י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הכנסת אישרה את חוק רישיון נהיגה מדורג

החוק יביא לשינוי בהכשרת נהגים צעירים על ידי הארכת תקופת הליווי. אור ירוק: "מברכים על החלטת הכנסת להאריך את תקופת הליווי לחצי שנה אך מתנגדת להקדמת גיל הוצאת רישיון הנהיגה"

הכנסת אישרה את חוק רישיון נהיגה מדורג
קובי הר צבי

לאחרונה אושרה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה, אשר נועדה לקבוע הסדר חדש בנושא רישיון נהיגה לנהג חדש. מטרת החוק היא לבלום את שיעור ההיפגעות הגבוה של נהגים צעירים בתאונות דרכים. על פי החוק החדש, תקופת הליווי של נהגים חדשים תוארך משלושה חודשים לשישה חודשים. הנהג החדש יחויב בליווי של שלושה חודשים ביום ושלושה חודשים לאחר מכן רק בנסיעות לילה.

אם הנהג החדש יבצע עבירת תנועה, תוארך תקופת היותו נהג חדש בשנתיים נוספות, עד אשר הוא יעמוד בבדיקות ובקריטריונים שיקבע שר התחבורה. עד עכשיו, הנהג החדש יכול היה לא לנהוג שלושה חודשים ואז להתחיל לנהוג ללא מלווה. כעת יהיה עליו לנהוג עם מלווה חצי שנה על פי תכנית ליווי שיבנה שר התחבורה. רק אם יוכיח כי במהלך התקופה עבר הנהג הצעיר בהצלחה את תקופת הליווי (עד גיל 24) יינתן לנהג החדש רישיון נהיגה. אם הנהג הצעיר לא עמד בתכנית הליווי, הוא יבצע אותה עד גיל 24. נהגים מעל גיל 24, לא חייבים בתקופת ליווי.

נהג שאין ביכולתו למצוא מלווה מתאים או לשלם למורה נהיגה שילווה אותו, המדינה תסייע לו במימון הנדרש. המדענית הראשית של עמותת אור ירוק, ד"ר ציפי לוטן: "המחקרים של העמותה מצאו שהליווי הוא אפקטיבי. בסקרים שלנו רק 2.5% מהצעירים אמרו שהם לא בטוחים אם יהיה להם מלווה, הליווי ממתן את הנהיגה של הצעירים לכן תקופת ליווי ארוכה היא דבר טוב ונכון". בגלל שתקופת הליווי התארכה לחצי שנה, מצאו לנכון חברי הכנסת להוריד את גיל הוצאת רישיון הנהיגה מ-17 ל-16 ותשעה חודשים.

עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק מברכת על החלטת הכנסת להאריך את תקופת הליווי לחצי שנה אך מתנגדת להקדמת גיל הוצאת רישיון הנהיגה. על הצעת החוק לעמוד בקנה אחד עם המלצות ועדת ההיגוי שמונתה על ידי משרד התחבורה והורכבה ממומחים מובילים בתחום. יש לכלול בחקיקה קביעה מפורשת לפיה הגיל המינימאלי לנהיגה ללא מלווה ביום הינו 17 ושלושה חודשים וללא מלווה בלילה הינו 17 ושישה חודשים".
כנסת ישראל חוק רשיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד