקרא הרבי בשם "ישראל ניסן", כשמו הראשון על שמו של הרבי מרוז'ין זיע"א. 
 
בהגיעו לפרק האיש מקדש, נישא לרעייתו בתו של רבי יחזקאל שרגא מערץ זצ"ל, בחתונה שנערכה בארה"ב השתתפו אז גדולי האדמו"רים.  

כבר בהיותו אברך צעיר לימים, היה מקורב לאדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל והיה מגיע פעמים רבות להסתופף במחיצתו בירושלים.

אביו שלח אותו בחייו לחזק את תושבי קרית גת. חסידים שהגיעו אז למקום, מצאו אצל הרבי קירבה יתירה. ושנה אחרי הסתלקותו של אביו רבי דוד משה זצ"ל שנפטר בפתאומיות, פתח הרבי את בית מדרשו בקרית גת תחילה, ברחוב אלישע בעיר, שם קבע האדמו"ר זצ"ל את משכנו. לפני מספר שנים, עת תחילת תנופת ההתחרדות בעיר, העתיק האדמו"ר את משכנו לשכונת 'רמת דוד' בעיר, שם, בטבורה של השכונה החרדית, הקים האדמו"ר את בית הכנסת החדש והמפואר.

הרבי זצ"ל מעולם לא טס לגייס כספים בחו"ל לטובת המוסדות וקרית קרעטשניף בקרית גת מהווה מגדלור של אידישקייט, לכל תושבי העיר בפרט ולכלל אזור הדרום בכלל.

בהדלקת נרות חנוכה בשנה שעברה. צילום: שוקי לרר

במשך השנה נוהרים מאות חסידים ואוהדים לעריכת השולחנות ולמעמדי הקודש במחיצת הרבי מקרעטשניף זצ"ל, כשבתות נהג הרבי כמנהג אדמו"רי קרעטשניף לגשת לכל התפילות וכן לקרוא בתורה, כשלרבי היתה גם הנהגה מיוחדת שלא לדבר דברים בטלים במשך השבת כולה. מי שניסה לגרור את הרבי בעניינים שונים, היה הרבי מהנהן בראשו בחיוך של חיבה ואהבה, אך לא השיב.

בכל שנה בנר שלישי של חג החנוכה, הייתה מתקיימת סעודה גדולה לרגל יום ההצלה של האדמו"ר, לפני למעלה מעשור חלה האדמו"ר במחלה הנוראה ל"ע, בנר שלישי של חנוכה, משהוחמר מצבו והרופאים הרימו ידיים, האדמו"ר הוכנס לניתוח מציל חיים, ועבר אותו בהצלחה.

בסוד שיח עם אחיו האדמו"ר מקרעטשניף. צילום: שוקי לרר

אחד מבכירי המדינה שהיו קרובים לאדמו"ר, הוא יו"ר מפלגת העבודה-גשר כיום ח"כ עמיר פרץ. בשיחה שהעניק בעבר לעיתונאי רפי פרלשטיין ב'קו עיתונות', סיפר פרץ על שנים ארוכות של קשר קרוב במיוחד לאדמו"ר. "הוא איש קדוש וצדיק, זכיתי להכיר אותו בעת שהתמודדתי לפני למעלה מעשור לראשות מפלגת העבודה", מספר פרץ, ומוסיף, "האדמו"ר בירך אותי בחום ואכן זכיתי בראשות המפלגה ובבחירות הכלליות בהישג מרשים של 19 מנדטים".

לדברי פרץ, "אחרי הבחירות, ביקשתי מראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, לקבל את תיק האוצר. סיפרתי לאדמו"ר והוא הניף את ידו בביטול ואמר לי כי אני ימונה לשר הביטחון, והוא צדק".
 
"גדלותו של הרבי", אומר פרץ, "היא הדרך המיוחדת בה הוא מתייחס לכל יהודי באשר הוא, דתי או חילוני, קנאות לצד פלורליזם, דרך ארץ קדמה לתורה היא נר לרגליו, השילוב של כל זה, גרם לי כחילוני לאהוב את התורה בדרך המיוחדת הזאת".
 
הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בנו בכורו הרה"צ רבי דוד משה רוזנבוים - חתן הרבי מפוריסוב, הרה"צ רבי יחזקאל שרגא רוזנבוים - חתן הרבי מפינסק קרלין, הרה"צ רבי חיים מרדכי רוזנבוים - חתן הרבי מתולדות אהרן, ובנו הצעיר הרה"צ רבי שלום אליעזר רוזנבוים - חתן הרבי מראדושיץ זצ"ל. 

חתניו: הרה"צ רבי יחזקאל לעווי נכדו הגדול של האדמו"ר מטאהש זצ"ל, בן הרה"צ רבי מרדכי זצ"ל, הרה"צ רבי מרדכי קאהן - בן הגר"מ קאהן ר"י תולדות אהרן, הרב וייס - בן הגר"ד וייס, הרה"צ רבי חיים מרדכי רוזנבוים - בן האדמו"ר מקרעטשניף וראש הישיבה ברחובות, הרב יוחנן טווערסקי והרב שלמה צדוק זייבלד.
 
אחיו הם: האדמו"ר מקרעטשניף, האדמו"ר מפרמישלאן, הרה"צ רבי יוסף שלמה רוזנבוים ממונסי, גיסיו; האדמו"ר מסאסוב, האדמו"ר משענדישוב, האדמו"ר מפלטישיאן, והרה"צ רבי דב מייזליש, אחיינו הוא האדמו"ר מביטשקוב.
 
וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

קרעטשניף קרית גת הלוויה קרעטשניף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד