י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אסון בהר הרצל: קצינה נהרגה מגוף תאורה

קריסה של גשר תאורה במהלך ההכנות לטקס יום העצמאות בהר הרצל, גרמה למותה של קצינה בת 20 ולפציעתם של 6 חיילים נוספים • המשטרה: קיים חשש לרשלנות

גשר התאורה שקרס, צילום: פלאש 90
גשר התאורה שקרס, צילום: פלאש 90



אסון כבד אירע היום (ד) במהלך ההכנות לטקסי יום העצמאות בהר הרצל: גשר תאורה קרס על הרחבה, הרג קצינת צה"ל בדרגת סגן-משנה ופצע 6 חיילים נוספים, בהם פצועה באורח בינוני ופצועים קל.

הפצועים פונו לבתי החולים השונים בירושלים.

לדברי המשטרה היא תקבל עדויות הטוענות כי המבנה היה רעוע ויתכן כי מדובר ברשלנות. המשטרה תחקור את המקרה ותחליט בהקשר לביצוען של שאר ההכנות לטקס במקום.

צבי דוד, חובש 'איחוד הצלה' שהגיע ראשון לזירה מספר ל'בחדרי חרדים': הגעתי למקום וזיהיתי כ-3 נפגעים לאחר שהבמה קרסה. התחלתי בביצוע פעולות החייאה על אחת הנפגעות, שלמרבה הצער נקבע מותה. כמו כן טיפלנו אני וחובשים נוספים ב-2 נפגעים נוספים במצבי פציעה שונים".

מחקירה ראשונית של האסון עולה כי כבל שמחבר בין עמודי התאורה נקרע, וכתוצאה מכך העמודים קרסו וגררו קוביית בטון ששוקלת כמה טונות. עד כה נעצרו 8

מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות, רונן פלוט, אמר כי ועדת חקירה תבדוק את החברה שבנתה את המתחם. לדבריו, תהליך הבנייה והאישור של המתחם נמשך כ-8 חודשים, ונתקבלו כל האישורים הנדרשים.

הלווייתה של סג"מ הילה בצלאלי בת 20 ע"ה תתקיים הלילה בהר הרצל בשעה 23:00, במקום בו מצאה את מותה.

ריבלין: השפעת האסון תורגש בטקסים

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הגיב לאסון: "זהו אסון גדול ואירוע חמור המעיב על ההכנות לטקסים הממלכתיים". ריבלין הוסיף כי "הכנסת כולה שולחת את תנחומיה למשפחת ההרוגה, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

בהמשך שוחח יו"ר הכנסת עם שר ההסברה יולי אדלשטיין, הממונה על הטקס, ועם ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ודן עמם בהמשך ההכנות הנדרשות לקיום טקסי יום הזיכרון והעצמאות.

"לאסון הכבד בוודאי תהיה השפעה על הטקסים ומהלכם", אמר ריבלין, "אך עם כל הצער והכאב, יש לקיים את טקסי יום הזיכרון והעצמאות. במקביל לתהליך החקירה והפקת הלקחים, יש לעשות את המאמץ הנדרש כדי שההכנות יושלמו בזמן".

סג"מ הילה בצלאלי ע"ה שעות ספורות לפני שנהרגה

צילום: כבאות והצלה ירושלים































הר הרצל קריסה הרוגה פצועים טקס אזכרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד